Gå till innehåll

NLT - Djupstackat cashgame med turn- och riverbeslut


Wallinho

Recommended Posts

Här kommer en hand från SvS! Den utspelar sig på deras 5-max bord och mörkarna är 1/2 kr.

 

När jag började sessionen satte jag mig medvetet till vänster om Fi, en storstack. Han hade ca 1 000 kr framför sig och jag köpte in mig för maxbeloppet 400 kr. Jag startade ut med att spela väldigt löst. Har 3-bettat och floatat fi flera gånger. Man kunde ana en viss frustration från killen då han hade tappat ca 200 mkt på grund av mitt aggresiva spel mot honom. Planen var att försöka utnyttja detta i uppkommande potter.

Jag hade chippat upp mig till ca 600 innan jag stackade en kille med triss i damer. Spelarna kring bordet ser mig förmodligen som väldigt lös, men inte helt galen då jag haft bra händer då jag väl spelat stora potter.

 

I denna hand täcker jag Fi med ca en tia som sitter med 963 kr. Fi sitter i lilla mörken och jag i stora. Spelet är just nu fyrhandat. Sammanfattad read på Fi är förmodligen bättre än genomsnittsspelaren på denna nivå.

 

UTG foldar, knappen synar, Fi kompletterar och jag checkar med J :club: T :diamond:

 

Flop T :club: J :spade: 9 :heart:

 

Inte precis bästa brädan för topptvå, men jag leder ut pott för 6 kr efter att Fi checkat. Får syn av knappen. Fi check-raisar till 18.

 

Fi hade tidigare raisat en del från mörkarna pre. Han hade förmodligen gjort det med KQ, så nötstegen är möjlig men det känns mer som par med stegdraget. Ett set hade han förmodligen bettat med en så pass farlig bräda.

 

Jag synar och knappen lägger.

 

Turn 8 :diamond:

 

Inget bra kort för mig och tänker folda/checka bakom. Fi bettar 24 och jag funderar. Är det givet lägg här? Med tanke på dom implicita oddsen, synar jag på turn finns det över 900 kr att spela om på river. Är jag för optimistisk? Betalar stegen av när bordet parar sig med mina fyra outs?

 

River T :heart:

 

Där satt kåken och Fi bettar 40. Hur mkt bör vi raisa?

 

Tycker det är en intressant hand med tanke på stackdjupet och vill gärna ha input på mitt spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en hand från SvS! Den utspelar sig på deras 5-max bord och mörkarna är 1/2 kr.

 

När jag började sessionen satte jag mig medvetet till vänster om Fi, en storstack. Han hade ca 1 000 kr framför sig och jag köpte in mig för maxbeloppet 400 kr. Jag startade ut med att spela väldigt löst. Har 3-bettat och floatat fi flera gånger. Man kunde ana en viss frustration från killen då han hade tappat ca 200 mkt på grund av mitt aggresiva spel mot honom. Planen var att försöka utnyttja detta i uppkommande potter.

Jag hade chippat upp mig till ca 600 innan jag stackade en kille med triss i damer. Spelarna kring bordet ser mig förmodligen som väldigt lös, men inte helt galen då jag haft bra händer då jag väl spelat stora potter.

 

I denna hand täcker jag Fi med ca en tia som sitter med 963 kr. Fi sitter i lilla mörken och jag i stora. Spelet är just nu fyrhandat. Sammanfattad read på Fi är förmodligen bättre än genomsnittsspelaren på denna nivå.

 

UTG foldar, knappen synar, Fi kompletterar och jag checkar med J :club: T :diamond:

 

Flop T :club: J :spade: 9 :heart:

 

Inte precis bästa brädan för topptvå, men jag leder ut pott för 6 kr efter att Fi checkat. Får syn av knappen. Fi check-raisar till 18.

 

Fi hade tidigare raisat en del från mörkarna pre. Han hade förmodligen gjort det med KQ, så nötstegen är möjlig men det känns mer som par med stegdraget. Ett set hade han förmodligen bettat med en så pass farlig bräda.

 

Jag synar och knappen lägger.

 

Turn 8 :diamond:

 

Inget bra kort för mig och tänker folda/checka bakom. Fi bettar 24 och jag funderar. Är det givet lägg här? Med tanke på dom implicita oddsen, synar jag på turn finns det över 900 kr att spela om på river. Är jag för optimistisk? Betalar stegen av när bordet parar sig med mina fyra outs?

 

River T :heart:

 

Där satt kåken och Fi bettar 40. Hur mkt bör vi raisa?

 

Tycker det är en intressant hand med tanke på stackdjupet och vill gärna ha input på mitt spel!

 

 

de implicita oddsen kan ju diskuteras, du kåkar ca 1/12ggr och om han har stegen när det ligger 4 tille n stege på bordet, vill han då syna sig allin för en, som bäst, split men stor chans att du har kåk? har han en lägre kåk lägger han kanske inte( nu trodde du ju iofs inte at han hade 999) men ett pottbet känns bra.

har han nötstegen lägger han nog inte, inte på den nivån iaf.

men 12x24 är ju 288 så har han svårt att släppa händer så syna.

 

så betta pott är mitt förslag. blir intressant om han höjer dig.

hur skulle han spelat JJ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de implicita oddsen kan ju diskuteras, du kåkar ca 1/12ggr och om han har stegen när det ligger 4 tille n stege på bordet, vill han då syna sig allin för en, som bäst, split men stor chans att du har kåk?

Håller med dig!

 

har han en lägre kåk lägger han kanske inte( nu trodde du ju iofs inte at han hade 999) men ett pottbet känns bra.
hur skulle han spelat JJ?

 

88+ höjer han nog efter en limp med tanke på att bordet var så kort. Det är väl isåfall om han hade tvåpar på floppen han också.

 

Angående betstorleken på river, så ligger väl pott nära till hands. Får vi syn vinner vi juen pott på ca 20 ggr vår call på turn. Så att höja till någonstans kring 160-170 tycker jag känns bra. Någon som har andra åsikter, håller med? Mer input! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand! Turn synen är nog helt ok. Det hela beror ju på hur stort bett han synar med på river. I normala fall brukar jag överbetta en sådan här river, i och med att de flesta betalar av med stegen. Brukar löna sig rätt bra för mig.

 

Så kanske höja med 2xpott? Tror du inte han betalar av det så höj bara pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...