Gå till innehåll

Dagboken läggs ner! Adios amigos.


Kissemissen

Recommended Posts

Seat 1: cramantic ($657.88 in chips)

Seat 3: Shantaram2 ($701.30 in chips)

Seat 5: Hero ($400.00 in chips)

Seat 6: Losec42 ($635.00 in chips)

Seat 8: AlmightyFlynn ($506.90 in chips) DEALER

Seat 10: WeakNoobFish ($403.17 in chips)

WeakNoobFish: Post SB $2.00

cramantic: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to cramantic [:9c::Kh:]

Dealt to hero[:Ac::Ah:]

hero: Raise $16.00

Losec42: Fold

AlmightyFlynn: Fold

WeakNoobFish: Fold

cramantic: Raise $120.00

Hero: Raise $216.00

cramantic: Call $108.00

*** FLOP *** [:6s::5s::4h:]

cramantic: Bet $100.00

Hero: Allin $168.00

cramantic: Call $68.00

*** TURN *** [:3h:]

*** RIVER *** [:2c:]

*** SUMMARY ***

Total pot $799.00 Rake $3.00

cramantic: wins $399.50

Hero: wins $399.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 606
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Seat 1: cramantic ($657.88 in chips)

Seat 3: Shantaram2 ($701.30 in chips)

Seat 5: Hero ($400.00 in chips)

Seat 6: Losec42 ($635.00 in chips)

Seat 8: AlmightyFlynn ($506.90 in chips) DEALER

Seat 10: WeakNoobFish ($403.17 in chips)

WeakNoobFish: Post SB $2.00

cramantic: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to cramantic [:9c::Kh:]

Dealt to hero[:Ac::Ah:]

hero: Raise $16.00

Losec42: Fold

AlmightyFlynn: Fold

WeakNoobFish: Fold

cramantic: Raise $120.00

Hero: Raise $216.00

cramantic: Call $108.00

*** FLOP *** [:6s::5s::4h:]

cramantic: Bet $100.00

Hero: Allin $168.00

cramantic: Call $68.00

*** TURN *** [:3h:]

*** RIVER *** [:2c:]

*** SUMMARY ***

Total pot $799.00 Rake $3.00

cramantic: wins $399.50

Hero: wins $399.50

 

Najs :shock: Vafan sysslar Fi med då? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma fi som ovan. För er som lirar FL så visar jag här hur man bettar....

 

Dealt to cramantic [:Th::Qc:]

Dealt to Hero[:Ac::Ad:]

Losec42: Fold

AlmightyFlynn: Fold

WeakNoobFish: Fold

cramantic: Raise $8.00

Shantaram2: Fold

Hero: Raise $32.00

cramantic: Raise $56.00

Hero: Raise $112.00

cramantic: Call $84.00

*** FLOP *** [:2c::6s::As:]

Hero: Check

cramantic: Bet $4.00

Hero: Raise $32.00

cramantic: Raise $56.00

Hero: Raise $56.00

cramantic: Raise $56.00

Hero: Call $28.00

*** TURN *** [:5c:]

Hero: Check

cramantic: Bet $136.00

Hero: Allin $135.50

*** RIVER *** [:Qs:]

*** SUMMARY ***

Total pot $798.50 Rake $3.00

cramantic: wins $0.50

Hero: wins $798.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann touren.Nice. 1431$. Var nere på 17k i HU matchen mot hans 383k men lyckades vända.. sen vann jag en 390k pott. Allin preflop med 99 mot hans AQ. flop Axx. turn A.. river 9 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).. lol....

 

Kom itm i en annan tour oxå 120$... Lirade lite cg oxå.. plus runt 550 där.. så runt 2100$ upp idag. totalt runt 5k i mars. Inte lirat mycket alls dock och kommer bli ännu mindre framöver pga tentan i HÖKen om två veckor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

N1!

 

Såg du lirar lite FL oxå, toppen! ;-)

 

Grattis!!:-)

 

Ty dudes. Alltid nice med turneringsvinst även om vinsten inte motsvarar så värst många inköp på NL200, NL 400. Brukar dock slänga upp 1 eller 2 turneringar medan jag spelar CG och sedan sitta och köra nötspel i dem.

 

Blev lite trött i gårdagens turnering och var beredd att åka när jag precis hamnat ITM.. "1st in = allin" tänkte jag iom att stacken var ca halva average. Första handen jag gör det med är 83. Får syn av 77. Klonkar 8an på floppen och han åker. Kan tilläggas att jag slår ut honom på 21 plats. En liten bubbling alltså.. Mycket pengar för honom kanske...

 

Sedan dubblade jag igen och låg sedan på average fram till finalbordet. Riktigt segt FT i början och korttorka men snodde lite och fick upp en hyffsad stack. Sedan fick jag T9s på sb. 2 spelare limpar. Jag synar. Flop 958 två spader. jag check, fi 1 check. bb check, fi 2 bet 10k. Jag stället 40k . alla foldar till bb som synar med K5 spader. 9orna håller. Sen var jag chippie och höll det fram till HU där jag losar 95% av stracken första handen. Sen vet ni resten...

 

 

3e turneringsvinsten på ipoker.. vunnit 3k GTD två gånger tidigare. Kan tillägga att jag suger på turneringar och har oftast bara massa flyt när jag kommer långt. Fast det är väl endast sättet att vinna en tour på ^^?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken och dess läsare!

 

Som jag tidigare berättat så har jag tenta I Handelsrättslig översiktskurs den 30/3. Har den senaste veckan lagt ner en hel del tid på att skriva ihop en sammanfattning av varje föreläsning i ett word-dokument.

 

Idag när jag gick online på MSN så kontaktar en kursare mig(som även är med i min studiegrupp för kursen. Vi har ingen närmare relation än just studiekamrater). Han är lite av en slacker skulle man väl kunna säga. Inte totalt oseriös men inte heller någon som lägger ner någon större tid på pluggandet och han är ofta ganska lat och ointresserad. Jag har berättat för de i min grupp att jag suttit och skrivit denna sammanfattning under veckan och nu frågar han lite skämtsamt om jag kan skicka den till honom. Jag svarar skämtsamt tillbaka att han får fan göra den själv. Uppenbarligen är han seriös eftersom han åter igen frågar och startar upp en meningslös diskussion om att det inte spelar någon roll för mig huruvida jag ger honom den.

 

Fråga: Är jag en idiot som insisterar på att inte ge honom den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken och dess läsare!

 

Som jag tidigare berättat så har jag tenta I Handelsrättslig översiktskurs den 30/3. Har den senaste veckan lagt ner en hel del tid på att skriva ihop en sammanfattning av varje föreläsning i ett word-dokument.

 

Idag när jag gick online på MSN så kontaktar en kursare mig(som även är med i min studiegrupp för kursen. Vi har ingen närmare relation än just studiekamrater). Han är lite av en slacker skulle man väl kunna säga. Inte totalt oseriös men inte heller någon som lägger ner någon större tid på pluggandet och han är ofta ganska lat och ointresserad. Jag har berättat för de i min grupp att jag suttit och skrivit denna sammanfattning under veckan och nu frågar han lite skämtsamt om jag kan skicka den till honom. Jag svarar skämtsamt tillbaka att han får fan göra den själv. Uppenbarligen är han seriös eftersom han åter igen frågar och startar upp en meningslös diskussion om att det inte spelar någon roll för mig huruvida jag ger honom den.

 

Fråga: Är jag en idiot som insisterar på att inte ge honom den?

 

Nej. Sälj den såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Sälj den såklart.

 

Det är väl ganska moraliskt förkastligt. Drar in 5k-10k$ i månaden och sedan sälja en sammanfattning för en kille som "drar in" 8k SEK i månaden i bidrag? Men symboliskt sett kanske..

 

Känner förövrigt nästan lite förolämpad av hans önskan eftersom det sätter mig i en ganska så obekväm sits. Ger jag honom den så känner man sig ju lite som hans bitch medan om man inte ger den så känner man sig ändå som en bitch! If u get it...

 

Kommer inte ge honom den eftersom jag är mycket coolare ( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) än honom men hur ska min standardspel se ut i detta läge? Som genererar mest EV+? Sälja den kanske är det bästa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Är jag en idiot som insisterar på att inte ge honom den?
Nej.

 

Det finns ingen anledning för dig att ge honom hjälp när inte han kan ge dig något i gengäld. Särskilt som ni antagligen kommer konkurrera om samma platser senare.

 

Och nä, det är inte moraliskt förkastligt att sälja den. Vad du tjänar på andra håll har ju inget med den saken att göra. På samma sätt som mjölken på ICA kostar precis lika mycket vare sig du är bankrutt eller dra in 10 mille i månaden.

