rouchier Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 sebbsta har $21.29 i marker micalupagoo har $11.05 i marker Hebbe har $15.75 i marker RiggRiver har $24.50 i marker mjolk har $19.50 i marker golfkungen har $18.53 i marker guigui92 har $29.37 i marker sebbsta lägger blind: $0.25 micalupagoo lägger blind: $0.50 golfkungens hålkort: 2s 2h Hebbe Fold RiggRiver Höjer: $2.00 mjolk Fold golfkungen synar: $2.00 guigui92 Fold sebbsta Fold micalupagoo Fold Flop: 3s 2d 9s RiggRiver Höjer: $3.00 golfkungen synar: $3.00 Turn: 3c RiggRiver checkar golfkungen checkar River: Tc RiggRiver checkar golfkungen ? Hur mycket ska vi beta här? Citera
jojje2k Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Du spelar på tok för passivt. Typ raisa flop hoppas på överpar hos honom, eller syna flop och raisa turn men det tycker jag skriker styrka. Citera
bandini Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 som sagt för passivt. Svårt att få betalt på river. Han lär ju sitta på AK och synar inte ens an halvpotbet. Men prova med halvpott eller mindre. Citera
tamtaram Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Betta pott. Har han inget så får du ändå inte betalt. Om han har nåt hyfsat eller sätter dig på bluff får du lättare syn på ett pottbett, eftersom bluffarna oftare brukar vara högre betstorlekar. Citera
Sylwester Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Du knackar bakom såklart. Han kommer aldrig sätta dig på set! Oj, vad lurad han kommer känna sig! Eller så pottar du alla gator. Citera
rouchier Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 Jag tycker att med ett par i ankor preflop så gör man inte reraise. Vad gör man om man får mothugg igen då? Sen floppen känns väl som ett perfekt slowsplesläge tycker jag själv därför synade jag bara. Sen ja ni har nog rätt att jag ska beta turn men jag väljer att checka. Det känns ju som att han sitter på typ AK. Därför chekade jag turn och om det hade kommit A eller K så hade säkert alla slantar åkt in där. Men okej jag ska slowspela lite mindre i dom lägena nästa gång. Tack för svaren Ps. Jag vann handen efter att ha betat 1.50 på river och han synar och muckar. Citera
ebisumaru Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Jag tycker att med ett par i ankor preflop så gör man inte reraise. Vad gör man om man får mothugg igen då? Sen floppen känns väl som ett perfekt slowsplesläge tycker jag själv därför synade jag bara. Sen ja ni har nog rätt att jag ska beta turn men jag väljer att checka. Det känns ju som att han sitter på typ AK. Därför chekade jag turn och om det hade kommit A eller K så hade säkert alla slantar åkt in där. Men okej jag ska slowspela lite mindre i dom lägena nästa gång. Tack för svaren Ps. Jag vann handen efter att ha betat 1.50 på river och han synar och muckar. 1.5? Snacka om att slakta en bra hand. Att bara syna flop kan vara ok men raise är bättre. Men du måste beta turn. Citera
Rebonius Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 han synar och muckar. Vad muckade han? Citera
rouchier Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 1.5? Snacka om att slakta en bra hand. Att bara syna flop kan vara ok men raise är bättre. Men du måste beta turn. Javisst slaktar jag den men liksom sätter honom på två höga kort och då kan man väl inte beta mycket mer för då synar han inte. Tycker jag i alla fall. Vad muckade han? Ja, svår fråga eftersom när man muckar så får man inte se korten han hade. Citera
Joe_21 Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Bättre att minraisa floppen direkt bakom. Har han ett överpar kommer han troligen syna. Har han ett stort par kanske han till och med höjer dig. Får du en re-raise som svar på din minraise på floppen tycker jag oftast det är bäst att bara syna, och sedan raisa resten på turn om han vågar beta där. För övrigt kan du inte / bör du inte slowspela ditt set på en sån bräda alls. Du har både steg och färgdragsmöjligheter ute och du kan inte alltid utgå från att han sitter på höga kort / överpar för att han höjde preflop. Han kanske sitter på ett färgdrag eller till och med stegdrag. Du kan inte bara syna på floppen. Checkar han turnen bettar du halv pott.. Har han ett överpar har han svårt att släppa det, och du får värde. Har han höga kort och är en extremfisk kanske han synar, eller till och med försöker bluffa dig, och då kan du återigen få in degen på turnen. Citera
smidig Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 För att få maximalt betalt så höj direkt på flop. Har FI AK så foldar han. Synar du bara och han har AK så kommer han troligtvis checka ner och folda turn/river. Har FI högt pocket kommer han troligtvis betala av. Citera
Ignatius Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Det här spelet kommer att ruinera dig. Du har 18.5 i stacken och synar 2 med ankorna. Du floppar ett set en gång på 8.5. Det innebär att du i princip måste få in hela stacken varje gång och aldrig bli översetad eller utdragen. Förutom det faktum att fi ibland är tom och inte betalar får ditt turnspel mig att tveka på att du gjorde en sund investering före floppen. Reraise med tvåorna med en så grund stack är katastrof av samma anledning; får vi syn har vi gjort en stor investering, har svårt att träffa och en liten möjlig vinst. Citera
Recommended Posts