Weedobooty Postad 11 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 December , 2008 All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull All bad beats and no wins makes Weedobooty dull Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 12 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 December , 2008 Jag har semester från pokern ett tag. De senaste dagarna har jag bara masat mig upp och spelat min morgonsession för att behålla min Iron man-status i december. Det är ju inte riktigt vad pokern handlar om. Förresten klarar jag det lätt ändå, men en bonus på $200-300 är ju inte mödan värt om man backar $600 när man tjänar in den, för att man inte spelar sitt A-game. Jag skickar mig själv på lite boot camp - tittar på Cardrunnersvideos, analyserar händer och sånt, tills jag känner att motivationen är den rätta igen. Det är svårt att vara motiverad för nånting i december, tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 15 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2008 Det var rejäla underodds på lagen i toppen på Premier league i helgen så jag layade tre matcher: Man United borta för 1.87. Ka-ching! Liverpool hemma för 1.40. Ka-ching! Arsenal borta för 1.82. Ka-ching! I morgon gör jag comeback med pokern. Nu är jag laddad igen. Jag har förreten plöjt igenom mina stats och hittat en intressant grej. Jag plussar från alla positioner utom UTG+1. Jag måste kolla upp det lite. UTG+1 är ju fortfarande tidig position och jag bör spela samma händer som från UTG (full ring). Jag tippar att jag kommer att hitta lite fusk med trubbelhänder som KQ och AJ som bör vara 90% fold där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tragehenke Postad 15 December , 2008 Rapport Share Postad 15 December , 2008 tja, förlåt att jag frågar här, men hur startar man en DB? "skapar man en blogg"? uppe till höger? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 15 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2008 tja, förlåt att jag frågar här, men hur startar man en DB? "skapar man en blogg"? uppe till höger? Jaa du... Det var ett tag sen jag gjorde det sist. Jag tror du skapar en tråd under dagböcker. Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tragehenke Postad 15 December , 2008 Rapport Share Postad 15 December , 2008 haha, jag har gjort det förut jag med, men har glömt bort, men tack så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 15 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2008 Jag hade tänkt skriva om läppförstoringar, men jag tappade sugen när jag läste om spelutredningen. Nu är det tydligen slut på det roliga. DDR-Sverige kliver in och förbjuder oss att spela på andra sajter än SvS. Jag såg det här komma redan när SvS lanserade poker och har därför bojkottat SvS hela tiden. Skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 16 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 December , 2008 Jag är med i årets WRGPT (http://WWW.WRGPT.ORG). Efter att ha varit kortdöd i över 40 dagar har jag äntligen plockat upp en spelbar hand. Man får ha tålamod... Jag blev så låg i går när jag läste om den här spelutredningen. Poker sätter verkligen guldkant på mitt liv. Pengarna klarar jag väl mig utan, men den intellektuella stimulansen som spelet ger vill jag inte vara utan. Det skulle kännas svart-vitt med ett liv utan poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 17 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 December , 2008 Å jag spelade med en sån fenomenal fisk. 64/2/2.8. Han ser floppen med {22+,A2s+,K2s+,Q2s+,J2s+,T2s+,95s+,85s+,74s+,64s+,54s,A2o+,K2o+,Q4o+,J7o+,T7o+,97o+,87o,76o}. Raisat? Spelar ingen roll. Position? Bryr sig inte. Och sen är det call minst två gator som gäller. Eller minbet om det inte betas till honom. Minbet flop minbet turn och sen överbet-bluff på rivern. Och där sitter jag till vänter om honom. Helt perfekt. Men jag är ju kortdöd förstås. För övrigt är jag fortfarande klonkmagneten nummer ett. Jag hittar ingen fold här: Full Tilt Poker Game #953513xx: Table Blossomwood - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:11:48 ET - 2008/12/17 Seat 1: hero ($101.35) Seat 2: bluffinyou2 ($45.10) Seat 3: lakeshowhawk ($92.75) Seat 4: callejeroxxx ($94.60) Seat 5: 1ndAoff1c3 ($128.35) Seat 6: Dr Iceman ($107.25) Seat 7: TheOne51 ($103) Seat 8: jmwar ($67.80) Seat 9: Tuna2369 ($39) Dr Iceman posts the small blind of $0.50 TheOne51 posts the big blind of $1 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero jmwar has 15 seconds left to act jmwar folds Tuna2369 has 15 seconds left to act Tuna2369 folds hero raises to $4 bluffinyou2 folds lakeshowhawk folds callejeroxxx calls $4 1ndAoff1c3 folds Dr Iceman calls $3.50 TheOne51 folds *** FLOP *** Dr Iceman bets $13 hero has 15 seconds left to act hero raises to $52 callejeroxxx folds Dr Iceman raises to $103.25, and is all in hero calls $45.35, and is all in Dr Iceman shows hero shows Uncalled bet of $5.90 returned to Dr Iceman *** TURN *** *** RIVER *** Dr Iceman shows a straight, Ace high hero shows three of a kind, Kings Dr Iceman wins the pot ($204.70) with a straight, Ace high hero adds $100 *** SUMMARY *** Total pot $207.70 | Rake $3 Board: Seat 1: hero showed and lost with three of a kind, Kings Seat 2: bluffinyou2 didn't bet (folded) Seat 3: lakeshowhawk didn't bet (folded) Seat 4: callejeroxxx folded on the Flop Seat 5: 1ndAoff1c3 (button) didn't bet (folded) Seat 6: Dr Iceman (small blind) showed and won ($204.70) with a straight, Ace high Seat 7: TheOne51 (big blind) folded before the Flop Seat 8: jmwar didn't bet (folded) Seat 9: Tuna2369 didn't bet (folded) Och det är faktiskt bra att folk synar mina raisar från tidig position med AT offsuit ur position. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 18 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 December , 2008 Man får försöka att inte vara resultatorienterad... All in mot en shortstack på låg flopp med JJ. Fi synar med TT. Turn en tia... Checkraisar en aggrofish och en call station all in med AQ på floppen A45. Aggfishen blixtsynar med AT. Turn en tia... Men det är bra att folk synar check-raise all in med TP dålig kicker, så jag försöker vara glad ändå. Och så hade jag lite flyt i en hand. Raise och ett call fram till mig på knappen. Jag synar med Th8h. Flop 256, två hjärter. Check, check och jag betar. En syn. Turn en sexa till. Check och jag betar. Syn. River hjärter ess. Han checkar, jag värdebetar min flush och han tajmar ut. Ka-ching... Sen kommer han tillbaks och är skitarg. Han hade fyrtal i sexor. Lyllo mej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 18 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 December , 2008 Måste bara berätta om en ny statistik som jag fixade i Pokertracker och HUDen. Nu kan jag se hur ofta en spelare foldar/inte foldar när han limpar och blir raisad. Jag tror det kommer att bli grymt användbart. Det tog ett tag att fixa, för jag hittade en bugg i Pokertracker som gör att limphänder inte markeras som limpade om man limpar och sen synar en raise, men i deras nya beta är den åtgärdad. Jag visste inte om den senaste beta-releasen, så jag installerade den först i går. Nu fungerar borttag av sessioner också. Tack för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 December , 2008 Jag gillar roliga ord och uttryck. Jag såg precis ett som jag garvar åt varje gång jag ser det: "Megapixel-kamera" Mexapixel är ju ett mått på en digital kameras sensors upplösning som beskriver hur många pixlar en bild som är tagen av "megapixel-kameran" består av. Översatt till andra prylar skulle det kunna bli så här: Hästkrafts-bil Brännvidds-objektiv (till megapixel-kameran) Vinkel-driver Megahertz-dator Gigabyte-hårddisk Mankhöjds-häst Tum-TV Watt-dammsugare Oktan-bensin Volt-batteri Centimeter-kastspö Linkapacitets-rulle (till spöt) Mönsterdjups-däck Kom igen, få se vem som kan komma på den bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 December , 2008 Men visst är det sjukt komiskt att Åke Svanstedts sponsor heter Elon! Och nu funderar dom på att backa ur sitt sponsoravtal. Vad jobbigt om dom här anklagelserna är falska. Svanstedt har 180 hästar i träning och den här historien måste svida för hans verksamhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MP Postad 19 December , 2008 Rapport Share Postad 19 December , 2008 Hur tar man bort en session? Har en sng-hand som läst in som NL2000 som förstör statistiken en del Vilka data har du lagt till för turn och river på popupen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 December , 2008 Hur tar man bort en session? Har en sng-hand som läst in som NL2000 som förstör statistiken en del Vilka data har du lagt till för turn och river på popupen? Database management->Purge. Du måste ha nya beta-versionen. I build 3 fungerade inte purge. För turn har jag: -cbet turn -fold to cbet turn -AF turn Och för river har jag bara river AF och bet river. Har man kommit så långt som till river, så handlar det mer om känsla och meta-game än om statistik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 20 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2008 Å vilken sjuk downswing jag befinner mig i just nu. Totalt kortdöd och när jag får en hand går det helvete ändå. Jag går genom händerna efteråt och jag kan inte se att jag gör några fel. Det känns ganska hopplöst, faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 21 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 December , 2008 Jag börjar komma till en punkt där jag inte vågar spela längre, för det går inte att vinna. Jag kan inte ens vinna när jag floppar ett set: Full Tilt Poker Game #960498xxx: Table Strawberry - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:33:37 ET - 2008/12/21 Seat 1: DrSpitzvogel87 ($20) Seat 2: hero ($121.90) Seat 3: Timbasher ($97.25) Seat 4: Test81 ($14.25) Seat 5: red0nks ($151.90) Seat 6: MychariTwork ($47.95) Seat 7: River Disaster ($100) Seat 8: tstar17 ($102.25) Seat 9: baRbiefrOmTv ($98.50) River Disaster posts the small blind of $0.50 tstar17 posts the big blind of $1 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero baRbiefrOmTv folds DrSpitzvogel87 folds hero raises to $3.50 Timbasher folds Test81 folds red0nks calls $3.50 MychariTwork folds River Disaster adds $0.50 River Disaster folds tstar17 calls $2.50 *** FLOP *** tstar17 checks hero bets $9 red0nks has 15 seconds left to act red0nks raises to $24 tstar17 folds hero has 15 seconds left to act hero has requested TIME hero raises to $118.40, and is all in red0nks calls $94.40 hero shows red0nks shows *** TURN *** *** RIVER *** hero shows three of a kind, Sevens red0nks shows a flush, Ace high red0nks wins the pot ($244.80) with a flush, Ace high hero adds $100 *** SUMMARY *** Total pot $247.80 | Rake $3 Board: Seat 1: DrSpitzvogel87 didn't bet (folded) Seat 2: hero showed and lost with three of a kind, Sevens Seat 3: Timbasher didn't bet (folded) Seat 4: Test81 didn't bet (folded) Seat 5: red0nks showed and won ($244.80) with a flush, Ace high Seat 6: MychariTwork (button) didn't bet (folded) Seat 7: River Disaster (small blind) folded before the Flop Seat 8: tstar17 (big blind) folded on the Flop Seat 9: baRbiefrOmTv didn't bet (folded) 66% equity räcker inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 21 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 December , 2008 Så jag tänkte jobba lite på mitt SNG-projekt. Första turren, första handen. Raisar en limpfisk med AK och träffar hårt. Full Tilt Poker Game #96051xxx: $10 + $1 Sit & Go (73242239), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 2:47:02 ET - 2008/12/21 Seat 1: aricc132 (1,500) Seat 2: rockstar1972 (1,500) Seat 3: mattm951 (1,500) Seat 4: x Mr C xx (1,500) Seat 5: Barfo (1,500) Seat 6: hero (1,500) Seat 7: jetpak (1,500) Seat 8: NovoOne (1,500) Seat 9: TamNam (1,500) aricc132 posts the small blind of 15 rockstar1972 posts the big blind of 30 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero mattm951 folds x Mr C xx folds Barfo calls 30 hero raises to 120 jetpak folds NovoOne folds TamNam folds aricc132 folds rockstar1972 