Gå till innehåll

Hur mycket fee på turneringar?

Recommended Posts

Postad

På SnG står det klart och tydligt angivet hur mycket som är fee - men inte på MTT så vitt jag kan se.

Kollade just på 15€ NLT-turneringen med 150 deltagare. Enligt "purchases"-fliken är den totala prissumman 2092,50€ (plus 0,50€ added!), vilket skulle betyda att 1,05€ från varje buy-in har dragits i avgift.

Är det så? Och varför står det i så fall inte när man registrerar sig? Eller bedriver 24h någon slags välgörenhet och upplåter sin server gratis åt turneringar?

Postad
På SnG står det klart och tydligt angivet hur mycket som är fee - men inte på MTT så vitt jag kan se.

Kollade just på 15€ NLT-turneringen med 150 deltagare. Enligt "purchases"-fliken är den totala prissumman 2092,50€ (plus 0,50€ added!), vilket skulle betyda att 1,05€ från varje buy-in har dragits i avgift.

Är det så? Och varför står det i så fall inte när man registrerar sig? Eller bedriver 24h någon slags välgörenhet och upplåter sin server gratis åt turneringar?

Vi tar 7% på inköp och 4% på rebuys som standard. Med andra ord så är en freezeout €100 hos oss som en €93+€7 nån annanstans.

Vi avrundar sedan prissumman uppåt till närmaste € - därav de €0.50.

/s

• 4 weeks later...
Postad

säg att du kör en €100 + 1 rebuy + 1 addon

då blir den totala feen på €12 vilket inte är speciellt högt om man jämför med att deras fz har 7% jämfört med andra siters standard 10%

jag tror det jämnar ut sig rätt fint.. tror blir något lägre på 24h jämfört med konkurrenterna..

Postad
säg att du kör en €100 + 1 rebuy + 1 addon

då blir den totala feen på €12 vilket inte är speciellt högt om man jämför med att deras fz har 7% jämfört med andra siters standard 10%

jag tror det jämnar ut sig rätt fint.. tror blir något lägre på 24h jämfört med konkurrenterna..

I dom vanliga turneringarna så är den nog ungefär som andra sajters. I wild west-turneringarna däremot så lär raken bli rätt hög jämfört med andra sajter med tanke på antalet rebuys.

Postad

Mjo, har räknat lite och dom tar nog 7% på inköp och 4% på rebuy(3000 guaranteed: €75), blir väl lite mindre än 10% på inköp! Men med fler än 1 rebuy/addon så blir det mer, mycket mer i t ex wildwest om dom har samma fee där vill säga!

Sen kan ju det där med slaskpoker stämma :)

Edit: €100 + 1 rebuy + 1 addon bli €15 i fee!