Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur ska jag spela mitt överpar när färgdraget kommer på turn, fi är 49/16/1,2, i övrigt ingen read.

Full Tilt Poker Game #1490325726: Table Phi (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 17:36:55 ET - 2006/12/28

Seat 1: Pushpica ($48.75)

Seat 2: BillFrist ($101.25)

Seat 3: teacher cj ($69.15)

Seat 4: flugan87 ($56.75)

Seat 5: Dr ATF ($51.85)

Seat 6: ChrisJoyce ($30.25)

ChrisJoyce posts the small blind of $0.25

Pushpica posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to flugan87 :Qc::Qs:

BillFrist folds

teacher cj calls $0.50

flugan87 raises to $2.25

Dr ATF folds

ChrisJoyce folds

Pushpica folds

teacher cj calls $1.75

*** FLOP *** :8c::6d::5d:

teacher cj bets $4.50

flugan87 raises to $12.50

teacher cj calls $8

*** TURN *** :8c::6d::5d::2d:

teacher cj checks

flugan87

Postad

vad kan man säga bara panga på igen..

15-20 dollar rakt ut.. om du nu inte vill gå checksynar stigen.. till river..

iom att du byggt upp så stor pot med överpar på CPskadat bräde.... så skulle jag försöka få så billig showdown jag bara kan.

Postad

Jag vet inte riktigt hur man ska tolka hans floppbet men i och med att han synar din höjning så skulle jag sakta ner på turn, särskilt när det tredje ruterkortet faller. Check!

Sedan är det många jobbiga kort som kan falla på river (du kan ju också redan vara död eller långt efter), men du har åtminstone position. Checken gör jag för att hålla nere potten och inducera eventuell bluff på river. Men säg att en offsuit J faller på river så hade jag synat ett bet ganska ofta i alla fall.

Postad

Jag valde att checka bakom, han checkar river, och jag slänger in ett värdebet, som han ställer på. Potten är typ på 80$ och en syn kostar 30$. Bra odds, men vad slår jag?

1. Vad gör jag nu? Lägga eller syna?

2. Var det rätt eller fel att värdebeta river?

*** TURN *** [8c 6d 5d] [2d]

teacher cj checks

flugan87 checks

*** RIVER *** [8c 6d 5d 2d] [Th]

teacher cj checks

flugan87bets $12.50

teacher cj raises to $54.40, and is all in

flugan87

Postad

shiit va du spelar den fel på river.

Om jag ska svara på din första fråga och motivera den så kommer den här.

Du har inte så mycket val egentligen. Du har två val, den ena bättre än den andra enligt mig. Om du väljer att höja så väljer du att bygga potten med en faktisgt dålig hand. du har par i damer vilket inte e bra nog för en pott som börjar bli såhär stor. Typisk överskattning av höga pokcetpar.

På floppen hade han altingen ett drag lr en bra hand. På turn så satte han alltingen draget lr rädd att du gjorde det. Hursom helst ska du hålla potten nere för att hans värde bet och eventuell bluff ska kosta så lite som möjligt för dig att kuna syna. Självklar check och check på river. Varför beta på river!?

Du säger själv att du inte slår en hand när han höjer på dig, men endå betar du 12 dollar. Vilken hand ska han syna dina 12dollar med!? Ett jättemisstag.

• 10 months later...
Postad
shiit va du spelar den fel på river.

Om jag ska svara på din första fråga och motivera den så kommer den här.

Du har inte så mycket val egentligen. Du har två val, den ena bättre än den andra enligt mig. Om du väljer att höja så väljer du att bygga potten med en faktisgt dålig hand. du har par i damer vilket inte e bra nog för en pott som börjar bli såhär stor. Typisk överskattning av höga pokcetpar.

På floppen hade han altingen ett drag lr en bra hand. På turn så satte han alltingen draget lr rädd att du gjorde det. Hursom helst ska du hålla potten nere för att hans värde bet och eventuell bluff ska kosta så lite som möjligt för dig att kuna syna. Självklar check och check på river. Varför beta på river!?

Du säger själv att du inte slår en hand när han höjer på dig, men endå betar du 12 dollar. Vilken hand ska han syna dina 12dollar med!? Ett jättemisstag.

Det är NL25, han kan c/c med en massa händer, solklart tunnarew värdebet om du inte är uppe mot en nit och du själv har samma spelstil.

Anl. Fi kan ha många händer han synar ett mindre bet med du slår.

Avsaknaden på en c/r bluffar på rivern på NL25 gör det lönsamt

Postad
Jag valde att checka bakom, han checkar river, och jag slänger in ett värdebet, som han ställer på. Potten är typ på 80$ och en syn kostar 30$. Bra odds, men vad slår jag?

1. Vad gör jag nu? Lägga eller syna?

2. Var det rätt eller fel att värdebeta river?

*** TURN *** [8c 6d 5d] [2d]

teacher cj checks

flugan87 checks

*** RIVER *** [8c 6d 5d 2d] [Th]

teacher cj checks

flugan87bets $12.50

teacher cj raises to $54.40, and is all in

flugan87

Med den brädan e inte dina damer värda mycket för världen, så istället för att ens betta river hade en check varit utan tvekan det bästa. Då kommer du undan en trolig förlust billigt.

Men nu när du väl bettat river så skulle jag foldat trots ev odds. Du har inte en speciellt stark hand. Upp till dig.

Som jag ser det så begick du misstaget på river genom att betta ist för att checka ner.