folds Barfo calls 90 *** FLOP *** Barfo checks hero bets 225 Barfo calls 225 *** TURN *** Barfo checks hero bets 480 Barfo calls 480 *** RIVER *** Barfo bets 675, and is all in hero calls 675, and is all in *** SHOW DOWN *** Barfo shows a full house, Fives full of Aces hero mucks Barfo wins the pot (3,045) with a full house, Fives full of Aces hero stands up *** SUMMARY *** Total pot 3,045 | Rake 0 Board: Seat 1: aricc132 (small blind) folded before the Flop Seat 2: rockstar1972 (big blind) folded before the Flop Seat 3: mattm951 didn't bet (folded) Seat 4: x Mr C xx didn't bet (folded) Seat 5: Barfo showed and won (3,045) with a full house, Fives full of Aces Seat 6: hero mucked - two pair, Aces and Kings Seat 7: jetpak didn't bet (folded) Seat 8: NovoOne didn't bet (folded) Seat 9: TamNam (button) didn't bet (folded) Nice hand, well played... Ett ess slänger dom ALDRIG preflop i SNG-världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Clogge Postad 21 December , 2008 Rapport Share Postad 21 December , 2008 Hehe, antar att du har rätt lätt att hålla dig för skratt i det där läget men för en annan är det lite svårt. Första handen i första turren, fyfan. Men kom ihåg att det är BRA att de synar med skräpess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 21 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 December , 2008 Hehe, antar att du har rätt lätt att hålla dig för skratt i det där läget men för en annan är det lite svårt. Första handen i första turren, fyfan. Men kom ihåg att det är BRA att de synar med skräpess. Jo, jag vet, men jag går igenom en period med brutal varians åt fiskhållet just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 22 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 December , 2008 Här kommer en rapport från mitt SNG-projekt. Jag har nu spelat 81 SNG's (10-dollars) och lyckats häva mig upp från ungefär -20% ROI efter 50 turneringar till ungefär noll. 8 förstaplatser 11 andraplatser 11 tredjeplatser 17 bubblor Investerat: $902 inklusive rake $81 Vunnit: $895 Resultat hittills: -$7 Jag har också bokfört hur många gånger jag har åkt ut på en klonk, typ all-in med AK, fisk synar med AJ, flop JJ6. Det har hänt 21 gånger. Det är 25% och det känns som ganska mycket. Kanske nån SNG-expert där ute kan förklara vad det kan bero på (kanske att jag spelar på pyttenivå, där många är villiga att dega in med 25% equity). Jag har lärt mig en hel del. Viktigaste lärdomen är att jag inte var duktig på SNG-spel. Jag satt en hel dag på jobbet (ingenting att göra fortfarande) och labbade med SNG quiz, som ingår i SNGEGT-paketet. Jag körde på medelsvårt och hade i regel under 13 av 20 rätt. Jag plockade in händerna i SNGEGT och vände och vred på dom och såg vad som påverkade EV. Det var enormt lärorikt. Sen måste man ju förstå och acceptera att spelarna på den här nivån inte är lika duktiga som dom jag spelar NL100 cash games med. Fyra-fem spelare i varje turnering är totalt värdelösa. Dom gör en massa stora misstag och man måste anpassa sitt spel. Dom kan till exempel aldrig folda ett ess preflop. Dom förstår inte position. Dom ger sig in i vendettor med spelare som dom retar upp sig på. Det är till exempel inte ovanligt att två storstackar blir irriterade på varandra och går all in mot varandra på bubblan och freerollar två shortstacks in i pengarna. Om dom raisat preflop kan dom i regel inte folda, även om dom raisade som en stöld med t.ex K4 suited. Har dom sett floppen lägger dom sig sällan för ett c-bet. C-bettning som är mycket framgångsrikt i NL100, fungerar inte alls här. Dom synar med underpar, hålstegedrag, tre i samma färg, ess hög och alla typer av träff, även bottenpar. Det blir nog ett till sånt här projekt med 20-dollars SNG's när jag är klar med det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 23 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 December , 2008 Jag minns när jag för en massa år sen efter mycket tjat från en polare vågade mig på att spela två bord istället för ett. Jag minns också när jag såg