Gå till innehåll

NLT - botten set på SS


b0bb4n

Recommended Posts

Floppar botten set här att han ställer direkt efter min reraise får mig att undra vad fan han kan ha. Potten är ju inte så stor heller bara lagt in 16BB eller nåt liknande. Så är det värt å syna hans 130BB ställ? Det är ju rätt svårt att lägga set tycker jag :S. Vad skulle ni gjort?

 

Plats 1: B Lundin (236.55)

Plats 2: an83 (7.25)

Plats 3: jungfrun82 (29.13)

Plats 4: Swedda (88.60)

Plats 5: breakhouse (93.10)

Plats 6: Jryboi (142.25)

Plats 7: YORI (213.30)

Plats 8: El_Toro (209.25)

Plats 9: asllan (140.90)

Plats 10: Hero (203.75)

YORI lägg LM 0.50

El_Toro lägg SM 1.00

** Giv **

B Lundin [N/A, N/A]

an83 [N/A, N/A]

jungfrun82 [N/A, N/A]

Swedda [N/A, N/A]

breakhouse [N/A, N/A]

Jryboi [N/A, N/A]

YORI [N/A, N/A]

El_Toro [N/A, N/A]

asllan [N/A, N/A]

Hero [2s, 2h]

*** Bet Runda 1 ***

asllan Höj till 3.00

Hero Syna 3.00

B Lundin Syna 3.00

an83 Lägg

jungfrun82 Lägg

Swedda Lägg

breakhouse Lägg

Jryboi Syna 3.00

YORI Lägg

El_Toro Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [8h, 2d, As]

*** Bet Runda 2 ***

El_Toro Passa

asllan Satsa 3.00

Hero Syna 3.00

B Lundin Lägg

Jryboi Höj till 6.00

El_Toro Lägg

asllan Syna 6.00

Hero Höj till 13.00

Jryboi All-in 139.25

asllan Lägg

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör ju ont i ögonen att läsa det här. Jag har ingen aning om vad som händer och om du inte orkar lägga ner några minuter på att fixa till hh'n så att den blir läslig orkar jag inte ge nåt bättre svar än

 

Syn! (för att det är roligare)

Vad är det du inte förstår? Du behöver ju inte läsa allt utan det på floppen som är det viktiga. Jag synar 3BB pre och raisar upp till 13BB totalt på floppen å han ställer rakt av.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda handen som är rimlig som han kan ha som slår dig är ju egentligen 88.

Han bör ju höja pre med AA, men 88 känns inte heller troligt tror inte han skulle ställa rakt av då, mer troligt är isåfall att han har A2, A8 eller ett hyfsat starkt A, typ AT-AQ..

 

Jag hoppades du syna iaf

Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi.

 

Dock känns det ju mera troligt med A8, även utan read så är det en rimlig hand som slår dig, så du bör syna.

Jag tror att han gör exakt samma spel med A8 och A2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi.

 

Dock känns det ju mera troligt med A8, även utan read så är det en rimlig hand som slår dig, så du bör syna.

Jag tror att han gör exakt samma spel med A8 och A2

Spelar du nåt på ss? Isåfall vilken nivå?

 

Om vi säger att jag haft 88 så hade jag såklart blixtsynat, iaf som den här handen utspelade sig. Men som sagt svårt att folda set, men tänk att potten inte är så stor också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att detta är 0.50-1 nivå på SS. Vad funderar du på?! Jag hade satt honom på AK eller A8 och blixtsynat!
Jo visst, men det finns grinders här också som bara spelat nötter och det här spelet har jag sett för och då har det ofta varit nötter. Beror ju på vem som gör så såklart.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi.

 

Dock känns det ju mera troligt med A8, även utan read så är det en rimlig hand som slår dig, så du bör syna.

Jag tror att han gör exakt samma spel med A8 och A2

Spelar du nåt på ss? Isåfall vilken nivå?

 

Om vi säger att jag haft 88 så hade jag såklart blixtsynat, iaf som den här handen utspelade sig. Men som sagt svårt att folda set, men tänk att potten inte är så stor också?

 

Spelar en del 2.5/5 och 5/10, men han bör ju sätta dej på på AT-AK eftersom du raisa pre och raisa flopp, om han inte är totalt fiskig/geni så gör han inte ett sånt spel med 88.

Aja jag tycker du skall blixtsyna iaf,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag har ett väldigt svårt beslut här. En hel del spelar faktiskt så här med nötterna på ss. Och jag har ingen read på fi.

 

Dock känns det ju mera troligt med A8, även utan read så är det en rimlig hand som slår dig, så du bör syna.

Jag tror att han gör exakt samma spel med A8 och A2

Spelar du nåt på ss? Isåfall vilken nivå?

 

Om vi säger att jag haft 88 så hade jag såklart blixtsynat, iaf som den här handen utspelade sig. Men som sagt svårt att folda set, men tänk att potten inte är så stor också?

 

Spelar en del 2.5/5 och 5/10, men han bör ju sätta dej på på AT-AK eftersom du raisa pre och raisa flopp, om han inte är totalt fiskig/geni så gör han inte ett sånt spel med 88.

Aja jag tycker du skall blixtsyna iaf,

Hur är spelarna på dom nivåerna då? Jag hade tänkt testa 2.5/5 snart så kul å veta :).

Och nej jag raisade inte preflop du måste sett fel :S.

 

 

Nu har du redan berättat resultatet för alla, att han hade 88 och slog dig. Men nej, det kan nog aldrig vara rätt att lägga här. Hade blixtsynat och höjt med min bil.

Som alla redan förstått så var jag slagen redan på floppen men inte av den hand som vi trodde var troligast. (Undra vad du har för bil då? :P Hoppas inte allt för dyr). Han vänder på AA och jag blir väldigt förvånad så illa han spelade den. Att han inte höjde preflop, han lär väl inte spela AA för set value? Så jag antar att han hade vela spela om stackar fast han inte floppat set. Sånt man får ta antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är spelarna på dom nivåerna då? Jag hade tänkt testa 2.5/5 snart så kul å veta :).

Och nej jag raisade inte preflop du måste sett fel :S.

 

Sry såg du syna en höjning, jadu de blir iaf inte bättre, handlar bara om mer pengar egentligen ;)

Nej men egentligen är det ingen skillnad de jagar drag och tycker toppar är bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är spelarna på dom nivåerna då? Jag hade tänkt testa 2.5/5 snart så kul å veta :).

Och nej jag raisade inte preflop du måste sett fel :S.

 

Sry såg du syna en höjning, jadu de blir iaf inte bättre, handlar bara om mer pengar egentligen ;)

Nej men egentligen är det ingen skillnad de jagar drag och tycker toppar är bra..

:P får man fråga hur mycket du snittar per månad på dom nivåerna?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är precis den notering jag har på Jryboi. Slowspelar stora pocketpar. Omslaget är dock groteskt^3 på den brädan och det skall vi genast lägga till i noteringarna.

 

Cluelessrookie

 

Han vänder på AA och jag blir väldigt förvånad så illa han spelade den.

Håller med det är inte mycket han får syn av typ bara set :S. Men det beror ju såklart mot vem också, folk kan väl syna här med bottenpar. Men har han ingen read på mig att jag synar all in med vilket par som helst är det ju sjukt spelat, finns ju inga drag på brädan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda handen som är rimlig som han kan ha som slår dig är ju egentligen 88.

Han bör ju höja pre med AA, men 88 känns inte heller troligt tror inte han skulle ställa rakt av då, mer troligt är isåfall att han har A2, A8 eller ett hyfsat starkt A, typ AT-AQ..

 

Jag hoppades du syna iaf

 

Det är annars traditonellt ss spel att limpa in eller minihöja pre med AA och gå all-in oavsett flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde att det bara var grinders kvar där ute, men både postarn och han som ställde med AA visade sig ju vara mkt fiskiga båda två.

 

Till postaren om du inte förstår varför jag kallar dig fisk.

Varför lägger du upp den här HH'n? Otroligt ointressant och intetgivande, preflop trist, dåligt spelat, ointressant. Postflop ännu sämre spelat av fi, och till Hero: blixtsyn av Hero alltid på den där fisknivån med set. Som någon skrev du förlorar vansinnigt mycket värde om du orkar lägga set mot dom tardsen som spelar där. Varför posta HH'n överhuvudtaget? Whine Whine Whine. Yada yada.

 

Enda anledningen till att jag ens skriver e för att jag har kopiöst tråkigt på jobbet.

 

Mvh.

 

Hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde att det bara var grinders kvar där ute, men både postarn och han som ställde med AA visade sig ju vara mkt fiskiga båda två.

 

Till postaren om du inte förstår varför jag kallar dig fisk.

Varför lägger du upp den här HH'n? Otroligt ointressant och intetgivande, preflop trist, dåligt spelat, ointressant. Postflop ännu sämre spelat av fi, och till Hero: blixtsyn av Hero alltid på den där fisknivån med set. Som någon skrev du förlorar vansinnigt mycket värde om du orkar lägga set mot dom tardsen som spelar där. Varför posta HH'n överhuvudtaget? Whine Whine Whine. Yada yada.

 

Enda anledningen till att jag ens skriver e för att jag har kopiöst tråkigt på jobbet.

 

Mvh.

 

Hej!

Så va tycker du jag ska jag preflop? Raisa? Eller folda? Visst jag borde syna här vilket jag gjorde. Men jag startade tråden för att folk på ss brukar spela deras monster så här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...