Gå till innehåll

PLO - är det värt att spela vidare?


Djens

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1465031368: Table Redlands (6 max) - $2/$4 - Pot Limit Omaha - 2:27:49 ET - 2006/12/24

Seat 1: ShortBusBully ($595.50)

Seat 3: Hero ($373)

Seat 4: overbet56 ($920)

Seat 5: mattbet ($545.80)

Seat 6: IronMaiden7 ($100)

Hero posts the small blind of $2

overbet56 posts the big blind of $4

ShortBusBully posts a dead small blind of $2

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [5c 7h 5h 6h]

mattbet folds

IronMaiden7 folds

ShortBusBully folds

Hero raises to $14 <-- spelar jag en hand så höjer jag, och varför inte denna, connectad, suitad o med ett par, jag spelar den, tightare spelare kanske limpar/lägger.

overbet56 raises to $44

<-- lös, aggro o duktig, kan betyda vad som helst, typ 6789, KKQQ, 8899, AAxx, KKxx.

Hero calls $30

*** FLOP *** [2h 7c 9h]

Hero checks

overbet56 bets $84

 

Holk, mellanpar och 8 högt färgdrag.

Checkfold, checkraise Bet-fold/syn?

 

Jag vill nog checkfolda då jag hoppas på en låg flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att alltid höja när man öppnar, eller är i position, är ju helt ok, men att alltid höja när man spelar ur mörkarna är fan inte friskt. Pretty fiskigt pre IMO både vad gäller höjning och syn av omslaget. Träffar du par cripplar du dig själv för draget mot tvåparet, färgdraget är inte så lysande i sig, bara 3 kort till en stege, ingen möjlighet att floata, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold preflop mao, känns lite vekt dock. Och jag sitter i Co, men det är ju ändå som du säger att jag sitter ur position, egentligen kommer jag ju setta på en bräda med överkort eller floppa ett halvtaskigt drag.

 

Men det känns lite väl vekt att folda mot en höjning sådär när man själv höjt, kanske är bättre att bara folda preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter ju i SB, inte CO.

Raisen känns lite onödigt, men att du sen synar re-smacket känns helt givet.

Om du bara tar syn nu så kommer fi antagligen rätt ofta sätta dig på nått halvkasst drag, så jag föredrar att smacka om på direkten; vilket jag antar att du gör med både set, tvåpar och alla bättre drag.

Dessutom vet du inte riktigt vilka kort som är bra och dåliga för dig, så jag anser att det är bättre att ställa in så du får se både turn, river och showdown...

 

Men, som Hjort säger, denna handen är egentligen inte spelvärd; fast, om vi ska dömma efter det spelet som du gjort säger jag re-smack/ställ.

 

 

edit: Tänkte inte på döda pengar i potten. Med tanke på allt oot-spel hade jag också slagit i den sitsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med handen är att du valt att spela en stor pott ur position mot en spelare som du beskriver som duktig och aggressiv. Detta med en hand som du inte vet vad du vill träffa med. :)

 

Nu får du ändå en hyffsad träff, ändå känns det som en jättefold.

 

Om du nu väljer att spela vidare känns det som helt i linje med ditt beslut preflop som jag kommenterade i första meningen.

 

Visst är det kanske vekt att vika ner sig osv men jag brukar ta den lätta vägen och bara lägga mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker allt att handen är spelvärd som starthand. Vad jag invänder emot är att öppningshöja mot en väldigt laggig spelare eftersom det inte finns någon foldequity att tala om samtidigt som det blir gigantisk pott via omslag rätt ofta också.

 

Jag är alltså benägen att folda omslaget preflopp eftersom det blir så väldigt svårt att veta vilka floppar man ska dega in på. En 3-bet för att balansera AAxx hade kunnat vara aktuell om den varit all-in samtidigt som man haft en del foldequity. Nu blir det så pass mycket pengar kvar att bb antagligen tar en flopp även om han är säker på AA, så då känns det inte så lyckat.

 

Väl floppat så får man ju checkraisa all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...