någon spela fyra bord på Cardrunners och insåg att det där kanske skulle gå. Sen dess har jag inte tänkt tanken att gå vidare. I går såg jag någon spela 40 bord samtidigt i en Cardrunners-video. Kanske man skulle klara lite fler, tänkte jag. Jag provade att spela NL10 en halvtimme på åtta bord och det är ju faktiskt inte speciellt svårt. Jag skulle nog tappa lite edge, men å andra sidan skulle jag inte ha tid att reta upp mig på klonkidioter eller småsnacka med folk i chatten, så det skulle nog jämna ut sig. Sex bord skulle absolut fungera, men förmodligen åtta också. Jag behöver se över min setup. En större skärm är ju nästan gratis, upptäckte jag. Jag kör på en bärbar med en 18-tumsskärm idag. Viktigast när man ska multitabla tycker jag är att man direkt kan ta ställning till händer som man ändå tänker folda, så att dom är ur världen. Jag fattar mina beslut blixtsnabbt, så jag är inte rädd för att inte hinna med, men jag vill inte bli avbruten av bord som poppar upp med händer som jag hade kunnat folda direkt. Det här kräver i alla fall att jag ser så många bord som möjligt samtidigt så att jag kan folda direkt. Jag ska undersöka lite hur jag kan ta hjälp av FullTiltShortcuts. Hur gör ni som spelar en massa bord? På en 22-tumsskärm får man väl upp åtminstone sex bord utan överlapp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 25 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 December , 2008 Jag håller på att gå i mål med mitt SNG-projekt. Jag har spelat elva SNG's här under dagen och det går inte att beskriva som något annat än magiskt. Jag kommer inte ens i närheten av pengarna. Hur stor är sannolikheten att fi sitter med AA när man får QQ med fem spelare kvar? Hur stor är sannolikheten att det händer tre gånger på elva SNG's? Hur stor är sannolikheten att AK är sämsta hand på floppen KT6? Full Tilt Poker Game #967802xxx: $10 + $1 Sit & Go (73741424), Table 1 - 25/50 - No Limit Hold'em - 11:01:39 ET - 2008/12/25 Seat 1: BullMeechum19 (1,810) Seat 3: skinflute9 (1,120) Seat 4: gdodge99 (2,890) Seat 5: hockeymad (670) Seat 6: lind38steve (340) Seat 7: HDSTech (3,150) Seat 8: wilson_138 (1,365) Seat 9: hero (2,155) hockeymad posts the small blind of 25 lind38steve posts the big blind of 50 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero HDSTech calls 50 wilson_138 folds hero calls 50 BullMeechum19 calls 50 skinflute9 folds gdodge99 folds hockeymad calls 25 lind38steve checks *** FLOP *** hockeymad checks lind38steve checks HDSTech bets 250 hero calls 250 BullMeechum19 folds hockeymad raises to 620, and is all in lind38steve folds HDSTech calls 370 hero raises to 2,105, and is all in HDSTech calls 1,485 hero shows hockeymad shows HDSTech shows *** TURN *** *** RIVER *** hero: l hero shows a pair of Kings HDSTech shows two pair, Kings and Tens HDSTech wins the side pot (2,970) with two pair, Kings and Tens hockeymad shows three of a kind, Sixes hockeymad wins the main pot (2,110) with three of a kind, Sixes hero stands up The blinds are now 30/60 *** SUMMARY *** Total pot 5,080 Main pot 2,110. Side pot 2,970. | Rake 0 Board: Seat 1: BullMeechum19 folded on the Flop Seat 3: skinflute9 didn't bet (folded) Seat 4: gdodge99 (button) didn't bet (folded) Seat 5: hockeymad (small blind) showed and won (2,110) with three of a kind, Sixes Seat 6: lind38steve (big blind) folded on the Flop Seat 7: HDSTech showed and won (2,970) with two pair, Kings and Tens Seat 8: wilson_138 didn't bet (folded) Seat 9: hero showed and lost with a pair of Kings Jag törs snart inte spela längre, för jag kan inte vinna hur jag än bär mig åt. Höj preflop, kanske nån tycker. Jag garanterar att dom inte slänger 66 eller KTo för en raise här. Och avslutningen, den elfte turneringen, gick så här. Aningen deperat får jag in alltihop med nötflushdraget. Träffar jag? Självklart inte. Brilliant spelat av honom, tycker jag. Syna en raise från UTG med en dominerad skithand och syna all in med topp-par, klen kicker. Fold equity finns inte mot de här spelarna. Full Tilt Poker Game #9678138xxx: $10 + $1 Sit & Go (73742287), Table 1 - 25/50 - No Limit Hold'em - 11:12:59 ET - 2008/12/25 Seat 1: Uncle KG (1,730) Seat 2: HikerMike (1,080) Seat 3: hero (1,320) Seat 4: VanDerVaart11 (2,610) Seat 5: Minus 2 (1,935) Seat 6: schnapsi (1,575) Seat 8: -berry-9 (1,815) Seat 9: Etoyoc (1,435) Uncle KG posts the small blind of 25 HikerMike posts the big blind of 50 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero [Ah Kh] hero raises to 150 VanDerVaart11 folds Minus 2 calls 150 schnapsi folds -berry-9 folds Etoyoc folds Uncle KG has 15 seconds left to act Uncle KG folds HikerMike folds *** FLOP *** [3h Jh 4d] hero bets 1,170, and is all in Minus 2 calls 1,170 hero shows [Ah Kh] Minus 2 shows [Jc Kc] *** TURN *** [3h Jh 4d] [2d] *** RIVER *** [3h Jh 4d 2d] [4c] hero shows a pair of Fours Minus 2 shows two pair, Jacks and Fours Minus 2 wins the pot (2,715) with two pair, Jacks and Fours hero stands up *** SUMMARY *** Total pot 2,715 | Rake 0 Board: [3h Jh 4d 2d 4c] Seat 1: Uncle KG (small blind) folded before the Flop Seat 2: HikerMike (big blind) folded before the Flop Seat 3: hero showed [Ah Kh] and lost with a pair of Fours Seat 4: VanDerVaart11 didn't bet (folded) Seat 5: Minus 2 showed [Jc Kc] and won (2,715) with two pair, Jacks and Fours Seat 6: schnapsi didn't bet (folded) Seat 8: -berry-9 didn't bet (folded) Seat 9: Etoyoc (button) didn't bet (folded) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 27 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 December , 2008 Jävlarimej vad fiskigt det har varit på Full tilt de senaste dagarna. En guldgruva verkligen. Trots avsaknaden av rapporter har jag spelat i stort sett dagligen. Våra julgäster (svärmor och hennes gubbe) hade den goda smaken att pysa hem igen direkt på juldagen, så man slapp sitta i soffan och torrprata med dom. Dom är nog världens lataste människor förresten. Kommer hit och lägger sig i varin soffa och reser sig bara för att komma och äta. Samtalsämnena är få, för det mesta handlar det om "tjejerna" på svärmors jobb. Inte mycket intressant i 60-åriga kärringars liv och leverne på en långvårdsklinik. Man har ju hört om den nya trenden med stegräknare. Folk påstår att man måste gå 10.000 steg om dagen för att räknas som en bra människa. För mig är det nog snarare en veckoranson och det är ju inte bra. När jag var på Stadium såg jag att dom sålde stegräknare för 140 spänn, så jag slängde med en sån. I går skulle jag ut och promenera bort julslöheten i den friska luften. Jag gick och jag gick i över en timme. Sen kom jag hem och skulle kolla resultatet. 407 steg! Jag får nog sätta den nån annanstans om det ska funka för jag vet att det var mer än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 27 December , 2008 Rapport Share Postad 27 December , 2008 Jävlarimej vad fiskigt det har varit på Full tilt de senaste dagarna. En guldgruva verkligen. Trots avsaknaden av rapporter har jag spelat i stort sett dagligen. Våra julgäster (svärmor och hennes gubbe) hade den goda smaken att pysa hem igen direkt på juldagen, så man slapp sitta i soffan och torrprata med dom. Dom är nog världens lataste människor förresten. Kommer hit och lägger sig i varin soffa och reser sig bara för att komma och äta. Samtalsämnena är få, för det mesta handlar det om "tjejerna" på svärmors jobb. Inte mycket intressant i 60-åriga kärringars liv och leverne på en långvårdsklinik. Man har ju hört om den nya trenden med stegräknare. Folk påstår att man måste gå 10.000 steg om dagen för att räknas som en bra människa. För mig är det nog snarare en veckoranson och det är ju inte bra. När jag var på Stadium såg jag att dom sålde stegräknare för 140 spänn, så jag slängde med en sån. I går skulle jag ut och promenera bort julslöheten i den friska luften. Jag gick och jag gick i över en timme. Sen kom jag hem och skulle kolla resultatet. 407 steg! Jag får nog sätta den nån annanstans om det ska funka för jag vet att det var mer än så. På höften ska den sitta kvinna, vad jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts