b0bb4n Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Floppar botten set här att han ställer direkt efter min reraise får mig att undra vad fan han kan ha. Potten är ju inte så stor heller bara lagt in 16BB eller nåt liknande. Så är det värt å syna hans 130BB ställ? Det är ju rätt svårt att lägga set tycker jag . Vad skulle ni gjort? Plats 1: B Lundin (236.55) Plats 2: an83 (7.25) Plats 3: jungfrun82 (29.13) Plats 4: Swedda (88.60) Plats 5: breakhouse (93.10) Plats 6: Jryboi (142.25) Plats 7: YORI (213.30) Plats 8: El_Toro (209.25) Plats 9: asllan (140.90) Plats 10: Hero (203.75) YORI lägg LM 0.50 El_Toro lägg SM 1.00 ** Giv ** B Lundin [N/A, N/A] an83 [N/A, N/A] jungfrun82 [N/A, N/A] Swedda [N/A, N/A] breakhouse [N/A, N/A] Jryboi [N/A, N/A] YORI [N/A, N/A] El_Toro [N/A, N/A] asllan [N/A, N/A] Hero [2s, 2h] *** Bet Runda 1 *** asllan Höj till 3.00 Hero Syna 3.00 B Lundin Syna 3.00 an83 Lägg jungfrun82 Lägg Swedda Lägg breakhouse Lägg Jryboi Syna 3.00 YORI Lägg El_Toro Syna 3.00 *** Flop(Board): *** : [8h, 2d, As] *** Bet Runda 2 *** El_Toro Passa asllan Satsa 3.00 Hero Syna 3.00 B Lundin Lägg Jryboi Höj till 6.00 El_Toro Lägg asllan Syna 6.00 Hero Höj till 13.00 Jryboi All-in 139.25 asllan Lägg Hero ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Det gör ju ont i ögonen att läsa det här. Jag har ingen aning om vad som händer och om du inte orkar lägga ner några minuter på att fixa till hh'n så att den blir läslig orkar jag inte ge nåt bättre svar än Syn! (för att det är roligare) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Det gör ju ont i ögonen att läsa det här. Jag har ingen aning om vad som händer och om du inte orkar lägga ner några minuter på att fixa till hh'n så att den blir läslig orkar jag inte ge nåt bättre svar än Syn! (för att det är roligare) Vad är det du inte förstår? Du behöver ju inte läsa allt utan det på floppen som är det viktiga. Jag synar 3BB pre och raisar upp till 13BB totalt på floppen å han ställer rakt av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Enda handen som är rimlig som han kan ha som slår dig är ju egentligen 88. Han bör ju höja pre med AA, men 88 känns inte heller troligt tror inte han skulle ställa rakt av då, mer troligt är isåfall att han har A2, A8 eller ett hyfsat starkt A, typ AT-AQ.. Jag hoppades du syna iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Enda handen som är rimlig som han kan ha som slår dig är ju egentligen 88.Han bör ju höja pre med AA, men 88 känns inte heller troligt tror inte han skulle ställa rakt av då, mer troligt är isåfall att han har A2, A8 eller ett hyfsat starkt A, typ AT-AQ.. Jag hoppades du syna iaf Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi. Dock känns det ju mera troligt med A8, även utan read så är det en rimlig hand som slår dig, så du bör syna. Jag tror att han gör exakt samma spel med A8 och A2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi. Dock känns det ju mera troligt med A8, även utan read så är det en rimlig hand som slår dig, så du bör syna. Jag tror att han gör exakt samma spel med A8 och A2 Spelar du nåt på ss? Isåfall vilken nivå? Om vi säger att jag haft 88 så hade jag såklart blixtsynat, iaf som den här handen utspelade sig. Men som sagt svårt att folda set, men tänk att potten inte är så stor också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Per162 Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Notera att detta är 0.50-1 nivå på SS. Vad funderar du på?! Jag hade satt honom på AK eller A8 och blixtsynat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Notera att detta är 0.50-1 nivå på SS. Vad funderar du på?! Jag hade satt honom på AK eller A8 och blixtsynat!Jo visst, men det finns grinders här också som bara spelat nötter och det här spelet har jag sett för och då har det ofta varit nötter. Beror ju på vem som gör så såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi. Dock känns det ju mera troligt med A8, även utan read så är det en rimlig hand som slår dig, så du bör syna. Jag tror att han gör exakt samma spel med A8 och A2 Spelar du nåt på ss? Isåfall vilken nivå? Om vi säger att jag haft 88 så hade jag såklart blixtsynat, iaf som den här handen utspelade sig. Men som sagt svårt att folda set, men tänk att potten inte är så stor också? Spelar en del 2.5/5 och 5/10, men han bör ju sätta dej på på AT-AK eftersom du raisa pre och raisa flopp, om han inte är totalt fiskig/geni så gör han inte ett sånt spel med 88. Aja jag tycker du skall blixtsyna iaf, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Nu har du redan berättat resultatet för alla, att han hade 88 och slog dig. Men nej, det kan nog aldrig vara rätt att lägga här. Hade blixtsynat och höjt med min bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi. Dock känns det ju mera troligt med A8, även utan read så är det en rimlig hand som slår dig, så du bör syna. Jag tror att han gör exakt samma spel med A8 och A2 Spelar du nåt på ss? Isåfall vilken nivå? Om vi säger att jag haft 88 så hade jag såklart blixtsynat, iaf som den här handen utspelade sig. Men som sagt svårt att folda set, men tänk att potten inte är så stor också? Spelar en del 2.5/5 och 5/10, men han bör ju sätta dej på på AT-AK eftersom du raisa pre och raisa flopp, om han inte är totalt fiskig/geni så gör han inte ett sånt spel med 88. Aja jag tycker du skall blixtsyna iaf, Hur är spelarna på dom nivåerna då? Jag hade tänkt testa 2.5/5 snart så kul å veta .Och nej jag raisade inte preflop du måste sett fel . Nu har du redan berättat resultatet för alla, att han hade 88 och slog dig. Men nej, det kan nog aldrig vara rätt att lägga här. Hade blixtsynat och höjt med min bil. Som alla redan förstått så var jag slagen redan på floppen men inte av den hand som vi trodde var troligast. (Undra vad du har för bil då? Hoppas inte allt för dyr). Han vänder på AA och jag blir väldigt förvånad så illa han spelade den. Att han inte höjde preflop, han lär väl inte spela AA för set value? Så jag antar att han hade vela spela om stackar fast han inte floppat set. Sånt man får ta antar jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Hur är spelarna på dom nivåerna då? Jag hade tänkt testa 2.5/5 snart så kul å veta .Och nej jag raisade inte preflop du måste sett fel . Sry såg du syna en höjning, jadu de blir iaf inte bättre, handlar bara om mer pengar egentligen Nej men egentligen är det ingen skillnad de jagar drag och tycker toppar är bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Hur är spelarna på dom nivåerna då? Jag hade tänkt testa 2.5/5 snart så kul å veta .Och nej jag raisade inte preflop du måste sett fel . Sry såg du syna en höjning, jadu de blir iaf inte bättre, handlar bara om mer pengar egentligen Nej men egentligen är det ingen skillnad de jagar drag och tycker toppar är bra.. får man fråga hur mycket du snittar per månad på dom nivåerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cluelessrookie Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Detta är precis den notering jag har på Jryboi. Slowspelar stora pocketpar. Omslaget är dock groteskt^3 på den brädan och det skall vi genast lägga till i noteringarna. Cluelessrookie Han vänder på AA och jag blir väldigt förvånad så illa han spelade den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MagnuX Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Det var ju enkelt. Jag hade inte spelat 22 i den positionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Detta är precis den notering jag har på Jryboi. Slowspelar stora pocketpar. Omslaget är dock groteskt^3 på den brädan och det skall vi genast lägga till i noteringarna. Cluelessrookie Han vänder på AA och jag blir väldigt förvånad så illa han spelade den. Håller med det är inte mycket han får syn av typ bara set . Men det beror ju såklart mot vem också, folk kan väl syna här med bottenpar. Men har han ingen read på mig att jag synar all in med vilket par som helst är det ju sjukt spelat, finns ju inga drag på brädan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Det var ju enkelt.Jag hade inte spelat 22 i den positionen. Var mest för att träffa set vilket jag gör men handen utspelar sig så konstigt. Jag antar att han hade betalat av mitt set här om han bara hade haft överpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Enda handen som är rimlig som han kan ha som slår dig är ju egentligen 88.Han bör ju höja pre med AA, men 88 känns inte heller troligt tror inte han skulle ställa rakt av då, mer troligt är isåfall att han har A2, A8 eller ett hyfsat starkt A, typ AT-AQ.. Jag hoppades du syna iaf Det är annars traditonellt ss spel att limpa in eller minihöja pre med AA och gå all-in oavsett flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eardy Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Inte mkt att göra åt, finns massor av spelare som trycker in markerna med A8, A2, AK eller AQ, speciellt på så låg nivå, du kommer förlora sjukt mycket pengar om du inte vågar gå allin med bottenset mot en motståndare på en så torr flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 BLIXTSYN. Tänk inte så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Trodde att det bara var grinders kvar där ute, men både postarn och han som ställde med AA visade sig ju vara mkt fiskiga båda två. Till postaren om du inte förstår varför jag kallar dig fisk. Varför lägger du upp den här HH'n? Otroligt ointressant och intetgivande, preflop trist, dåligt spelat, ointressant. Postflop ännu sämre spelat av fi, och till Hero: blixtsyn av Hero alltid på den där fisknivån med set. Som någon skrev du förlorar vansinnigt mycket värde om du orkar lägga set mot dom tardsen som spelar där. Varför posta HH'n överhuvudtaget? Whine Whine Whine. Yada yada. Enda anledningen till att jag ens skriver e för att jag har kopiöst tråkigt på jobbet. Mvh. Hej! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ultrafish Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 "Small Pair" "Small Pair" /Hellmuth Du vinner han spammar chatten med "small pair" och han tiltar loss och vinner halva hans BR? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Jag förstår inte heller din höjning på floppen? från 6 till 13 kronor? Vad vill du med den höjning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Trodde att det bara var grinders kvar där ute, men både postarn och han som ställde med AA visade sig ju vara mkt fiskiga båda två. Till postaren om du inte förstår varför jag kallar dig fisk. Varför lägger du upp den här HH'n? Otroligt ointressant och intetgivande, preflop trist, dåligt spelat, ointressant. Postflop ännu sämre spelat av fi, och till Hero: blixtsyn av Hero alltid på den där fisknivån med set. Som någon skrev du förlorar vansinnigt mycket värde om du orkar lägga set mot dom tardsen som spelar där. Varför posta HH'n överhuvudtaget? Whine Whine Whine. Yada yada. Enda anledningen till att jag ens skriver e för att jag har kopiöst tråkigt på jobbet. Mvh. Hej! Så va tycker du jag ska jag preflop? Raisa? Eller folda? Visst jag borde syna här vilket jag gjorde. Men jag startade tråden för att folk på ss brukar spela deras monster så här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts