Gå till innehåll

Weedobooty har en plan


Weedobooty

Recommended Posts

Det finns en typ av spelare som jag undviker. Det är den extremt loose/aggressiva. I morse satt jag med en kille som spelade 90/38 (full ring). Han ser alltså alla floppar oavsett position och action fram till honom. Och sen är han med och bökar i varenda pott. Jag kan aldrig föreställa mig att det lönar sig i längden, men jag ser ofta såna här spelare komma in med 40BB och sitta med 400BB när jag går. Det folk gör är att de sätter igång att syna en sån här kille, men då har han ju fortfarande initiativet. Han spelar alla händer med hela stacken. Jag tror att det ofta är spelare från högre nivåer som kliver ner och spelar så här ett tag. Innan jag fick en read på honom var vi inblandade i den här handen. Det är en självklar all in, men eftersom jag inte hade en read just då, valde jag att lägga den. Att spela med såna här ger en hög varians. Är man inte beredd att raisa honom all in här, så ska man inte spela med en sån här kille.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($105.95)

CO ($24.35)

Button ($113.95)

SB ($19.50)

BB ($97.10)

UTG ($70.10)

UTG+1 ($75)

MP1 ($154.75)

MP2 ($46.05)

 

Preflop: Hero is MP3 with Jheart.gif, Jclub.gif.

UTG calls $1, 1 fold, MP1 calls $1, 1 fold, Hero raises to $6, 4 folds, UTG calls $5, MP1 folds.

 

Flop: ($14.50) 6club.gif, 5diamond.gif, 4club.gif(2 players)

UTG bets $42, Hero folds.

 

Final Pot: $56.5

 

Results in white below:

No showdown. UTG wins $14.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag måste väl erkänna för mig själv att det är en läcka. Jag sätter mig själv i såna här situationer med händer som TT-QQ.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

MP2 ($20.40)

MP3 ($97.50)

CO ($108.30)

Button ($21.35)

SB ($53.95)

BB ($100)

UTG ($176.65)

Hero ($100)

MP1 ($288.90)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with qh.gif, qc.gif.

1 fold, Hero raises to $4, 2 folds, MP3 raises to $10, 4 folds, Hero calls $6.

 

Flop: ($21.50) 8s.gif, 5d.gif, 8c.gif(2 players)

Hero bets $16, MP3 calls $16.

 

Turn: ($53.50) 9h.gif(2 players)

Hero checks, MP3 bets $33, Hero raises to $74 (All-In), MP3 calls $38.50 (All-In).

 

River: ($196.50) 4c.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $196.5

 

Results below:

Hero has Qh Qc (two pair, queens and eights).

MP3 has As Ad (two pair, aces and eights).

Outcome: MP3 wins $196.50.

 

Till att börja med - vad trebettar den här killen med? Själv kanske jag trebetar med TT+, AQ+ och nån enstaka suited connector och nåt mindre par, men den här killen har en tightare range än så. Jag tippar på QQ+ och AK eller faktiskt kanske ännu tightare (KK+), för killen har en VP$IP på 7.35 och PFR på 2.9. Då har han alltså (i bästa fall) 16 händer som jag slår (AKo och AKs) och 12 händer som slår mig (AA, KK) och en hand som är lika (den andra QQ). Min image i det här läget är inte sån att han bör ha någon anledning att trebetta mig med en bred range

 

Jag betar ut 3/4 och det blir ju som ett blockbet/feeler-bet. Jag bygger upp potten till 42 och nu väljer jag att sätta honom på AK och checkraisar all in. Jag har ingen fold equity mot en hand som slår mig. Jag avskyr den andra linjen som alltid dyker upp när man postar såna här händer - check/syn och utvärdera turn, men formodligen är det väl den bättre vägen.

 

Han skjuter nog sällan en salva till på turn om han har AK. Mot en såpass tight snubbe kanske man måste spela handen "strictly for set value" fastän det känns extremt weak-tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså fattar inte hur du orkar posta så extremt många badbeat händer där du spelar helt korrekt och du helt enkelt åker på badbeat. Ja, vi vet att det finns extremt mycket fiskar på internet... så intressant är det inte att läsa om dem. Någon snyfthistoria vill du väl inte att detta ska bli? :). Variansen kommer jämna ut sig ska du se. Det är ju bättre du postar mer händer där du är tveksam på ditt spel och ber om analys och åsikter.

 

Förövrigt skulle jag trycka med JJ där tämligen ofta utan read också, att han limpat och sen trycker hårt som fan på den där floppen kan ju betyda 2 par, men likväl om han är överaggro kan det mkt väl vara färgdrag, öppet stegdrag med par osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett tag sen jobbade jag på att få in fler värdebets på rivern. Jag kom på att jag alldeles för ofta nöjde mig med att checka ner rivern och där missar man otroligt mycket värde. Här är ett exempel där jag tidigare förmodligen hade checkat rivern för att slippa bli bluffad av handen för att jag var rädd för ett tvåpar eller en stege.

 

Fi är en riktigt slaskig spelare som spelar 53/22/0.86. En dröm-motståndare alltså. Han är nog lite irriterad på mig i det här läget, för jag har raisat och reraisat honom i position ett antal gånger innan den här handen.

 

Det känns som att han har bestämt sig för att syna ner mig och kolla vad jag har. JT hade nog checkraisat turn och har han nånting med en nia så får det väl vara så. Han hittar synen på river med par i sjuor. En sån här spelare släpper inte gärna om han har kommit så långt som till river.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (8 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($62.90)

Hero ($125.55)

BB ($94.35)

UTG ($123.65)

UTG+1 ($97.50)

MP1 ($176.80)

MP2 ($51.05)

CO ($112.90)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, Kclub.gif.

4 folds, CO calls $1, 1 fold, Hero raises to $6.5, 1 fold, CO calls $5.

 

Flop: ($13.50) 7diamond.gif, Jspade.gif, 4spade.gif(2 players)

Hero bets $13, CO calls $13.

 

Turn: ($39.50) Theart.gif(2 players)

Hero bets $25.5, CO calls $25.50.

 

River: ($90.50) 8heart.gif(2 players)

Hero bets $40.5, CO calls $40.50.

 

Final Pot: $171.5

 

Results below:

Hero has Ks Kc (one pair, kings).

CO doesn't show.

Outcome: Hero wins $171.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yours truly spelar turneringen på Cosmopol på söndag. Inte för att det är värde, utan för skojs skull. Strukturen är ju så brant att det blir en klonktävling redan på tredje-fjärde nivån, men det är kul att spela med analoga motståndare emellanåt.

 

Annars går det bra just nu. Jag ska lägga lite tid på att lära mig mer om sportbetting den här veckan.

 

Cardrunners nya replayer är så bra. Jag spelar min timme på morgonen, tankar upp mina sessioner dit och sen tar jag nån minut på jobbet och går jag igenom lite nyckelhänder under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså fattar inte hur du orkar posta så extremt många badbeat händer där du spelar helt korrekt...

 

Du har rätt, jag har tänkt på det på sistone vilken gnälldagbok det här har blivit. Jag ska skärpa mig. Jag trodde ingen läste faktiskt, så jag skriver mest för mig själv.

 

Tack för din feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, det finns folk som läser min dagbok. Jag måste skärpa mig och sluta skriva bara gnäll.

 

Jag har funderat på en sak. En ganska liten sak, men ändå. På Full tilt har dom nånting som heter Iron man. Om man spelar regelbundet, så får man en liten medalj bredvid sitt namn. Medaljer är ju kul. Man får lite annat grejs också. Man får spela frirullar hela natten om man vill och man kan få poäng och medaljer som man kan köpa grejs för.

