peekka Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Jag hade den här handen idag vet inte riktigt vad jag ska säga om den, blev riktigt ställd. om det är ngn som har en bra teori på den handen så vore jag tackasam,, ** Game ID 1108302724 starting - 2006-12-27 13:42:29 ** Jos?a [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Rodkjar sitting in seat 1 with $124.66 [Dealer] - offsuit10 sitting in seat 2 with $141.44 - Elvira_ sitting in seat 3 with $51.86 - TheWalk sitting in seat 4 with $100.00 [sitting out] - Dustinz sitting in seat 5 with $41.34 - peekka sitting in seat 6 with $156.48 offsuit10 posted the small blind - $0.50 Elvira_ posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to peekka: , Dustinz called - $1.00 peekka raised - $4.00 Rodkjar folded offsuit10 called - $4.00 Elvira_ folded Dustinz called - $4.00 ** Dealing the flop: , , offsuit10 checked Dustinz checked peekka bet - $11.00 offsuit10 raised - $23.00 Dustinz folded peekka called - $23.00 ** Dealing the turn: offsuit10 bet - $29.50 peekka called - $29.50 ** Dealing the river: offsuit10 went all-in - $85.44 peekka ?? Känns inte som om han skulle calla med en 4 från lilla, kanske 22.. Jag har faktiskt ingen aning.. ett överpar skulle väl han reraisa med från lilla.. kanske ngt som 88? helt lost på denna handen.. Citera
Horrorshow Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Får känslan av att han är helt tom, alternativt att han köper ut på river. Håller med om att det är ett jobbigt läge dock. Om han har en hand som slår dig är väl som du sa 22 mest troligt, kanske 54 eller 56 suited. Kanske färgas min åsikt här av att jag la precis JJ på river i ett liknande läge för ett tag sen och han visade sig vara helt tom. Citera
nikk3 Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 känns som en chansning från hans sida att du inte har pocket. annars är du ju slagen liksom Citera
urmy Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Det jobbiga är att många kort i leken är scarecards efter floppen, och jag har svårt att se honom med någon hand som slår dig här, förutom 44, 4x eller 22. Hade han haft QQ,KK,AA så hade du förmodligen sett en reraise preflop. Känns mest troligt att han antingen har en 4a eller bluffar, och något tveksam på en 4a om han synat din raise preflop. Hans miniomslag kan iofs tyda på en fyra, alternativt pocket 2er. Hade slagit om igen eller foldat, beroende på read på floppen, dock känns hans push på river som att han är rätt tom. Citera
Dalex Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Spontant så känns det som han callade din preflop raise med A4 i ruter och satte sedan trissen på floppen, alternativt kan han ju gått med på AQ också och satte dig inte på fyran pga av preflop raisen. Citera
peekka Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Spontant så känns det som han callade din preflop raise med A4 i ruter och satte sedan trissen på floppen, alternativt kan han ju gått med på AQ också och satte dig inte på fyran pga av preflop raisen. Jo det låter ganska vettigt men tycker ni att jag kanske borde ha reraisat honom efter floppen för att få mer information eller är det rätt att bara syna hans raise där? sen hans bet på turn känns lite vekt kanske ställt där ist? Hur tycker ni att jag borde spelat handen? Citera
Rebonius Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Readbaserat. Vet faktiskt inte alls vad jag skulle ha gjort. (eller ja, jag skulle blundat, synat och varit arg på mig själv efteråt) Spontant så känns det som han callade din preflop raise med A4 i ruter och satte sedan trissen på floppen, alternativt kan han ju gått med på AQ också och satte dig inte på fyran pga av preflop raisen. Re-raisar folk inte oftast med A-Q på 6 mannabord? Citera
Mjorich Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Att han sitter med en fyra är ju extremt troligt. Förstår inte ert resonemang om att 4X skulle vara en ovanlig hand mot en höjning. 34s, 54s, 64s och A4s är råtroliga allihopa. Särskilt eftersom hero verkar betala av med hela stacken mot träffad triss - de implicita oddsen är massiva. Citera
spinner Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Hur som helst så känns det inte direkt som att han kan ha något du slår, om han nu inte tycker om att bluffa genom att ställa. Jag hade spelat som du och synat hans reraise på floppen, och sedan vikt turn. Citera
Recommended Posts