Gå till innehåll

NLt - MTT - KK, Finalbord.


Recommended Posts

#Game No : 204267632

***** Hand History for Game 204267632 *****

<< [table size: 10]

$200.00/$400.00 NL - Tue, Dec 19, 04:51:11 2006

Table 81665-4 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Stone_ ($10895.00)

Seat 4: AtteK ($9675.00)

Seat 5: ponseri ($17435.00)

Seat 6: Kung_lavec ($10430.00)

Seat 8: mailmanmania ($7920.00)

Seat 10: kfluffie ($8145.00)

kfluffie posts small blind [$200.00]

Stone_ posts big blind [$400.00]

** Dealing down cards **

Dealt to kfluffie [ Kc Kh ]

AtteK folds

ponseri folds

Kung_lavec raises [$800.00]

mailmanmania folds

kfluffie raises [$2000.00]

Stone_ folds

Kung_lavec calls [$1400.00]

** Dealing Flop ** [ 7h 8d Ts ]

 

 

 

 

Jag uppfattas som LAG och bluffig. Fi har jag inte direkt snappat upp något upphetsande om. En standardfisk helt enkelt.

 

 

Först att agera på floppen. Ska man leda ut direkt med en AllIn, halvpott eller försöka sig på en check-raise eller vad är det bästa spåret enligt er?

 

EDIT: Är redan ITM (top 7 får priser) ifall det spelar någon roll) men bara pris 1 och 2 som är intressant.

 

Mvh,

KF - En Rookies Adventure!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkraise är inge bra på en semifarlig bräda, bättre att alltid spela som du brukar med AK el liknande, alltså ett CB. Bättre att ta potten här och nu/låta fi står inför ett tufft beslut, har han överpar lär han ev ändå inte släppa, har han triss lär du inte kunna släppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev den längsta analys jag gjort någonsin typ där jag sågade Sullas kommentar och orkar tyvärr inte göra om den då den försvann vid forumförsöket.

 

Kontentan var i all fall att jag satte fi på ett pocket (lågt) och att checkraise var det enda rätta därför att kuffie måste maximera värdet och försöka dubbla.

 

All in är typ det sämsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bettat 2000-2500 här för att försöka inducera ett omslag från en lös FI. Tanken här är ju att pengarna ska in på ett eller annat sätt om du bara siktar på topplaceringarna, nackdelen med det här spelet då blir att man kan få stoppa in pengarna på turn på en del jobbiga brädor när FI bara synat floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev den längsta analys jag gjort någonsin typ där jag sågade Sullas kommentar och orkar tyvärr inte göra om den då den försvann vid forumförsöket.

Tanken räknas också! 8-)

 

Kontentan var i all fall att jag satte fi på ett pocket (lågt) och att checkraise var det enda rätta därför att kuffie måste maximera värdet och försöka dubbla.

 

All in är typ det sämsta.

 

Är det inte lita snäv HD-range på bara en miniraise och sen en syn?

 

Är inte heller så säker på min AI, då jag är ganska säker på att man begränsar värdet ganska kraftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar med det uppenbara, om FI har 77-AA kommer degen att åka in oavsett hur du spelar.

 

Sedan; då du reraisar preflop kommer knappast FI att försöka sig på nåt fancy om du checkar till honom. Reraise + check på ofarlig bräda brukar just betyda slöspel och jag skulle tro att de flesta har koll på det.

 

Nä isåfall är det bättre att beta ut lite halvvekt som Roberteriksson sa och hoppas att Fi är såpass fiskig att han slår om med låga pockets eller övriga händer som han ju ligger långt efter med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bettat 2000-2500 här för att försöka inducera ett omslag från en lös FI. Tanken här är ju att pengarna ska in på ett eller annat sätt om du bara siktar på topplaceringarna, nackdelen med det här spelet då blir att man kan få stoppa in pengarna på turn på en del jobbiga brädor när FI bara synat floppen.

