Machmalo Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Har spelat ett tag vid bordet och höjt ganska mycket preflop, speciellt i sen pos som här på knappen. Brukar oftast kunna plocka upp potterna på flop, men ej i denna hand. Min image är nog ganska lös och aggressiv. Har ingen speciell read på Fi förrutom att jag vet att han är halvlös o ganska aggressiv. Spelar jag handen rätt här eller borde jag gjort något annorlunda?? ***** Hand History for Game 5541731366 ***** $200 NL Texas Hold'em - Friday, December 29, 04:44:20 ET 2006 Table Table 126396 (No DP) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 2: chuky_r_law ( $761.05 ) Seat 4: ffsrigged ( $352.70 ) Seat 5: babyboy11 ( $169.60 ) Knapp : penan1 ( $322.40 ) Seat 6: LiquerEyes ( $205.50 ) Seat 1: akjode ( $200 ) ffsrigged posts small blind [$1]. babyboy11 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to penan1 [ ] LiquerEyes folds. chuky_r_law calls [$2] >You have options at Jackpot #1304214 Table!. penan1 raises [$9] ffsrigged calls [$8] babyboy11 folds. chuky_r_law calls [$7] ** Dealing Flop ** [ , , ] ffsrigged checks. chuky_r_law checks. penan1 bets [$20] ffsrigged calls [$20] chuky_r_law folds. ** Dealing Turn ** [ ] ffsrigged bets [$45] >You have options at Jackpot #1304214 Table!. penan1 calls [$45] ** Dealing River ** [ ] >You have options at Jackpot #1304214 Table!. ffsrigged bets [$85] penan1 calls [$85] main pot: $327 Citera
pwned Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 tycker du spelar den bra,hur ska du annars spela din liksom Citera
great Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Har spelat ett tag vid bordet och höjt ganska mycket preflop, speciellt i sen pos som här på knappen. Brukar oftast kunna plocka upp potterna på flop, men ej i denna hand. Har ingen speciell read på Fi förrutom att jag vet att han är halvlös o ganska aggressiv. Spelar jag handen rätt här eller borde jag gjort något annorlunda?? ***** Hand History for Game 5541731366 ***** $200 NL Texas Hold'em - Friday, December 29, 04:44:20 ET 2006 Table Table 126396 (No DP) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 2: chuky_r_law ( $761.05 ) Seat 4: ffsrigged ( $352.70 ) Seat 5: babyboy11 ( $169.60 ) Knapp : penan1 ( $322.40 ) Seat 6: LiquerEyes ( $205.50 ) Seat 1: akjode ( $200 ) ffsrigged posts small blind [$1]. babyboy11 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to penan1 [ ] LiquerEyes folds. chuky_r_law calls [$2] >You have options at Jackpot #1304214 Table!. penan1 raises [$9] ffsrigged calls [$8] babyboy11 folds. chuky_r_law calls [$7] ** Dealing Flop ** [ , , ] ffsrigged checks. chuky_r_law checks. penan1 bets [$20] ffsrigged calls [$20] chuky_r_law folds. ** Dealing Turn ** [ ] ffsrigged bets [$45] >You have options at Jackpot #1304214 Table!. penan1 calls [$45] ** Dealing River ** [ ] >You have options at Jackpot #1304214 Table!. ffsrigged bets [$85] penan1 calls [$85] main pot: $327 Eftersom han bara synar på flopp känns det som han har ett drag, jag skulle tro att han sitter med JT på handen. Han har ioförsig inte odds för att syna på flopp (förutom implicita). Men som sagt, synen på floppen känns som att han har ett drag till stege. Skulle gissa på JTs. Annars tycker flopp spelet är dåligt spelat av din motspelare eftersom om han har en kung borde han höja. Men jag tyckte du spelade den OK. Citera
hansolo Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 ja tycker du spelar den rätt. ja har väldigt svårt å sätta FI på en hand när han limpar, synar din raise å sedan check-bet på flopp och betar ut på turn-river. Inte lika troligt att FI limpar med Kx, men de finns ju stegdrag, så precis som de skrivits innan så är JTs/JTo en trolig hand. Citera
Machmalo Postad 29 December , 2006 Författare Rapport Postad 29 December , 2006 ja tycker du spelar den rätt. ja har väldigt svårt å sätta FI på en hand när han limpar, synar din raise å sedan check-bet på flopp och betar ut på turn-river. Inte lika troligt att FI limpar med Kx, men de finns ju stegdrag, så precis som de skrivits innan så är JTs/JTo en trolig hand. Han limpa inte preflop han satt i SB och jag på knappen. En mer trolig hand än TJ tyckte jag var 56s, som han kanske ville ta en flop med ur pos eftersom jag höjt väldigt många knappar. Citera
GG Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Annars tycker flopp spelet är dåligt spelat av din motspelare eftersom om han har en kung borde han höja. Nej det borde han inte. Citera
great Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Han limpa inte preflop han satt i SB och jag på knappen. En mer trolig hand än TJ tyckte jag var 56s, som han kanske ville ta en flop med ur pos eftersom jag höjt väldigt många knappar. Ja 56s är också en trolig hand. Citera
great Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Nej det borde han inte. Okej, varför borde han inte det? Citera
Machmalo Postad 29 December , 2006 Författare Rapport Postad 29 December , 2006 En alternativ linje jag funderade på var att dubbla turn o lägga mot återhöjn. Eller om han kallsyna och beta riv lägga. Vid kallsyn och check på riv värdebeta. Citera
great Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 En alternativ linje jag funderade på var att dubbla turn o lägga mot återhöjn. Eller om han kallsyna och beta riv lägga. Vid kallsyn och check på riv värdebeta. Ja det är ett bra alternativ, att dubbla turn och lägga dig mot en återhöjning. Citera
cOP Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Okej, varför borde han inte det? För att han dödar allt värde i handen. Hero kommer folda många händer han hade kunnat fortsätta bluffa med och blir det fortsatt spel är hans kung knappast bra. ON TOPIC: Väldigt svårt läge. Jag väljer hans linje med AK ibland men linjen kan inte vara vanlig tom (read på en specifik spelare kan ju säga annorlunda). Svårt att lägga på den rivern tyvärr men rätt spel är nog att lägga river mot något som känns som ett värdebet. Hade du lagt om river blankat helt? Citera
Machmalo Postad 29 December , 2006 Författare Rapport Postad 29 December , 2006 För att han dödar allt värde i handen. Hero kommer folda många händer han hade kunnat fortsätta bluffa med och blir det fortsatt spel är hans kung knappast bra. ON TOPIC: Väldigt svårt läge. Jag väljer hans linje med AK ibland men linjen kan inte vara vanlig tom (read på en specifik spelare kan ju säga annorlunda). Svårt att lägga på den rivern tyvärr men rätt spel är nog att lägga river mot något som känns som ett värdebet. Hade du lagt om river blankat helt? Om river blanka ser jag inte många händer han skulle beta med som jag slår. Så jag skulle förmodligen lägga vid blank river. Med K på river kunde jag inte lägga. Eftersom jag inte höjde honom på turn kan han lika gärna värdebeta KQ och möjligtvis KJ som jag slår. Eller bluffa med 78, A8 eller liknande om han tror jag har TT-QQ + AA Citera
Joeduck Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 dum fråga! klart det v ar rätt spelat när du vann en stor pott Citera
Machmalo Postad 30 December , 2006 Författare Rapport Postad 30 December , 2006 dum fråga!klart det v ar rätt spelat när du vann en stor pott Vem har sagt att jag vann potten?? Citera
Joeduck Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Vem har sagt att jag vann potten?? du sa det precis.. döhh Citera
Machmalo Postad 30 December , 2006 Författare Rapport Postad 30 December , 2006 dum fråga!klart det v ar rätt spelat när du vann en stor pott Det är väl inte klart att man spelar en hand rätt bara för att man vinner den. Är det rätt att syna en all in tom o träffa runner runner för triss mot ett floppat 2 par t.ex. Citera
Machmalo Postad 30 December , 2006 Författare Rapport Postad 30 December , 2006 Resultat: Fi visade upp 88 för en kåk på 888KK o plockade hem potten. Citera
gregcadillac Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 En underligt spelad 7-8s tycker jag inte är någon otrolig hand. Annars tycker jag 5-6s verkar mer trolig. Citera
Machmalo Postad 30 December , 2006 Författare Rapport Postad 30 December , 2006 En underligt spelad 7-8s tycker jag inte är någon otrolig hand. Annars tycker jag 5-6s verkar mer trolig. Det var det jag skrev tidigare att Fi kan ha suttit på 78s eller 56s, tyckte också att de två händerna kunde vara möjliga. Citera
Joeduck Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Det är väl inte klart att man spelar en hand rätt bara för att man vinner den. Är det rätt att syna en all in tom o träffa runner runner för triss mot ett floppat 2 par t.ex. ja med facit i hand så var det rätt Citera
cOP Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 ja med facit i handså var det rätt Titta barn, ett troll! Citera
Joeduck Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Titta barn, ett troll! är du hög eller? Citera
-PK- Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Hur dum är du JoeDuck? Posta inte mer.. Citera
Machmalo Postad 30 December , 2006 Författare Rapport Postad 30 December , 2006 Hur dum är du JoeDuck? Posta inte mer.. lol verkar inte va alltför smart iallafall. Så länge man vinner potten så måste man ha spelat den rätt..... LOOOOOOOOL Citera
Recommended Posts