acekabor Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 jag callade BB nyss med en suited connector T9 då jag hade tre callare innan mig. Bakom mig höjer en person och alla som callat innan mig callar denna höjning även BB callar. Är det fortfarande rätt att syna eller skall man följa "regeln" att investera en så liten summa i spekulativa händer som möjligt. vill även veta om svaret gäller andra spekulativa händer så som små par Citera
Papa Kubo Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 En viktigare regel skulle kunna vara att du vill ha så bra odds som möjligt - i detta fall får du runt tio gånger pengarna vilket gör det mycket dumt att folda, särskilt om du talar sist och därför inte behöver oroa dig för en reraise. Citera
baller Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Syna, givet 6 spelare med och du har en bra hand för stora poter. Ibland skulle jag tom kunna tänka mig att höja pf, pf raisern cappar och de andra synar, 6 cappade preflop (möjligt att en eller två hoppar av?), men stor pot är något som gynnar din hand för vidare spel... Raisen är klart spekulativ och så här i efterhand bra något som kan göras under vissa omständigheter... Citera
acekabor Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 hur många ggr pengarna på de spekulativa händerna är bra att få för att gå med. är det samma för suited connectors och små par. eller finns det särskillda gränser för kategorierna. Finns det även gränser inom de olika grupperna ???? Citera
Papa Kubo Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 hur många ggr pengarna på de spekulativa händerna är bra att få för att gå med. Så många som möjligt. Med pocketpar floppar du tretal eller bättre ungefär en gång på åtta, vilket du kan ha som riktlinje. Suited connectors är lite knepigare och behöver mera disciplin för att spelas rätt post-flop. Citera
acekabor Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 men om man minst behöver åtta ggr pengarna när handen är över så kan man ju spela handen mot få spelare bara de är villiga att INTE lägga ner handen när de får sitt A på floppen. och såna personer finns det gott om på de låga nivåerna där jag spelar Citera
Papa Kubo Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Å andra sidan foldar väl inte du ditt set bara för att det dyker upp en tredje spader på bordet? Citera
RayIV Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Enkelt uttryckt så kan man väl säga att när du synade första gången med T9s (vilket för mig är ganska självklart) fick du för tillfället ca. 1 mot 4 i pottodds (+ eventuella synare bakom), och när du ställdes inför valet att syna med T9s igen gavs du ca. 1 mot 11. Citera
Papa Kubo Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Enkelt uttryckt så kan man väl säga att när du synade första gången med T9s (vilket för mig är ganska självklart) fick du för tillfället ca. 1 mot 4 i pottodds (+ eventuella synare bakom), och när du ställdes inför valet att syna med T9s igen gavs du ca. 1 mot 11. Ja, och vad är poängen? Citera
Nidson Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Enkelt uttryckt så kan man väl säga att när du synade första gången med T9s (vilket för mig är ganska självklart) fick du för tillfället ca. 1 mot 4 i pottodds (+ eventuella synare bakom), och när du ställdes inför valet att syna med T9s igen gavs du ca. 1 mot 11. Ja, och vad är poängen? Att det är jättesjälvklart att syna höjningen om man väl limpat. Citera
Papa Kubo Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Vilket redan konstaterats i tråden... Citera
Recommended Posts