 

2k - 2.5k är väl typ som en AI?

 

Vad ska han göra omslag med lixom som han inte synar en AI när jag har 2k kvar och potten är gigantisk och jag definitivt kommer syna med nästan allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kontentan var i all fall att jag satte fi på ett pocket (lågt) och att checkraise var det enda rätta därför att kuffie måste maximera värdet och försöka dubbla.

 

All in är typ det sämsta.

 

 

Fi gör fel som synar med ett lågt par - för FI har inte implicita pottodds att syna höjningen preflopp. Pre-flophöjningen är för stor för att det skall löna sig att jaga trissen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kontentan var i all fall att jag satte fi på ett pocket (lågt) och att checkraise var det enda rätta därför att kuffie måste maximera värdet och försöka dubbla.

 

All in är typ det sämsta.

 

 

Fi gör fel som synar med ett lågt par - för FI har inte implicita pottodds att syna höjningen preflopp. Pre-flophöjningen är för stor för att det skall löna sig att jaga trissen.

 

Jaha. OCH

 

Som om man kan förutsätta att fi spelar korrekt och ens kan räkna implicita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar med det uppenbara, om FI har 77-AA kommer degen att åka in oavsett hur du spelar.

 

.

 

Osanolikt att fi miniraisar med 99-JJ (QQ). Antingen ett monster eller lågt pocket därav synen för att eventuellt träffa ett set.

 

Sannolikt för infobet på floppen från fi även om hero markerat monster.

 

Det finns alltså sannolikhet för att kunna trappa fi även om han har en skithand. Halvpottbet eller all in värdelöst = toklägg om inte hero slagen. Jag tror till och med fi kan lägga 1010.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar med det uppenbara, om FI har 77-AA kommer degen att åka in oavsett hur du spelar.

 

.

 

Osanolikt att fi miniraisar med 99-JJ (QQ). Antingen ett monster eller lågt pocket därav synen för att eventuellt träffa ett set.

 

Sannolikt för infobet på floppen från fi även om hero markerat monster.

 

Det finns alltså sannolikhet för att kunna trappa fi även om han har en skithand. Halvpottbet eller all in värdelöst = toklägg om inte hero slagen. Jag tror till och med fi kan lägga 1010.

 

Jag tror inte han lägger TT, jag tror du har skrivit fel! ;)

 

Så det är lite splittrar när det gäller att skjuta in keramiken vs. checka-raise (alt. check-syna AI).

 

Vågar man verkligen ge Fi ett gratiskort?

 

Om det är som Psykologen säger att han inte helt omöjligt har ett lågt par och inducera en bluff men vid en rundcheck så är det ju många mindre roliga kort, visserligen så lär han ju trycka om han har 2-par, triss, AT, 9x (kanske) så visserligen så jag skulle nog ha checkat-raisat/check-synat en AI.

 

 

Utfallet blev iaf att jag tryckte in mina sista ca 5k och han foldade och förlorade antagligen en hel del värde!

 

Vetgirig: Skrev det förut, skriver det igen - Ingen J9 här inte och ingen BadBeat-tråd!

 

Tack för analyser! :heart:

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar med det uppenbara, om FI har 77-AA kommer degen att åka in oavsett hur du spelar.

 

.

 

Osanolikt att fi miniraisar med 99-JJ (QQ). Antingen ett monster eller lågt pocket därav synen för att eventuellt träffa ett set.

 

 

Jojo förvisso men som någon skrev:

 

Som om man kan förutsätta att fi spelar korrekt och ens kan räkna implicita.

 

Tycker man sett otaliga exempel i sina dar att Fi anar "svaghet" när man bettar ut halvpott oavsett preflopaction. I just denna handen tror jag det blir svårt att kräma ur så mkt extra stålar om vi leder.

1. Om vi ställer gör vi i alla fall inte det.

2. Betar vi halvpottish skyddar vi i alla fall vår hand mot dvs eventuella hålstegar och pockets som kan bli triss och om vi har tur kan Fi få för sig att Göra Ett Move med AQ, AJ.

3. Checkar vi kommer Fi näpperligen att beta (minns att vi reraisade pre) och gratiskort är bara dumt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu blir ett gratiskort så är det inte hela världen. Fi har som bäst några enstaka outs. Det är en ofarlig bräda.

 

Angående 1010 så har hero markerad ett monster genom den mindre höjningen. Det är nog ovanligt med bluff på finalbord på detta sett. Väldigt dåligt spel i sådant fall när fi miniraisat och snart är shortstackad.

 

Man kan även anta att fi är tight då hero inte har någon specifik read. A9 och dylikt går alltså fetbort.

 

Men det är svårt att svara på då jag inte vet vad det är för turre. Mitt tänk utgår från en 25k eller större i alla fall. Folk brukar vara ganska balanserade då förstapriset ändå är en liten slant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville väl bara flika in ett par punkter ang psykologens uppenbara brist på turneringsstrategi.

 

Normalt, vad sätter du FI på pre?

 

Miniraise, kan betyda allt mellan A10+ KJ+ 22+ till AQ+ 1010+ beroende på readen på FI.

 

Du ställer om, vad synar han rimligen här då med som han inte direkt ställer in/reraisar med med? Knappast JJ+ eller kanske inte heller AK

 

Han vet nu att du har en hand.

 

Floppen kommer, du gör en standard CB som du alltid gör då du raisat pre vilket inte betyder att du vill maximera värdet för just denna hand utan för att du vet att han kommer checka, och du vill inte ge gratiskort. Det krävs en maxtomte för ett bluffbet här och är han maxtomte kan han lika gärna ställa in på din cb, då denna cb i sig inte säger nåt om din hand eftersom du spelar liknande utan träff med AK o AQ.

 

Jag säger inte att det finns vansinnigt många skrämselkort i leken men det finns några, o spelar du konsekvent ganska agressivt hindrar du FI från att dra ut dig. Har han överpar lär han inte folda din raise på flopp, har han AK lär han inte försöka bluffa, och han får som sagt anses väldigt tomtig om han ska försöka sig på en bluff med 22-66, annat har han dig slagen med. Läg därtill in att om han nu satt med hålstegedraget vill du inte ge honom chansen att checka.

 

Kontentan av vad han satt med torde vara AK,AQ,KQ, eller 22-66.

 

Jag hade lagt ett 75%pott-bet och ställt in om det krävts vid flopp. Vid syn och rejält skrämselkort på turn hade jag ev omvärderat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu blir ett gratiskort så är det inte hela världen. Fi har som bäst några enstaka outs. Det är en ofarlig bräda.

 

Angående 1010 så har hero markerad ett monster genom den mindre höjningen. Det är nog ovanligt med bluff på finalbord på detta sett. Väldigt dåligt spel i sådant fall när fi miniraisat och snart är shortstackad.

 

Man kan även anta att fi är tight då hero inte har någon specifik read. A9 och dylikt går alltså fetbort.

 

Men det är svårt att svara på då jag inte vet vad det är för turre. Mitt tänk utgår från en 25k eller större i alla fall. Folk brukar vara ganska balanserade då förstapriset ändå är en liten slant.

 

Du har i tre poster talat emot dig själv, först säger du att man inte kan ens anta att han förstår implicita odds, men att han troligen ändå är balanserad då det rör sig om en 25K turre..

 

Hur som, med din strategi så är vi givet torsk mot en floppad triss, naturligtvis inget man ska vara rädd för men följer man mitt cb så får man i alla fall en chans att dra sig undan, något som jag aldrig skulle gjort ändå iofs.

 

Betyder miniraisen bluff finns det ju faktiskt väldigt många kort som ev skrämmer framför allt 9 men även J eller 6, underpar så finns det ett gäng kort han kan hitta trissen med då vi inte har en aning mellan 22-66 skrämmer, och alla A som kommer bör vi vara rädda för.