 

Det jag funderar lite på, är att Full tilt faktiskt "outar" mig som en regular. Dom som sitter vid bordet ser min medalj och vet att jag spelar lite mer än dom som inte har en medalj. Fiskarna kanske blir en gnutta mer försiktiga mot mig. Hur bra är det egentligen? Jag föredrar att flyga under radarn.

 

Jag och min tjej brukar spela 500. Länge vann hon varenda gång. Jag satte mig ner en kväll och tänkte över min strategi ordentligt. Jag var ju en fisk förstås. Nu vinner jag nästan varenda gång. Hon blir så sur.

 

Och så har jag installerat vansinnesprogrammet nummer ett på min dator igen: GNU backgammon. Man vet inte vad rigg är förrän man spelat backgammon mot GNU backgammon. Jag blir lika tokig varenda gång när han slår exakt de nummer han behöver för att vända mitt överläge mot hopplöshet. Men backgammon är ju så enormt kul att jag bara inte kan låta bli.

 

I morgon ska vi vaccinera oss inför Thailandsresan. Fyra pers gånger tre sprutor blir en massa pengar, men sen är vi skyddade i 20 år. Jag kommer inte att spela poker på två veckor där borta. Det blir mitt längsta uppehåll på flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort två river-calls de senaste dagarna som jag har funderat på Den ena var med en svag hand och den tycker jag var rätt (fast marginell) och den andra var med en stark hand, men den var helt felaktig.

 

Den svaga först. Fi limpar in. Det gör dom ofta med små par, Ax eller två broadwaykort. Det är första handen, så jag ingen som helst read på fi och han har ingen på mig. Jag tänker mig att han har ett lägre par än damer plus några procent bluffar tillräckligt ofta (>33%) för att jag ska kunna syna rivern här. Jag har ju bjudit in till en bluff och många kan inte motstå frestelsen. Det visar sig att han har KK. Rätt men marginellt? Var sitter foldknappen nu igen?

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (6 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($18)

Button ($100.50)

SB ($46)

Hero ($100)

UTG ($164.20)

MP ($29.25)

 

Preflop: Hero is BB with 5club.gif, Qdiamond.gif.

1 fold, MP calls $1, 3 folds, Hero checks.

 

Flop: ($2.50) 4club.gif, Qspade.gif, 4heart.gif(2 players)

Hero bets $2.5, MP calls $2.50.

 

Turn: ($7.50) 2spade.gif(2 players)

Hero bets $5, MP calls $5.

 

River: ($17.50) 9spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $17.5, Hero calls $17.50.

 

Final Pot: $52.50

 

Results below:

Hero has 5c Qd (two pair, queens and fours).

MP has Kc Kd (two pair, kings and fours).

Outcome: MP wins $52.50.

 

Och sen den här, som jag klantar till enormt. Men jag klantar till det av en anledning. Fi på BB är nämligen en super-nit. Jättetight och passiv. Han som raisar först är en bully som jag har trebetat friskt, men synen på BB får mig att undra vad han har. Jag tänker TT+ eller AK. Vad i hela fridens namn synar han då ett pot-bet ur position på floppen med? Betänk att killen är supertight. Nu tänker jag mig att hans range är JJ, KK, AA och AK. Tveksamt om han tar synen med QQ här. Så när det kommer en blank på turn (QT har han inte), checkar jag bakom för att kontrollera potten. River T och han lägger ut ett bet på 22 in i potten som är 57. Vad slår jag här med TPTK? Ingenting faktiskt. Vi delar potten om han också har AK, men jag tror att han checksynar den.

 

Det visar sig att jag har läst honom fel. Han gör en tveksam syn preflop (kanske för att han har sett mig klämma åt vår bully en massa gånger) och sen gör han en riktigt dålig syn på floppen, men det kan han väl få göra. Utfallet kan jag leva med, men det här är ett lysande exempel på en läcka jag har, när jag ibland auto-synar på rivern. Jag skrev till och med i chatten att han hade prickat med QQ innan jag synade, men jag tyckte (då) att oddsen för att syna kändes OK. Jag får underkänt på den.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (8 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

UTG ($84.05)

UTG+1 ($139.55)

MP1 ($138.90)

MP2 ($100)

Hero ($99)

Button ($13.50)

SB ($127)

BB ($99.50)

 

Preflop: Hero is CO with ac.gif, kc.gif.

1 fold, UTG+1 raises to $2, 2 folds, Hero raises to $8, 1 fold, SB calls $7.50, 1 fold, UTG+1 folds.

 

Flop: ($19) 7c.gif, kh.gif, js.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $19, SB calls $19.

 

Turn: ($57) 9h.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: ($57) td.gif(2 players)

SB bets $22, Hero calls $22.

 

Final Pot: $101

 

Results below:

SB has As Qs (straight, ace high).

Hero has Ac Kc (one pair, kings).

Outcome: SB wins $101.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det satt en rolig kille vid mitt bord i morse, tre stolar till vänster. Jag stal hans blinds ett par gånger och tredje gången fick jag syn av knappen och SB. Jag missade floppen helt, så jag checkfoldade.

 

"lol, you retard", skrev han

Så jag frågade "what did i do to earn that title this time?"

"stealing retard" svarade han, och jag såg framför mig en fet tandlös bonndräng i Iowa, med musen i ena handen och en högaffel i den andra. Inget att bry sig om.

 

Jag ligger lågt, jag försöker hålla en låg profil vid borden.

 

Efter en stund limpade han in UTG, alla la sig fram till BB, som checkade. Floppen kom J78, BB checkade och han minbetade $1. BB checkraisade till 7 och drängen synade. BB betade pott på turn och han synade och sen synade han ett till bet på rivern, visade upp KJ och förlorade lite mer än halva sin stack mot BB, som hade AJ.

 

Nu är ju jag lite retsam, och om han tjafsar med mig kan jag inte låta bli, så jag skrev "look at the guy calling people a retard for raising preflop".

 

"That was a bad beat, you f"¤% retard", svarade han.

 

"KJ losing to AJ is a bad beat?"

 

"yes it is you clueless f"¤%&% retard"

 

No further questions, your honor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens "den borde jag ha spelat bättre" är två händer. Den första slängde jag för att jag inte hade en aning om var jag stod. Observera att fi kommer in och postar ur position. I det läget vägrar dom släppa sin hand av nån anledning. Sen dyker det upp ett gyllene blufftillfälle för honom på turn, men vad ska han egentligen ha som slår mig? En suited connector i klöver? KT? Det visar sig att han förmodligen tror att han slowspelar den bästa handen för han visar AK med klöver kung. Massor med outs. Ja ja, jag höll åtminstone variansen nere.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($50.95)

BB ($97)

UTG ($22.80)

UTG+1 ($110.05)

Hero ($100)

MP2 ($100)

MP3 ($100.40)

CO ($39.80)

Button ($143.95)

 

Preflop: Hero is MP1 with Aspade.gif, Qheart.gif.

2 folds, Hero raises to $5, MP2 calls $4, MP3 calls $5, 4 folds.

 

Flop: ($15.50) Aclub.gif, Qdiamond.gif, Jclub.gif(3 players)

Hero bets $16.5, MP2 calls $16.50, MP3 folds.

 

Turn: ($48.50) 9club.gif(2 players)

 

Final Pot: $48.50

 

Sen var det den här handen där jag lyckas minimera värdet genom att gå all in på floppen, och det kan ju inte vara rätt. Pengarna ska ju ändå in på turn och varför inte bara syna och låta honom "värdebeta" sin sämre hand/bluffa igen så att han får in allt. Jag antar att han ha ett par under kungar

 

Fi är en bully och här ser man väl plussidan med de spelartypen, som jag faktiskt brukar försöka undvika att spela emot. Observera att han trycker in två tredjedelar av sin stack och sen viker ner. Det är inget vidare.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

UTG+1 ($239.55)

MP1 ($92.25)

MP2 ($100)

Hero ($109.75)

CO ($21.60)

Button ($142.70)

SB ($185)

BB ($100)

UTG ($61.95)

 

Preflop: Hero is MP3 with ah.gif, ad.gif.

