gdaily Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 Jag ville ju inte åka till Vegas under WSOP, men nu börjar det (såklart) krypa lite i kroppen, om man skulle åka för sjunde raka året.... Okej, jag ska spela lite satelliter då, men bara snorbilliga. Ska jag kvala så ska det vara billigt. Dvs i kväll blir det $100 på Mansion, $5 rebuy på Action och $16 feeder på Stars. Synd inte Martinspoker har sitt direktflyg i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Vi håller på att klura ut hur WSOP-rapporteringen/bloggandet ska ske. Under tiden avklistrar vi min och Othellos/Shahins dagbok Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Borde man upptäcka något klart samband mellan dessa två händelser, eller är de helt skilda från varandra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Något mumbojumbo som programmerarna ville ha tydligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Borde man upptäcka något klart samband mellan dessa två händelser, eller är de helt skilda från varandra? Japp, ni borde kunna se några (tomma) blogg-grupper under WSOP-gruppen nu. Sen ska vi säkert göra någon specialare med just Gnuffarna, och tydligen är "klistrad tråd" en utmärkt sökfunktion/filtreringsgrej säger programmerana. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 ang sensate expressen krönikan: Pokerken kan ju enligt utsago lära en apa spela vinnande sngs, så varför skulle inte en apa kunna spela wsop me? (skulle den dessutom vara coachad skulle det endast vara otur och varians som gjorde att hon/han(apan) inte vann skiten) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 ang sensate expressen krönikan: Pokerken kan ju enligt utsago lära en apa spela vinnande sngs, så varför skulle inte en apa kunna spela wsop me? (skulle den dessutom vara coachad skulle det endast vara otur och varians som gjorde att hon/han(apan) inte vann skiten) Den skulle få för många time-outs pga bajskastning. Hade det varit en känd apa så hade den ju kommit undan med sånt, men en no-name apa som fått sina skills från nätspel är rätt stekt från början. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Den skulle få för många time-outs pga bajskastning. Hade det varit en känd apa så hade den ju kommit undan med sånt, men en no-name apa som fått sina skills från nätspel är rätt stekt från början. Veckans nöt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 29 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Game #4257066013: Omaha PL ($2.50/$5) - 2007/05/29 - 20:17:42 (CET)Table "Heeleyhazel" Seat 2 is the button. Seat 1: KONICHIWA sits out Seat 2: Foggy1 ($759.50 in chips) Seat 3: donkament ($586 in chips) Seat 4: sbrodk ($559 in chips) Seat 5: jcturn ($504 in chips) Seat 6: BrettCoxx ($799.50 in chips) donkament: posts small blind $2.50 sbrodk: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to donkament jcturn: raises to $15 BrettCoxx: folds Foggy1: folds donkament: raises to $50 sbrodk: raises to $165 jcturn: folds donkament: calls $115 ----- FLOP ----- donkament: bets $345 sbrodk: raises to $394 and is all-in donkament: calls $49 ----- TURN ----- 9 of Spades6 of Clubs ----- RIVER ----- 6 of ClubsKing of Spades ----- SHOW DOWN ----- sbrodk: shows (A Pair of Aces, King high) donkament: shows (Three of a kind, Nines, King high) donkament collected $1130 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $1133 Main pot $1130 Rake $3 Board Seat 2: Foggy1 (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: donkament (small blind) showed and won ($1130) with Three of a kind, Nines, King high Seat 4: sbrodk (big blind) showed and lost with A Pair of Aces, King high Seat 5: jcturn folded before Flop (didn't bet) Seat 6: BrettCoxx folded before Flop (didn't bet) Som det satt så spelade jag floppen dåligt, skulle checkat och låtit honom bluffa bort sig... eller vänta, han bluffade bort sig ändå. Tre ess är ju bara tre bluffkort, det hjälper inte att bluffa när någon är pottbunden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 29 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Game #4257236003: Omaha PL ($1/$2) - 2007/05/29 - 20:35:03 (CET)Table "Swaps" Seat 4 is the button. Seat 1: Nick9fe ($312 in chips) Seat 2: ElRazor ($29 in chips) Seat 3: Acegolf ($79.82 in chips) Seat 4: typlo ($174 in chips) Seat 5: donkament ($538.88 in chips) Seat 6: jaywhizz ($251 in chips) Seat 7: Billy0307 ($110.75 in chips) Seat 8: xing sits out Seat 9: Bplaa ($190 in chips) Seat 10: SpermAA ($481.50 in chips) donkament: posts small blind $1 jaywhizz: posts big blind $2 Acegolf: posts small blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to donkament Billy0307: folds Bplaa: folds SpermAA: raises to $8 Nick9fe: folds xing sits back ElRazor: folds Acegolf: folds typlo: calls $8 donkament: calls $7 jaywhizz: calls $6 ----- FLOP ----- donkament: checks jaywhizz: checks SpermAA: checks typlo: bets $33 donkament: raises to $132 jaywhizz: folds SpermAA: folds typlo: raises to $166 and is all-in donkament: calls $34 ----- TURN ----- 7 of ClubsAce of Diamonds ----- RIVER ----- Ace of Diamonds9 of Hearts ----- SHOW DOWN ----- typlo: shows (Three of a kind, Tens, Ace high) donkament: shows (A Straight, Jack high) donkament collected $362 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $365 Main pot $362 Rake $3 Board Seat 1: Nick9fe folded before Flop (didn't bet) Seat 2: ElRazor folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Acegolf (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: typlo (button) showed and lost with Three of a kind, Tens, Ace high Seat 5: donkament (small blind) showed and won ($362) with A Straight, Jack high Seat 6: jaywhizz (big blind) folded on the Flop Seat 7: Billy0307 folded before Flop (didn't bet) Seat 9: Bplaa folded before Flop (didn't bet) Seat 10: SpermAA folded on the Flop Fick kritik av SpermAA för den här potten i chatten, för att "jag inte ens hade ett färgdrag". Nåväl a) Dom har inte alltid topset b) Jag checkraisar för att få bort bland annat färgdrag (icke-nötdraget då). Ett färgdrag är favorit mot en 13 och 17-wrap (vet inte hur det är mot en 20-wrap, borde man kanske kolla). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 gdaily 8996,97 DannyKK 4057,71 Fayedden 2668,36 proedas 1990,61 gussa 1458,3 JurassicMike 1050,98 storakers 1046,78 deloka73 995,75 Wavva 948 woraf 927,3 Top 10 UB-poängrejkare i Svitenpromon. De där poängen var alltså de jag drog in första 10 dagarna i maj, sedan dess har jag inte spelat på UB. Dels har UB försämrat sitt intjäningssystem, så om man spelar cashgame så får man bra mycket färre poäng. Men om man som jag spelar SnG så går det "väldigt" fort (kan vara bra att veta för er som för nästa Svitenpromo behöver nå 500 poäng i månaden. Sedan har UBs support strulat så in i helvete. Först kunde jag inte ta ut pengarna från UB på två veckor, och de senaste två veckorna har jag slagits med supporten för att jag inte kan sätta in (man får ju ett bonuserbjudande i veckan, och då vill man ju stoppa in en slant. Svenske representanten har i alla fall identifierat felet (efter två veckor) och det är att i UBs datasystem så står jag som "state" Alabama (men bara i ena änden, i klienten står det Stockholms län). Så det slutade i alla fall med att jag bad supporten dra åt helvete. Jag har dessutom "VIP-status" hos UB, vilket gör att mina supportärenden ska komma överts och bli behandlade extra snabbt. Dvs "bara" 24 timmar typ, innan man får ett nonsenssvar. Som lök på laxen så verkar det som att UB precis plockat bort sin "points for cash" (vilket givetvis var väntat, kostade lite väl mycket, speciellt på konton som hade rakeback, då kunde man med maximalt horande få över 80% rb. Jag som kombinerade bonus + points for cash fick tillbaks 65%). Bye bye UB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Franco_Baresi Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Så det slutade i alla fall med att jag bad supporten dra åt helvete. Btw.. vad är det med Poker.se-TV:s frontfigurer? Agressiva som hetsade pitbulls båda två... ... I like it Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Btw.. vad är det med Poker.se-TV:s frontfigurer? Agressiva som hetsade pitbulls båda två... ... I like it Om vi får förtroende efter WSOP får vi bli som Lisa Lampanelli och förolämpa alla i vår närhet. Vi bjuder in alla pokersiterepresentanter till en roast och totalrippar dem ett helt program: "Where should you hide in case of a nuclear war? At the UB support offices, nothing ever finds its way there!" "Once, just once, I'd like an email from Party that is not answered by a guy who's wife has a dot on her forhead, ok? I mean, I love outsourcing as much as the next guy, but it would be fun to get a response to the same question I asked instead of something you randomly dug out of a database." "Oh, look, the Full Tilt guy thought that was funny...don't you dare laugh at Party's support staff. Vampires do more work during the day then your fucking support staff! Excellent work with the FL bots by the way. It's not like the FL bot farmers are scared shitless, are they?" "Oh, the Stars guy looking all cool and relaxed. Quick to respond, proactive. And operator of the most rigged site on the net. Also, where the fuck did all the PLO shortstackers go?! Explain how 5 high-volume players disappear at the exact same time from a site. Interpol is looking for their bodies as we speak. But on the other hand, you had to finance that 10 billion hand promotion somehow, did'nt you?" "IPoker. I don't even have a joke here." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Franco_Baresi Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Also, where the fuck did all the PLO shortstackers go?! Explain how 5 high-volume players disappear at the exact same time from a site. Interpol is looking for their bodies as we speak. Vad är det för nåt? Fill me in Goran! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerJr Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Fick kritik av SpermAA för den här potten i chatten, för att "jag inte ens hade ett färgdrag". Nåväla) Dom har inte alltid topset b) Jag checkraisar för att få bort bland annat färgdrag (icke-nötdraget då). Ett färgdrag är favorit mot en 13 och 17-wrap (vet inte hur det är mot en 20-wrap, borde man kanske kolla). Men du är ju i stort sett alltid uppe mot triss eller färgdrag med något annat drag om du blir synad eller höjd. Betar du rakt ut så slipper du bli potcommited mot en monsterhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Vad är det för nåt? Fill me in Goran! Det var några spelare som körde med Rolfs shortstacktaktik på PLO200 och uppåt (till de högsta borden) på stars. Sen plötsligt försvann alla dessa spelarna på en gång. Finns en tråd om det på 2+2: Now the shortstackers I am talking about here aren't your randoms that come and go, but the multi-tabling regulars. I can only generally speak to the ones that played the 3/6 blind and up PLO games on stars like eva, joel, coco, oskar, etc., but have seen here mentioned by players from lower levels others who frequent those levels. And the ones whose niks I give above as mentioned in pete's thread above (the 1st link), also played a wide range from the mid-levels to the highest ones. But now, lo and behold, they are ALL gone the past week, at least on 3/6+, and from a cursory inspection of the mid-stakes lists, the 1/2 and 2/4 stars PLO games as well (maybe some posters who play .5/1 to 2/4 can speak to this better). The question is, what happened to them? Personally I wouldn't be sad to learn that they all were at a short stack convention and the place burned down with them in it. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Game #4269745333: Omaha PL ($1/$2) - 2007/05/30 - 20:47:55 (CET)Table "DeadwindPass" Seat 6 is the button. Seat 1: Lechacal ($116.25 in chips) Seat 2: Donkament ($679 in chips) Seat 3: Svammel ($286.55 in chips) Seat 4: Bake11012 ($122.25 in chips) Seat 5: KingKong ($292.85 in chips) Seat 6: MrFaCiaL ($182.75 in chips) Lechacal: posts small blind $1 Donkament: posts big blind $2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Donkament Svammel: folds Bake11012: folds Bake11012 sits out KingKong: folds MrFaCiaL: folds Lechacal: calls $1 Donkament: checks ----- FLOP ----- Bake11012 sits back Lechacal: checks Donkament: checks ----- TURN ----- 8 of Hearts9 of Spades Lechacal: checks Donkament: bets $4 Lechacal: calls $4 ----- RIVER ----- 9 of Spades7 of Clubs Lechacal: checks Donkament: bets $12 Lechacal: calls $12 ----- SHOW DOWN ----- Donkament: shows (A Straight, Ten high) Lechacal: mucks hand Donkament collected $34.25 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $36 Main pot $34.25 Rake $1.75 Board Seat 1: Lechacal (small blind) mucked Seat 2: Donkament (big blind) showed and won ($34.25) with A Straight, Ten high Seat 3: Svammel folded before Flop (didn't bet) Seat 4: Bake11012 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: KingKong folded before Flop (didn't bet) Seat 6: MrFaCiaL (button) folded before Flop (didn't bet) Även små potter är roliga. Mina anteckningar på den här killen är: SynmaskinJättesynmaskin Värdebeta ALLT mot honom, bluffa aldrig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Det var några spelare som körde med Rolfs shortstacktaktik på PLO200 och uppåt (till de högsta borden) på stars. Sen plötsligt försvann alla dessa spelarna på en gång. Finns en tråd om det på 2+2: Läste igenom den och några undertrådar. Intressant som vanligt. Vet inte riktigt vart jag står faktiskt men om det inte kommer något vettigt svar till varför alla slutade spela över en natt så pekar ju mycket åt botverksamhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 4:an – 2 VIP-biljetter till efterfesten Kom fyra på Everest hårdrocksjippo. Nu är det så att jag liverapporterar på Cosmopol den femte, och har nog inte så många vänner som två st, så är det någon som extremt gärna vill gå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
almanzur Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 ang sensate expressen krönikan: Pokerken kan ju enligt utsago lära en apa spela vinnande sngs, så varför skulle inte en apa kunna spela wsop me? (skulle den dessutom vara coachad skulle det endast vara otur och varians som gjorde att hon/han(apan) inte vann skiten) Det var faktiskt en som lärde upp en apa att spela poker och skulle anmäla den till förra årets wsop. Till en början verkade det som att apan skulle kunna vara med då det inte fanns några speciella regler om anmälning av apor. Dock så kunda han inte anmäla apan och det berodde på att den inte var 18 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Det var faktiskt en som lärde upp en apa att spela poker och skulle anmäla den till förra årets wsop. Till en början verkade det som att apan skulle kunna vara med då det inte fanns några speciella regler om anmälning av apor. Dock så kunda han inte anmäla apan och det berodde på den inte var 18 år. 21 år är myndighetsåldern i USA, och det är precis det du säger som min krönika handlade om, som Baller refererar till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolboll Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Det var faktiskt en som lärde upp en apa att spela poker och skulle anmäla den till förra årets wsop. Till en början verkade det som att apan skulle kunna vara med då det inte fanns några speciella regler om anmälning av apor. Dock så kunda han inte anmäla apan och det berodde på att den inte var 18 år. Även fast man måste vara 21 för att spela WSOP? Edit: 2late Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Biljetterna är tagna. Jag hade visst två vänner... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
almanzur Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 21 år är myndighetsåldern i USA, och det är precis det du säger som min krönika handlade om, som Baller refererar till. Självklart menade jag 21:-) Förstod inte att det var på det viset men det var ingen större skada skedd hoppas jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cryo Postad 30 Maj , 2007 Rapport Share Postad 30 Maj , 2007 Det var faktiskt en som lärde upp en apa att spela poker och skulle anmäla den till förra årets wsop. Till en början verkade det som att apan skulle kunna vara med då det inte fanns några speciella regler om anmälning av apor. Dock så kunda han inte anmäla apan och det berodde på att den inte var 21 år. FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts