Gå till innehåll

$15+1 Stars, några händer från en ringrostig stjärna


eurythmech

Recommended Posts

Det har blivit lite spel den sista tiden, lirade tror det var 12 st nu ikväll och spelet kändes bra. Det var några lägen där jag antagligen spelade fel, och några där jag kanske spelade fel. Ska försöka gräva fram några händer jag är osäker på och posta i den här tråden.

 

Uppdaterar nog kontinuerligt, bara jag får de förbannade turneringssammanfattningarna hemskickade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

 

Fi verkar duktig, TAG tidigt, nu ganska LAG. Har VPIP på runt 26% på 4-5-handat, med samma PFR. Minns en tidigare hand med honom, då han höjer till 600 på 100/200 mot min bb från sb, och jag pushar för ca 2400 med KQs, och han stekviker.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t600 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB (t5415)

UTG (t3790)

Button (t2105)

Hero (t2190)

 

Preflop: Hero is SB with Aspade.gif, 2club.gif.

1 fold, Button raises to t2055, Hero?

 

Hand 2

 

Den här tycker jag bara är så läcker:

 

POKERSTARS GAME #7633419181: TOURNAMENT #39049510, $15+$1 HOLD'EM NO LIMIT - LEVEL VII (100/200) - 2006/12/27 - 17:34:31 (ET)

Table '39049510 1' 9-max Seat #4 is the button

Seat 3: cakejuice (2560 in chips)

Seat 4: mad1234 (2495 in chips)

Seat 5: Bonez777 (1705 in chips)

Seat 7: AnfieldRoad (395 in chips)

Seat 8: private68 (3610 in chips)

Seat 9: billzfan86 (2735 in chips)

cakejuice: posts the ante 25

mad1234: posts the ante 25

Bonez777: posts the ante 25

AnfieldRoad: posts the ante 25

private68: posts the ante 25

billzfan86: posts the ante 25

Bonez777: posts small blind 100

AnfieldRoad: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad [7h 2s]

private68: folds

billzfan86: folds

cakejuice: folds

mad1234: folds

Bonez777: calls 100

AnfieldRoad: checks

*** FLOP *** [Ks 9h 5c]

Bonez777: checks

AnfieldRoad: bets 170 and is all-in

Bonez777: folds

AnfieldRoad collected 550 from pot

AnfieldRoad: shows [7h 2s] (high card King)

*** SUMMARY ***

Total pot 550 | Rake 0

Board [Ks 9h 5c]

Seat 3: cakejuice folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: mad1234 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Bonez777 (small blind) folded on the Flop

Seat 7: AnfieldRoad (big blind) collected (550)

Seat 8: private68 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: billzfan86 folded before Flop (didn't bet)

 

Hand 3

 

Har ingen koll på fi annat än att han höjt en eller två händer nyligen, och skulle kunna vara överaggro.

Är allt annat än push FPS?

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP2 (t1245)

CO (t625)

Hero (t1605)

SB (t2750)

BB (t1490)

UTG (t1015)

UTG+1 (t2540)

MP1 (t2230)

 

Preflop: Hero is Button with Adiamond.gif, Aclub.gif.

1 fold, UTG+1 raises to t450, 3 folds, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fram emot lite HH's från dig. Du har ju inte varit alltför flitig på den fronten tidigare :)

Det här var en början i varje fall, men jag ska kunna hitta fler och bättre händer.

Jag har bara så dåligt minne av händer efter sessionerna, mycket därför jag inte postat så mycket händer tidigare :)

 

http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php använder jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fram emot! Har ni några tips på hh-converter som verkligen funkar till PS. Har suttit i en timme utan att få nån att funka.

 

Denna är grym: http://www.neildewhurst.com/hand-converter/ eftersom du kan konvertera hela sessions med en gång utan att behöva göra det hand för hand. Funkar på Party och FTP oxå vilket jag inte tror FTR gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fram emot lite HH's från dig. Du har ju inte varit alltför flitig på den fronten tidigare :)

 

Ser fram emot! Har ni några tips på hh-converter som verkligen funkar till PS. Har suttit i en timme utan att få nån att funka.

 

Denna är grym: http://www.neildewhurst.com/hand-converter/ eftersom du kan konvertera hela sessions med en gång utan att behöva göra det hand för hand. Funkar på Party och FTP oxå vilket jag inte tror FTR gör.

 

schtralande!

 

Jag sitter och letar efter bubbelhänder med SNGPT just nu, men det går segt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 4

 

Kort innan den här handen (75/150 och kanske sjuhandat) limpar CO i denna hand, fast den gången från EP, och jag pushar med 77. Han synar med KQs, och min hand står.

