Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har nyss slowspelat en triss efter synat från sb med a-4s, träffa trissen på floppen utan drag så gott som hela vägen där jag vann en liten mindre, men helt okej pott vid showdown låg 4a innan och gick upp i chip2a

men nu 2 händer senare och min nästa pott jag går in i

dipsy(770 marker): SB 10

Carand(990 marker): BB 20

plats 3 :tiana(970 marker) (folds)

plats 4: HERO(1090 marker) raise 20+40 med 10D-Jh

plats 5: TA79 (1180 marker) folds

både dipsy och carand synar, totalpott : 180

floppen kommer

7h-9d-7s

Både checkar och då över till mig som beslutar för att checka då jag i min senaste pott slowa triss i nästan samma läge så får jag känslan av att dem andra kommer få känslan att jag känns relativt tom..

på turn så kommer 8s upp och jag träffar nötstegen

Dipsy passar, men carrand höjer 100 medans jag re-raisar mot färgdraget upp till 300 och då synar dipsy(som checkat samtliga rundor) och även så gör carrand och jag börjar undra ifall nån av dem har kåk.

turn kommer : spader kung

Nu betar dispy ut 80(!) en riktig kärring bet jo jag vet, carrand synar och jag synar dem larviga 80 jag med för jag kommer inte på nå sämre händer som skulle syna en rejäl bet.

Dipsy visar Qs-As och kammar därmed hem potten på 1320 marker..

Tycker ni att jag spelar fel på någon gata? och ingen kommentarer som sluta spela 10-j off osv. för jag lirar 50+5 på svenskaspel och känner att min känsla för att läsa folket där är större än behovet på just mina kort. aja säg om jag tänkt bra eller dåligt på dem olika gatorna och om jag ska förbättra något som var mindre bra :D eller va det till o med att det var dipsy som vann för att den var en ultimat fisk..som sagt positiva och negativa kommentarer från floppspelet o framåt :D