pse_Ghost Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Råkade just ut för ännu ett praktexempel på internets dårar till spelare. SnG $50 ,4 personer kvar. Min stack:3500,fi 4000. Blinds:100/200 position: Lilla blind,fi bb. Mina kort: Jaha,suited AQ i tidig position i en ohöjd pot med 1 limpare och BB kvar,måste väl leda,om det inte är någon som limpar med ett pocketpair vilket inte är troligt med tanke på att de andra är relativt kortstackade. Höjer till 1000 och tänker att jag kan ju iallafall sno 500 i blinds om ingen synar vilket skulle vara 1/6'e del av min stacks nuvarande storlek,så borde bli bra. BB synar ner,flop kommer med: Jaha,där satt en präktig dam i ett näst intill ofarligt bräde,trevligt. Checkar och ser vad dåren hittar på i big blind. Fi bettar 800,och funderar genast på vad han kan tänkas ha. Han har ju spelat lite vilt hela turneringen och höjt med allt ifrån Q7-K9 preflop så han har väl en klen dam då,eller något slags pocketpar som vill köpa potten eftersom jag checkat. Dubblar hans bet,och får blixtsyn. Turn: förmodligen ett blankt kort,om han skulle sitta på något i stil med KQ,QJ,QT. Eftersom jag nu har runt 1700 kvar och tror mig ha rätt bra känn på fi ställer jag in här,och ser fram emot em hyfsad pot utan showdown. Tanken slog mig att han kan sitta och slöspela en triss som QQ eller överpar KK/AA,men jag bedömde det inte som troligt att han skulle limpa med en sån hand från BB mot en höjning,med tanke på den sorts händer han spelat hittils. Får såklart syn och han viker upp Självklart kommer river med och jag bubblar på 4'e.Igen. Mina frågor blir därför som alltid: Vad göra? Trycka hårdare postflop för att indikera? Hårdare preflop? Borde jag spela turn annorlunda,jag har trots allt 8 blinds kvar om jag tvingas lägga mig på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Vadå, du får ju in alla pengar som jättefavorit, att han träffar en av sina tre outs är ju bara otur. främsta anledningen att jag slutade med SnG, man blir så trött på att slösa bort en timme bara för att bli utköpt i det kritiska läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Grattis till att få in alla chips som jättefavorit! Synd att han hade tur och att du därmed åkte ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kebabarulla Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Råkade just ut för ännu ett praktexempel på internets dårar till spelare.SnG $50 ,4 personer kvar. Min stack:3500,fi 4000. Blinds:100/200 position: Lilla blind,fi bb. Mina kort: Jaha,suited AQ i tidig position i en ohöjd pot med 1 limpare och BB kvar,måste väl leda,om det inte är någon som limpar med ett pocketpair vilket inte är troligt med tanke på att de andra är relativt kortstackade. Höjer till 1000 och tänker att jag kan ju iallafall sno 500 i blinds om ingen synar vilket skulle vara 1/6'e del av min stacks nuvarande storlek,så borde bli bra. BB synar ner,flop kommer med: Jaha,där satt en präktig dam i ett näst intill ofarligt bräde,trevligt. Checkar och ser vad dåren hittar på i big blind. Fi bettar 800,och funderar genast på vad han kan tänkas ha. Han har ju spelat lite vilt hela turneringen och höjt med allt ifrån Q7-K9 preflop så han har väl en klen dam då,eller något slags pocketpar som vill köpa potten eftersom jag checkat. Dubblar hans bet,och får blixtsyn. Turn: förmodligen ett blankt kort,om han skulle sitta på något i stil med KQ,QJ,QT. Eftersom jag nu har runt 1700 kvar och tror mig ha rätt bra känn på fi ställer jag in här,och ser fram emot em hyfsad pot utan showdown. Tanken slog mig att han kan sitta och slöspela en triss som QQ eller överpar KK/AA,men jag bedömde det inte som troligt att han skulle limpa med en sån hand från BB mot en höjning,med tanke på den sorts händer han spelat hittils. Får såklart syn och han viker upp Självklart kommer river med och jag bubblar på 4'e.Igen. Mina frågor blir därför som alltid: Vad göra? Trycka hårdare postflop för att indikera? Hårdare preflop? Borde jag spela turn annorlunda,jag har trots allt 8 blinds kvar om jag tvingas lägga mig på river. asså hur orkar du? kan inte någon banna honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 asså hur orkar du?kan inte någon banna honom? Håller med. I det nya forumet kan man annars själv "bidra" lite genom att betygsätta tråden med lägsta betyg. På så sätt slipper fler läsa skiten. Är det förresten möjligt att filtrera bort trådar beroende på betyg? Eller kanske t.o.m. trådar skapade av användare med lågt betyg (dvs användare som har skapat många trådar med lågt betyg)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pse_Ghost Postad 22 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 December , 2006 Ok förlåt då för f-n,ska inte posta mer,trodde det var ett diskussionsforum detta. Ha en bra dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Ok förlåt då för f-n,ska inte posta mer,trodde det var ett diskussionsforum detta. Ha en bra dag. Vad för diskussion blir det om du lägger fram svaret och allt det blir är en BadBeat-tråd? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pse_Ghost Postad 22 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 December , 2006 det var inte meningen som en "badbeat-tråd",men folk här älskar visst att stampa på folk helt i onödan. Jag sökte lite råd om att spela TPTK i det läget,ja det är uppenbart att dega in,eller så är det uppenbart att se upp för starkare händer och inte bubbla i onödan. Men jag antar att jag ska leta någon annan stans för här bor ju alla nätets surmullar på samma ställe. Kanske inte skulle tagit med svaret i första posten,men då kan man väl påpeka det istället för att be moddarna banna en och apa sig. Trodde det var vuxna människor här,det här var min 2'a hand-analystråd sedan forumet flyttades från poker.se's hemsida och folk ber en redan att dra åt helvete...trevligt forum ni har skaffat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Jag förstår att du tycker det är störande och tiltande att bli utsugen som den här gången. Och du frågar dig själv om du kan göra något för att undvika det. Men svaret är att det inte går, det inträffar för alla. Du spelar handen helt rätt och du ska vara jätteglad att få in pengarna som favorit, för du vinner pengar på det i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts