Gå till innehåll

Dagboken läggs ner! Adios amigos.

Kissemissen

Recommended Posts

• Svars 606
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi är 32/7/2.7 över 70 händer. Hur agera turn?

GAME #474985085: Texas Hold'em NL $1/$2 2007-01-18 16:40:18

Table Sharona (6 max)

Seat 3: pokermaster122 ($67.71 in chips)

Seat 5: stu2472 ($196.45 in chips)

Seat 6: killer28 ($176.15 in chips)

Seat 8: Tjocksomfan ($358.15 in chips)

Seat 10: FI ($271.00 in chips) DEALER

pokermaster122: Post SB $1.00

stu2472: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:Jc::Tc:]

killer28: Call $2.00

Tjocksomfan: Call $2.00

FI: Raise $10.00

pokermaster122: Fold

stu2472: Fold

killer28: Fold

Tjocksomfan: Call $8.00

*** FLOP *** [:9c::5h::5c:]

Tjocksomfan: Check

FI: Bet $14.00

Tjocksomfan: Call $14.00

*** TURN *** [:8d:]

Tjocksomfan: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar att donka där. Dels för att det alltid förvirrar fi med donk på turn samt för att det annars blir så pinsamt uppenbart vad vi sitter med. Sätter vi river ser det ju inge vidare ut att donka där. Alternativet är väl att check/höja turn men det tycker jag isåfall är bättre på oparade floppar eftersom vi på parade har en aldrig så liten chans att dra dött.

Sen tycker jag inte man limpar bakom utg med JTs....shame on you!

Edit* Är det jag som är fi förresten eftersom du tagit bort nicket? :D

Länk till kommentar

Jag gillar att donka där. Dels för att det alltid förvirrar fi med donk på turn samt för att det annars blir så pinsamt uppenbart vad vi sitter med. Sätter vi river ser det ju inge vidare ut att donka där. Alternativet är väl att check/höja turn men det tycker jag isåfall är bättre på oparade floppar eftersom vi på parade har en aldrig så liten chans att dra dött.

Sen tycker jag inte man limpar bakom utg med JTs....shame on you!

Edit* Är det jag som är fi förresten eftersom du tagit bort nicket? :D

Nope ego, det är inte du:mrgreen: . Fick en tvångtanke att skriva FI dock ;). Du har rätt! Det är fel att limpa i mid med JTs, raisar ganska ofta här men tror nog tyvärr att limpar majoriteten av gångerna.. När du säger donka menar du ställa eller endast betta ut?

Time for bed. Redovisar forsättning på handen imorgon..

Länk till kommentar

Tycker cr är bättre. Bet ut funkar förvisso kanske lite bättre mot AT-AK men med de händerna skjuter han nog ett till skott ofta. Vidare så släpper han nog överparet ibland.

Och drar man dött så gör man och donkningen blir inte bättre för det.

Bra poäng. Det funkar nog också. Skriver till det på listan för alternativa moves på brädan 9558 OOP med JTs. ;)

Länk till kommentar

Jobbig hand. FI är en av de bättre regularsen på nivån (NEJ DET ÄR INTE DU COP DENNA GÅNG HELLER :mrgreen: ). Jag missklickar floppen och miniraisar bara. Turn verkar ju bra men sen så ställer han! Vad gör ni?

Table Figtree (6 max)

Seat 1: Hero ($342.00 in chips)

Seat 5: gaupe ($114.60 in chips)

Seat 6: YespleaseAA ($82.00 in chips)

Seat 8: FlopMaster1 ($213.80 in chips) DEALER

Seat 10: FI ($229.80 in chips)

FI: Post SB $1.00

Hero: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:Qs::Jh:]

gaupe: Fold

YespleaseAA: Fold

FlopMaster1: Fold

FI: Raise $6.00

Hero: Call $5.00

*** FLOP *** [:Td::5c::Qc:]

Hero: Raise $28.00

FI: Call $14.00

*** TURN *** [:Js:]

FI: Check

Hero: Bet $40.00

FI: Raise $194.80

Hero: ??

Länk till kommentar

beta ut 39. han syna jag träffa tian. gjorde ett idiotiskt till bet och han syna med QQ. borde checkfoldat rivern va? Godmorgon btw ;)! lycka till idag John doe.

Beta ut river med showndown värde känns ju sådär. Check/syn möjligen men synar han turn har han antagligen tian slagen. God morgon själv :)

Blir nog inte såå mycket spel för mig idag. Har innebandy ikväll och nu kollar jag tennis.

Länk till kommentar

Beta ut river med showndown värde känns ju sådär. Check/syn möjligen men synar han turn har han antagligen tian slagen. God morgon själv :)

Blir nog inte såå mycket spel för mig idag. Har innebandy ikväll och nu kollar jag tennis.

Håller med, mitt vanliga error dock= bettar ut på turn med en fin draghand, träffar halvdant på rivern och vill se en billig sd trots att jag vet att han har mig slagen. Check/fold = easy juh!

Innebandy you say... Lirar seriöst eller? Lirat en hel del i mina dar och är en ganska frekvent besökare på storvretas (elitserien) hemmamatcher i Uppsala när jag är där.

Länk till kommentar

Jobbig hand. FI är en av de bättre regularsen på nivån (NEJ DET ÄR INTE DU COP DENNA GÅNG HELLER :mrgreen: ). Jag missklickar floppen och miniraisar bara. Turn verkar ju bra men sen så ställer han! Vad gör ni?

Table Figtree (6 max)

Seat 1: Hero ($342.00 in chips)

Seat 5: gaupe ($114.60 in chips)

Seat 6: YespleaseAA ($82.00 in chips)

Seat 8: FlopMaster1 ($213.80 in chips) DEALER

Seat 10: FI ($229.80 in chips)

FI: Post SB $1.00

Hero: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:Qs::Jh:]

gaupe: Fold

YespleaseAA: Fold

FlopMaster1: Fold

FI: Raise $6.00

Hero: Call $5.00

*** FLOP *** [:Td::5c::Qc:]

Hero: Raise $28.00

FI: Call $14.00

*** TURN *** [:Js:]

FI: Check

Hero: Bet $40.00

FI: Raise $194.80

Hero: ??

Svår hand. Känns inte bra att folda iprincip 100% av sin HD för en pottbett. Men oftast är du slagen.

Länk till kommentar

Innebandy you say... Lirar seriöst eller? Lirat en hel del i mina dar och är en ganska frekvent besökare på storvretas (elitserien) hemmamatcher i Uppsala när jag är där.

Division 2

Svår hand. Känns inte bra att folda iprincip 100% av sin HD för en pottbett. Men oftast är du slagen.

Tycker gränsen går mellan tvåpar och set. Set kastar iaf inte jag där, då hps jag hellre på klonken :mrgreen:

Länk till kommentar

Kul att det blev lite diskussion kring handen. Jag var lite lurig där och vände på det :mrgreen: . Det var jag som var "FI" och motståndarn var "hero" i HH:n. Så det var jag som ställde på turn. Raisade på button med :Js::9d: på button för att stjäla blinden. Fick en kass flop men CB som vanligt. Han raisar- jag sätter honom på TPTK, TPGK eller färgdrag. Synar med utgångspunkt att checkraisa turn om det inte blankar. När Q kommer så får jag ett ypperligt tillfälle att reppa AK så jag ställer. Overbet yes men vad kan han syna med? :Qs::Jh: tydligen. Klonka dock kungen på river (stege) och vinner :mrgreen:

Länk till kommentar

Var ett tag sen jag hade så här två SJUUUUUUUKA pokerdagar idag. Helt otroligt! Igår var jag pigg och glad när jag kom hem till uppsala och såg fram mot att grinda fett hela kvällen. Grinda det gjore jag, vann gjorde jag inte! Spelade 4500 händer på NL 200 och backade -$1100.

Spelandet gick segt som fan men höll mig ändå runt 2,5 inköp back hela tiden (500$). Sen när klockan var runt 01.00 tänkte jag att jag skulle spela 1h till och sen lägga ner.. Var ganska tiltad redan då men droppen kom när jag losade QQ mot K3. Raisa preflop, får en syn. Flop QT3. Bettar 3/4 pot. Han synar. Turn en K. Jag checkar. Han ställer rakt ut och jag synar.. River = en kung... Sen var det 8 bords maniacspel mot synfiskar = katastrof. Så losar 400 till av bara farten = 1100 som sagt. SEEEGT

Idag bestämde jag mig för att spela bra vilket funkade till en början.. Efter en timmes stabilt spel ligger jag 200$+. Sen några minuter senare 400+. Sen losar jag en fet pot och halvtiltad losar jag lite till. OCh en fetpott till! Plötsligt -100.. Sen skärper jag till mig och bla bla bla bla plötsligt så ligger jag +$1000.

Detta trots att jag losat några riiiiiiktigt sega potter idag. En "rolig" grej nyss. Plockar upp 55 och synar en maniacs bet.. se nedan för resultat.. VAFAN HAR HAN RIGGAD SAJTEN ELLER? Hans 110$ bet ser ju ut som ett jävla missklick.... Samtidigt i chatten på ett annat bord säger COP (itsallgone) följande:

ItsAllGone: ai mot lipton nu

ItsAllGone: han drog ut mig

ItsAllGone: 1 oputarn

ItsAllGone: set i 4or mot 6or

Tjocksomfan: jag med. losa 200.. han betta 110$ på en 20$ pott. jag floppa topsettet.. han hade floppat stegen

Tjocksomfan: nice.

ItsAllGone: pallar inte spela

ItsAllGone: late

ItsAllGone: r

Tjocksomfan: later

Seat 1: Zug73 ($168.28 in chips) DEALER

Seat 3: lolourgay ($204.55 in chips)

Seat 6: Tjocksomfan ($301.24 in chips)

Seat 8: Heidjer ($192.58 in chips)

Seat 10: LiptoN ($197.00 in chips)

lolourgay: Post SB $1.00

Tjocksomfan: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LiptoN [CA S4]

Dealt to Tjocksomfan [s5 H5]

Heidjer: Fold

LiptoN: Raise $7.00

Zug73: Fold

lolourgay: Fold

Tjocksomfan: Call $5.00

*** FLOP *** [H2 D3 C5]

Tjocksomfan: Check

LiptoN: Bet $110.00

Tjocksomfan: Raise $294.24

LiptoN: Allin $80.00

*** TURN *** [D10]

*** RIVER *** [C4]

*** SUMMARY ***

Total pot $497.24 Rake $2.00

Tjocksomfan: wins $104.24

LiptoN: wins $393.00

Länk till kommentar

till IAMAHUGEFISH.. Ledsen att jag inte svarade i chatten. Blir lack på mig själv när jag spelar så dåligt som jag gjorde i den potten och då stänger jag alltid av chatten. Du spelade den perfekt dock även om det är lite risky att släppa in groops (som antagligen sitter på low-mid PP). Men sådana risker måste man ju ta ibland. GG.

Länk till kommentar