Gå till innehåll

55 träffar set på turn...


Recommended Posts

NL 50

Jag har 150$

Fi 60$

 

Han har inte varit inne på bordet så länge, dessutom så spelar jag på ytterligare ett bord och har inte stenkoll på spelarna.

 

Fi UTG minihöjer till 1

Jag på SB synar med 55

 

Flop: 2c Qc 3d

 

Jag check med intentionen att raisa

Fi bet 2

Jag raise till 6 då min hand mycket väl kan vara den bästa här. Hoppas ta potten direkt.

Fi synar

 

Turn 5c

 

Jag betar 10

Fi raisar till 25

 

Potten är nu på cirkus 50 och jag väljer att ställa in. Fi har i detta läget 30 kvar i stacken.

 

Tyckte hans troligaste hand här var Q med hög klöverkicker.

 

Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade också valt syn, inte alls omöjligt att Fi har färdig färg och jag ser inte någon anledning att pusha här. Detta leder till att du kan hålla nere potten och träffar du inte kåk på rivern får du ta en checksyn.

 

Vad synar han allin med som du slår? Vill du försöka köpa potten eller varför allin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in, han synar dig med massor av händer. Är du slagen kan du dra ut. Checkar du och ingen förbättring sker på river kommer han checka en sämre hand än din, och garanti raisa en bättre. Vet du med dej att du inte lägger dig på river så Ska du vara all in på turn för att maximera värdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände att jag på turn var villig att spela om hela stacken, därför ställde jag in. Inte kul att syna och se en fjärde klöver uppenbara sig. Känns faktiskt som att jag måste pusha på turn.

 

Fi satt och stekte ett bra tag men foldade i sista stund och blev skogstokig i chatten för han tyckte att mitt spel var i sämsta laget. Jag var fisk osv...

Han skrev också att han numera hade notes på hur dålig jag är!

Hans utbrott påbörjades faktiskt innan han visste vilken hand jag hade. När jag sedan skrev att jag hade set skällde han lite till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi snackar skit. Det var ju bra spel eftersom du vann handen. Sen om du maximerade vinst är svårt att säga. Att han börjar tilta är ju bara en bonus.

 

Jag hade nog haft mycket svårt att se hans färdiga färg på turn så det är nog bara att ställa och hoppas på att han synar ner med QJ eller överpar. blank river (ej klöver) eller parad bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...