Gå till innehåll

MTT - AK med 12bb, allin direkt?


mgps

Recommended Posts

Precis håller med ovanstående, helt onödigt att höja 3bb o ge folk chansen att dra ut dig med skit, ställer du så får du syn av antingen Ax Kx o dominerar. Samt när du bara har 12bb varför betta 25% av stacken? Hade du kanske haft runt 20bb eller över så skulle 3-4bb inte vara fel.

Do it : Ställ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis håller med ovanstående, helt onödigt att höja 3bb o ge folk chansen att dra ut dig med skit, ställer du så får du syn av antingen Ax Kx o dominerar. Samt när du bara har 12bb varför betta 25% av stacken? Hade du kanske haft runt 20bb eller över så skulle 3-4bb inte vara fel.

Do it : Ställ!

 

Men Samim, LOL!

Ofta du får syn av Kx om du ställer 12xBB UTG. (Ska vara en megatomte med typ 10x så mycket som marker som dig isf)

 

 

 

Ställ 12xBB istället för att höja 3xBB. Får du syn har du 50-50, som bäst (alt. 70/30). Höjer du 3xBB kan de ta en flopp och försöka dra ut dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Samim, LOL!

Ofta du får syn av Kx om du ställer 12xBB UTG. (Ska vara en megatomte med typ 10x så mycket som marker som dig isf)

 

 

 

Ställ 12xBB istället för att höja 3xBB. Får du syn har du 50-50, som bäst (alt. 70/30). Höjer du 3xBB kan de ta en flopp och försöka dra ut dig!

 

Vad e du säger? Du sa ju precis vad jag sa i mitt inlägg... vilket var att STÄLLA. Du säger att man oftas får syna av Kx , det var ju de jag sa Ax/Kx. samt att du dominerar i vissa lägen vilket ger 70/30.

"Höjer du 3xBB kan de ta en flopp och försöka dra ut dig!" -Skrev du

"Helt onödigt att höja 3bb o ge folk chansen att dra ut dig med skit" -Skrev jag

 

Slutsats det ekar här inne :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...