 

Spelet FI gör är antingen.

 

A: slowspela nötter typ AA (mindre troligt)

B: segspela lågt-mellan PP som han inte vågar pusha med preflopp

C: spelar höga kort som han hoppas träffa på och ev trycka

D: ren skär bluff som han inte vill visa utan synar re-raisen o hoppas träffa hårt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville väl bara flika in ett par punkter ang psykologens uppenbara brist på turneringsstrategi.

 

Normalt, vad sätter du FI på pre?

 

Miniraise, kan betyda allt mellan A10+ KJ+ 22+ till AQ+ 1010+ beroende på readen på FI.

 

 

För det första så har du inte endast en miniraise utan även en syn av en mindre raise som indikerar monsterhand. Lite underligt att du missade det?

 

För det andra så är du en messpelare. Bara såna kommentarer som att kalla brädan semifarlig visar på det. Går knappt att få en bättre bräda.

 

Du blir ägd helt klart. Inte för att jag bryr mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville väl bara flika in ett par punkter ang psykologens uppenbara brist på turneringsstrategi.

 

Normalt, vad sätter du FI på pre?

 

Miniraise, kan betyda allt mellan A10+ KJ+ 22+ till AQ+ 1010+ beroende på readen på FI.

 

 

För det första så har du inte endast en miniraise utan även en syn av en mindre raise som indikerar monsterhand. Lite underligt att du missade det?

 

 

 

Du blir ägd helt klart. Inte för att jag bryr mig.

 

Du ställer om, vad synar han rimligen här då med som han inte direkt ställer in/reraisar med med? Knappast JJ+ eller kanske inte heller AK .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har i tre poster talat emot dig själv, först säger du att man inte kan ens anta att han förstår implicita odds, men att han troligen ändå är balanserad då det rör sig om en 25K turre..

 

 

 

Människan är irrationell och mångbottnad. När du läst några års psykologi kanske du fattar det.

 

Sen har varken du eller jag tillräcklig material för att kunna säga något mer exakt. Det krävs ganska många finalbord för det och medan man samlar in detta måste man även ta hänsyn till att världen är i ständig förändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har i tre poster talat emot dig själv, först säger du att man inte kan ens anta att han förstår implicita odds, men att han troligen ändå är balanserad då det rör sig om en 25K turre..

 

 

 

Människan är irrationell och mångbottnad. När du läst några års psykologi kanske du fattar det.

 

Sen har varken du eller jag tillräcklig material för att kunna säga något mer exakt. Det krävs ganska många finalbord för det och medan man samlar in detta måste man även ta hänsyn till att världen är i ständig förändring.

 

Lol, givetvis korrekt...

 

Och inget av det som postas i detta forum del handanalys är en faktisk sanning i alla lägen, troligen ligger mer än hälften beroende på vem när o hur man möter en spelare.

 

Vad vi försöker göra dock är att utifrån den info vi får, FÖRSÖKA göra en bedömning av vad som kan tänkas vara rätt spel, matematiskt och rent personligt utefter vilken spelartyp vi möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har i tre poster talat emot dig själv, först säger du att man inte kan ens anta att han förstår implicita odds, men att han troligen ändå är balanserad då det rör sig om en 25K turre..

 

 

 

Människan är irrationell och mångbottnad. När du läst några års psykologi kanske du fattar det.

 

Sen har varken du eller jag tillräcklig material för att kunna säga något mer exakt. Det krävs ganska många finalbord för det och medan man samlar in detta måste man även ta hänsyn till att världen är i ständig förändring.

 

Men efter 30p psykologi på gymnasiet vet jag i alla fall att det är vanligt förekommande att inta försvarställning, alternativt försvinna från ämnet när man blir påkommen med att vara ute o cykla på ett eller annat vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...