Gå till innehåll

Bra att ha en plan?


eshehej

Recommended Posts

Jag sätter ofta upp sådana här mål halvt undermedvetet/ halvt medvetet. Det funkar så länge jag lubbar bra men när korten går åt andra hållet är det förstås skit.

 

Jag har tänkt en del på "session management" den senaste tiden men är för lat för att plita ner det som en artikel som jag först tänkte.

 

Hursomhelst, det jag kommit underfund med är att man får sköta sådant här med känsla och lyssna på sig själv. Det är lite hokus-pokus vetenskap och inget för ultra-rationalisterna men vad det handlar om är ju egentligen bara att lura sig själv till att spela mer eller bättre.

 

Så visst om du känner att det kan motivera dig till att spela mer eller att du spelar mer skärpt med sådant mål så kör och du märker väl själv om det inte funkar längre av en eller annan anledning. Sen finns det ju inget som säger att du inte kan stanna längre om du hittar ett bra game eller att du kan hoppa närhelst du spelar dåligt eller känner dig obekväm med motståndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar göra det absolut sämsta man kan göra (iaf för mig..) - när jag spelar och jag plussar lite så brukar jag alltid kika i "cashier" och se hur mycket jag har och om jag ser någon liten "milstolpe" (typ att jag är VÄLDIGT nära $500) så säger jag till mig själv att jag ska sluta vid $500 och det slutar ALLTID med att man backar. Jag börjar intala mig själv att jag raisar upp ordentligt för att få bort alla spelare.. VIPS.. en call. Fan, jag pungar på ordentligt nu så att han försvinner. ALL IN. Satan, fold! Tappat $10 och nu är jag långt ifrån $500. Så från och med nu ska jag sluta med det!

 

Jag råder alla andra att också göra det. (fast det kanske bara är jag som är dum nog att göra såhär..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar cashgame brukar jag han en plan som är ungifär så här:

förlorar jag 20 dollar slutar jag

Vinner jag 60 dollar slutar jag

 

När jag spelar turnering har jag den gamla vanliga planen:

1. kom ITM

2. kom till finalbord

3. kom top 3

4. vinn

 

Men jag har inga mål för hur mycket jag ska gå + på en dag, vecka eller månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min plan för varje session: Spela bättre än dom andra spelarna runt bordet. Sluta spela efter tre förlorade inköp för att antingen fortsätta senare eller dagen efter, beroende på i vilken form jag känner mig.

 

Tycker varken att dag-, vecko- eller månadsmål är så bra att ha. Oavsett vad så skapar dom alla ett visst stressmoment. Iaf för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha t.ex ett månadsmål kan var förödande har jag märkt. Man sätter upp målet att plussa $4000 och börjar månaden med att backa $1000 på några dagar. Paniken sätter in och man hamnar i en svacka, för man blir så rädd att förlora ännu mer.

 

För min del är den bästa målsättningen att ta det bästa beslutet i alla lägen. Lyckas man med det, så brukar det monetära resultatet följa efter. Märker man att man gör en massa misstag, så kan man jobba på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

För mig känns det alltid ungefär såhär:

 

Jag sätter mig vid bordet med låt säga 100$ och börjar spelet med en bad beat på låt säga 30$. Nere på 70 och börjar därifrån sakta men säkert leta mig uppåt till 100 igen. När jag väl är uppe runt 100, kanske plussar några dollar så tjackar helt plötsligt hjärnan till. Det går som en våg som säger. "Tänk en bad beat till, då är jag nere på 70 igen och då blir det förväntade ($/h) värdet kasst". Eller något liknane.

 

Alltså, att man först backar och sen spelar upp sig till inköpet igen för att sedan gå ut. Känns så meningslöst att spela dessa dagarna.

 

Visst går det plus men de dagarna känns så jävla meningslösa. Jag kunde varit ute och sprungit eller vart med polarna eller något annat vettigt ;)

(Spelar Limit)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...