Gå till innehåll

Martboyo`s dagbok, same same but different. NL400


aim4vegas

Recommended Posts

Tja,

 

Testar att starta en dagbok då jag tror det kan bli en kul grej och för att även få ner lite egna tankar, känner inga polare som lirar poker och i princip slutat föra anteckningar om mina sessioner så det blir förhoppningsvis bra att hålla igång lite här. Precis skaffat PT också, kört utan ”hjälpmedel” innan men hoppas det hjälper mitt spel. Hoppas kunna posta en del intressanta händer. Kör TAG och hoppas på att det kan bli en del vildare HHs postade här. Sthlmare, 29år

 

Presentation:

Började lira poker sommaren 05 med fun money efter att tjejens bror introducerat mig till pokern. Hade precis tagit examen från universitet och fått mitt första jobb, säljare på ett konsult ftg i sthlm. Pokern smög sig in som ett växande intresse på kvällarna efter jobbet (på tjejens bekostnad :o), lirade NL50där jag byggde upp en rulle på 900$ från ingenting, men tiltade ofta och var ojämn. Gulade rullen under förra julen. Tog break en månad och analyserade varför jag gulat, blev en bra läxa och när jag sedan startade om med 300$ på Party gick det bara uppåt.

 

Stanna på NL 50 under våren men sen lossnade det och efter sommaren var jag på NL200. Dubbla den sen rullen i september och sa upp mig från jobbet. Dels för att jag inte trivdes och dels för att jag plötsligt börjat tjäna mer på pokern än på mitt jobb. Tänkte det skulle vara en tillfällig grej, typ ett skönt break. Klev upp på NL400 i Oktober och det gick så sjukt bra att jag struntade i att titta efter ett annat jobb. Jobbar nu ändå halvtid på en resebyrå. Lirar bara ca:20 timmar i veckan vilket är lite snålt men ska försöka komma upp till iaf 30 tim.

 

Haft min första downswing på ett år under dec. Började när jag var nere i Thailand8-), tappa ca 3k på sunkigt och okoncentrerat spel, sen känns det som det vart svårt att vända trenden och det satte sig i huvudet, lirat mkt lite i dec och gått i princip +- noll när jag satt mig ner:-(. Men tagit mig samman och plussat riktigt bra så nu ligger jag istället plus 3k dec, men blev en förlorad månad kan man väl säga.

 

Nick: Martboyo, på de flesta sajter.

Nätverk: Kör mestadels på iPoker.

Rulle: ca 25k 1jan/ 45k 1feb/

Spel: NL Hold’em. CG SH till 95% (planerar att lira lite turneringar framöver, mest kört en och annan VIP turre)

 

:arrow:Ska någon till Asien på semester eller grind så får ni gärna boka er resa via mig, ger er bästa service :) Kan ge er massa tips. Med ombokningsbara biljetter räcker det med mail eller tel. samtal när ni är i Asien, så bokar vi om biljetterna, hyperenkelt. Resebyrån jag jobbar på är helt inriktad på Asien, 23 års erfarenhet i branschen, bra avtalspriser med Thai airways som flyger direkt till Bangkok. Skicka mig ett PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lekte lite med PT idag som är nytt för mig. Jäklar vad man loosar dollars på blindsen och AQ, precis som man brukar höra iof :lol: Dags att börja lära sig av det kanske... Börjar med att posta några HH:s från gårdagens session.

 

Hand 1 Gör jag rätt som bara bombar på turn eller borde jag slowspelat den här lite? Det är rätt hygglig träff jag får… Daly333, en mkt loose och aggressiv spelare. Han har stulit mkt och i ett par tidigare händer har jag betat mkt hårt mot just honom.

GAME #467523441: Texas Hold'em NL $2/$4 2006-12-29 10:59:40

Table Andalusia (6 max)

Seat 1: Kiewer ($76.00 in chips)

Seat 3: dancetime7 ($1,005.50 in chips)

Seat 5: ajnoain ($200.00 in chips)

Seat 6: daly333 ($959.50 in chips)

Seat 8: Helgoy ($255.60 in chips) DEALER

Seat 10: Martboyo ($611.40 in chips)

Martboyo: Post SB $2.00

Kiewer: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Martboyo [:Tc::9c:]

dancetime7: Fold

ajnoain: Fold

daly333: Raise $16.00

Helgoy: Fold

Martboyo: Raise $50.00

Kiewer: Fold

daly333: Call $36.00

*** FLOP *** [:Jd::6h::Qh:]

Martboyo: Bet $60.00

daly333: Call $60.00

*** TURN *** [:8h:]

Martboyo: Bet $220.00

daly333: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $445.00 Rake $3.00

Martboyo: wins $445.00

 

 

Hand2 Stekte för länge på denna hand, han visar mig bluffen. Jätte –EV att inte syna i dessa lägen känns det som, i krig om blindsen, vad säger ni om detta läge, kan man folda? Inga reads på fi men stack djupet indikerar fisk. Två par, färg eller vad ska han ha liksom.