UTG raises to $2, 1 fold, MP1 calls $2, 1 fold, Hero raises to $12, 4 folds, UTG calls $10, MP1 folds.

 

Flop: ($27.50) 2s.gif, kc.gif, 4d.gif(2 players)

 

Final Pot: $27.50

 

(Handkonverteraren klara inte av den här. Fi betade ut 22 och la sig när jag gick all in)

 

Results below:

UTG doesn't show.

Hero doesn't show.

Outcome: Hero wins $13.75.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju lovat mig själv och min läsare (jag tror det är bara en) att jag ska sluta gnälla och skriva om intressanta saker istället, så jag tänker inte ens berätta om dagens första hand där jag hade AA och fi hade 58 offsuit. Det är BRA att det finns folk som söker -EV och hög varians.

 

Jag gjorde en bra read-baserad bluff som jag är lite nöjd med. Fi trebettarde ur position och sen fegade han ur på floppen. Jag hade en read på honom att han är en rädd mus, så jag tänkte att jag kunde blåsa honom av AQ här. Det visade sig att det var exakt vad han hade (sa han i alla fall). Han stekte och stekte och sen la han sig och skrev "i'm such a donkey" när jag korten var visade.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($63.70)

SB ($51.80)

BB ($122)

UTG ($66.60)

UTG+1 ($36.75)

Hero ($115.80)

MP2 ($137.75)

MP3 ($103.35)

CO ($16)

 

Preflop: Hero is MP1 with Kclub.gif, Kheart.gif.

2 folds, Hero raises to $4, 2 folds, CO calls $4, 2 folds, BB raises to $13, Hero calls $8, CO raises to $20 (All-In), BB calls $4, Hero calls $4.

 

Flop: ($48.50) 3diamond.gif, Jclub.gif, Adiamond.gif(3 players, 1 all-in)

 

Turn: ($48.50) 9diamond.gif(3 players, 1 all-in)

 

River: ($48.50) 6club.gif(3 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $53.50

 

Results below:

BB doesn't show.

Hero has Kc Kh (one pair, kings).

CO has 2d 2s (one pair, twos).

Outcome: Hero wins $53.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite livepoker på söndagskvällen. Jag spelade Cosmopols söndagsturnering och det gick väl hyfsat. Utan att avslöja min identitet, kan jag säga att jag gick till finalbordet och vann pengar. Nu finns det bara sju personer att välja mellan, eftersom niondeplatsen gick till en väldigt vacker ung dam och en person vid bordet inte var svensktalande.

 

Strukturen i de här turneringarna är brutal. Man börjar kortstackad och efter de första två perioderna pendlar man mellan röda och oranga zonen, för att använda Harringtonterminologi. Jag är ju ingen turneringsspelare, men jag är faktiskt väldigt bra på att spela shortstack och det fick jag göra i stort sett hela tiden. Att hitta läge och gå all in är temat. En enda gång hade jag mycket chips, men jag var raskt tillbaka i nästa hand när jag hade 99 och synade en all in från 33 och han klonkade ett set. Men jag hade två med-klonkar och två motklonkar, så jag tänker inte klaga.

 

Motståndet är hyfsat, tycker jag. Det blir ju i stort sett inget postflopspel, så det ställer inga stora krav, men alla verkar förstå spelet hyfsat. Jag såg inga såna där totalfiskar som man spelar mot i Las Vegas.

 

Det är väl knappast plus-EV att spela en sån här turnering för en femhundring med 20% rake och på det 20 spänn i administrativ avgift och 75 spänn för parkering, men det är ju kul och lärorikt. Onlinespel blir ju så abstrakt och jag har alltid bilden av finniga lönnfeta tonårsungar framför mig när jag spelar online, så det är bra att få se sina motspelare i vitögat emellanåt.

