Gå till innehåll

stressig syn blir en dålig syn [Live]


jokke

Recommended Posts

Denna hand utspelar sig på den lokala klubben 300+20kr Freeze.

Efter diverse strul så kommer jag ca 25min sent till klubben och hinner precis sätta mig vid bordet när min hand ska foldas men hinner ta tillbaka den o ser 99 o synar efter det har höjts 2bb till 100. Startmarker är 5k o blinds 25-50. Kommer inte ihåg alla detajler men försöker så gott det går...

 

UTG: 2bb - 100

Jag: Syn

resten av bordet: syn, lösa tomtar :D

 

flop 9 :club: A :diamond: Q :diamond:

 

SB check

BB check

UTG 200, honom har jag hyffsad koll på, ganska lös kan sitta med dåligt Ax och hoppas att ingen träffat.

Jag höjer till 850 med mitt set och ser vad som händer. Höja mer?

Pos 5. Är en väldigt tight spelare (klubbens enda tjej) som funderar ett tag och sen till slut synar efter en viss tvekan. Här blir jag lite funderasm, är jag redan slagen? Nej hade hon haft AA, QQ, AQ hade hon höjt preflop så mkt vet jag. Vad kan hon då ha? Bestämmer mig för att sätta henne på A9 eller ruterdraget typ KT :diamond: eller sämre :diamond: . Sen dyker JT upp i skallen, men efter mkt spelande mot henne så har jag så svårt att sätta henne på den handen då ruterdraget ligger ute och så pass tight image som hon är så stryker jag den handen tills vidare.

resten av bordet: fold, även utg

 

Turn: K :club:

 

Jag: Nu blir jag lite tveksam var det ett bra kort eller ett dåligt? Jag tror att det kan ha förbättrat hennes hand dock inte till att den slå min. Så min tankegång går nu att om hon sitter med KT eller A9 lr om så AQ hur spelar hon den om jag checkar? Hon kommer att beta om hon är rädd för färgdraget, checkar hon så drar hon på färgen, ska jag låta henne försöka köpa potten och reraisea!? Jo jag bestämmer mig för att checka. Rätt? Fel? Tankar?

 

Pos. 5 Bet 1k. Nu dyker JT upp i skallen igen, kan hon ha hittat en syn med JT lr hade hon ett monster såsom JT :diamond:, heller bara 2par o vill försvara mot färgdraget.

 

Hur går jag nu vidare!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första skulle väl din hand förmodligen ha foldats direkt eftersom du inte satt vid bordet när den delades ut så det hade vart det enklaste.

 

Om jag räknade rätt ligger väl det 700 i potten med UTG:s höjning så 850 är väl alldeles lagom, nästan "pot-limit" raise.

 

På turn är det svårt beslut men om du tror hon kan ha JT skulle jag föredra att höja själv runt 1000-1500 för att se var hon står istället för att checkraisa all-in som det förmodligen blir med tanke på hennes raise och stackdjupen.

 

Om hon skulle syna ifall vi betade ut på turn får man ju ett svårt beslut på river om hon redan har stegen eller om det kommer ett farligt kort t ex :diamond: . Är det ofarligt kort och vi inte tror på stegen (read?) så pushar vi ju självklart.

 

Tror du inte på stegen är checkraise all-in på turn ett bra spel tycker jag och om hon kan syna med två par är det ännu bättre även om en fold känns bra så vi inte blir utdragna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...