Gå till innehåll

Helt säkert skattefri poker?


Recommended Posts

Jag har läst många trådar på detta ämne men inga helt konkreta svar har funnits tillgängliga. Nu undrar jag helt enkelt om någon vet om någon pokerklient som helt obestridligt 100% säkert är registrerad i ett annat EU land och därmed är skattefri.

 

Observera att jag inte är intresserad av vad ni misstänker eller liknande, jag vill bara ha svar av folk som faktiskt har fått svar av skattemyndigheten eller pokersidan i fråga, och därmed är absolut säkra på att de har rätt. Jag letar alltså efter något som håller om det så gäller att man måste hävda sin sak i rätten mot myndigheterna.

 

Ni som tagit ut pengar utan att betala skatt kan helt enkelt berätta hur, var, när, osv. det gick till. Källor och gärna länkar till de platser där information kan hittas i denna fråga är välkommet (nu menar jag inte något luddigt utan jag menar något i stil med mail från Mr. Skattmas själv som säger att det är skattefritt, signerat i blod).

 

Återigen, konkreta svar. Har ni misstankar och ideér så kan ni skriva dem i de andra trådarna på ämnet.

 

* Flytt till E&J - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan svara dig ett fullständigt rätt svar på din fråga.

 

NEJ, det finns det inte, för det finns inget fall som varit uppe i högsta domstolen än, och inan dess så finns det bara tolkningar från olika tjänstemän på skatetförvaltningen.

 

Nu undrar jag helt enkelt om någon vet om någon pokerklient som helt obestridligt 100% säkert är registrerad i ett annat EU land och därmed är skattefri.

 

Inte ens detta är säkert att det skulle vara skattefritt, av sammaanledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det verkar ju inte vara nån s känner till nån som fått skatta.

 

Men du kan alltid få skatta tydligen p.g.a att du kan ta upp det som skatt av hobby så helt skattefritt kommer det aldrig att vara men alla skiter ju i att ta upp det som "skatt av hobby" så skit i det du med, du kan deleta detta inlägg för jag hade ändå inget viktigt att komma med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...