Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så här skriver BestPoker:

Ok, nu ligger turneringarna uppe!

Alla events är FREEZEOUT, dvs inga rebuys. Demokrati enligt folket :D

Turneringarna ligger på BestPoker klienten under "Tournaments" och sen "specials". Inget lösenord krävs.

Blindsperioder är 15 minuter i alla events förutom main där det är 20 minuter och 7 card stud där det är 12 minuter. Tyvärr klir det inget HU event då Ongame inte riktigt stöder det formatet. Synd.

Alla events går av stapeln kl 20.00 svensk tid.

Event 1

3 jan - Pot limit Omaha $30+$3 - 3000 chips

Event 2

4 jan - No limit Texas hold'em $30+$3 - 3000 chips

Event 3

5 jan - 5 card draw (PL) $10+$1 - 3000 chips

Event 4

6 jan - Seven card stud (FL) $20+$2 - 3000 chips

Event 5

7 jan - Fixed limit Hold'em $30+$3 - 3000 chips

Event 6

8e jan - Omaha high/low $20+$2 - 3000 chips

Event 7

9e jan - NL HE Shorthanded (Main event) $50+$4 - 5000 chips

Vad tror ni om en total topplista sorterad efter prispengar?

Vi ska nog se till att adda något också till vinnaren om vi får ihop tillräckligt med spelare.

Fler förslag eller kommentarer välkomnas. ALLA på pf.nu kan redan idag anmäla sig i BestPoker klienten.

MVH,

BestPoker

bestpoker-logo.gif

POKERFORUM.nu / poker.se kommer att slänga upp lite bountys på spelande moderatorer i de olika tävlingarna. Dessutom har forumet tre mycket intressanta bonusar hos BestPoker, bland annat $10 gratis för existerande kunder. Läs mer om det i tråden:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=654825#654825

Postad

Total topplista sorterad efter prispengar betyder att vinnaren av ME hamnar överst nästan säkert varav poängen med en total topplista fösvinner. Kan inte nån hitta på nån bra formel som tar hänsyn till inköp/antal deltagare/placering?

Postad

Klistrat från pokerstars.com:

The formula used to determine the total points awarded to a player (in the top 15% finishers) for any given tournament is:

Points = 10 * [sqrt(n)/sqrt(k)] * [1+log(b+0.25)]

Where:

n is the number of entrants

k is the place of finish (k=1 for the first-place finisher, and so on)

b is the buy-in amount in dollars (excluding administrative fee). For freerolls the buy-in is $0, and for FPP tournaments 1 FPP is counted as $0.05.

Downloadable Excel sheet to calculate TLB points:

http://www.pokerstars.com/poker/tournaments/leader-board/leaders.xls

Example 1: A player takes third place in a $20 tournament with a field of 150 players. Here:

n = 150, k=3, b=20

The total points awarded to this player are:

= 10 * [sqrt(n)/sqrt(k)] * [1+log(b+0.25)]

= 10 * [sqrt(150)/sqrt(3)] * [1+log(20+0.25)]

= 10 * sqrt(50) * (1+1.31)

= 10 * 7.071 * 2.31

= 163.09 (rounded up)

Postad

Hej!

Synd att inte fler spelade igår, vi får hoppas på att det blir fler i de kommande eventsen.

Vi har en uppdaterad topplista sorterad efter inspelade prispengar på BestPoker.com.

Gå till Promotions och klicka sedan på Swedish Forum Series. Där har ni resultat samt fakta.

Som sagt, får vi in ett minimum på 50 nya signups som deltar i de olika eventsen så addar vi $1000 fördelat på de tre första platserna på topplistan.

1. $500

2. $300

3. $200

Lycka till i fortsättningen!

Mvh,

BestPoker.com

Postad

Det undrar jag med, är det när folk signat up? Eller är det när nån signat för sidan och gjort en deposit. Vore kul att veta bara. Själv så är det givet att man ska spela denna, får ju inte missa gyllene tillfällen som dessa!

Postad

Nu har jag vunnit två event, dels mörkpokern igår, dels stöten i dag ... För jag var enda deltagaren i dagens turre. Vad är det med folk som bara vill spela "the Volvo 244 of poker games", NLT tävling...

Postad
Nu har jag vunnit två event, dels mörkpokern igår, dels stöten i dag ... För jag var enda deltagaren i dagens turre. Vad är det med folk som bara vill spela "the Volvo 244 of poker games", NLT tävling...

Grattis!

Fick du tillbaka rejken? ;)

Postad
Det var sannerligen många som röstade som inte var med o spelade.

Jag känner mig iaf nöjd över att vara den näst bästa FL-spelaren i sverige :).

Och också nöjd över att vara den sämsta 5card draw-spelaren i sverige ;)

Vem var din baneman på FL då?

*nöjd tredje bästa 5CD-spelaren i Sverige* ;)