Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Suttit och lirat nån timme med bra utdelning när denna potten kommer. flinta2 är en fiskig CS som betalar av bra med halvdana överpar samt toppar pisskicker. ILDUCE444 kom precis till bordet men jag har spelat mot honom en hel del innan och vet att han är en solid ganska duktig men en aning weaktight spelare.

Preflopspelet är inte det relevanta, jag gillar att spela sådana här händer mot folk jag vet kan betala.

***** Hand 189170854 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, December 26, 2006 2:44:01 PM

Gwen Turbo 2 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ILDUCE444 (4091.25)

Plats 2: Dionyso (8396.21)

Plats 3: flinta2 (3103.25)

Plats 4: 018KriGarE (2813.68)

Plats 5: BARBIEGIRL (3898.75)

flinta2 lägg LM 10.00

018KriGarE lägg SM 20.00

** Giv **

ILDUCE444 [N/A, N/A]

HERO [5r, 8r]

flinta2 [N/A, N/A]

018KriGarE [N/A, N/A]

BARBIEGIRL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

BARBIEGIRL Lägg

ILDUCE444 Syna 20.00

HERO Syna 20.00 <--- Limpar från knappen

flinta2 Höj till 80.00 <--- Fisken raisar, 2 synar, jag glider med

018KriGarE Syna 80.00

ILDUCE444 Syna 80.00

HERO Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [5k, 3h, 8s] <--- Precis en sån flopp jag hoppats på

*** Bet Runda 2 ***

flinta2 Satsa 200.00 <--- Bettar ut precis som förväntat, allt mellan 22-AA 89-AK känns rimligt

018KriGarE Syna 200.00 <--- Skrämmer mig inte heller, han har synat mycket tomt innan

ILDUCE444 Höj till 700.00 <--- Raise från tighta killen, känns som set efter limp/synen preflop?

HERO ??? <--- Va fan gör jag här? Stackdjupet är ju 200 bb på ILDUCE444 och jag täcker, dessutom två killar bakom som förvisso känns ofarliga

Postad
Suttit och lirat nån timme med bra utdelning när denna potten kommer. flinta2 är en fiskig CS som betalar av bra med halvdana överpar samt toppar pisskicker. ILDUCE444 kom precis till bordet men jag har spelat mot honom en hel del innan och vet att han är en solid ganska duktig men en aning weaktight spelare.

Preflopspelet är inte det relevanta, jag gillar att spela sådana här händer mot folk jag vet kan betala.

***** Hand 189170854 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, December 26, 2006 2:44:01 PM

Gwen Turbo 2 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ILDUCE444 (4091.25)

Plats 2: Dionyso (8396.21)

Plats 3: flinta2 (3103.25)

Plats 4: 018KriGarE (2813.68)

Plats 5: BARBIEGIRL (3898.75)

flinta2 lägg LM 10.00

018KriGarE lägg SM 20.00

** Giv **

ILDUCE444 [N/A, N/A]

HERO [5r, 8r]

flinta2 [N/A, N/A]

018KriGarE [N/A, N/A]

BARBIEGIRL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

BARBIEGIRL Lägg

ILDUCE444 Syna 20.00

HERO Syna 20.00 <--- Limpar från knappen

flinta2 Höj till 80.00 <--- Fisken raisar, 2 synar, jag glider med

018KriGarE Syna 80.00

ILDUCE444 Syna 80.00

HERO Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [5k, 3h, 8s] <--- Precis en sån flopp jag hoppats på

*** Bet Runda 2 ***

flinta2 Satsa 200.00 <--- Bettar ut precis som förväntat, allt mellan 22-AA 89-AK känns rimligt

018KriGarE Syna 200.00 <--- Skrämmer mig inte heller, han har synat mycket tomt innan

ILDUCE444 Höj till 700.00 <--- Raise från tighta killen, känns som set efter limp/synen preflop?

HERO ??? <--- Va fan gör jag här? Stackdjupet är ju 200 bb på ILDUCE444 och jag täcker, dessutom två killar bakom som förvisso känns ofarliga

Överpar borde inte vara så troligt då han limpar pre. Har du nån aning hur han spelar låga pocketpar preflop? Om han limpar å synar en raise med dem så borde set här vara vanligt. Jag hade nog foldat du har inte lagt in så mkt pengar i potten heller.

Postad

nu förstår jag inte varför han skulle slå om set på detta torra bräde mot spelare som vill in med pengar i potten?

som jag skulle se de är väl att jag skulle spela set som weaktight skulle jag väl bara syna flop?

skulle bara synat för att få in mer pengar på turn.. de enda som skulle oroa mig är ifall de viker upp en 9: lr 4:a på turn

Postad

Ok, för det första höjer jag preflopp. Finns ingen anledning att läcka massa info genom att limpa, samtidigt som det är värde att få in pengar i potten eftersom du har position. Att spela handen mot en limpare med 200bb i spelbar stack är naturligtvis obligatoriskt.

Angående floppen så får du väl busta om du nu blivit setad, det är sånt som händer med topptvå. Särskilt som du har setblockers. Finns det inte att han kan ha stegdrag (42, 64, 76) eller 53 förresten?

Tror dock jag gillar syn på turn för att få reaktion från de övriga spelarna samt mer värde genom puckosyner alt. all-in från AA samt Ilduces reaktion på denna. Aningen jobbigt om det kommer stegkort på turn, men det kostar ju att ligga på topp.

Postad
Ok, för det första höjer jag preflopp. Finns ingen anledning att läcka massa info genom att limpa, samtidigt som det är värde att få in pengar i potten eftersom du har position. Att spela handen mot en limpare med 200bb i spelbar stack är naturligtvis obligatoriskt.

Angående floppen så får du väl busta om du nu blivit setad, det är sånt som händer med topptvå. Särskilt som du har setblockers. Finns det inte att han kan ha stegdrag (42, 64, 76) eller 53 förresten?

Tror dock jag gillar syn på turn för att få reaktion från de övriga spelarna samt mer värde genom puckosyner alt. all-in från AA samt Ilduces reaktion på denna. Aningen jobbigt om det kommer stegkort på turn, men det kostar ju att ligga på topp.

håller med fullständigt.. bara preflop som jag inte tog i åtanke.... och alla stegmöjligheter ^^

Postad
Överpar borde inte vara så troligt då han limpar pre. Har du nån aning hur han spelar låga pocketpar preflop? Om han limpar å synar en raise med dem så borde set här vara vanligt. Jag hade nog foldat du har inte lagt in så mkt pengar i potten heller.

nu förstår jag inte varför han skulle slå om set på detta torra bräde mot spelare som vill in med pengar i potten?

som jag skulle se de är väl att jag skulle spela set som weaktight skulle jag väl bara syna flop?

skulle bara synat för att få in mer pengar på turn.. de enda som skulle oroa mig är ifall de viker upp en 9: lr 4:a på turn

Jag slogs av samtliga tankegångarna när jag sattes i situationen, men IDulce känns för passiv för att han skulle semibluffa ett stegdrag här mot två spelare.

Att han skulle raisa med set när han har spelat ganska weaktight innan tyckte jag inte heller kändes troligt.

Men vad blir planen om jag då väljer syn/raise om fiskarna viker och turn kommer blank?

Raisa in 58s mot limpare med position? Kan du vidareutveckla syftet med det riktigt, i mina ögon känns det bättre att ta syn och ha med mig sb/bb i familjepot istället, än att försöka ta en liten pot av limparen via ett contbet på en missad flop, vilket känns väldigt sannolikt om jag höjer in.