Gå till innehåll

spela bully


jgadefelth

Recommended Posts

jag har försökt försökt och försökt.

 

jag har raisat på starka händer som kk aa 10 10 eller ak men det är ofta någon som callar och antingen så träffar jag inte eller så träffar jag och de hänger med ändå och vinner på river.

 

 

jag har tittat lite på 1/2 dollar och ser en del som spelar mycket mycket starkt de är benägna att lägga in hela sin stack på Ak om de får träff på A eller K om inte det är färg eller stege på bordet. det här verkar vara jätte bra strategi. Så jag har provat den den funkar bra ibland så är det en som callar med med en svagare kicker och ibland får han träff med den och vinner med två par. Men det är inget problem problemet är när någon slowspelar ett set eller två par då kan man råka riktigt illa ut.

 

 

Jag undrar om det finns någon bra teknik för att kombinera aggresiviteten med lite smarthet så man inte går på setmining och slowspelande två par. jag har tänkt lite om det finns ett bra recept jag vill kanske inte heller checka för det inbjuder till bluffar om man swer svag ut.

 

M v h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte finnas någon uträkning som tar hänsyn till hur mcyket du ska betta och hur ofta du träffar och så vidare. så det inte lönar sej för en del att jaga set och om de får det så kan man slutta betta så hårt.

 

Det här med kännnsla och erfarenhet är hårt det är så olika vad olika människor gör en del går all in på top par bara medan andra har nuts. jag har spelat tillräkeligt mycket för att se att det är svårt att sätta peroner på en hand.

 

jag funderar över om man kan vara aggresiv men ändå inte så aggresiv så man förlorar sin stack mot set eller två par. om man bettar potten på floppen och en hänger med ska man kanske börja ta det lite lugnt eller vad gör man ??

 

ska man alltid lägga continuebet på floppen med ak utan träff ? eller är det i relation till antalet spelare som är med ?

 

M v h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Läs ”Pot-Limit & No-Limit Poker” av Ruben och Ciaffone, om du inte redan gjort det - lär du dig den och kan applicera det du lärt dig så kommer det gå mycket bättre.

 

Om du redan gjort det, så skulle jag föreslå att du postar några av händerna där du vart tveksam i "handanalys" här på forumet - det kan vara bra med lite nya infallsvinklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Va jag tycker helt seriöst det är ett bra tipps.

 

Man lär sig grymt mycket o utvecklar "känsla" för spelet genom att spela Mycket.

 

Det funkar inte i längden! Du måste kunna teorin först!

 

Sedan att folk spelar med hårt på $1/$2 kan bero på:

 

1. Att dom har bättre bankrulle, vilket leder till att dom inte behöver oroa sig över att en fisk kommer och klonkar på rivern och drar ut dom, för oddsen talar för AK.

 

2. Spelarna som spelar $1/$2 har mer koll på olika saker och ting, vilket leder till att dom gör rätt! (t.ex att floppen har AhKd3h, den som sitter med AK har AcKc och vill göra färgdra dyrt som satan och ospelbart)

 

Fast sedan är jag en fisk också... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte i längden! Du måste kunna teorin först!

 

Sedan att folk spelar med hårt på $1/$2 kan bero på:

 

1. Att dom har bättre bankrulle, vilket leder till att dom inte behöver oroa sig över att en fisk kommer och klonkar på rivern och drar ut dom, för oddsen talar för AK.

 

2. Spelarna som spelar $1/$2 har mer koll på olika saker och ting, vilket leder till att dom gör rätt! (t.ex att floppen har AhKd3h, den som sitter med AK har AcKc och vill göra färgdra dyrt som satan och ospelbart)

 

Fast sedan är jag en fisk också... :lol:

Mmmm, och du har fel. Teori är inget man behöver plugga för att lyckas som en pokerspelare. I alla fall inte om man spelar NLT CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni det är jättefel o limpa i sen poss utan limpers i CG(!) o hoppas på att en KJ, KQ ska följa med så vi kan vinna en stor pott där vi bara hade dragit in blindsen annars.

 

Min egen åsikt är miniraise! För om sb eller bb har KQ/KJ eller något så synar dom kanske ändå! Men är dom alldeles för tighta så kanske ditt spel är ok.

 

Dock så hade jag tydligen fel innan så jag kan ha fel igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läsa eller nöta? Beror på... hur man fungerar som person. Vissa har bra läshuvud och lätt för att ta till sig teoretiska koncept etc, andra lär sig bäst genom trial/error vid bordet, och för många är det en kombination av båda som gäller. Att säga att man inte behöver kunna teori för att spela NLCG är bara totalt ignorant, och dessutom ska vi komma ihåg att för att framgångsrikt tillämpa en trial/error-inlärningsmetod så förutsätter det att man klarar av att se vad man gör för fel och varför, och detta funkar för ytterst få personer, dels för att folk i allmänhet inte är tillräckligt uppmärksamma/intelligenta och dels för att poker är ett spel där man sällan får omedelbar och korrekt feedback när man gjort något fel/rätt som man t.ex. får när man lär sig sykkla.

 

Både limp och miniraise är rättså usla prefloplinjer med AK, av flera anledningar som jag inte orkar förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...