Gå till innehåll

Weedobooty har en plan


Weedobooty

Recommended Posts

Nya rutiner. Jag åkte på ett toppenuppdrag med en vedervärdig resa över hela stan. Jag kommer att behöva åka skittidigt på mornarna, så min morgonpoker försvinner. Jag kommer att kunna sluta runt halv fyra på eftermiddagarna och det är ju inte fel. Det får bli kvällspel istället. Jag vet inte om det är bra eller inte. Jag föreställer mig att det är fler fiskar som sitter och spelar runt midnatt i USA än på dagtid, så det är ju en försämring. Fler ryska och tyska shortisar också, kanske.

 

Det kanske får bli lite mer spel på Party poker eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja dom få gånger jag spelat Full Tilt på morgonen verkar det ju vara många fler hobbyfiskar igång på NL100 (nästan som på SvS ju), än om man spelar på kvällen/natten.

 

I den där sista handen med KK tycker jag det verkar vara fi's bästa alternativ att checkraise'a.

Det är ju väldigt troligt att du cbetar, och då också antagligen lättare synar hans push, kanske t o m med AK utan träff. Och med det draget har han ju faktiskt 56% mot dina 44% på flop.

Sen att han spelar 54s med 20bb och antagligen är en jättefisk i övrigt behöver nog inte ens nämnas :-P gl med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dom få gånger jag spelat Full Tilt på morgonen verkar det ju vara många fler hobbyfiskar igång på NL100 (nästan som på SvS ju), än om man spelar på kvällen/natten.

 

I den där sista handen med KK tycker jag det verkar vara fi's bästa alternativ att checkraise'a.

Det är ju väldigt troligt att du cbetar, och då också antagligen lättare synar hans push, kanske t o m med AK utan träff. Och med det draget har han ju faktiskt 56% mot dina 44% på flop.

Sen att han spelar 54s med 20bb och antagligen är en jättefisk i övrigt behöver nog inte ens nämnas :-P gl med spelet!

 

Ja, kanske det. Jag myser fortfarande lite av att ducka ett sånt superdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å man blev ju glad. Jag kom in på Full tilt och alla shortisar var borta. Dom gjorde det! Dom höjde min-buyin!

 

Och sen blev man sur. Den värsta jävla sur-sessionen i mannaminne. Jag floppar set och blir utdragen tre gånger. Överpar och fisk synar in ett set. Spelar finfina drag och träffar ingenting. Idiot limp-synar med fem-två offsuit och det kommer två femmor på floppen. $350 back på en dryg timme på rent jävla trolleri.

 

Fisk-säker programvara. Äckligt. Men det var kul att se ryssarna spela postflop. Bland annat såg jag syn all in för 100 BB med A7 offsuit på 942 rainbow flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar återhämta mig från min timme i helvetet i går. Det var som att bli gangbangad av ett gäng finska skogshuggare. Jag floppade set på set och blev brutalt två-outad om och om igen. Det är ju helt normalt, men när dom hopar sig så där blir man ju lite irriterad. Det var länge sig jag hade en session där stora vunna potter hopar sig. Det där går över.

 

Det som däremot är permanent är att shortstackarna är borta. Det är underbart. Bra jobbat Full tilt! Värdet (och variansen) stiger naturligtvis när ryssar och tyskar ska försöka spela postflop-poker. Jag såg att dom har nya "shallow stack"-bord. Undrar om tyskarna sitter där och går all in mot varandra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde en till Rush poker-session. Jäklar vilken massa händer man får ihop. Men idag hade nån slagit på "queen-rag only and suckouts"-switchen på mig. Jag ska inte berätta, för det blir så gnälligt, men det var den äckligaste bad-beat-sessionen på mycket länge. När man raisar med KK UTG, sitter det alltid nån slovensk tattare med ess-fyra offsuit som ju måste spelas från small blind i ett sånt läge. Och ess finns det ju hur många som helst i leken när man har pocketkungar. Ja, ni vet ju själva hur det är utan att jag berättar.

 

Lite andra observationer:

 

-Jag kommer aldrig att satsa hårt på rush poker. Att spela utan reads känns korkat nu när jag äntligen har bklivit hyfsad på att läsa motspelarna.

 

-På NL50 är det ingen idé att bluffa. Man synar hela vägen ner med sjuor på brädan QKJ9. Värdebeta däremot - smaskens.

 

-Jag tippar att rush poker främst attraherar gamblers, som ju i regel är de största förlorarna när man söker upp dom tableratings. Men man vet ju inte vem som är vem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade lite i detalj påmina stats pokertableratings. Det visade sig att dom stämmer ju inte alls. I vissa sessioner är resultatet fel och en del sessioner saknas helt. Jag hade den sittning den 19:e där jag satt vid fyra bord i en timme och backade 3,5 inköp. Inget av det finns med.

 

Jag saknar mina dagliga morgonsessioner. Nu fick jag inte ens spela morgonpoker i söndags, för svärmor och hennes gubbe kom på besök och satte sig och pös i varsin soffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe i sadeln igen.Det började finfint. Pocket-sexor på floppen 679. In med degen och fi slowrollade hela timebanken innan han synade med...pocket-sjuor.

 

Sen hade jag kungar och raisade förstås pre. Syn av två fiskar med AQ och QQ. Vsr ligger den fjärde damen tror ni? Jo tvåa i leken förstås. Setup.

 

Men sen vann jag en del potter så jag stannade på plus ändå. Bland annat AA mot KK pre som jag vann!! Jag saknar det dagliga pokerspelandet. Måste hitta en rutin så det blir en timme på kvällarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh... lördagmornar på Full tilt är underbara. Jag har avverkat ett cashgamepass och det gick bra. Jag avrundade med en HU-SNG och fick en intressant motståndare. Hon synade med allt! Så vad gör man? Jo man väntar på kort. Hon bara checkade när hon inte hade nåt också, så det var ju bara en tidsfråga innan hon var nere.

 

Sista handen gick så här. Jag ställer in med A8 och efter en stunds betänketid hittar hon syn med Q3 offsuit:

 

Full Tilt Poker Game #1xxx Heads Up Sit & Go (1xxx), Table 1 - 30/60 - No Limit Hold'em - 2:24:09 ET - 2010/02/06

Seat 1: hero (1,735)

Seat 2: matxms (1,265)

matxms posts the small blind of 30

hero posts the big blind of 60

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 8 of DiamondsAce of Hearts

matxms calls 30

hero raises to 1,735, and is all in

matxms has 15 seconds left to act

matxms calls 1,205, and is all in

hero shows 8 of DiamondsAce of Hearts

matxms shows 3 of ClubsQueen of Hearts

Uncalled bet of 470 returned to hero

*** FLOP *** 6 of SpadesAce of SpadesAce of Clubs

*** TURN *** 6 of SpadesAce of SpadesAce of Clubs9 of Clubs

*** RIVER *** 6 of SpadesAce of SpadesAce of Clubs9 of Clubs8 of Hearts

hero shows a full house, Aces full of Eights

matxms shows a pair of Aces

hero wins the pot (2,530) with a full house, Aces full of Eights

matxms stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 2,530 | Rake 0

Board: 6 of SpadesAce of SpadesAce of Clubs9 of Clubs8 of Hearts

Seat 1: hero (big blind) showed 8 of DiamondsAce of Hearts and won (2,530) with a full house, Aces full of Eights

Seat 2: matxms (small blind) showed 3 of ClubsQueen of Hearts and lost with a pair of Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Åhej - en äckelsession blev det idag. Man sitter där och kastar J4 offsuit 90 händer på raken och sen får man en hand och det går åt helvete. Jag kan inte vinna en enda pott.

 

Här hade jag spanat upp en riktig LAG-fish. Äntligen en hand. Top set. Det blir ju ännu bättre när den dumme fan checkraisar floppen. På turn synar den jävla idioten all in med 9% equity och det är ju nöten mot mej en sån här dag.

 

Fy fan vad äckligt. Jag stängde ner direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte jag skulle prova mina gamla jaktmarker på Party Poker, så jag satte in lite pengar och spelade lite SNG.

 

Jag plockade upp KK och raisade 5 BB (för ingen foldar preflop. Dom är ju tyskar och italienare). Tre syn. Flop Q74. All in och jag får syn av AQ och QQ.

 

En-outaren finns tydligen överallt där jag finns...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade lite billiga HU SNG's. Här finns dom allra sämsta pokerspelarna. Jag hade inget för mig så jag körde några matcher. Å herregud vad dåliga dom är. I fjärde handen synade en kille all in med A2 på brädan 45KQ. River en trea naturligtvis, men jäklar vilken skön syn han gör där.

 

Dam hög med trea kicker synade en kille tre gator med. KJ viker man aldrig preflop. Pocketpar är nöten oavsett flopp. Och ett ess... Det är den finaste handen man kan få. Ett ess... Då ska degen in oavsett flopp, oavsett action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...