GAME #467601663: Texas Hold'em NL $2/$4 2006-12-29 14:34:10

Table Pink Forest (6 max)

Seat 1: Martboyo ($437.10 in chips)

Seat 3: superroof ($184.30 in chips)

Seat 5: Snikay123 ($152.80 in chips)

Seat 6: lovefrance ($465.10 in chips)

Seat 8: Kiewer ($70.00 in chips) DEALER

Seat 10: cbnzzz ($401.80 in chips)

cbnzzz: Post SB $2.00

Martboyo: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to superroof [H7 H9]

Dealt to Martboyo [D5 DA]

superroof: Raise $8.00

Snikay123: Fold

lovefrance: Fold

Kiewer: Fold

cbnzzz: Fold

Martboyo: Call $4.00

*** FLOP *** [H5 C7 CA]

Martboyo: Bet $12.00

superroof: Call $12.00

*** TURN *** [s8]

Martboyo: Bet $22.00

superroof: Call $22.00

*** RIVER *** [CJ]

Martboyo: Bet $45.00

superroof: Allin $142.30

Martboyo: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $270.30 Rake $3.00

superroof: wins $270.30

 

 

Hand3Ska in med ca 230 till för syn, men känns som den är rätt långt borta? Babydiaper är en bra grinder, är aggresivare än de flesta. Tror han skulle re-raisat de högre pocket paren.

GAME #467513216: Texas Hold'em NL $2/$4 2006-12-29 10:31:52

Table Black Forest (6 max)

Seat 1: babydiaper ($509.60 in chips) DEALER

Seat 3: tore44 ($107.00 in chips)

Seat 5: Poontang ($533.06 in chips)

Seat 6: Martboyo ($402.80 in chips)

Seat 8: JRN13 ($589.80 in chips)

tore44: Post SB $2.00

Poontang: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Martboyo [DJ CJ]

Martboyo: Raise $14.00

JRN13: Fold

babydiaper: Call $14.00

tore44: Fold

Poontang: Fold

*** FLOP *** [D7 C4 H8]

Martboyo: Bet $22.00

babydiaper: Call $22.00

*** TURN *** [C6]

Martboyo: Bet $50.00

babydiaper: Raise $100.00

Martboyo: Call $50.00

*** RIVER *** [H2]

Martboyo: Check

babydiaper: Allin $373.60

Martboyo: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $649.60 Rake $2.00

babydiaper: wins $649.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Riktigt härligt att du startat dagbok! Kommer säkerligen lära mig en hel del. Både allmänt om poker men framförallt om hur man ska hantera de till antalet ganska få spelarna på ipokers NL 400. Känner att jag fastnat för länge på grindar NL 200 och inte alls har ett ultimat spelsätt för NL 400 så detta blir ett bra hjälpmedel ;). Förhoppningsvis blir jag regular där i början av nästa år och kommer göra en seriöst försök att tilta dig genom att posta fejkade HHs.. Eller inte.

 

Good luck at the tables!

 

Edit: Punkrock_kid lärde mig tricket med att sätt kolon runt ex DA (Ace of Diamonds) så det blir :Ad: istället, stilrenare och mer lättläsa HHs då. Du måste dock byta plats på dem (DA blir Ad alltså.. 10 skrivs som T btw..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, la in tecken på den första handen, ser bättre ut. Ja det kanske är en bra idé med dagboken. Har som sagt inte några polare att snacka poker med på dagarna så kanske kan få lite input här:)

 

Tror du e stammis på NL400 snart om du vill. När det gått trögt för mig har jag funderat på att gå ner igen men inte blivit annat en nån strö session på NL200 när de andra borden sett tråkiga ut. Men dröjer nog inna jag kliver upp på NL1000. Snott rätt mkt från rullen också, thailand, dator, betalat tilblaka lån och fest. När jag kommer upp i 50k sak jag testa en och annan session där tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Känns som downswingen är borta, är glad att det inte varit värre :). Men minns jag förlorade 900$ på NL 50, under min första tiltade downswing.

 

Den här var inget jämförelse men det känns som det nästan var en månad av sessioner där det var svårt att plussa. Undantaget var en session då jag plussa 2600 men föjdes av två st. grova minus sessioner så den glädjen grumlades rätt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer två händer från en kort session igår (+300), innan nyårs kvällen. Man kan diskutera överbetar. Idag har jag bara varit bakis, lat och glott på tv.

 

Lurig hand, inga read på fi men känner annars till de flesta grinders. Jag har stulit en hel del innan denna hand. Tänker att han bluffar mig på floppen eller möjligtvis drar mot stege… så jag synar bara för att hoppas på att han även betar på turn, det gör han tvyärr inte. Bestämde mig för att ge han chansen att bluffa på river. Får då all-in emot mig, synar man eller lägger sig?

 

GAME #468210701: Texas Hold'em NL $2/$4 2006-12-31 08:36:01

Table Black Forest (6 max)

Seat 3: fearlessdoc ($378.00 in chips)

Seat 5: miito67 ($600.05 in chips)

Seat 6: Martboyo ($358.00 in chips)

Seat 8: LVCONEC ($154.00 in chips)

Seat 10: memine ($113.13 in chips) DEALER

fearlessdoc: Post SB $2.00

miito67: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Martboyo [:Ac::Qd:]

Martboyo: Raise $14.00

LVCONEC: Fold

memine: Fold

fearlessdoc: Fold

miito67: Call $10.00

*** FLOP *** [:As::9d::Qh:]

miito67: Check

Martboyo: Bet $22.00

miito67: Raise $44.00

Martboyo: Call $22.00

*** TURN *** [:7s:]

miito67: Check

Martboyo: Check

*** RIVER *** [:6s:]

miito67: Bet $304.00 ...vad göra? Meddelar svaret senare??

 

 

Här är en bra spelad hand. Känner att fi har riktigt bra hand efter han synat mig på turn och jag tar jag rätt bra betalt på river: Han blixt synade på några milli sec. Vilket får mig att fundera på om man hade kunnat ta ännu bättre betalt, tycker det är rätt svårt att veta när riktigt stora överbetar funkar.

 

GAME #468213580: Texas Hold'em NL $2/$4 2006-12-31 08:45:41

Table Black Forest (6 max)

Seat 1: moustache02 ($76.00 in chips)

Seat 3: fearlessdoc ($591.60 in chips)

Seat 6: Martboyo ($425.50 in chips)

Seat 8: 2acesdown ($94.90 in chips) DEALER

Seat 10: memine ($157.43 in chips)

memine: Post SB $2.00

moustache02: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fearlessdoc [:Ah::Ad:]

Dealt to Martboyo [:9s::8s:]

fearlessdoc: Raise $16.00

Martboyo: Call $16.00

2acesdown: Fold

memine: Fold

moustache02: Fold

*** FLOP *** [:7h::4d::6c:]

fearlessdoc: Bet $24.00

Martboyo: Call $24.00

*** TURN *** [:2s:]

fearlessdoc: Check

Martboyo: Bet $40.00

fearlessdoc: Call $40.00

*** RIVER *** [:Tc:]

fearlessdoc: Check

Martboyo: Bet $160.00

fearlessdoc: Call $160.00

*** SUMMARY ***

Total pot $484.00 Rake $2.00

Martboyo: wins $484.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, var inte rädda för att lägga några kommentarer på händerna, det behöver jag! :-D

 

Lite kuriosa, träffade Markoolio på nyårsfesten jag var på igår. Då jag vet han är inne i pokern snackade vi lite kort. Visade sig att han tycker poker gör sig allra bäst i goda vänners sällskap där han ofta sitter ihop med Ernst Billgren, Brolin och E-type, brukar bli ett spel där ingen lägger sig. Härligt gäng, minns dock inte om även Dr Alban även brukade vara med… hört att han ska vara en stabil spelare.:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1.

Ser ju väldigt mycket ut som en fold faktiskt även om din hand känns något underreppad. Han ställer ju aldrig en sämre hand för värde om han inte är helt borta. Och utan history så kan man inte räkna med att han bluffar särskilt ofta. Jag tror han har T8.

 

Hand 2.