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t100/t200

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with :Ad::Tc:

UTG folds, CO calls t200 (pot was t300), Button folds, Hero?

 

Men OJ! Consps konverterare tog inte med chipcounts.

 

UTG/MP: 2615

CO: 1535

BTN: 1340

HERO: 2575

BB: 5435

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Utan räkna på det

...men med vilken HD tror du BB synar om du viker btw?

 

Utan read på BB så synar jag här eftersom:

* A2 bör stå sig bra mot Btn's HD.

* Det ligger mkt döda marker i potten.

* Du kommer ha nästan zero FE i nästa hand om du viker.

 

Hand 2:

nh :)

 

Hand 3:

Är Fi överaggro så kan jag syna och CRAI på flopp. Mot en random-tight Fi pushar jag och hoppas på att han har höjt med JJ+/AK och synar din push.

 

Hand 4:

Sjukt spel av Fi att limpa in när han är så kort. Kan ju betyda monster men jag pushar här. Jävligt knepigt eftersom han MÅSTE openpusha AT+ exempelvis. Vad fan kan han limpa in med? Aja, jag pushar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 5

 

Lite ringrostig som sagt...

Min enda read är att Button är en duktig och vinnande regular.

Vad pushar jag här?

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t100/t200

6 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: t1300

UTG+1: t1300

CO: t1145

Button: t2780

SB: t2385

BB: t4590

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with två jävla kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Utan räkna på det

...men med vilken HD tror du BB synar om du viker btw?

 

Utan read på BB så synar jag här eftersom:

* A2 bör stå sig bra mot Btn's HD.

* Det ligger mkt döda marker i potten.

* Du kommer ha nästan zero FE i nästa hand om du viker.

 

Hand 2:

nh :)

 

Hand 3:

Är Fi överaggro så kan jag syna och CRAI på flopp. Mot en random-tight Fi pushar jag och hoppas på att han har höjt med JJ+/AK och synar din push.

 

Hand 4:

Sjukt spel av Fi att limpa in när han är så kort. Kan ju betyda monster men jag pushar här. Jävligt knepigt eftersom han MÅSTE openpusha AT+ exempelvis. Vad fan kan han limpa in med? Aja, jag pushar iaf.

 

Alltid trevligt med vettiga åsikter.

 

Hand ett kände jag mig jävligt snurrig över.

Vet inte riktigt vilken hd jag skulle sätta knappen på, men en hel fucking massa händer, definitivt. Han förstår att han mår asbra om han får vik här, och han förstår att han får vik ofta nog för att kunna pusha med det mesta. BB verkar inte vara dummare än att han tightar till sig rejält mot push från knappen och syn från mig.

 

Aha! Du frågade med vilken hd BB synar om jag viker. Oh. Det var en bra fråga! Med en vidare hd än min, och A2o kändes som ett gränsfall. Kanske till och med klart vidare än min.

 

Hand två...lite tiltande att han inte skrev nåt i chatten efter att jag visade :)

 

Hand tre sitter jag på knappen, förändrar det sannolikheten för din del att du synar pre? Alltså både vad gäller antalet bakomvarande spelare, och position på floppen. Eller snarare, fis position, vi har ju ze nuts :)

 

Hand fyra, blev jag inte riktigt klok på fi, han verkade ju ganska tomtig. Jag vågade inte riktigt pusha pga BB, men det var ganska dumt, jag hade ändå bara 12.5bb eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand tre sitter jag på knappen, förändrar det sannolikheten för din del att du synar pre? Alltså både vad gäller antalet bakomvarande spelare, och position på floppen. Eller snarare, fis position, vi har ju ze nuts :)

 

 

Med tanke på att vi sitter på knappen så sätter nog randomfisken oss på en bredare HD och därmed blir vår hand iaf lite maskerad. Mot en någorlunda tänkande spelare så talar vi ju i praktiskt taget om vad vi har när vi bara synar och mot en sådan pushar jag. Därmed pushar jag nog hellre från MP än från knappen, tror jag...

 

Skulle vi inte sitta i position på floppen pushar jag hellre pre eftersom jag inte vill openpusha floppen och inte heller riskera rundcheck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna är grym: http://www.neildewhurst.com/hand-converter/ eftersom du kan konvertera hela sessions med en gång utan att behöva göra det hand för hand. Funkar på Party och FTP oxå vilket jag inte tror FTR gör.
Jag satt och tittade på den igår också, men kunde inte lista ut vilka inställningar som är de optimala för pokerforum.nu - så frågan är, hur ska jag ställa in handkonverteraren för pokerforum.nu?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina 2 cents...

Hand 1, jag hade synat. Ligger för mycket chips i potten och dessutom finns det alldeles för många händer som han kan ha som vi leder mot.

Hand 2, är lite konfunderad över hur man ska spela den. Känns ju som om man missar floppen med den handen så foldar man mot ett bet, och då är man ju mer eller allin som SB i handen därefter. Jag hade gråtpushat pf. Finns inget värre än att folda sig ur en turnering.

Hand 3, jag hade bara synat pf för att sedan ställa efter hans CB på floppen. Jag synar gärna bara med monster, om det bara är en spelare i potten dittills. Då risken att personen lägger sig mot en allin pf är alldeles för stor, då riskerar jag gärna att ta en utdragning för att mjölka ut ett CB.

Hand 4, Jag hade höjt till typ 1000. Orsaken till att jag inte pushar är för att storstacken är efter oss. Pushar vi och han synar är vi ute, inte skoj. Ställ oavsett flop, om inte storstack är med, för då vete fan...

Hand 5, AQ, AK, 77+, antagligen AJ och AT också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar de synpunkter som kommit hittills.

 

Hand 1, som sagt så får jag bara svårare och svårare att stjäla för varje hand jag lägger. Jag är ganska säker på att jag ligger före hans range, men jag är lite osäker på med hur mycket. Det här visste jag inte då jag spelade handen, men så här står sig A2o mot några olika ranges:

 

49.8% - 48.496%

59.6% - 50.000% (!!!!)

70.1% - 51.414%

80.1% - 52.570%

 

Så sammanfattningsvis var jag antagligen inte stor favorit nog över hans range.

 

Hand 2, ställer jag preflop 19/20 eller så. Men den här spelaren kunde jag sätta på i princip 100% av sin range (eller kanske botten 90%) när han openlimpar från sb, och jag trodde jag hade en realistisk chans att plocka hem den på flop om han checkar.

 

Hand 3, mot standardfiskar kan man inte räkna med att en CB kommer, men mot den här motståndaren var jag ganska säker på det. Dock ska sägas att min read kanske var något överskattad, vi hade trots allt inte spelat mycket ihop. Men mot en fi som CBar ofta, som kan vika mot push pre, och som inte misstänker något för att jag kallsynar så...kanske. Men fortfarande kan någon i blindarna få för sig att syna om jag gör det, vilket är ett högre varians-spel.

Men rent generellt bör man nog ytterst sällan syna, tror jag. Det är nog så så sällan man får vik ändå.

 

Hand 4 måste vara push. Jag var som sagt lite rädd för storstacken, men jag ställer bara in för 13bb här, mot en limpare.

 

Hand 5 beror väl mycket på bordsstämning, men efter att jag spelat den handen kände jag mig för lös, så mycket kan jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl ge mina synpunkter, trots att det oftast slutar med att Eury kommer och rättar mig...

 

Hand 1 lägger jag. Det är allin/fold som gäller och då tycker jag A2 är för dålig om det nu inte är så att fi har raisat från SB tokofta innan.

Hand 2, nh wp! Gör samma sak ibland, särskilt mot regulars (spelar på en mindre site), mest för mitt eget höga nöjes skull.

Hand 3, allin är ju knappast fel. Syn kan bli jobbigt om SB/BB oxå vill vara med. En miniraise (och sen aliin på flopp) kan funka mot vissa spelare

 

Edit: BB->SB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 4, allin är förmodligen rätt, men man undrar ju vad nån limpar med på den blindsnivån (jag gör det aldrig). Det gör ju att man blir misstänksam och sugen på complete och titta på floppen innan man bestämmer sig.

Hand 5, nåt i stil med A8+ och typ alla pp kanske? Wtf, släng in KQ oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1,

jävla dryg hand det där. han kan mycket väl ha ett lågt A. Känner mig kluven, men efter en stunds letande hittar jag nog synen här. Eftersom att han verkar bra och "visat" att han gått över till LAG nu. Mot en medeltight fisk som fortfarande simmar runt i level2 tajthet skulle jag vikt såklart.

 

 

Hand2

:D

 

Hand3

Känner jag någonstans i readbakhuvet att FI ändå är relativt aggro tycker jag nog "risken" att limpa är värd att ta här, för att sedan låta honom bli desperat på missad flop.

 

med ingen read alls = push

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...