Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

sebbsta har $21.29 i marker

micalupagoo har $11.05 i marker

Hebbe har $15.75 i marker

RiggRiver har $24.50 i marker

mjolk har $19.50 i marker

golfkungen har $18.53 i marker

guigui92 har $29.37 i marker

sebbsta lägger blind: $0.25

micalupagoo lägger blind: $0.50

golfkungens hålkort: 2s 2h

Hebbe Fold

RiggRiver Höjer: $2.00

mjolk Fold

golfkungen synar: $2.00

guigui92 Fold

sebbsta Fold

micalupagoo Fold

Flop: 3s 2d 9s

RiggRiver Höjer: $3.00

golfkungen synar: $3.00

Turn: 3c

RiggRiver checkar

golfkungen checkar

River: Tc

RiggRiver checkar

golfkungen ? Hur mycket ska vi beta här?

Postad

Jag tycker att med ett par i ankor preflop så gör man inte reraise. Vad gör man om man får mothugg igen då? Sen floppen känns väl som ett perfekt slowsplesläge tycker jag själv därför synade jag bara. Sen ja ni har nog rätt att jag ska beta turn men jag väljer att checka. Det känns ju som att han sitter på typ AK. Därför chekade jag turn och om det hade kommit A eller K så hade säkert alla slantar åkt in där. Men okej jag ska slowspela lite mindre i dom lägena nästa gång. Tack för svaren ;) Ps. Jag vann handen efter att ha betat 1.50 på river och han synar och muckar.

Postad
Jag tycker att med ett par i ankor preflop så gör man inte reraise. Vad gör man om man får mothugg igen då? Sen floppen känns väl som ett perfekt slowsplesläge tycker jag själv därför synade jag bara. Sen ja ni har nog rätt att jag ska beta turn men jag väljer att checka. Det känns ju som att han sitter på typ AK. Därför chekade jag turn och om det hade kommit A eller K så hade säkert alla slantar åkt in där. Men okej jag ska slowspela lite mindre i dom lägena nästa gång. Tack för svaren ;) Ps. Jag vann handen efter att ha betat 1.50 på river och han synar och muckar.

1.5? Snacka om att slakta en bra hand. Att bara syna flop kan vara ok men raise är bättre. Men du måste beta turn.

Postad
1.5? Snacka om att slakta en bra hand. Att bara syna flop kan vara ok men raise är bättre. Men du måste beta turn.

Javisst slaktar jag den men liksom sätter honom på två höga kort och då kan man väl inte beta mycket mer för då synar han inte. Tycker jag i alla fall.

Vad muckade han?

Ja, svår fråga eftersom när man muckar så får man inte se korten han hade.

• 2 weeks later...
Postad

Bättre att minraisa floppen direkt bakom. Har han ett överpar kommer han troligen syna. Har han ett stort par kanske han till och med höjer dig.

Får du en re-raise som svar på din minraise på floppen tycker jag oftast det är bäst att bara syna, och sedan raisa resten på turn om han vågar beta där.

För övrigt kan du inte / bör du inte slowspela ditt set på en sån bräda alls.

Du har både steg och färgdragsmöjligheter ute och du kan inte alltid utgå från att han sitter på höga kort / överpar för att han höjde preflop. Han kanske sitter på ett färgdrag eller till och med stegdrag. Du kan inte bara syna på floppen.

Checkar han turnen bettar du halv pott.. Har han ett överpar har han svårt att släppa det, och du får värde. Har han höga kort och är en extremfisk kanske han synar, eller till och med försöker bluffa dig, och då kan du återigen få in degen på turnen.

Postad

För att få maximalt betalt så höj direkt på flop. Har FI AK så foldar han. Synar du bara och han har AK så kommer han troligtvis checka ner och folda turn/river. Har FI högt pocket kommer han troligtvis betala av.

Postad

Det här spelet kommer att ruinera dig.

Du har 18.5 i stacken och synar 2 med ankorna. Du floppar ett set en gång på 8.5. Det innebär att du i princip måste få in hela stacken varje gång och aldrig bli översetad eller utdragen. Förutom det faktum att fi ibland är tom och inte betalar får ditt turnspel mig att tveka på att du gjorde en sund investering före floppen.

Reraise med tvåorna med en så grund stack är katastrof av samma anledning; får vi syn har vi gjort en stor investering, har svårt att träffa och en liten möjlig vinst.