 

Ett mkt vettigare arrangemang är ju att dela sånt här med folk som antingen kan hjälpa till på liknande sätt eller helt enkelt är schyssta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

Det finns ingen anledning för dig att ge honom hjälp när inte han kan ge dig något i gengäld. Särskilt som ni antagligen kommer konkurrera om samma platser senare.

 

Och nä, det är inte moraliskt förkastligt att sälja den. Vad du tjänar på andra håll har ju inget med den saken att göra. På samma sätt som mjölken på ICA kostar precis lika mycket vare sig du är bankrutt eller dra in 10 mille i månaden.

 

Ett mkt vettigare arrangemang är ju att dela sånt här med folk som antingen kan hjälpa till på liknande sätt eller helt enkelt är schyssta.

 

Av någon anledning så har jag svårt att tro att vi kommer konkurrera om samma platser :roll:. Men jag förstår vad du menar!

 

Jo, precis. Skulle någon av mina närmare polare eller de som verkligen anstränger sig för att studera, komma till mig och fråga så skulle jag ge dem sammanfattningen direkt eftersom jag antagligen kommer få något tillbaka på det. Jag vet ju att denna kille frågar mig för att han är så jävla lat och inte orkar göra det själv. Med eller utan mig sammanfattning så kuggar han ändå (imho....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt där hatar jag. Man känner sig ju taskig om man inte skickar men gillar fan inte när folk håller på sådär. Speciellt slappisar som man knappt känner. Är det en kompis då är det ju en annan sak. Brukar ju ofta kunna jämna ut sig :-P Och sälja för några tior känns ju värdelöst. Du får säga att det tog 5h att printa vilket innebär cirkus 500 dolls i missad speltid :mrgreen: Så skippa den weaktighta linjen och stå på dig! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt där hatar jag. Man känner sig ju taskig om man inte skickar men gillar fan inte när folk håller på sådär. Speciellt slappisar som man knappt känner. Är det en kompis då är det ju en annan sak. Brukar ju ofta kunna jämna ut sig :-P Och sälja för några tior känns ju värdelöst. Du får säga att det tog 5h att printa vilket innebär cirkus 500 dolls i missad speltid :mrgreen: Så skippa den weaktighta linjen och stå på dig! ;-)

 

5h? nä. snarare 30h. Så enligt din $$$-tabell ska jag ha 3000$ för den. Ok testar det :P.

 

Det är förövrigt en halvkompis eller en s.k. ofrivilligt bekantskap (vän till en vän som således blir även min vän :P).

 

Följer ditt råd dock och kör fett aggressive... NO BOOK FOR U

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah den kursen har jag fortfarande inte skrivit tenta i. Finns ju en tenta i slutet i månaden i Gävle så det är kanon om du skickar mig din sammanfattning så kan jag åka dit och fixa den ;) Haha inte? :twisted:

 

Tufft läge. Jag insåg ganska tidigt att jag inte orkade bry mig och gav polarna uppsatser etc. Sedan kan jag tillägga att jag inte var den seriösaste heller så jag ligger säkert plus på det här avseendet :-) Hur som helst så brukar jämna ut sig i längden men visst kan det kännas lite surt om man suttit och slitit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah den kursen har jag fortfarande inte skrivit tenta i. Finns ju en tenta i slutet i månaden i Gävle så det är kanon om du skickar mig din sammanfattning så kan jag åka dit och fixa den ;) Haha inte? :twisted:

 

 

Tufft läge. Jag insåg ganska tidigt att jag inte orkade bry mig och gav polarna uppsatser etc. Sedan kan jag tillägga att jag inte var den seriösaste heller så jag ligger säkert plus på det här avseendet :-) Hur som helst så brukar jämna ut sig i längden men visst kan det kännas lite surt om man suttit och slitit.

 

 

Sure thing dawg. Min tjej kan ge dig ett dig ett BJ när du ändå är här..

 

Eller inte ;)

 

Nu låter det ju nästan som jag är värsta dicken här som inte delar med min av en liten sammanfattning. Men det är ungefär som om någon okänd lirare i klassen skulle be en att göra hans läxor. No problemo, om denna person kommer göra mina läxor någon gång eller om det är en polare. Ingen av dessa rekvisit är uppfyllda i detta fall så svaret från domstolen blir att de går på min linje! Tywpgg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...