Gå till innehåll

Dagboken läggs ner! Adios amigos.


Kissemissen

Recommended Posts

JTs handen, enkel syn. Sätter du honom på överpar så är det ju 50/50 med en massa pengar i potten. Mums! A4s, spelar jag 75 och pushar på turn. Finns för många kort man inte vill se på turn för att gå på syn/cr tycker jag.

 

Jo kanske var lite larvigt att ta med JT handen. Instantsyn förstås vilket jag gjorde. Han KK som höll. Sånt som händer.

 

A4a- Precis vad jag gjord. raisade till runt 80$ han pushade jag synade. han AT som stod. attans :D

 

Nu ska jag köpa julklapp till frugan. blir en klänning som hon lagt undan i en affär (hon undrar nog verkligen vad hon ska få) + ett fotbad från JULA för 359 kr. Självklart så skriver de att jag handlade för för lite vilket resulterar i en fet fraktavgift. Måste köpa för över 500.. Letar runt lite och hittar en såndär magnetgrej man sätter knivar på > FAN! bara 498kr. Blir ett lock till Microugnen (över maten) för 29kr. Ändå slutar notan på 612 spänn. vafan. Lurendrejeri eller jag som är dumihuvet. Döm själva :D. Aja behåller nog klänningen, fotbadet och magneten själv. Hoppas hon blir glad över microlocket-Årets julklapp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 606
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gårdagen slutade runt 200$+ efter runt 2h spel. Kunde slutat lite mer plus men en sur hand förstörde det... (Något är knäppt med mina HHs.. De sparas inte på datorn för tillfället så tar den ur minnet).

 

Hero 220$

Fi 250$ - No read. Italian dock och de har en förmåga att spela ruttet..

 

Får AA på CO, roundfold till mig, raisar upp 8$ Fi på button synar. SB synar bb foldar.

 

Flop 257 rainb - bettar ut 19. fi syn sb fold..

 

turn A - Soft! om du klonka settet så är du körd nu iaf! Bettar runt pot 50$. sb syn.

 

River 6 Jag är ju övertygad om att han har lågt set av någon anledning och går allin.. Han blixtsynar med 43. :shock: . ***** moneycard på turn. Segt att man hade skygglapparna på oxå och inte ens såg stegen :P.

 

Du menar väl inte att du vill folda i efterhand hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade runt 200$+ efter runt 2h spel. Kunde slutat lite mer plus men en sur hand förstörde det... (Något är knäppt med mina HHs.. De sparas inte på datorn för tillfället så tar den ur minnet).

 

Hero 220$

Fi 250$ - No read. Italian dock och de har en förmåga att spela ruttet..

 

Får AA på CO, roundfold till mig, raisar upp 8$ Fi på button synar. SB synar bb foldar.

 

Flop 257 rainb - bettar ut 19. fi syn sb fold..

 

turn A - Soft! om du klonka settet så är du körd nu iaf! Bettar runt pot 50$. sb syn.

 

River 6 Jag är ju övertygad om att han har lågt set av någon anledning och går allin.. Han blixtsynar med 43. :shock: . ***** moneycard på turn. Segt att man hade skygglapparna på oxå och inte ens såg stegen :P.

 

Du menar väl inte att du vill folda i efterhand hoppas jag?

 

yo!

 

Brukar inte kolla igenom mina inlägg så noga när jag skrivit så om det verkar som jag säger att jag någonstans skulle foldat så menade jag inte så ;). Det var bara en trist hand, thats all!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dig har man ju mött en del på ipoker, även om det var för någon månad sen och NL100 då.

Du är väl en av få man brukade passa sig för, klurig jävel att möta.

GL.

 

Klurig vetefan! Jo jag gick ner lite och lirade några hundra händer på NL 100 för att tilta av mig lite. ;D

 

Vad nickar du? Tahici?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oh ok. Då känner jag igen dig ;D. ska kolla PT sen efter stats hehe. snygg klonk btw.

 

 

 

Ska lira en session nu.. se hur d går ;D

 

Jag lär inte ha plusstatistik :oops: Min PT databas är nollställd så har tyvärr inga egna stats.

Träningen blev inställd nu iaf, ska in och raila, får se om jag hittar modet att sätta mig ner och lira :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, va bra. Tänkte mer på:

 

Segt att man hade skygglapparna på oxå och inte ens såg stegen :P.

 

Lät som att du ville folda för stegmöjligheten tyckte jag, men kanske missförstod in the first place. :)

 

:lol: . Snarare så att jag fick tunnelseende och endast såg att det fanns en stegmöjlighet ute först när han flippa upp korten. > "ok, hoppas han synar mig allin... HAHA suckerrrrrr! 43 ? missclick? sopa... oh stege. fan oxå".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oh ok. Då känner jag igen dig ;D. ska kolla PT sen efter stats hehe. snygg klonk btw.

 

 

 

Ska lira en session nu.. se hur d går ;D

 

Jag lär inte ha plusstatistik :oops: Min PT databas är nollställd så har tyvärr inga egna stats.

Träningen blev inställd nu iaf, ska in och raila, får se om jag hittar modet att sätta mig ner och lira :)

 

Mina PTstats har blivit fucked up. Kanske pga av de 25 trojaner, 15 virus och 3 keyloggers man har som infekterad datorn. :cry: Iaf så kan jag inte adda händer längre och händer som jag tidigare haft har försvunnit.

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Sessionen gick ju fett bra, endast 350$ down! GJ, TY! Bara massa sunkiga händer. Lyckas få in degen efter en sneaky checkraise på rivern av mig med 77788 kåken. Tyvärr hade han 77788! En annan hand hade jag fler outs än som finns i leken typ.. Ad4d board AAKdJd. Lyckas missa rivern och han vinner på QT stege, damn. Aja ska lira lite till senare ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan bli en intressant dagbok, har spelat en massa händer mot dig jag med =)

 

Cool, synd att ni inte vill berätta vad ni nickar!;)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Efter att ha programmerat om hela Poker Tracker så lyckades jag fixa problemet med handimporteringen. Så nu kan jag lägga upp lite HHs.

 

Summa summarum så slutar jag dan på +-0 efter runt 1600 händer och lite 50+9 Jackpot SNG (vinn 6 irad och du får 70k$, kom top 2 6 irad och du får 700$. det är förövrigt 6 handed och 3 platser får cash. svårt att gå plus där lr? lägg till sunkiga fransoser i ekvationen också)

 

Har lite händer som jag vill ha comments om.

 

Hand 1 - Hur spela rivern?

 

Seat 1: MOHORO ($148.75 in chips)

Seat 3: Tjocksomfan ($200.00 in chips)

Seat 5: Linda88 ($273.75 in chips)

Seat 6: barboz ($108.94 in chips)

Seat 8: P31415 ($192.30 in chips)

Seat 10: hoofhearted66 ($111.45 in chips) DEALER

MOHORO: Post SB $1.00

Tjocksomfan: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [H7 S2] - plockar upp nötterna pf men bestämmer mig för att slowspela och checkar således

Linda88: Fold

barboz: Fold

P31415: Call $2.00 - Vet inte Fi's HD här. Anser honom vara kompetent

hoofhearted66: Fold

MOHORO: Fold

Tjocksomfan: Check

 

*** FLOP *** [C6 C7 S7]

Tjocksomfan: Bet $4.00 - floppar trissen med sämsta kickern. Bettar 3/4 pott som vanligt.

P31415: Call $4.00

*** TURN *** [D2]

Tjocksomfan: Bet $8.00 - oj där kom kåken. Schysst.

P31415: Call $8.00 - Jahaja. klöverdraget? A7?k7?Q7?j7 etc etc etc

 

*** RIVER *** [H8]

Tjocksomfan: ??? - vad göra nu?

 

 

 

Hand 2 - Spelar jag denna rätt?

 

Table Grand Island (6 max)

Seat 1: maryann1 ($415.70 in chips) DEALER

Seat 3: all_in_fected ($183.00 in chips)

Seat 5: Boarder ($111.00 in chips)

Seat 6: biilly ($199.20 in chips)

Seat 8: Fiol ($80.80 in chips)

Seat 10: Tjocksomfan ($182.95 in chips)

all_in_fected: Post SB $1.00

Boarder: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to biilly [C10 D10]

Dealt to Tjocksomfan [s6 S5]

biilly: Raise $8.00

Fiol: Call $8.00

Tjocksomfan: Call $8.00

maryann1: Call $8.00

all_in_fected: Fold

Boarder: Fold

*** FLOP *** [H6 D4 C3]

biilly: Bet $16.00

Fiol: Fold

Tjocksomfan: Raise $66.00

maryann1: Fold

biilly: Call $50.00

*** TURN *** [H10]

biilly: Check

Tjocksomfan: Check

*** RIVER *** [D7]

biilly: Bet $50.00

Tjocksomfan: Raise $108.95

biilly: Call $58.95

*** SUMMARY ***

Total pot $381.90 Rake $3.00

Tjocksomfan: wins $381.90

 

 

Hand 3 - Denna linje godkänd mot LAG?

 

Seat 1: symon01 ($104.35 in chips) DEALER

Seat 3: Tjocksomfan ($488.40 in chips)

Seat 5: Studmuff ($177.50 in chips)

Seat 6: cypnick ($49.00 in chips)

Seat 10: DjMaz ($271.70 in chips)

Tjocksomfan: Post SB $1.00

Studmuff: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [CA DQ]

cypnick: Fold

DjMaz: Fold

symon01: Fold

Tjocksomfan: Raise $6.00

Studmuff: Call $5.00

*** FLOP *** [D8 HA D4]

Tjocksomfan: Bet $12.00

Studmuff: Call $12.00

*** TURN *** [H4]

Tjocksomfan: Check

Studmuff: Bet $32.00

Tjocksomfan: Raise $128.00

Studmuff: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $196.00 Rake $2.00

Tjocksomfan: wins $196.00

 

Hand 4 - Fold eller call på turn?

 

GAME #464698985: Texas Hold'em NL $1/$2 2006-12-20 16:27:35

Table Sharona (6 max)

Seat 1: hammarn ($112.30 in chips)

Seat 3: Jebster10 ($38.15 in chips)

Seat 5: omili79 ($301.13 in chips)

Seat 6: Tjocksomfan ($197.00 in chips)

Seat 8: donatorn ($409.65 in chips)

Seat 10: PokerWanabe ($215.20 in chips) DEALER

hammarn: Post SB $1.00

Jebster10: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [sQ HA]

omili79: Fold

Tjocksomfan: Raise $8.00

donatorn: Fold

PokerWanabe: Fold

hammarn: Call $7.00

Jebster10: Call $6.00

*** FLOP *** [C5 HJ DQ]

hammarn: Check

Jebster10: Allin $30.15

Tjocksomfan: Call $30.15

hammarn: Call $30.15

*** TURN *** [H2]

hammarn: Bet $74.15

Tjocksomfan ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 5 - standard mot LAG?

 

GAME #464758485: Texas Hold'em NL $1/$2 2006-12-20 19:12:31

Table Infineon (6 max)

Seat 1: Kiska ($158.75 in chips)

Seat 3: SHOEMAN ($167.00 in chips)

Seat 5: NickeG ($287.10 in chips)

Seat 6: Tjocksomfan ($223.00 in chips) DEALER

Kiska: Post SB $1.00

SHOEMAN: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [CA SA]

NickeG: Call $2.00

Tjocksomfan: Raise $12.00

Kiska: Fold

SHOEMAN: Call $10.00

NickeG: Call $10.00

*** FLOP *** [D8 S2 S5]

SHOEMAN: Check

NickeG: Check

Tjocksomfan: Bet $25.00

SHOEMAN: Fold

NickeG: Raise $63.00

Tjocksomfan: Raise $177.00

NickeG: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $300.00 Rake $2.00

Tjocksomfan: wins $300.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry. Tog din idé om styckesnånting. Du kan få nått av mig.. Hmm vad har jag att erbjuda. Fattig som en kyrkråtta. Min flickvän kanske?

Hmm, vetifan. Måste nog få se henne på bild först. Är hon inget vidare får jag behålla den jag har :)

 

Varför ha en när man kan ha två! well, bild vetefan men om jag säger såhär, det finns en anledning jag kallar henne brorsan. :shock: . Nei nu är jag dum! Hon är söt :roll:

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Tilt på allfg.org. Har redan sett alla the office avsnitt. Nu måste jag hitta en ny serie att sträckkolla. Förslag någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fet aktivitet i min daybook ;).

 

Spenderade gårdagen ute för inköp av julklappar. Nästan bara till mig själv ^^.

 

Grinden startade vid 22 och höll på i cirka tre timmar. Spelade ganska stabilt förut två potter där jag gav på 2,5 inköp totalt. Varsågod Hammarn och Newtime!

 

I övrigt så spelade jag som sagt stabilt men rivern var riggad. Spelade en hand helt ok men blev utdragen. limpar med 55 i mid pos. BB (200$ och jag täcker) ( en Lagish F-I-S-K)höjer upp till 8$ jag synar resten foldar. flop 5 J 7 rainbow. Jag bettar ut 15$ för jag "vet" att han kommer att försöka raisa ut mig. Vilket oxå händer då han 4x (60$)- Detta bet inte mega-premium hand (dvs 777 eller JJJ) för dem spelar han inte så utan snarare TT, AJ,KJ,QJ,JT, QQ-AA. . Trots sin lagish style så vet jag att han är kapabel att släppa iaf TP här om jag ställer så synar endast för att jag som sagt med 99% säkerhet är WA. Turn är ett Ace. Inte superkortet förstås men att släppa setet mot HONOM är uteslutet. Checkar dock för att check/syna hans garanterade push.. __- han instantpushar och jag synar. River J. Han flippar upp AJ. God damnit!

 

Sessionen slutar minus cirka 500. Avslutar med att lira runt 25 st jackpot sngs men slutar +-0. Får väl inse att man inte är någon Irremats, mrdawwe när det gäller SNGs.

 

Kuriosa.. Sa till mina högt uppsatta vänner i styrelsen på ipoker att rigga Darkfolders spel. Han är helt enkelt för bra och sådana kan vi inte ha på CDpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2: Lite väl stor raise på flopp kanske? Tycker checken på turn funkar bra om du betar lite mindre på flopp men när potten är såhär stor hade jag nog kännt mig tvungen att ställa turn.

 

Hand 3: Känns ju som du gör om handen till en ren bluff men det kan väl vara okej om syftet är mer att visa att han inte kan floata dig hursomhelst än att maximera pottvinsten. Funkar väl att bara syna river och hoppas att inte river är ruter.

 

Hand 4: Fold.... :(

 

Hand 5: Syna bara flopp och pusha alla turn. Han måste i princip beta ut turn och då får du in en bet till. Brädan är ju rätt kall med tanke på att du har färgesset, således perfekt för "mr.lag" att göra ett move. Hade för övrigt exakt en sån hand igår där jag också reraisade och fick fold. Så onödigt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

En bet runt 18-22 nånting för att ta betalt av lite smått och gott. Svårt att säga mer utan att veta mer om fi. Men troliga händer är väl underpar, överpar, 6x, 7x, som betalar av. Så absolut ett värdetbet i de trakterna.

 

Hand 2

Som sagt så känns raisen onödigt stor på floppen, räcker med 45-50. Sedan tycker jag du spelar fint.

 

Hand 3

Usch, det här gillar jag inte alls. Checkraisen på turn gör bara att han släpper precis allt som du kan få mer värde av på river. Ax, färgdrag, såvida han inte är ett riktigt pucko kommer han folda allt du slår och ställa med allt du är slagen av. Jag tycker checken funkar fint på turn, om han betar väldigt många händer vid check, men då måste du syna när han höjer! Alltså en till negativ aspekt är ju om han checkar bakom på turn och ett scarecard faller på river, då blir river väldigt svårspelad och du tappar väldigt mycket värde. Led ut eller checksyna turn + river.

 

Hand 4

Lite klurig hand, men han borde ju ha dig slagen här. Utan fisknote är det fold.

 

Hand 5

Håller med cOP, onödigt att reraisa honom på flop _i position_.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...