Gå till innehåll

Onlinespel: Tower Defence


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

76 nu!

 

Nån som vet vad fetingkanonerna har för range? (de som kostar 3000 alltså).

 

De gröna är billigast per damage point när man uppgraderat dem max. Kostar totalt 2375 att bygga en grön max-uppgraderad kanon, och den ger 9000 i damage.

 

De röda verkar billiga att uppgradera till nivå 5, så de kanske är bra att ha till en början.

 

De blåa är starkast i början, på högre nivåer så blir de omsprugna av de gröna. Så det verkar som man ska börja med blåa kanoner o sen gå över till gröna. Vad tror ni?

 

Sen hade jag en fundering om att man kanske ska ha så få kanoner som möjligt, men så starka som möjligt. Detta pga att fi's styrka ökar med 25% varje gång. Därför måste man själv öka sin fire power med 25% varje gång, och det är svårt att göra när man har många kanoner. Det verkar mest ekonomiskt att uppgradera snarare än bygga nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte nu också att om man varierar dem olika tornen så kan man bygga fler torn än om man bara har av en sort..

 

Det där förstod jag inte riktigt.. Utveckla. :heart::)

 

Jag testade teorin om att bara ha ett fåtal torn. Det gick rätt bra:

 

74score.jpg

 

Upptäckte att blå på nivå 8 är rätt bra. De är inte så mkt starkare än nivå 7, men de har range 300, så placerar man dem ungefär i mitten så når de hela planen.

 

Edit: Posta gärna skärmdumpar på era bra spel, så man får se hur ni gör..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

76 nu!

 

Nån som vet vad fetingkanonerna har för range? (de som kostar 3000 alltså).

 

De gröna är billigast per damage point när man uppgraderat dem max. Kostar totalt 2375 att bygga en grön max-uppgraderad kanon, och den ger 9000 i damage.

 

De röda verkar billiga att uppgradera till nivå 5, så de kanske är bra att ha till en början.

 

De blåa är starkast i början, på högre nivåer så blir de omsprugna av de gröna. Så det verkar som man ska börja med blåa kanoner o sen gå över till gröna. Vad tror ni?

 

Sen hade jag en fundering om att man kanske ska ha så få kanoner som möjligt, men så starka som möjligt. Detta pga att fi's styrka ökar med 25% varje gång. Därför måste man själv öka sin fire power med 25% varje gång, och det är svårt att göra när man har många kanoner. Det verkar mest ekonomiskt att uppgradera snarare än bygga nytt.

 

 

fetingkanoerna har 150 i range, sen kan man uppdatera dem för 5000 och då får dem 15K i damage men minskar tilll 100 i range. Sen efter det kan man uppgradera för 15K kr så att den får 909K i range!!! men tror nog att det är omöjligt att få så mycket pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med att bygga på den lilla ön precis vid slottet. Jag byggde en grön högst upp i vänstra hörnet på den ön, sen en precis under, och sen en precis till vänster om den första. Då försvann den nedersta. När jag sedan byggde en ny dör den försvunnit så försvann den jag högr. Lätt tiltande och katastrofalt för spelomgången!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med att bygga på den lilla ön precis vid slottet. Jag byggde en grön högst upp i vänstra hörnet på den ön, sen en precis under, och sen en precis till vänster om den första. Då försvann den nedersta. När jag sedan byggde en ny dör den försvunnit så försvann den jag högr. Lätt tiltande och katastrofalt för spelomgången!

 

risk att du hade för många kanoner då. Före du bygger en kanon kolla så att det inte blinkar rött, blinkar det rätt så går det inte bygga en till...

 

Jag funderar nu på hur man ska få in fetingkanoner i spelet, om detär värde idet... Sen har dem olika hastigheter så att damage/sekund blir olika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fått 77 nu.

 

Är fan nått speciellt med fetingkanonen. Står ju på instruktionssidan att han som gjorde spelet har klarat level 90 som högst.

 

Uppgradeerar man kanonen för 15K så har den i damage 909090 och i rang 90... hmmm 90 90 90 90 :P nått är skumt :P

 

EDIT: Hur mår man om man lirat spelet typ nonstop i 5-6 timmar nu? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fått 77 nu.

 

Är fan nått speciellt med fetingkanonen. Står ju på instruktionssidan att han som gjorde spelet har klarat level 90 som högst.

 

Uppgradeerar man kanonen för 15K så har den i damage 909090 och i rang 90... hmmm 90 90 90 90 :P nått är skumt :P

 

EDIT: Hur mår man om man lirat spelet typ nonstop i 5-6 timmar nu? :P

 

Intressant de där me 909090.. hmm..

Nåja, de känns ju som megakanonen kan skjuta sönder vad som helst i ett slag. Ska försöka fixa den nu.

 

Hehe 7 h vore det om jag spelat non stop... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...