Jag raisar nog floppen majoriteten av gångerna, annars ser de bra ut. Du får rätt bra värde av AA på river:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avslöjar hand 1 om ett litet tag så fler får chansen...

 

Hand2. jag brukar också re-raisa i vanliga fall men han e tight och tror han checkar om han är ute på bluff på turn och kan då själa om jag inte träffat stegen samtidgt som jag e lite rädd för han slår om på floppen denan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Beta turn ser jag som obligatoriskt. Som spelat synar jag river. Att han ska ha stege eller färg ser jag som mer eller mindre otroligt utifrån flop- och turnspelet. 99 är i princip det enda jag skulle vara rädd för och även denna hand är skum att checka turn med. Jag kan ärligt talat inte se en enda hand som att gör att jag gillar hans linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för åsikterna, han satt på KQ i spader och träffade backdoorflush på river. Jag var så upptagen av att gillra min egen fälla att jag blixtsynade utan att fundera, riktigt dåligt av mig, tror jag kanske hade klarat lägga handen annars, då även en osannolik stege kunde finnas ute. Håller med om att han inte borde spelat 99 sådär.

 

Det är lätt att intala sig själv till syner när man är inne i handen, svårt att sätta han på en hand. Men ända han ställer med borde vara set, färgen stege. Vilket trots allt borde tivnga mig till fold.

 

Normalt borde han värdebetat river. Hade jag betat på turn hade han nog synat med sina drag och då hade alla pengar hamnat i mitten på river. Hans check på turn plus bordet som gör att jag tror han är ute på en ren bluff och valde att checka.

 

Nidson: Du tror att det finns en del som ser chansen att tvinga ur mig ur potten med all-in i sådana här lägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen för året +934på 3 timmar, detta trots en ”omöjlig att släppa” hand där jag torskar potten på 950 med A10 på brädan AJTT6 av limpande JJ.

 

Här kommer en lite ”galen” HU hand. Fi är fisk som callar det mesta och jag tror jag fått han på tilt genom ett par tidigare händer, jag bluffar alltså inte i denna hand utan betar för bästa hand. Spel av detta slag kanske är EV- i längden ändå? Vad säger ni?

GAME #469246552: Texas Hold'em NL $2/$4 2007-01-03 14:07:33

Table Monticello (6 max)

Seat 1: fourgaby ($290.00 in chips)

Seat 3: cbnzzz ($401.20 in chips)

Seat 5: bungyaa ($369.20 in chips) DEALER

Seat 6: Martboyo ($730.80 in chips)

Martboyo: Post SB $2.00

fourgaby: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fourgaby [:7c::Kc:]

Dealt to Martboyo [:Ks::Td:]

cbnzzz: Fold

bungyaa: Fold

Martboyo: Raise $12.00

fourgaby: Call $10.00

*** FLOP *** [:9h::Kh::2s:]

Martboyo: Check

fourgaby: Bet $16.00

Martboyo: Raise $40.00

fourgaby: Raise $96.00

Martboyo: Raise $676.80

fourgaby: Allin $164.00

*** TURN *** [:3h:]

*** RIVER *** [:8h:]

*** SUMMARY ***

Total pot $1,018.80 Rake $2.00

Martboyo: wins $1,018.80

 

 

Här undrar jag om det går att hitta syn? Fi är aggressiv och bra av vad jag sett, suttit max 30 min vid bordet, inga read men sett att han ofta finns på NL1000

GAME #469267486: Texas Hold'em NL $2/$4 2007-01-03 15:01:17

Table Aylmer (6 max)

Seat 1: xAces88x ($408.10 in chips)

Seat 5: ledalch ($99.30 in chips) DEALER

Seat 6: Martboyo ($701.30 in chips)

Seat 8: tytyIWINtyty ($531.00 in chips)

Seat 10: JONDA ($100.10 in chips)

Martboyo: Post SB $2.00

tytyIWINtyty: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Martboyo [:Tc::Td:]

JONDA: Fold

xAces88x: Fold

ledalch: Fold

Martboyo: Raise $12.00

tytyIWINtyty: Call $10.00

*** FLOP *** [:6s::2s::9c:]

Martboyo: Bet $24.00

tytyIWINtyty: Raise $72.00

Martboyo: Call $48.00

*** TURN *** [:8c:]

Martboyo: Check

tytyIWINtyty: Check

*** RIVER *** [:Kc:]

Martboyo: Check

tytyIWINtyty: Bet $156.00 ??.....ger mitt svar senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...