Gå till innehåll

FLT - 99, weak laydown av mig eller överspel av FI?

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta:

Har nyss börjat spela 1/2 FL på 24h, det spel jag har sett på 24h har varit ganska dåligt, jag har förvisso bara sett 4-500 händer sammanlagt.

Bordsstämning

Är ganska ny på bordet och spelar flera samtidigt, ingen koll tyvärr.

Spelet

kexet18

Dalton22

Dasher7

Stoyfarn

tottally

MadaaMax

Gyre

eritoo

kanonkalle

Jimi70

Dealer: tottally

Small Blind: MadaaMax 0.5

Big Blind: Gyre 1.0

Gyre was dealt: 9 :club: - 9 :spade:

OpeningBetRound

eritoo Fold

kanonkalle Call (1.00)

Jimi70 Fold

kexet18 Call (1.00)

Dalton22 Fold

Dasher7 Fold

Stoyfarn Fold

tottally Raise (2.00)

MadaaMax Fold

Gyre Call (1.00)

kanonkalle Call (1.00)

kexet18 Call (1.00)

Given syn här tycker jag. Eller ska jag höja kanske? Jag sitter ju på en bra plats om jag vill isolera mig med tottally här.

Flop

Dealing Flop: [ 4 :heart: - T :heart: - 2 :diamond: ]

(Pot = 8.5 BB )

Ingen kanonflopp, men inte helt dålig heller, tror jag har bäst hand här och bettar ut. Kanske borde ha checkat och hoppats att det checkats fram till tottally som förmodligen hade bettat ut. Chansen att tottally bettar ut på denna floppen med (förmodade) överkort är ganska stor, och om ingen bettar innan honom så har jag igen bra position för att försöka isolera. Men samtidigt vill jag inte ge gratiskort till färgdrag, fast färgdragen får jag ju inte bort med mitt bet iaf, så en check-rais kanske hade varit bästa spelet?

Gyre Bet (1.00)

kanonkalle Call (1.00)

kexet18 Call (1.00)

tottally Raise (2.00)

Gyre Call (1.00)

kanonkalle Call (1.00)

kexet18 Fold

Alla synar fram till tottally som höjer. Sätter han på överpar, två höga hjärter eller AT / KT, med ett möjligt hjärter.

Synar dock eftersom potten börjar bli stor och jag kan vinna stort om jag sätter en av mina två outs, visserligen gör en av mina outs färgen möjlig.

Turn

Dealing Turn: [ 2 :spade: ]

(Pot = 15.5 BB )

Ingen hjälp där, risken finns att någon hängt med med bottenparet och överkort. Tror att jag minst är slagen av tottally nu. Sätter kanonkalle på färgdraget efter hans passiv spel så här långt. Ser ingen annan utväg än att check-folda här. Om tottally är på färgdraget borde han rimligtvis ta sitt frikort här.

Gyre Check

kanonkalle Check

tottally Bet (2.00)

Gyre Fold

kanonkalle Call (2.00)

River

Dealing River: [ T :spade: ]

(Pot = 19.5 BB )

kanonkalle Check

tottally Bet (2.00)

kanonkalle Call (2.00)

Showdown

tottally shows: K :heart: - A :diamond: (two pairs, tens and deuces)

kanonkalle shows: K :diamond: - A :club: (two pairs, tens and deuces)

kanonkalle wins: EUR 11.25 split pot (with two pairs, tens and deuces)

tottally wins: EUR 11.25 split pot (with two pairs, tens and deuces)

Rake: EUR 1.00

Avslutning

Blir lagom förvånad när jag ser deras kort. I mitt tycke överspelar tottally sina kort en hel del. Kan inte se hur jag skulle kunna följa med hela vägen till showdown här. Hur kanonkalle tänker har jag inte en aning om.

Postad

Bidrar med lite midnattssvammel innan läggdags då jag såg att ingen hade svarat på den. :lol:

Preflop:

Här beror det på lite vad UTG+1 och MP2 limpar med för händer och om de kan tänkas kasta sina händer pre-flop när du tre-bettar. De sitter ju riktigt tasktigt till sen på floppen om button också har en bra hand.

Mot tre motståndare och med dålig position då lutar jag nog åt en syn, med plan att check-raisa och isolera på floppen om den blir låg.

Säkerligen är både syn och tre-bet korrekt i de flesta fallen, men motståndet får fälla avgörandet.

Flop:

Perfekt läge för en check-raise tycker jag, då får du verkligen reda på var du står i handen. Du får inte någon info om var du står i handen när du bettar ut och han höjer, i det läget höjer han med många händer som du slår för att ta kontroll på handen / få reda på vart han själv står.

Visst det är ju jobbigt om det blir rundknack och hjärter ess kommer på turn, men jag tycker iallafall att det är värt risken och de flesta spelarna som höjt från knappen bettar ju när det checkas till dem.

Jobbigt när bägge limparna synar ditt bet på floppen, men jag hade nog varit sugen på att tre-betta när det kom runt igen. Synar bägge limparna då kan du nog vara rätt säker på att du är slagen och lägga den i mucken på turn om inte nian kommer. Cappar knappen då börjar det ju bli jobbigt också :)

• 2 weeks later...
Postad

Pre-flop känns det rätt att syna.

Floppen är perfekt läge för CR.

Jag förstår inte varför du lägger ner handen på turn, Potten är på 15 BB för tusan!

Vad har ändrats här jämfört med flop? Om nu tottally har förmodade överkort är 2:an inte någon hjälp. På floppen var det ingen som höjde honom, så det är svårt att sätta honom på överpar. Att höja med AT eller KT pre-flop mot två limpare är kanske möjligt, men inte supertroligt.

Jag spelar 0.5/1 på Party numera och har inte sniffat på 1/2 än, så ta kommentarerna för det. Sedan måste jag bara rekommendera den här artikeln av Ed Miller på 2+2. Läs den.

Postad

Hade jag spelat handen så hade jag nog reraisat på floppen, dels för att få mig ensam med tottally och dels för att se var jag står gentemot tottally.

Hade han bara callat min reraise hade jag fortsatt betta för att representera ett träffat set, hade han cappat så hade jag nog synat ner honom så länge det inte blir tre hjärter på bordet.

När spadertvåan klonkar skulle jag bettat och eventuellt reraisat för att återigen representera tior på handen. Sitter han på ett överpar måste du övertala honom om att han har en sämre hand än du.

No guts, no glory... ;)

Postad

Jag förstår inte varför du lägger ner handen på turn, Potten är på 15 BB för tusan!

Detta kan inte stämma, det måste väl vara 15 SB (1 small bet = 1 big blind = $1) förresten?

För att komplettera hur jag hade spelat: CR på flop. Om re-raise check/fold på turn. Om inte re-raisad på flop, bet på turn.