Gå till innehåll

JJ FL5-10SH turn mothugg är ny på FL


Mr.Tony

Recommended Posts

Spelar mest NL men spelade lite FL 1-2 för väldigt länge sen, små testat 3-6FL osv men tänkte afan kör lite 5-10FL samesame. Så tänkte hur ska man spela en sådan hand, vet inte om jag gör rätt riktigt.

 

Att han väljer att höjja turn, då reagerar jag lite, tänker direkt att jag kan mycket väl ligga efter. Checkraise eller raisa turn ist för flop måste väl va redig styrka eller bra bluff?

 

Ska jag syna ner endast på turn samt river, eller ska ja 3betta turn och sen ev. ta syn på capningen och checksyna river?

 

Ok spelat, Bra spelat, Riktigt bra, Kasst? tackar

 

Hand History for Game 5525137313 *****

$5/$10 Texas Hold'em - Friday, December 22, 15:40:31 ET 2006

Table Table 125492 (Real Money)

Seat 4 is the button

 

Total number of players : 5

Seat 1: skellie_81 ( $529.50 )

Seat 2: Milan73 ( $61 )

Seat 4: Odiug04 ( $177 )

Seat 5: Mind1Break ( $395 )

Seat 3: Quad_Raph ( $518 )

 

Mind1Break posts small blind [$2].

skellie_81 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

 

Dealt to Mind1Break [ Jd Jc ]

Milan73 folds

Quad_Raph raises [$10]

Odiug04 folds

Mind1Break raises [$13]

skellie_81 folds

Quad_Raph calls [$5]

** Dealing Flop ** [ 7s, 4d, 7c ]

Mind1Break bets [$5]

Quad_Raph calls [$5]

 

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Mind1Break bets [$10]

Quad_Raph raises [$20]

Mind1Break calls [$10]

 

** Dealing River ** [ 5h ]

Mind1Break ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha 3-betat turn. Från cut-off är det inte omöjligt att han sitter med ex. A8. Men han kan även ha en hand som T9s, 99, TT. Han hade förmodligen(?) cappat med QQ-AA pre flop. Då skulle det bara vara möjligheten till att han träffat set alternativt har A7 och det känns mindre troligt. Betar även ut direkt på river, inte så troligt att han ska ha prickat stegen med en 6:a.

 

Tycker dock att det är ganska marginellt gentemot ditt sätt att spela, så jag anser att du spelat handen helt ok ändå. Som spelat hade jag check-callat men också varit lite sugen på att check-raisa river för att i så fall göra en tung läggning om han hade 3-betat river. Detta hade jag dock inte klarat om jag känner mig själv rätt så jag hade synat 3-bet på river också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om han råkar trycka på raisa istället för fold knappen o vi foldar bäst hand. Lr att han känner för en superbluff här.

 

Har du överhuvudtaget foldat någon hand som har det minsta SD värde, typ A/K/Q-hög? Du borde ju inte ha gjort det eftersom fi kan trycka på fel knapp, hunden kan ha hoppat på musen eller att fi's mormor spelar åt honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du överhuvudtaget foldat någon hand som har det minsta SD värde, typ A/K/Q-hög? Du borde ju inte ha gjort det eftersom fi kan trycka på fel knapp, hunden kan ha hoppat på musen eller att fi's mormor spelar åt honom...

 

Det är känt sedan innan och inte värt att debattera med honom om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bet-calla, du kan check-calla men du kan fan inte folda här. Det är helt galet!

Att bli bluffad i limit är katastrofalt o man ska inte sitta o gissa om att man bara måste va slagen när man får typ 8/1 i odds. Sånt existerar inte i limit, hur många gånger ska jag behöva berätta detta för er. Ni får sluta med era fancy laydowns på rivern annars är ni broke till midsommar.

 

Gillar dock ditt spel Ruterkund om man applicerar det på turn. Alltså han raisar dig på flop, o sen när det kommer en Q på turn så bet-foldar du. Det är tom ett bra spel.

 

Btw, jag foldar turn här med AK mot en okänd/medeltight lirare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bet-calla, du kan check-calla men du kan fan inte folda här. Det är helt galet!

Att bli bluffad i limit är katastrofalt o man ska inte sitta o gissa om att man bara måste va slagen när man får typ 8/1 i odds. Sånt existerar inte i limit, hur många gånger ska jag behöva berätta detta för er. Ni får sluta med era fancy laydowns på rivern annars är ni broke till midsommar.

 

Gillar dock ditt spel Ruterkund om man applicerar det på turn. Alltså han raisar dig på flop, o sen när det kommer en Q på turn så bet-foldar du. Det är tom ett bra spel.

 

Btw, jag foldar turn här med AK mot en okänd/medeltight lirare.

Om jag får välja en person på detta forum vars råd om fixed limit jag skulle lyda blint så är det all_ur_horses. Seriöst, lyssna på vad han säger och åtminstone _försök_ att ta till dig. Jag lovar att det är +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta får mig o tänka på en ganska framgångsrik spelare på Prima nätverket jag lirat mkt mot. Han plussar konstant där då han är aggressiv. Jag gillar dock o spela mot han då han är ofta foldar på turn-river om man visar styrka så har man vart på ett drag tex är det ofta bara o donkbetta ut river så tar man hem potten.

 

Vad jag försöker säga är att om man bara spelar 1 hand i taget och att folks minnen raderas efter varje hand så kan man nog spela som du förespråkar, men annars kommer det utnyttjas. Ungefär som när man raisar flop o han 3-bettar, man vet att man är slagen o inte har en enda out men ofta får man syna ändå pga att de inte ska bluff 3-betta i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär som när man raisar flop o han 3-bettar, man vet att man är slagen o inte har en enda out men ofta får man syna ändå pga att de inte ska bluff 3-betta i fortsättningen.

 

SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA sluta skriv överhuvudtaget! Är jag dum och elak? Ingen aning, men att skriva sådana där saker i seriösa trådar på ett (överlag) seriöst forum...ja jag vet inte ens vad jag ska säga. Du har gjort mig mållös :) Alltid nåt!

 

Eller nä förresten, det kanske är jag som är idioten? Du var ironisk och jag missförstod? Creds till dig isåfall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...