Gå till innehåll

Dum, Dummare på Svs Microstakes?


Recommended Posts

En ganska typisk SvS microstakes hand där jag behöver lite feedback på hur jag tänker.

 

Själv är jag en minimalt plussande nybörjare, som lutar åt loose/passive spelstil. Har inga reads då jag är ny på bordet men det är SvS microstakes, så vad som helst kan hända.

 

Lägger in mina tankar efter varje gata, och skulle uppskatta kommentarer på de tankarna samt mitt spel.

 

Svenska Spel

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit)

Blinds: 0.50/1.00 kr

9 players

 

Stack sizes:

UTG: 126.10 kr

Hero: 112.35 kr

MP1: 207.10 kr

MP2: 205.40 kr

MP3: 209.20 kr

CO: 123.95 kr

Button: 15.05 kr

SB: 19.45 kr

BB: 232.35 kr

 

Preflop: (9 players) Hero is UTG+1 with qd.gifkd.gif

UTG calls 1kr, Hero calls 1kr, 1 folds, MP2 calls 1kr, 1 folds, CO calls 1kr, 1 folds, SB completes, BB checks.

 

 

Preflop är spelet ganska typiskt SvS. Halva bordet limpar och så gör även jag.

 

 

Flop: qs.gif3d.gifqc.gif (6kr, 6 players)

SB checks, BB folds, UTG checks, Hero checks, MP2 checks, CO bets 3kr, 2 folds, Hero calls 3kr, 1 folds.

 

 

Floppen kunde inte vara bättre. Givet att alla limpade pre-flopp så är jag säker på att jag har bästa handen men checkar iaf i ett försök att trappa någon och eftersom jag inte kan se några möjliga scarecards.

 

 

Turn: 3s.gif (12kr, 2 players)

Hero bets 6kr, CO calls 6kr.

 

 

Intressant kort på turn. Jag får för mig att om jag bettar ut nu efter min syn på floppen, så representerar jag handen 3x, döljer den verkliga styrkan på min hand samtidigt som jag kan bygga upp potten.

 

I efterhand så inser jag att jag saknar en plan för varför jag skulle vilja representera en 3:a. Sitter FI på Qx så raisar han och jag kan se fram mot en split pott. Sitter FI på 3x så synar han nog men frågan är hur villig han kommer vara att betala av allt för tunga bets från mig på rivern. Alla andra händer (otroliga pockets) borde vara trista just nu för FI.

 

 

River: ac.gif (24kr, 2 players)

Hero bets 15kr, CO raises to 37 kr, Hero ???

 

 

Det är nu mina I-lands problem börjar. Efter agerandet på turn satte jag FI på 3x. 15 kr borde han lätt betala av eftersom ingen gillar att släppa en kåk.

 

Raisen kommer därför som en total överraskning eftersom jag tycker att FI borde tro att jag som sämst också sitter på en 3x.

 

En konstigt spelad AA eller slowspelad 33 flashar fort förbi i mitt huvud men till och med jag lyckas avfärda dessa weaka tankar. Så reraise, reraise all-in eller call blir frågan för mig och jag valde förmodligen fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa (för att fisken ska betala av sitt A eller sin 3:a) alt.

 

Visst kan du syna men jag föredrar hellre en raise då dessa fiskar kan sitta på lite vad som helst och betalar nog av en mindre raise med en 3:a iaf.

 

Om du ställer så kanske det är så bara AQ (och bättre betalar av).

 

Ser hellre en liten raise för att få en 3:a att betala av annars (ifall du stället) blir det bara split eller en bättre hand som synar.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon read på spelaren?

 

Tyvärr inte.

 

33 och AA bekymrar man sig inte för. Det är AQ som man är lite rädd för.

 

Helt sant (sett så här i efterhand). AQ begrundar jag direkt efter floppen, men det faktum att FI limpar in i en familjepot i sen position gör att jag bestämmer mig för att inte oroa mig för den.

Tyvärr så omprövar jag aldrig det beslutet utan AQ är borta från mina resonemang för resten av handen. Förmodligen för att jag blir övertygad om att FI har 3x på turn när han inte raisar mig.

 

Visst kan du syna men jag föredrar hellre en raise då dessa fiskar kan sitta på lite vad som helst och betalar nog av en mindre raise med en 3:a iaf.

 

Skönt att höra att syn inte är helt uteslutet, även om det inte det bästa valet.

 

För syna är nämligen vad jag gör och FI vänder upp:

 

ad.gif3h.gif

 

Jag vinner med den dam-höga kåken men det störde mig att jag lyckades med mitt lilla bedrägeri, hade en bra read på FI, men ändå var för feg för att ta betalt.

 

Tack för kommentarerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av DrRoland

Någon read på spelaren?

Tyvärr inte.

 

Jag vinner med den dam-höga kåken men det störde mig att jag lyckades med mitt lilla bedrägeri, hade en bra read på FI, men ändå var för feg för att ta betalt.

 

Du svarar DrRoland att du tyvärr inte hade någon read men skriver ändå att du hade en bra read på FI längre ner? ... lite OT men ändå :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarar DrRoland att du tyvärr inte hade någon read men skriver ändå att du hade en bra read på FI längre ner? ... lite OT men ändå :S

 

Helt sant.

Jag hade ingen read på FI, från något tidigare spel.

Vad jag menade, och uttryckte slarvigt, var att jag lyckades sätta FI på en ganska så liten HD i denna giv.

 

I efterhand så tycker jag att jag borde kunna listat ut att FI med ganska stor sannorlikhet hade den specifika handen A3. Han spelade handen helt ABC även om hans värderaise på river var lite väl entusiastisk.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...