Gå till innehåll

gdaily: Dubbel EPT-satellitklonk!


gdaily

Recommended Posts

Jag ville ju inte åka till Vegas under WSOP, men nu börjar det (såklart) krypa lite i kroppen, om man skulle åka för sjunde raka året....

 

Okej, jag ska spela lite satelliter då, men bara snorbilliga. Ska jag kvala så ska det vara billigt.

 

Dvs i kväll blir det $100 på Mansion, $5 rebuy på Action och $16 feeder på Stars.

 

Synd inte Martinspoker har sitt direktflyg i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Borde man upptäcka något klart samband mellan dessa två händelser, eller är de helt skilda från varandra?

 

Japp, ni borde kunna se några (tomma) blogg-grupper under WSOP-gruppen nu. Sen ska vi säkert göra någon specialare med just Gnuffarna, och tydligen är "klistrad tråd" en utmärkt sökfunktion/filtreringsgrej säger programmerana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang sensate expressen krönikan: Pokerken kan ju enligt utsago lära en apa spela vinnande sngs, så varför skulle inte en apa kunna spela wsop me? (skulle den dessutom vara coachad skulle det endast vara otur och varians som gjorde att hon/han(apan) inte vann skiten) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang sensate expressen krönikan: Pokerken kan ju enligt utsago lära en apa spela vinnande sngs, så varför skulle inte en apa kunna spela wsop me? (skulle den dessutom vara coachad skulle det endast vara otur och varians som gjorde att hon/han(apan) inte vann skiten) ;)
Den skulle få för många time-outs pga bajskastning. Hade det varit en känd apa så hade den ju kommit undan med sånt, men en no-name apa som fått sina skills från nätspel är rätt stekt från början.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #4257066013: Omaha PL ($2.50/$5) - 2007/05/29 - 20:17:42 (CET)

Table "Heeleyhazel" Seat 2 is the button.

Seat 1: KONICHIWA sits out

Seat 2: Foggy1 ($759.50 in chips)

Seat 3: donkament ($586 in chips)

Seat 4: sbrodk ($559 in chips)

Seat 5: jcturn ($504 in chips)

Seat 6: BrettCoxx ($799.50 in chips)

donkament: posts small blind $2.50

sbrodk: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to donkament 9 of ClubsJack of Hearts10 of Diamonds9 of Hearts

jcturn: raises to $15

BrettCoxx: folds

Foggy1: folds

donkament: raises to $50

sbrodk: raises to $165

jcturn: folds

donkament: calls $115

----- FLOP ----- 5 of Diamonds4 of Spades9 of Spades

donkament: bets $345

sbrodk: raises to $394 and is all-in

donkament: calls $49

----- TURN ----- 5 of Diamonds4 of Spades 9 of Spades6 of Clubs

----- RIVER ----- 5 of Diamonds4 of Spades9 of Spades 6 of ClubsKing of Spades

----- SHOW DOWN -----

sbrodk: shows 4 of HeartsAce of ClubsAce of HeartsAce of Spades (A Pair of Aces, King high)

donkament: shows 9 of ClubsJack of Hearts10 of Diamonds9 of Hearts (Three of a kind, Nines, King high)

donkament collected $1130 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $1133 Main pot $1130 Rake $3

Board 5 of Diamonds4 of Spades9 of Spades6 of ClubsKing of Spades

Seat 2: Foggy1 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: donkament (small blind) showed 9 of ClubsJack of Hearts10 of Diamonds9 of Hearts and won ($1130) with Three of a kind, Nines, King high

Seat 4: sbrodk (big blind) showed 4 of HeartsAce of ClubsAce of HeartsAce of Spades and lost with A Pair of Aces, King high

Seat 5: jcturn folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: BrettCoxx folded before Flop (didn't bet)

 

Som det satt så spelade jag floppen dåligt, skulle checkat och låtit honom bluffa bort sig... eller vänta, han bluffade bort sig ändå. Tre ess är ju bara tre bluffkort, det hjälper inte att bluffa när någon är pottbunden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #4257236003: Omaha PL ($1/$2) - 2007/05/29 - 20:35:03 (CET)

Table "Swaps" Seat 4 is the button.

Seat 1: Nick9fe ($312 in chips)

Seat 2: ElRazor ($29 in chips)

Seat 3: Acegolf ($79.82 in chips)

Seat 4: typlo ($174 in chips)

Seat 5: donkament ($538.88 in chips)

Seat 6: jaywhizz ($251 in chips)

Seat 7: Billy0307 ($110.75 in chips)

Seat 8: xing sits out

Seat 9: Bplaa ($190 in chips)

Seat 10: SpermAA ($481.50 in chips)

donkament: posts small blind $1

jaywhizz: posts big blind $2

Acegolf: posts small blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to donkament 9 of ClubsJack of Diamonds8 of Spades8 of Diamonds

Billy0307: folds

Bplaa: folds

SpermAA: raises to $8

Nick9fe: folds

xing sits back

ElRazor: folds

Acegolf: folds

typlo: calls $8

donkament: calls $7

jaywhizz: calls $6

----- FLOP ----- 10 of Clubs2 of Spades7 of Clubs

donkament: checks

jaywhizz: checks

SpermAA: checks

typlo: bets $33

donkament: raises to $132

jaywhizz: folds

SpermAA: folds

typlo: raises to $166 and is all-in

donkament: calls $34

----- TURN ----- 10 of Clubs2 of Spades 7 of ClubsAce of Diamonds

----- RIVER ----- 10 of Clubs2 of Spades7 of Clubs Ace of Diamonds9 of Hearts

----- SHOW DOWN -----

typlo: shows 10 of Diamonds10 of Hearts6 of Hearts7 of Diamonds (Three of a kind, Tens, Ace high)

donkament: shows 9 of ClubsJack of Diamonds8 of Spades8 of Diamonds (A Straight, Jack high)

donkament collected $362 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $365 Main pot $362 Rake $3

Board 10 of Clubs2 of Spades7 of ClubsAce of Diamonds9 of Hearts

Seat 1: Nick9fe folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: ElRazor folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Acegolf (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: typlo (button) showed 10 of Diamonds10 of Hearts6 of Hearts7 of Diamonds and lost with Three of a kind, Tens, Ace high

Seat 5: donkament (small blind) showed 9 of ClubsJack of Diamonds8 of Spades8 of Diamonds and won ($362) with A Straight, Jack high

Seat 6: jaywhizz (big blind) folded on the Flop

Seat 7: Billy0307 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Bplaa folded before Flop (didn't bet)

Seat 10: SpermAA folded on the Flop

 

Fick kritik av SpermAA för den här potten i chatten, för att "jag inte ens hade ett färgdrag". Nåväl

a) Dom har inte alltid topset

b) Jag checkraisar för att få bort bland annat färgdrag (icke-nötdraget då). Ett färgdrag är favorit mot en 13 och 17-wrap (vet inte hur det är mot en 20-wrap, borde man kanske kolla).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily 8996,97

DannyKK 4057,71

Fayedden 2668,36

proedas 1990,61

gussa 1458,3

JurassicMike 1050,98

storakers 1046,78

deloka73 995,75

Wavva 948

woraf 927,3

 

Top 10 UB-poängrejkare i Svitenpromon. De där poängen var alltså de jag drog in första 10 dagarna i maj, sedan dess har jag inte spelat på UB. Dels har UB försämrat sitt intjäningssystem, så om man spelar cashgame så får man bra mycket färre poäng. Men om man som jag spelar SnG så går det "väldigt" fort (kan vara bra att veta för er som för nästa Svitenpromo behöver nå 500 poäng i månaden.

 

Sedan har UBs support strulat så in i helvete. Först kunde jag inte ta ut pengarna från UB på två veckor, och de senaste två veckorna har jag slagits med supporten för att jag inte kan sätta in (man får ju ett bonuserbjudande i veckan, och då vill man ju stoppa in en slant. Svenske representanten har i alla fall identifierat felet (efter två veckor) och det är att i UBs datasystem så står jag som "state" Alabama (men bara i ena änden, i klienten står det Stockholms län). Så det slutade i alla fall med att jag bad supporten dra åt helvete.

 

Jag har dessutom "VIP-status" hos UB, vilket gör att mina supportärenden ska komma överts och bli behandlade extra snabbt. Dvs "bara" 24 timmar typ, innan man får ett nonsenssvar.

 

Som lök på laxen så verkar det som att UB precis plockat bort sin "points for cash" (vilket givetvis var väntat, kostade lite väl mycket, speciellt på konton som hade rakeback, då kunde man med maximalt horande få över 80% rb. Jag som kombinerade bonus + points for cash fick tillbaks 65%).

 

Bye bye UB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw.. vad är det med Poker.se-TV:s frontfigurer? Agressiva som hetsade pitbulls båda två... :twisted:... I like it :twisted::oops:

 

Om vi får förtroende efter WSOP får vi bli som Lisa Lampanelli och förolämpa alla i vår närhet. Vi bjuder in alla pokersiterepresentanter till en roast och totalrippar dem ett helt program:

 

"Where should you hide in case of a nuclear war? At the UB support offices, nothing ever finds its way there!"

 

"Once, just once, I'd like an email from Party that is not answered by a guy who's wife has a dot on her forhead, ok? I mean, I love outsourcing as much as the next guy, but it would be fun to get a response to the same question I asked instead of something you randomly dug out of a database."

 

"Oh, look, the Full Tilt guy thought that was funny...don't you dare laugh at Party's support staff. Vampires do more work during the day then your fucking support staff! Excellent work with the FL bots by the way. It's not like the FL bot farmers are scared shitless, are they?"

 

"Oh, the Stars guy looking all cool and relaxed. Quick to respond, proactive. And operator of the most rigged site on the net. Also, where the fuck did all the PLO shortstackers go?! Explain how 5 high-volume players disappear at the exact same time from a site. Interpol is looking for their bodies as we speak. But on the other hand, you had to finance that 10 billion hand promotion somehow, did'nt you?"

 

"IPoker. I don't even have a joke here."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick kritik av SpermAA för den här potten i chatten, för att "jag inte ens hade ett färgdrag". Nåväl

a) Dom har inte alltid topset

b) Jag checkraisar för att få bort bland annat färgdrag (icke-nötdraget då). Ett färgdrag är favorit mot en 13 och 17-wrap (vet inte hur det är mot en 20-wrap, borde man kanske kolla).

 

Men du är ju i stort sett alltid uppe mot triss eller färgdrag med något annat drag om du blir synad eller höjd. Betar du rakt ut så slipper du bli potcommited mot en monsterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för nåt? Fill me in Goran!

 

Det var några spelare som körde med Rolfs shortstacktaktik på PLO200 och uppåt (till de högsta borden) på stars. Sen plötsligt försvann alla dessa spelarna på en gång.

 

Finns en tråd om det på 2+2:

 

Now the shortstackers I am talking about here aren't your randoms that come and go, but the multi-tabling regulars. I can only generally speak to the ones that played the 3/6 blind and up PLO games on stars like eva, joel, coco, oskar, etc., but have seen here mentioned by players from lower levels others who frequent those levels. And the ones whose niks I give above as mentioned in pete's thread above (the 1st link), also played a wide range from the mid-levels to the highest ones.

 

But now, lo and behold, they are ALL gone the past week, at least on 3/6+, and from a cursory inspection of the mid-stakes lists, the 1/2 and 2/4 stars PLO games as well (maybe some posters who play .5/1 to 2/4 can speak to this better). The question is, what happened to them? Personally I wouldn't be sad to learn that they all were at a short stack convention and the place burned down with them in it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #4269745333: Omaha PL ($1/$2) - 2007/05/30 - 20:47:55 (CET)

Table "DeadwindPass" Seat 6 is the button.