 

Jag måste erkänna att jag spelade för pengarna i första hand på bubblan. Jag ville inte bubbla när jag hade suttit i fem timmar och så ville jag uppleva att få plocka ut lite vinstpengar. Nu när jag har det avklarat, kommer jag att spela för seger nästa gång. När man närmar sig bubblan är spelet så tight att man inte ens behöver titta på korten. Raise är alltid +EV om man är först in. Jag gick all in utan att titta på korten först ett par gånger, när jag satt på hijack eller cutoff och såg på blindsen att dom inte hade en intressant hand.

 

När finalbordet började, så var det ingen som hade över tio BB, så det handlar mycket om att ha tur med när blindsen kommer runt.

 

Jag gjorde inga misstag som jag kan komma på i de händer jag spelade. Däremot hade jag många lägen där jag hade kunnat pushat med +EV med vilka två kort som helst, men avstod för att jag hade totalt värdelösa kort som 72 eller 83 eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag bryr mig egentligen, men varför var det med ett bidrag från Vitryssland och ett från Turkiet i Melodifestivalen i lördags? Brukar inte dom dyka upp först när det är europafinal? Jag har barn, så det är mer eller mindre obligatoriskt att sitta med och titta.

 

Det måste svida för en seriös artist som skickar in bidrag och blir bortvald och sen får se en pajas som står och bankar i otakt på en trasig trumma och sjunger om pizza och sprit.

 

Men som sagt, dom får väl göra vad fan dom vill med Melodifestivalen. Jag bryr mig inte och som vanligt var det ju inte en enda låt som man kunde komma ihåg en minut efter att den var framförd (utom den mest irriterande och sämsta enligt min smak).

 

Inte en enda snygg tjej var det med heller förresten. Sanna Nielsen blir lite bredare varje år och snart ser hon väl ut som en blond Cyndee Peters och

har varit med i 27 melodifestivaler på raken.

 

Jag missade "En annan del av Köping" i går kväll. Det är faktiskt det enda programmet jag följer varje vecka. Vilka underbart sköna människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ett till finalbord i en MTT i går, och det känns ju roligt. Jag måste bli mycket mer situationsmedveten när jag spelar MTT:er, så jag testar ett litet hjälpmedel - en liten bit svartmålad post-it. Jag sätter den över mina kort och följer spelet fram tills det är min tur. Då har jag en mycket bättre uppfattning av vad jag kan göra, som inte är färgad av vilka kort jag har. Dessutom är jag väldigt noga med att följa varje hand för att ha bästa möjliga read på alla vid bordet och järnkoll på på allas stackstorlekar.

 

Det gick jättebra ända tills jag fick in alla chips med AJ på floppen J74 rainbow mot en italienare med JT. Turn T förstås, men vad mer kan man göra än att få in degen som storfavorit.

 

Tokflyt i morse förresten. Fyrtablade i 50 minuter före jobbet och hade AK åtta gånger, KK tre gånger, AA två, AQ två. Jag bara vann och vann och ganska fina potter också. Jag tror faktiskt inte att jag förlorade en enda pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vimlar av tyska shortstackers på NL100. Tydligen finns det nån tysk sajt som lär ut optimal strategi för att spela med 20BB.

 

Egentligen gör det väl ingenting, men med de här spelarna vid bordet, blir det ju liksom inget spel. Ville jag sitta och spela kortstack så hade jag väl spelat SNG's. Dom blir ju ganska lättspelade så jagd tror inte det påverkar mitt resultat åt nåt håll att dom finns där.

 

Sen finns det en annan kille som också spelar shortstack som jag stöter på varenda dag. Så fort han passerar 30BB, så drar han direkt. Han törs inte ens sitta kvar och spela sina händer med position. Jag såg honom dubbla upp till 38 i morse och nästa hand hade han knappen, men han drog ändå. Det roliga är att jag har luskat fram hans blogg och nu sitter jag där "under cover" och diskuterar hans "perfekta" strategi för shortstackpoker med honom, så jag vet exakt hur han spelar nu. Jag vet att han ställer in med en mycket bred range om har tre limpare fram till sig, så i morse utnyttjade jag det när han satt till vänster om mig. Tyvärr prickade han en av sina tre outs, men jag har nog en rejäl edge på honom nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stackar av för lätt i vissa situationer. Här skulle jag precis avsluta en jättebra session och jag sa till mig själv att nu ska jag inte förlora en stor pott med QQ. Jag lyckades intala mig själv att han satt och floatade med flushdraget eller försökte respresentera ett set eller en stege med AK, men jag borde veta bättre. Det här är en 30/5/1,5-spelare. Han representerar inte händer. Har han en bra hand så betar han, har han nötterna, så går han all in och annars älskar han callknappen. Sen kan man ju konstatera att det är jättebra att det finns folk som alltid synar en raise med Ax suited och sen ett pott-bet med stegdraget. Synd bara att jag ska sponsra hans verksamhet. Dåligt spelat av mig.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP3 ($21)

CO ($100)

Button ($78.85)

SB ($127.05)

BB ($100)

UTG ($35.90)

UTG+1 ($22.60)

Hero ($117.70)

MP2 ($105.45)

 

Preflop: Hero is MP1 with Qspade.gif, Qheart.gif.

2 folds, Hero raises to $4, MP2 calls $4, 5 folds.

 

Flop: ($9.50) 7heart.gif, 5diamond.gif, 6diamond.gif(2 players)

Hero bets $9.5, MP2 calls $9.50.

 

Turn: ($28.50) 9spade.gif(2 players)

Hero bets $19, MP2 raises to $91.95 (All-In), Hero calls $72.95.

 

River: ($0) 6spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $212.40

 

Results below:

Hero has Qs Qh (two pair, queens and sixes).

MP2 has Ac 8c (straight, nine high).

Outcome: MP2 wins $212.40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte jag hade dragit in lite pengar på den där turneringen på Cosmopol, så hade jag gått mot en minusmånad. Att gå back på NL100 är bedrövligt dåligt.

 

Hand från i morse:

 

Limpfisk med 17 BB limpar

Fisk höjer till 3

Jag höjer till 11 med JJ

Åter till limpfisken, som nu har blivit raisad och reraisad och plötsligt älskar sin Q9, så han går all in med noll fold equity. Fisken mellan oss foldar och jag synar.

 

Flop Q kan jag leva med, så länge jag vet att det vimlar av så fantastiskt dåliga pokerspelare.

 

Three outs is the nuts!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är missnöjd med mina resultat på sistone. Resultatlinjen går i sidled istället för uppåt. Jag går igenom alla mina händer efter att jag har spelat varje dag och tycker egentligen att jag spelar bra.

 

Jag behöver vara lite mer restriktiv för när jag spelar för hela stacken mot en del spelare.

 

En annan sak som jag ser är att jag ofta inte får ut mer än blindsen med händer som AK och AQ när jag raisar först med dom. Jag tänker inte börja limpa eller raisa mindre med dom, men jag kommer att blanda in lite mer stöldhänder i mina preflopraisar när jag är först in.

 

Och så tror jag att jag ska försöka skjuta lite fler double-barrels på turn. Jag ser så många set-miners som synar med små par och sen synar dom en ofarlig flop, men om dom får på sig ett skott till, så törs dom inte syna. Jag behöver stjäla fler av de där potterna på 20BB på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en hand här i morse som jag missade ett värdebet på. Det är inte bra.

 

Jag raisar UTG med TT och får syn av en kille i MP och BB.

 

Flop AJT rainbow. BB betar halvpott. Jag synar och hoppas att MP har ett ess och tänker raisa. MP foldar.

 

Turn 2. Pot 24,50 och BB betar 11. Jag höjer till 33. Han synar.

 

Av nån anledning fick jag för mig nu att han slowspelade en bättre hand (KQ eller JJ). River kom en nia och jag checkade bakom när han checkade till mig.

 

Han hade AK och hade förstås synat ett riverbet på ganska mycket. Här missade jag förmodligen ett värde på hans återstående 57 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en till som jag måste ta mej en funderare på.

 

Det kommer en tidig limp. Jag sitter i MP med AA och höjer till 5. En aggressiv spelare på knappen höjer till 16 och limpfisken lägger sig.

 

Här fyrbetar jag och hoppas på att han ska ställa in med JJ+ eller AK. Frågan är om det är bästa linjen. Jag avskyr verkligen att slowspela ett par, men vad han är har, så drar han ju ganska tunt. Är syn och sen bet-trebet på alla floppar bättre. Syn och checkraise på alla floppar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Life is good. Speciellt när man har AA och fi synar med T9 och floppen kommer 678. Sen blir det bara bättre och bättre.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP1 ($176.95)

MP2 ($99.15)

MP3 ($100)

CO ($53.45)

Button ($39.40)

SB ($96)

BB ($89.35)

Hero ($112.40)

UTG+1 ($40)

 

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Adiamond.gif.

Hero raises to $4, 3 folds, MP3 calls $4, 4 folds.

 

Flop: ($9.50) 6spade.gif, 8club.gif, 7heart.gif(2 players)

Hero bets $7, MP3 calls $7.

 

Turn: ($23.50) Aheart.gif(2 players)

Hero bets $15.5, MP3 raises to $31, Hero calls $15.50.

 

River: ($85.50) 6diamond.gif(2 players)

Hero bets $35, MP3 raises to $58 (All-In), Hero calls $23.

 

Final Pot: $201.50

 

Results below:

Hero has Ac Ad (full house, aces full of sixes).

MP3 has Ts 9s (straight, ten high).

Outcome: Hero wins $201.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ju på en ganska låg nivå, NL100, och så lär det väl förbli så länge jag bjuder hela familjen till Thailand och sponsrar från bankrullen. Spelar man NL100, så finns det ganska gott om spelare som är fantastiskt dåliga. Ibland prickar dom in sina långskott. Jag tror att en av de största framgångsfaktorerna är att lära sig att leva med variansen och inte låta det påverka ens beslut. Jag har jobbat mycket på det här på sistone - att behålla sitt A-game även när fiskarna synar in sina klonkar på rivern. I det långa loppet har man en fantastisk edge över en spelare som är beredd att syna ner en hela vägen med pocket-femmor på en flopp med bara överkort.

 

Nio dagar till Thailand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisar med en ganska bred range när jag är först in i mitt- eller sen position. En bra spelare (ja, dom finns även på NL100-nivån) noterar naturligtvis det och trebettar med en ganska vid range.

 

Jag har funderat en del på om inte jag kan bli bättre på såna här situationer. För det första foldar jag lite för ofta. För det andra, så fyrbetar jag för lite. Här handlar det ju faktiskt ganska lite om vad man har för kort och mycket mer om vad man har för read på trebettaren. Mina fyrbet har nog varit 70% AA, 25% KK och nån enstaka gång nåt annat. :oops:

 

Om man har bankat på bordet ganska hårt ett tag och har en känsla av att dom börjar bli lite irriterade och man raisar och det kommer ett trebet, panga upp en gång till och det är inte många händer av fi:s kanske 25% trebethänder som kan ta en syn eller ställa in.

 

Jag vet ganska väl vilka de här spelarna är som är kapabla att trebetta utan en stor hand och jag har testat det här nu i några dagar med stor framgång. Men det kräver ju lite fingertoppskänsla för att det inte ska blir en oangenäm kombination av -EV och hög varians.

 

Och så spelade jag en stund på 24H i går kväll. Jag trivs enormt bra där. Jag brukar variera mig lite genom att spela shorthanded och bara ett eller två bord. Det känns som att motståndet på 24H är lite softare än på Full tilt, men det kanske beror på att man kan läsa motståndaren bättre med bara ett bord igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...