Gå till innehåll

NLT. Upphöjd pott preflop, flopbeslut.


andpet

Recommended Posts

Rent hypotetiskt.

 

Låt säga att du sitter på AK, nl400, 100bb. Fienden (100bb) är regular och både du och fienden har trebettat mer än generellt.

 

Situation 1.

 

Du betar 20 pre från Knappen, fienden från BB slår om till 65. Du synar.

 

Flopp Kxx utan färg/stegdrag. Fienden betar ut 110. Vad gör du?

 

Situation 2.

 

Fienden betar ut 20 från knappen, du slår om från BB till 65. Fienden synar.

 

Flopp Kxx utan färg/stegdrag. Du betar ut 100, fienden raisar med 150. Vad gör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ta och klistra från min dagbok då :)

 

Situation 1

 

Jag kan aldrig någonsin se att någonting annat än syn kan vara rätt spel här om man inte har en sjuk history med motståndaren. Vi dominerar ju hans HD REJÄLT här men raise känns kallt på ett sådant här torrt bräde så syn känns bäst imo.

 

Situation 2

 

Här blir det värre. Mitt standardspel är att checka flopp här just för att det är så äckligt att få omslag då jag hatar att folda denna typ av hand.. Ifall jag skulle betta ut och få omslag så skulle säkert alla pengar hamna i mitten tillslut i förhoppning om att motståndaren har samma hand, Jag är station i sådana här lägen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ta och klistra från min dagbok då :)

 

Situation 1

 

Jag kan aldrig någonsin se att någonting annat än syn kan vara rätt spel här om man inte har en sjuk history med motståndaren. Vi dominerar ju hans HD REJÄLT här men raise känns kallt på ett sådant här torrt bräde så syn känns bäst imo.

 

Situation 2

 

Här blir det värre. Mitt standardspel är att checka flopp här just för att det är så äckligt att få omslag då jag hatar att folda denna typ av hand.. Ifall jag skulle betta ut och få omslag så skulle säkert alla pengar hamna i mitten tillslut i förhoppning om att motståndaren har samma hand, Jag är station i sådana här lägen..

 

Håller med allt utom att stacka i andra handen, det känns ganska kallt. c/c flop i situation 2 alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja omvända situationer.

I situation 2 så blir det väl ganska readberoende. Det vore bra att veta hur fi gör med AK/KQ här, alltså om han värderaisar dem. Vidare hur ofta han raisar med luft på den floppen. Säg att han spelar AK som oss i ex 1 då har han AA+ eller ren luft och det blir interessant med förhållandena mellan de grupperna av händer. Man får nog lov att skatta en preflopp HD först och sedan kan man se hur ofta han måste bränna av med luft för att det ska vara interessant att syna. Tenderar han att värderaisa marginella händer AK/KQ så behöver man syna eftersom dessa utgör en så stor del av hans raise HD. Så antingen fold eller syn blir det efter detta. Nu vet jag inte riktigt vad det typiska spelet på NL400 är men jag tror nog att de flesta inte raisar med AK/KQ där och att de inte raisar tillräckligt ofta med luft. Alltså röstar jag för fold i ex 2. Men som tidigare skrevs så är c/c säkert bättre mot denna typ av motstånd. Då den enda hand man slår som synar oss säkert är KQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...