chcar Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 På SnG står det klart och tydligt angivet hur mycket som är fee - men inte på MTT så vitt jag kan se. Kollade just på 15€ NLT-turneringen med 150 deltagare. Enligt "purchases"-fliken är den totala prissumman 2092,50€ (plus 0,50€ added!), vilket skulle betyda att 1,05€ från varje buy-in har dragits i avgift. Är det så? Och varför står det i så fall inte när man registrerar sig? Eller bedriver 24h någon slags välgörenhet och upplåter sin server gratis åt turneringar? Citera
gdaily Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Jag har för mig att dom har 7% fee på alla små-lagomstora tävlingar, har sett den siffran någonstanns på sajten tidigare - på http://www.24hpoker.com alltså, men jag hittar den inte nu. 7% stämmer för övrigt med dina siffror. /Ola Citera
sostlind Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 På SnG står det klart och tydligt angivet hur mycket som är fee - men inte på MTT så vitt jag kan se. Kollade just på 15€ NLT-turneringen med 150 deltagare. Enligt "purchases"-fliken är den totala prissumman 2092,50€ (plus 0,50€ added!), vilket skulle betyda att 1,05€ från varje buy-in har dragits i avgift. Är det så? Och varför står det i så fall inte när man registrerar sig? Eller bedriver 24h någon slags välgörenhet och upplåter sin server gratis åt turneringar? Vi tar 7% på inköp och 4% på rebuys som standard. Med andra ord så är en freezeout €100 hos oss som en €93+€7 nån annanstans. Vi avrundar sedan prissumman uppåt till närmaste € - därav de €0.50. /s Citera
Notch Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 Tycker det är dåligt med fee på rebuy köpet! Gör andra nätverk samma sak? Citera
liggat Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 säg att du kör en €100 + 1 rebuy + 1 addon då blir den totala feen på €12 vilket inte är speciellt högt om man jämför med att deras fz har 7% jämfört med andra siters standard 10% jag tror det jämnar ut sig rätt fint.. tror blir något lägre på 24h jämfört med konkurrenterna.. Citera
Micke_E Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 säg att du kör en €100 + 1 rebuy + 1 addon då blir den totala feen på €12 vilket inte är speciellt högt om man jämför med att deras fz har 7% jämfört med andra siters standard 10% jag tror det jämnar ut sig rätt fint.. tror blir något lägre på 24h jämfört med konkurrenterna.. I dom vanliga turneringarna så är den nog ungefär som andra sajters. I wild west-turneringarna däremot så lär raken bli rätt hög jämfört med andra sajter med tanke på antalet rebuys. Citera
liggat Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 micke i wild west ska man inte tänka på fee osv.. det är ju slaskpoker på hög nivå. Citera
Notch Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 Mjo, har räknat lite och dom tar nog 7% på inköp och 4% på rebuy(3000 guaranteed: €75), blir väl lite mindre än 10% på inköp! Men med fler än 1 rebuy/addon så blir det mer, mycket mer i t ex wildwest om dom har samma fee där vill säga! Sen kan ju det där med slaskpoker stämma Edit: €100 + 1 rebuy + 1 addon bli €15 i fee! Citera
Recommended Posts