Seat 1: Lechacal ($116.25 in chips)

Seat 2: Donkament ($679 in chips)

Seat 3: Svammel ($286.55 in chips)

Seat 4: Bake11012 ($122.25 in chips)

Seat 5: KingKong ($292.85 in chips)

Seat 6: MrFaCiaL ($182.75 in chips)

Lechacal: posts small blind $1

Donkament: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Donkament 4 of Hearts6 of Spades2 of Diamonds10 of Hearts

Svammel: folds

Bake11012: folds

Bake11012 sits out

KingKong: folds

MrFaCiaL: folds

Lechacal: calls $1

Donkament: checks

----- FLOP ----- Jack of Clubs7 of Hearts8 of Hearts

Bake11012 sits back

Lechacal: checks

Donkament: checks

----- TURN ----- Jack of Clubs7 of Hearts 8 of Hearts9 of Spades

Lechacal: checks

Donkament: bets $4

Lechacal: calls $4

----- RIVER ----- Jack of Clubs7 of Hearts8 of Hearts 9 of Spades7 of Clubs

Lechacal: checks

Donkament: bets $12

Lechacal: calls $12

----- SHOW DOWN -----

Donkament: shows 4 of Hearts6 of Spades2 of Diamonds10 of Hearts (A Straight, Ten high)

Lechacal: mucks hand Queen of DiamondsKing of DiamondsKing of Spades2 of Spades

Donkament collected $34.25 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $36 Main pot $34.25 Rake $1.75

Board Jack of Clubs7 of Hearts8 of Hearts9 of Spades7 of Clubs

Seat 1: Lechacal (small blind) mucked Queen of DiamondsKing of DiamondsKing of Spades2 of Spades

Seat 2: Donkament (big blind) showed 4 of Hearts6 of Spades2 of Diamonds10 of Hearts and won ($34.25) with A Straight, Ten high

Seat 3: Svammel folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Bake11012 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: KingKong folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: MrFaCiaL (button) folded before Flop (didn't bet)

 

Även små potter är roliga. Mina anteckningar på den här killen är:

Synmaskin

Jättesynmaskin

Värdebeta ALLT mot honom, bluffa aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var några spelare som körde med Rolfs shortstacktaktik på PLO200 och uppåt (till de högsta borden) på stars. Sen plötsligt försvann alla dessa spelarna på en gång.

 

Finns en tråd om det på 2+2:

 

Läste igenom den och några undertrådar. Intressant som vanligt. Vet inte riktigt vart jag står faktiskt men om det inte kommer något vettigt svar till varför alla slutade spela över en natt så pekar ju mycket åt botverksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4:an – 2 VIP-biljetter till efterfesten

 

Kom fyra på Everest hårdrocksjippo.

 

Nu är det så att jag liverapporterar på Cosmopol den femte, och har nog inte så många vänner som två st, så är det någon som extremt gärna vill gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang sensate expressen krönikan: Pokerken kan ju enligt utsago lära en apa spela vinnande sngs, så varför skulle inte en apa kunna spela wsop me? (skulle den dessutom vara coachad skulle det endast vara otur och varians som gjorde att hon/han(apan) inte vann skiten) ;)

 

 

Det var faktiskt en som lärde upp en apa att spela poker och skulle anmäla den till förra årets wsop. Till en början verkade det som att apan skulle kunna vara med då det inte fanns några speciella regler om anmälning av apor. Dock så kunda han inte anmäla apan och det berodde på att den inte var 18 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var faktiskt en som lärde upp en apa att spela poker och skulle anmäla den till förra årets wsop. Till en början verkade det som att apan skulle kunna vara med då det inte fanns några speciella regler om anmälning av apor. Dock så kunda han inte anmäla apan och det berodde på den inte var 18 år.

 

21 år är myndighetsåldern i USA, och det är precis det du säger som min krönika handlade om, som Baller refererar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var faktiskt en som lärde upp en apa att spela poker och skulle anmäla den till förra årets wsop. Till en början verkade det som att apan skulle kunna vara med då det inte fanns några speciella regler om anmälning av apor. Dock så kunda han inte anmäla apan och det berodde på att den inte var 18 år.

 

Även fast man måste vara 21 för att spela WSOP?

 

 

Edit: 2late :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var faktiskt en som lärde upp en apa att spela poker och skulle anmäla den till förra årets wsop. Till en början verkade det som att apan skulle kunna vara med då det inte fanns några speciella regler om anmälning av apor. Dock så kunda han inte anmäla apan och det berodde på att den inte var 21 år.

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...