Gå till innehåll

DVD-Spelare


Axlsson

Recommended Posts

Hej!

Då var det för mig att köpa en ny DVD-spelare. Och jag känner mig verkligen LOST när det kommer till det här med DVD-spelare och dess egenskaper.

Jag vill att den skall kunna spela upp filmer som jag bränt från datorn. Måste den då ha DivX support? Måste det vara en "multiregion"? Eller spelar sånt ingen som helst roll? För det står på väldigt många att de kan spela upp DVD-R och DVD-RW, räcker det för att spela upp DVD-R filmer?

 

Ge gärna tips på bra och prisvärda DVD-spelare.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena

för att kunna bränna från datorn är det bra att ha divx i dvd`n.då kan du bara bränna över filmen som du bränner en vanlig data cd.har du inte divx måste den konvertar i brännar programet vilket tar lång tid.

 

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=84164

 

den klara allt och är mkt dvd för pengarna.jag köpte en sådan innan jul och har funkat perfekt.

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver en regionsfri spelare om du ska spela upp skivor som är gjorda för att säljas utanför Europa. Annars spelar det ingen roll.

 

Vad du ska köpa för spelare beror på vad du ska använda den till och vilken budget du har.

Om du ska använda den till storbild eller en surroundanläggning så bör du satsa på en spelare av bättre sort, men om du bara ska ha den till en vanlig tv så duger en billig lika bra.

Ett bra budgetalternativ är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=125227

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du HDTV? Isåfall måste jag rekommendera Sony dvd spelaren nedan:

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=89790

 

Har du HDMI anslutning på tvn ger dvdn kvalitet det närmaste HDTV man kan komma. Ruskigt skarp bild, och den skalar upp dvd-bilden till HDTV format.

 

Har ett enda klagomål och det e menysystemet, men vem bryr sig...Sjukt prisvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjopp,

ett tips är att ta med dig några brända skivor till affärn när du kollar.

Min DVD tar inte alla highstakes programmen. Den tar inte geller en del köpta franska DVD. Gonna change and add a some pretty lörge hardisk to te requirements on te new one that si gonna replace the poor but brave discrcoderl that will try to do remake the spaceflite donr bye Fugrösang and his brav kamrtatski on new years eve. The recorder will br tighy´d yo somr seroiud löookin rockets in a serial mode. To make it able to reach orbit and a free fall The DVD-record will gontend will send a message from us to them to find in a past future. There will also be anaotjer recird to the guy on the station så he easyly gerts by all lonenly months and produce protein enough reconstruct some cow or goat. Lift will be on new years eve. twinty4hunderd.

Ich muss finde menine andere tablette schnell. der tangemntrtn lebs..buselebs. finde schnell...........chnell....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...