Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Kvälssessionen gick helt okej och jag plussade 865$ på 6 bord $1/2. Något som är jobbigt är dock att det helt plötsligt inte går att importera händer i PT:-? Vet inte vad jag ska göra åt saken men får kika lite på det imorgon och se om det finns någon lösning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I och med att ni är så djupa är det fold som gäller. Jobbigt med sån överaggro och loose men för djup stack att fightas tycker jag.

 

jag gillar syn på flop, vannsine att spela om stacken på floppen. Håller med om att man inte kan utesluta ett färgdrags chans på en sån fi även om det är mindre sannolikt, men OM han nu har det tycker jag inte att fi gör fel i att att beta färgdraget på floppen.

 

Vansinne, njaaaa. Han hade 56h, en av händerna jag def. skulle satt FI på där som jag skrev ovan (slår på jättetrumman för min enorma analys förmåga).

Klart vi vill undvika att spela på turn när hjärter kommer, därför vi hellre reraisar floppen, pushar han så har vi ett val att göra men oftast lägger han ju.

 

EDIT: Anledningen till att jag varierar mitt synande med raise här är för att han har en så vid HD och alla turncards kan vara semiläskiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackbrat: Jag höll med dig om att färgdrag var möjligt. Men håller ändå inte med dig om att slå om flop, pga att om fi i detta läge slår om är i princip de ända händer vi har chans att vinna mot bluffen och färgdraget. Jobbigt att göra AK tíll bluff. Nu hade vi chans att ta pengar av en färg som missar och ger upp på turn eller river. Som fi betade nu hade vi även chansen att folda vilket alla förespråkade....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade inte så jättemycket igår då jag istället valde att gå ut och festa med P_kungen istället. Sitter nu i soffan smått bakfull och kommer nog inte grinda något förrän det släpper.. Plussade nog runt $400-500 igår och totalt är jag nog runt $6k i Februari. Vet inte om jag har nämnt detta tidigare men jag funderar på att skotta $3/6 för allt över $9k som jag plussar denna månad. Detta är inte på något sätt fastslaget och det beror lite på hur stort överskott jag får men det skulle vara kul att spela lite $3/6.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det bestämt hur jag kommer göra tror jag:-) Blir att försöka ha en hyfsat bra tableselection och spela allt från NL200 till NL500. Har redan spelat en session idag som slutade back $240 typ. Spelade riktigt bra i början men mot slutet spelade jag halvt ofokuserat och hade lite oflyt så det blev några $ back. Blir lite mer spel senare under dagen.

 

Linecheck. Fi har inte suttit särskilt länge vid bordet men under den korta tiden har han varit väldigt aktiv med uppslag och trebets preflop och har stats runt 60/40 eller liknande. Kan jag spela annorlunda?

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: hell0ween ($1567.96) [dealer]

Seat 2: bobo72 ($454.16) [small blind]

Seat 3: bartboos ($821.65) [big blind]

Seat 4: PATHOFGLORY ($595.75)

Seat 5: Punkrock_kid ($526.55)

Seat 6: cheese_unit ($293.50)

 

Hole cards: 10 :club: 10 :spade:

 

Pre-flop:

PATHOFGLORY folds, Punkrock_kid raises to $20.00, cheese_unit folds, hell0ween folds, bobo72 raises to $67.50, bartboos folds, Punkrock_kid calls $67.50

 

Flop: Q :diamond: 3 :heart: 9 :diamond: (2 players)

bobo72 checks, Punkrock_kid checks

 

Turn: K :club: (2 players)

bobo72 checks, Punkrock_kid checks

 

River: 3 :spade: (2 players)

bobo72 bets $70.00, Punkrock_kid calls $70.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällsessionen avslutad och dagens resultat hamnar på +$700. Spelat lite blandade nivåer men det har inte riktigt stämt fullt ut på NL400 och NL500, antar att jag inte riktigt vänjt mig än. Blir säkerligen bättre där imorgon.:-)

 

Hand från kvällssessionen. Fi är typ 28/7/3 över en ytterst begränsad sample. Vet inte riktigt ifall jag ska skjuta en tredje tunna. Det känns som att så länge inte jag är uppe mot ett slowspelat set så kommer han få väldigt svårt att syna en riverpush. Vad tror ni?

 

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (5 handed)

 

Seat 1: andersprut10 ($1209.80)

Seat 2: laffen61 ($396.00) [posted to play]

Seat 3: XpeaKer ($390.00) [dealer]

Seat 4: pinngu1 ($95.09) [small blind]

Seat 6: Punkrock_kid ($470.90) [big blind]

 

Hole cards: Q :diamond: K :heart:

 

Pre-flop:

andersprut10 calls $4.00, laffen61 checks, XpeaKer folds, pinngu1 completes, Punkrock_kid bets $20.00, andersprut10 calls $20.00, laffen61 folds, pinngu1 folds

 

Flop: 3 :club: J :diamond: 6 :heart: (2 players)

Punkrock_kid bets $41.00, andersprut10 calls $41.00

 

Turn: 5 :club: (2 players)

Punkrock_kid bets $78.00, andersprut10 calls $78.00

 

River: 7 :heart: (2 players)

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle väl bara betta en stege där? Och sannolikheten att du har en stege känns inte alltför hög..

Med tanke på hur osannolikt det är att jag skulle ha en stege så skulle jag betta alla set, eventuella tvåpar, överpar osv. Man får betalt av många andra händer än vad man kan tänka sig. Möjligen skulle jag i detta läge siza beten lite annorlunda beroende på vilken av händerna jag värdebettar, vet inte om det är en läcka. Jag tror förvisso inte det är så för min trebarrelfrekvens är så pass låg att motståndarna förmodligen får svårt att snappa upp något bettingmönster.

 

Om vi säger så här. Ifall jag checkar alla "värdehänder" utom stege så är det ju för att c/f och det känns inget bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit på ett tag nu och jag har heller inte spelat någonting. Detta beror på att jag och Dapine har dragit på oss någon form av "matförgiftning" och har därför legat inne på sjukhuset i över ett dygn nu. Kom precis hem därifrån och man har inte direkt haft det jättekul...

 

Något som dessutom kom som en rejäl chock var priset för behandlingen samt medicinen vi fick med oss hem. 8000 sek var:shock: Jag trodde de skojade med oss men det var bara att slanta upp. Hoppas att det täcks av hemförsäkringen, får kolla upp det när vi kommer tillbaka till Sverige igen.

 

Mår väl lite bättre nu men är fortfarande ganska trött och har i princip inte ätit någonting på 40-45 timmar nu bortsett från någon macka.

 

Vet inte om jag orkar spela någonting idag, vi får se. Imorgon ska vi göra Visa-run till Singapore så tills dess är man förhoppningsvis fit for fight igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krya på dig. Aldrig roligt med matförgiftning.

 

Jag lägger ner vårt bb/100 race den här månaden eftersom det går åt helvette just nu.

Tack, tack:-)

 

Ouch, låter som att det inte går alltför bra:rolleyes: Hoppas de vänder den kommande tiden så kanske vi kan återuppta tävlingen;-) GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man på plats nere i Singapore och har precis anlänt till hotellet. Man kan väl inte säga att man är direkt nöjd med hotellet utan jag hade gärna tagit någonting fräschare, såklart ser det alltid bättre ut på bilderna än i verkligheten:rolleyes:

 

I övrigt verkar det vara ett härligt land så det ska bli intressant att kolla in det lite närmare.

 

Funderar på att ta min första grind på ett tag nu även fast man känner sig lite hungrig och trött:-) Är inte säkert det blir någon vidare lång session men jag måste snart känna på pokern igen så man inte tappar formen:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, tog en relativt kort session nu (364 händer) men valde att sova en stund innan:-) Gick bra och jag plussade $870 på 2/4. Vet inte om det fanns så jättemånga händer värda diskussion men sessionens höjdpunkt var endå den här killens kommentar efter att han förlorat handen och inte riktigt var medveten om att han visade handen vid showdown:-)

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Eton ($438.10)

Seat 2: mr_kjeks ($256.35) [dealer]

Seat 3: harry66 ($400.80) [small blind]

Seat 4: mmmmmm1 ($475.71) [big blind]

Seat 5: snekkeren1 ($620.63) [sitting out]

Seat 6: Punkrock_kid ($348.00)

 

Hole cards: 9 :heart: 9 :diamond:

 

Pre-flop:

Punkrock_kid raises to $16.00, Eton folds, mr_kjeks calls $16.00, harry66 folds, mmmmmm1 folds

 

Flop: Q :diamond: 8 :club: 7 :spade: (3 players)

Punkrock_kid bets $22.00, mr_kjeks calls $22.00

 

Turn: 9 :club: (3 players)

Punkrock_kid checks, mr_kjeks bets $62.00, Punkrock_kid goes all-in for $310.00, mr_kjeks goes all-in for $156.35

 

River: A :heart: (3 players)

mr_kjeks shows: 7 :diamond: A :diamond:

Punkrock_kid shows: 9 :heart: 9 :diamond:

Punkrock_kid wins $516.70 from the main pot

 

mr_kjeks: AQ

mr_kjeks: bad play

 

:-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget vidare drag i dagboken för tillfället:-) Händer inte så mycket pokermässigt. Har varit så seg av antibiotikan jag ätit att jag inte orkat spela något. Åker förmodligen hem till Thailand igen imorgon(Sön) och då kommer jag bli seriös med grinden igen. Har försökt hitta någon intressant hand att posta men jag verkar aldrig spela sådana:-)

 

Månaden är hur som helst helt okej så här långt och på spelet är jag upp ungefär $7,5k. De $12k jag har som månadsmål känns fullt möjliga:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en session och den slutade upp $750. Spelade tre st NL400 bord och ett NL500. Efter en stabil start så förlorade jag en $900 pott på NL500 där jag turnade mellanset med 77 men motspelaren hade samtidigt fiskat in hålpipan, lyckades inte komma undan:-). Mycket standardsituationer under sessionen och därför ska jag posta en tråkig HH. Vill bara kolla upp hur jag ska siza mitt riverbet. Och är mitt turnbet för litet? Känns som att jag skulle kunnat betta 50-55 där.

 

Fi är okänd.

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Punkrock_kid ($502.50) [big blind]

Seat 2: snekkeren1 ($924.39)

Seat 3: KungenJarven ($245.75) [sitting out]

Seat 4: madbuss ($217.49) [sitting out]

Seat 5: luma75 ($633.45) [dealer]

Seat 6: iliema ($544.80) [small blind]

 

Hole cards: Q :spade: Q :heart:

 

Pre-flop:

snekkeren1 folds, luma75 folds, iliema raises to $10.00, Punkrock_kid raises to $35.00, iliema calls $35.00

 

Flop: K :heart: 5 :diamond: 4 :diamond: (4 players)

iliema checks, Punkrock_kid checks

 

Turn: K :spade: (4 players)

iliema checks, Punkrock_kid bets $40.00, iliema calls $40.00

 

River: 5 :spade: (4 players)

iliema checks, Punkrock_kid bets ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheJob har jag mött en gång tidigare och då battlade vi en del mot varandra. Han är i grund och botten en tight spelare men av den uppfattningen jag har fått så är han kapabel till moves så hans floppomslag(i synnerhet mot mig) behöver nog inte betyda särskilt mycket. Tänk också på att det är Battle of blinds. Hur går jag vidare från flopp?

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: NooMoney ($127.00)

Seat 2: Silke_m ($41.03) [sitting out]

Seat 3: XpeaKer ($340.09) [dealer]

Seat 4: Punkrock_kid ($443.75) [small blind]

Seat 5: TheJob ($396.00) [big blind]

Seat 6: Prislapp ($2627.85)

 

Hole cards: 9 :spade: 8 :spade:

 

Pre-flop:

Prislapp folds, NooMoney folds, XpeaKer folds, Punkrock_kid raises to $15.00, TheJob calls $15.00

 

Flop: 6 :club: 7 :spade: 2 :diamond: (3 players)

Punkrock_kid bets $22.00, TheJob raises to $55.00, Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...