Staahla Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Vi lär inte kunna undvika det gapet ändå, skulle han checka bakom sedan på river med ett set+ menar du. Nej, det menar jag inte. Det jag menar är att jag hoppar hellre i ett rivergap bestående av bluffar och stål än ett turngap bestående av stål. Citera
brut Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Nej, det menar jag inte. Det jag menar är att jag hoppar hellre i ett rivergap bestående av bluffar och stål än ett turngap bestående av stål. Ja kanske kan det appliceras här men förgdraget borde utgöra en väldigt stor del av den fi HD man piskar upp. I så fall måste betten vara bättre om han inte bluffar typ 100% sedan på river. Citera
brut Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Tänkte lite mer på handen. Min åsikt är att syn på turn och fold på river är bäst. Det som jag menade var att om man synar med avsikt att syna rivern även om hj kommer att fi i så fall måste bränna av väldigt väldigt ofta känns som ca 80-90%(om man bortser från andra sämre händer än färgdrag) efter att ha räknat på det lite. Jag misstänker att trotts allt en ganska stor del av fis sämre händer består av färgdraget på turnen därför går det inte att syna riverbettet. Något som talar för att man inte ska folda redan på turnen är som Hjort sagt att vår hand så sällan blir utfloppad (och fortfarande på turn ska vara stark). Detta innebär att fi måste lägga sig mycket lågt i bluffnivå för att inte ha jätte mycket skräp kvar i sin HD på turnen. Men ganska lågt bör han väl ligga vid det här laget. Något som i början var en bluff med outs färgdrag eller låg parträff på floppen har alla gått in. Att han ska ha spelat tillräckligt ofta så här utan outs tror jag inte riktigt. Edit ser att stegdraget finns men det ändrar inte särskilt mycket tycker jag. Citera
Recommended Posts