Gå till innehåll

Dagboken läggs ner! Adios amigos.


Kissemissen

Recommended Posts

Tja,

 

Nu har jag startat dagbok då du sa åt mig att göra det;)

 

Tycker din flop på hand 2 e grym men hade gärna sett lite kraftigare bettning från dig trots risken att skrämma iväg. Du har ändå ett par folk i potten och du vill vinna en stor pott med en sån hand. Hård betting kan bli bra action trots färg draget, nån kan dra mot nötfärg eller försvara två par och set. Nu råkade du ha en osannolik högre färg mot dig som du ändå slog men bygg större pott tidigare men färdiga färgfloppar tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 606
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja,

 

Nu har jag startat dagbok då du sa åt mig att göra det;)

 

Tycker din flop på hand 2 e grym men hade gärna sett lite kraftigare bettning från dig trots risken att skrämma iväg. Du har ändå ett par folk i potten och du vill vinna en stor pott med en sån hand. Hård betting kan bli bra action trots färg draget, nån kan dra mot nötfärg eller försvara två par och set. Nu råkade du ha en osannolik högre färg mot dig som du ändå slog men bygg större pott tidigare men färdiga färgfloppar tycker jag.

 

Jo jag vet, spelade den vekt och hade tur att han hade nötfärgen. Men å andra sidan så spelar motspelarna den så svagt på turn ( checkar till mig) vilket betyder antingen stark (floppad färg, set eller två par) eller så sitter båda bara och drar efter färgen. Därför bettar jag bara 16 för att låta dem dra till högre färg,kåk samt att iaf kanske få ut lite mer ur ett eventuellt överpar.

 

Fast borde nog generellt sett ta i hårdare på floppen som sagt.

 

 

Trevligt att du börjat med dagbok. Segt att man bara har ipokers näst coolaste dagbok nu dock. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dagbok, lycka till under 2007!

 

Hur många händer har du lirat/vilka limits under dec?

 

 

Tack Miami!

 

Har lirat runt 50k händer. 45k NL 200 resten NL 400 och NL 300 (prima). Har lirat kanske 100 Jackpot sngs oxå. Har även haft 1 hemtenta, en saltenta, en dugga, ett 6 mån firande med flickvännen, en julafton och snart en nyårsfylla.

 

Satte som mål när jag började plugga i höstas att spela 8 bord cirka 15 timmar i veckan (60h i månaden. 600händer/h = 36000 händer). Har blivit betydligt mer än det. Alltid satt skolan och flickvännen före dock men hitills har det inte varit några problem. Borde dock sätta ribban högre betygsmässigt i skolan (legat på G nu, VG är möjligt på vissa kurser).

 

Målsättning för våren: Skolan > plugga bättre (hitta min personliga studieteknik). Pokern > Mer händer på NL 400 men färre bord. Alltid varit en multitablare men dags att iaf gå ner på 5-6 bord.

 

 

Gott nytt år (för andra gången). Nu ska jag göra mig i ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte skrivit på 2 dagar. Skönt att så många hört av sig och frågat om något hänt ;)..

 

Jag mår bra, tack.. Suttit och grindat järnet idag och igår. Igår (läs tisdag) trodde jag bakfyllan från nyårsafton släppt men det visade sig i mitt spel att den INTE gjort det. Spelade 4200 händer och backade tillslut -$1500... Soft..

 

Idag har jag spelat 4100 händer och koncentrerat mig. Dan slutar +$1300...Soft..

 

Så med rakebacken som borde på minst 200 per dag så kan man säga att jag ligger plus ändå.. wheee..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

600 händer igår back -480.

 

 

Hand 1. Bigmyk 40/11/1.6

Table Henderson (6 max)

Seat 1: bigmyk ($220.02 in chips)

Seat 3: hoedic ($192.80 in chips)

Seat 5: ROSS102 ($68.35 in chips)

Seat 6: Tjocksomfan ($196.00 in chips)

Seat 8: warthog666 ($173.31 in chips)

Seat 10: WireySpinell ($284.10 in chips) DEALER

bigmyk: Post SB $1.00

hoedic: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:Tc::8c:]

ROSS102: Fold

Tjocksomfan: Call $2.00

warthog666: Fold

WireySpinell: Call $2.00

bigmyk: Call $1.00

hoedic: Check

*** FLOP *** [:Qc::Jd::3c:]

bigmyk: Check

hoedic: Check

Tjocksomfan: Bet $6.00

WireySpinell: Fold

bigmyk: Raise $12.00

hoedic: Fold

Tjocksomfan: ??

 

 

Hand 2... Miniknegus 30/18/2.5

Table Sharona (6 max)

Seat 1: MiniKnegus ($140.30 in chips)

Seat 3: Giu01 ($198.30 in chips)

Seat 5: foletking ($321.15 in chips)

Seat 6: bayona ($88.80 in chips) DEALER

Seat 8: Peskador ($38.00 in chips)

Seat 10: Tjocksomfan ($347.60 in chips)

Peskador: Post SB $1.00

Tjocksomfan: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan :Kh::Ah:]

MiniKnegus: Raise $6.00

Giu01: Call $6.00

foletking: Fold

bayona: Call $6.00

Peskador: Fold

Tjocksomfan: Call $4.00

*** FLOP *** [:9h::2d::8h:]

Tjocksomfan: Check

MiniKnegus: Bet $12.00

Giu01: Call $12.00

bayona: Fold

Tjocksomfan: Raise $48.00

MiniKnegus: Call $36.00

Giu01: Fold

*** TURN *** [:Kc:]

Tjocksomfan: ??

 

 

Hand 3 Standard idiot till italienare

 

Table Sand Pit (6 max)

Seat 1: Orlogs1 ($211.75 in chips)

Seat 5: WireySpinell ($195.05 in chips)

Seat 6: tanglin ($337.85 in chips)

Seat 8: Tjocksomfan ($245.45 in chips) DEALER

Seat 10: TITOF74 ($155.00 in chips)

TITOF74: Post SB $1.00

Orlogs1: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:2h::2c:]

WireySpinell: Fold

tanglin: Fold

Tjocksomfan: Call $2.00

TITOF74: Call $1.00

Orlogs1: Check

*** FLOP *** [:9s::Qc::2d:]

TITOF74: Bet $4.00

Orlogs1: Fold

Tjocksomfan: Call $4.00

*** TURN *** [:7c:]

TITOF74: Bet $8.00

Tjocksomfan: Raise $24.00

TITOF74: Call $16.00

*** RIVER *** [:Ac:]

TITOF74: Allin $125.00

Tjocksomfan: ??

 

 

 

Hand 4 - Push it right?

 

Table Woodbine (6 max)

Seat 5: Tjocksomfan ($148.00 in chips) DEALER

Seat 8: Martinelli ($159.05 in chips)

Seat 10: lolourgay ($478.80 in chips)

Martinelli: Post SB $1.00

lolourgay: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:7c::8c:]

Tjocksomfan: Raise $8.00

Martinelli: Fold

lolourgay: Raise $20.00

Tjocksomfan: Call $14.00

*** FLOP *** [:4s::Tc::9c:]

lolourgay: Bet $40.00

Tjocksomfan: ??

 

 

 

Hand 5 - Kan jag folda här?

Table Infineon (6 max)

Seat 1: tribaciNP ($193.00 in chips)

Seat 3: Tjocksomfan ($215.70 in chips) DEALER

Seat 6: jylppyli ($40.00 in chips)

Seat 8: Martinelli ($118.00 in chips)

Seat 10: marcosanta ($141.05 in chips)

jylppyli: Post SB $1.00

Martinelli: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:8c::Qc:]

marcosanta: Call $2.00

tribaciNP: Fold

Tjocksomfan: Raise $8.00

jylppyli: Fold

Martinelli: Call $6.00

marcosanta: Call $6.00

*** FLOP *** [:Jc::Tc::8d:]

Martinelli: Check

marcosanta: Check

Tjocksomfan: Bet $29.00

Martinelli: Call $29.00

marcosanta: Call $29.00

*** TURN *** [:Qd:]

Martinelli: Bet $81.00

marcosanta: Call $81.00

Tjocksomfan:??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H1: re-raise. Dels kan han lägga sig och det är inget att sörja över med ett drag, går han all-in gör det heller inget då du är minst coinflip. Synar han har du massa outs för turn.

 

H2 Turn, ett mindre bet som är tillräckligt för att han ska våga syna med mellanparet eller färgdrag, liten risk att han drar ut dig. Gratis kort skulle inte var helt fel heller.

 

H3 SYN, typisk bluff eller träff på ess av italienaren. RRsik så klart för färgen men tycker det rä ev+ trots överbettet.

 

H4 Ja push, du är inte så farligt djup så det tycker jag definitivt

 

H5Jag tar synen och hoppas på färgen. Farlig dock, nån av dem kan sittea på högre färgdrag (eller lägre iof....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H1: re-raise. Dels kan han lägga sig och det är inget att sörja över med ett drag, går han all-in gör det heller inget då du är minst coinflip. Synar han har du massa outs för turn.

 

H2 Turn, ett mindre bet som är tillräckligt för att han ska våga syna med mellanparet eller färgdrag, liten risk att han drar ut dig. Gratis kort skulle inte var helt fel heller.

 

H3 SYN, typisk bluff eller träff på ess av italienaren. RRsik så klart för färgen men tycker det rä ev+ trots överbettet.

 

H4 Ja push, du är inte så farligt djup så det tycker jag definitivt

 

H5Jag tar synen och hoppas på färgen. Farlig dock, nån av dem kan sittea på högre färgdrag (eller lägre iof....)

 

 

 

H1. La in ett kraftigt reraise till 42. Han synar bara av någon anledning.. 9a på turn = stege. Han pushar 170 rakt ut och jag synar.. Han 333. stegen håller..

 

H2 Checkade, han checkade. Fick färg på rivern och ställer rakt ut. Han synar med QTh. sämre färg.

 

H3. Synade. Italienaren sitter på set i 9or :).

 

H4. reraisade till 120. Han ställer, jag synar. Han JJ som håller. Damnit!

 

H5. Tog synen och hoppades. No luck.. river blank. Ena kille sitter med TTT. andra med floppad nötstege. EV+ att hitta synen?

 

----------------------------

 

Första sessionen idag slutar $100

 

Hand 6 - Hur spelar jag här egentligen? Dissa eller hylla :P. No read på Fi men han sitter ju på 133$ och kommer söderifrån så han suger antagligen.

Table Aintree (6 max)

Seat 1: babushca07 ($590.45 in chips) DEALER

Seat 5: xickexxx ($133.15 in chips)

Seat 6: Tjocksomfan ($288.00 in chips)

Seat 8: foletking ($293.30 in chips)

Seat 10: Trondagr ($124.25 in chips)

xickexxx: Post SB $1.00

Tjocksomfan: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:4d::Td:]

foletking: Fold

Trondagr: Fold

babushca07: Fold

xickexxx: Raise $3.00

Tjocksomfan: Raise $12.00 - En jäkla kass hand men varit ganska tight/passiv vid bordet så försöker mig på ett steal..

xickexxx: Call $10.00 - vilket inte lyckas.

 

*** FLOP *** [:5c::2c::3c:]

xickexxx: Check

Tjocksomfan: Bet $24.00 - Halvbra flop. Vill plocka potten direkt och inte ge några odds att dra till färgen samt hoppas att han släpper OP såsom 77-TT.

 

xickexxx: Call $24.00 - Ax med A i klöver borde väl ställt här, right?

*** TURN *** [:5d:]

xickexxx: Check

Tjocksomfan: Bet $46.00 - Han checkar igen. Stål eller tom? Bettar kanske lite kraftigt här men får för mig att han sitter på färgdraget.

xickexxx: Call $46.00 - ajajaj, inte bra..

*** RIVER *** [:As:]

xickexxx: Check

Tjocksomfan: Bet $50.00 OK. där sätter man stegen. Bara att pusha da..

xickexxx: Allin $49.15 - Vad tror DU han sitter på...

 

 

 

Hand 7 - Är jag dumihuvet som oroar mig för denna turn och ens funderar på att checka??? FI : 30/6/2

 

Table Henderson (6 max)

Seat 1: bigmyk ($215.95 in chips)

Seat 3: jonkarlo ($303.70 in chips) DEALER

Seat 5: Sickson ($387.05 in chips)

Seat 6: Tjocksomfan ($197.00 in chips)

Seat 8: warthog666 ($214.91 in chips)

Seat 10: WireySpinell ($215.25 in chips)

Sickson: Post SB $1.00

Tjocksomfan: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:9s::8s:]

warthog666: Fold

WireySpinell: Call $2.00

bigmyk: Call $2.00

jonkarlo: Call $2.00

Sickson: Call $1.00

Tjocksomfan: Check

*** FLOP *** [:7h::6h::Ts:]

Sickson: Check

Tjocksomfan: Bet $6.00

WireySpinell: Raise $16.00

bigmyk: Fold

jonkarlo: Fold

Sickson: Fold

Tjocksomfan: Raise $40.00

WireySpinell: Call $30.00

*** TURN *** [:2h:]

Tjocksomfan: ??????????

 

 

Hand 8 - Satt länge och funderade på om jag skulle valuebetta denna river. Idiotiskt kan tyckas men han spelar ju så jäkla passivt. Sedan så visar han sin "skill" några händer tidigare med att syna halva sin stack på floppen med AK (A hög).

 

Table Sand Pit (6 max)

Seat 1: Tjocksomfan ($255.00 in chips)

Seat 3: gussi ($259.52 in chips) DEALER

Seat 5: MiniKnegus ($178.13 in chips)

Seat 6: WickedLio ($200.00 in chips)

Seat 8: lurcher3 ($245.75 in chips)

Seat 10: hybo ($99.85 in chips)

MiniKnegus: Post SB $1.00

WickedLio: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:7c::9c:]

lurcher3: Raise $8.00

hybo: Fold

Tjocksomfan: Call $8.00

gussi: Fold

MiniKnegus: Fold

WickedLio: Call $6.00

*** FLOP *** [:3s::2h::9d:]

WickedLio: Check

lurcher3: Bet $14.00

Tjocksomfan: Call $14.00

WickedLio: Fold

*** TURN *** [:2s:]

lurcher3: Check

Tjocksomfan: Bet $16.00

lurcher3: Call $16.00

*** RIVER *** [:6c:]

lurcher3: Check

Tjocksomfan: Bet $25.00

lurcher3: Call $25.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen slutar back några hundra $$$. Inte så farligt men får inte spelet att stämma alls. Oktober och november var som jag sagt tidigare riktigt bra månader. December gick kasst men slutade runt 1500+ (5000 med RB). I januari har det gått fortsatt segt och ligger väl runt 1000 back..

 

Jag behöver COACHNING! Är en j**** fisk på NL 400 och lyckas inte skrapa ihop mycket på NL 200. kanske är det bara en bad run men nu har det pågått i över en månad och börjar tröttna lite smått. Antagligen så suger jag så då behöver jag lära mig något.

 

Finns det någon där ute som är villig att coacha mig? $$$ ofcourse..

 

Kanske vilar en förbannelse över dagboken? Ändå ingen utom aim4vegas och cop som skriver så kanske lika bra att lägga ner den ;(. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå, inte lägga ner. Vi som läser finns här ;D Är lite dålig på att skriva något dock

 

Här ska inte läggas ner någonting, dessutom är detta mitt femte inlägg i din dagbok så jag känner mig lite dissad av att inte stå med på "tack-listan". :)

 

Sorry. Lite halvtiltad, orka inte räkna upp alla. Klart du ska vara med ;).

 

Brukar inte bry mig när jag losar eftersom jag vet att nästa dag så svänger det antagligen åt andra hållet. Har dock spelat väldigt mycket sedan början av december och när det aldrig lossnar så börjar tålamodet nu tryta... Så jävla roligt är det inte att bara spela poker att jag nöjer mig med att +- i över en månad på spelet.. Behöver en paus..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus e ju -ev. Krångla inte till det på ipoker nl200. Inte så att det behövs direkt. Vet inte hur många sessioner det är jag suttit å spelat rätt tight, inte fått några kort på kanske 2 timmar å e back 300. Sen fångar man några händer å plötsligt e man upp 600. Äggen tar ju ingen hänsyn till image what so ever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus e ju -ev. Krångla inte till det på ipoker nl200. Inte så att det behövs direkt. Vet inte hur många sessioner det är jag suttit å spelat rätt tight, inte fått några kort på kanske 2 timmar å e back 300. Sen fångar man några händer å plötsligt e man upp 600. Äggen tar ju ingen hänsyn till image what so ever.

 

I know.. Blir lite trött ibland bara ;). Kul att det går bra för dig! Ska börja skriva i din dagbok.

 

 

när det går neråt brukar det hålla i sig ett tag. Håll humöret uppe... eller svär som fan och avreagera dig på nåt som inte har med poker att göra :mrgreen:

 

I know.. Blir lite trött ibland bara ;). Kul att det går bra för dig! Ska börja skriva i din dagbok.

 

 

OK! Då var det ett tag sen jag skrev. Främst är det för att skolan har kommit igång igen. Som jag tror jag skrivit tidigare så hade vi två PM arbeten plus redovisning/oppositions- seminarier på båda dessa kvar från förra terminen. Vi har nu gjort klart och lämnat in båda två samt haft en opposition (idag, gick bra!). Nästa är på torsdag om en vecka, vilken antagligen är piece of cake = semester från skolan en vecka i princip. Har även fått tillbaka alla tentor som inte var rättade tidigare = klarade allt under förra terminen. MAO, dags att höja ribban inför HÖK'en, någon som bor i krokarna och har böcker att sälja? Hör av dig..

 

--------

 

Poker då? Om man tittar några inlägg längre upp så var jag som sagt lite lack och trött på pokern. Mest för att det gått knackigt men främst tror jag för att jag, trots skolan, spelat väldigt mycket under hösten. Tog därför några dagar ledigt för att koncentrera mig på skolarbete. Har varit väldigt skönt.

 

Gjorde comeback tidigare ikväll och det har väl gått helt okej. spelade runt 1600 händer CG, NL 200.CG:et slutar +$400. Som tidigare påpekat så spelar jag 8 bord + att jag brukar slänga upp en SH 50+9.50 JACKPOT SNG nere i det "lediga" hörnet. Gjorde så även ikväll och lyckades komma topp två i de sex jag spelade. Så SNG spelet gav +$300 men eftersom jag kom topp två sex ggr irad så vann jag även den mindre bonusen på +$750.

 

Totalt alltså +1450 vilket var skönt. Ska försöka lägga in lite händer framöver OM DET ÄR NÅGON som fortfarande läser förstås.. Förra uppehållet berodde alltså inte på TILT utan på skolarbete ;).

 

 

Tack för visat intresse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt alltså +1450 vilket var skönt. Ska försöka lägga in lite händer framöver OM DET ÄR NÅGON som fortfarande läser förstås.. Förra uppehållet berodde alltså inte på TILT utan på skolarbete ;).

 

 

Tack för visat intresse...

 

 

Jag läser! Lägg in ett par händer så ska jag försöka kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du har startat en dagbok. Jag har spelat en del mot dig när du harvade på NL 100 på Ipoker, men försökte att undvika dina bord eftersom det fanns bättre bord att spela på än dina :-) .

 

Själv blev jag tvungen att ta mig ned till NL 50 träsket efter ett stort bankrulle uttag i höstas, men jobbar på att komma upp till NL 100 igen. Vet att jag behärskar den nivån.

Själv nickar jag Capercaillie på Ipoker så det vore kul om du hade lite stats från våra sessioner. själv har jag bara 35 händer från dig. ( har väl säkert fiskar in nåt mot dig :-P

 

Men lycka till i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du har startat en dagbok. Jag har spelat en del mot dig när du harvade på NL 100 på Ipoker, men försökte att undvika dina bord eftersom det fanns bättre bord att spela på än dina :-) .

 

Själv blev jag tvungen att ta mig ned till NL 50 träsket efter ett stort bankrulle uttag i höstas, men jobbar på att komma upp till NL 100 igen. Vet att jag behärskar den nivån.

Själv nickar jag Capercaillie på Ipoker så det vore kul om du hade lite stats från våra sessioner. själv har jag bara 35 händer från dig. ( har väl säkert fiskar in nåt mot dig :-P

 

Men lycka till i fortsättningen.

 

Trevligt att du hittat hit! Känner igen ditt nick men hittade tyvärr inga händer, antagligen pga att jag har filter på minst 200 händer av spelaren.

 

Mm, same shit på NL 50 som på NL 100 så det fixar du nog. Hur är spelet där "nere" nuförtiden på ipoker? Var nere på NL 100 för 6 månader sen och spelade endel under en tung NL 200 period, då var det som att ta godis från barn. Sen några månader senare så var jag nere igen där och spelade några K händer/några dagar. Då var det plötsligt snoooooooooortight. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man läser :-D

Grattis till bonusen. Fan va fint om det varit första platser. Blir inte 9bord på en skärm väldigt plåttrigt även i miniview?

 

 

Jo jag vet, men nöjde mig med top 2 denna gång.. 9 bord blir nog plottrigt för en utomstående men för mgi är det standard ;). Har vant mig helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...