MannenMedH Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Marker: Hero: 4500 Fi1 : 2000 Fi2 : 4500 Fi3 : 2000 Blinds: 100/200 Read: Fi2 har sedan bubblan kom varit jätteelak mot mig. Tre gånger tillika varje gång som jag har raisat preflop har han ställt in och jag har kännt mig tvungen att vika (en shortie har iofs dubblat sedan dess, så läget är inte riktigt samma). Han satt då två ggr i small och en i big blind. om vi nu sitter på knappen och Fi3 har foldat. Vilken HD ska vi raisa med om vi väldigt ofta kommer bli tvungna att syna en all in från Fi? Citera
Max Cady Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Jag är ingen expert på nåt sätt och har inte kollat i SNGPT angående detta men jag tror du kan ställa in, inte raisa, med en ganska vid HD här. FI 1 behöver en mycket stark hand för att syna, han åker ut om han torskar och lär väl därför vara ganska tight här. FI 2 och du har ju lika stora stackar så det är ungefär samma sak där, han vill nog gärna ha stål för att syna. Det vore ju betydligt annorlunda om du var täckt av någon av FI 1och FI 2. Jag tycker att raisa inte är så jättebra här eftersom du som du själv säger har väldigt svårt att syna en re-raise all in. Därför tycker jag att det är bättre att ställa när läge ges. Självklart är det bättre att raisa om du har stål på handen! Edit: Ser nu att jag inte svarade på din fråga ( vilken HD) men du fick lite tankar ifrån mig i alla fall! Citera
MacDaddy Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Om han som täcker dig är så elak så tycker jag vi kan låta honom va det o inte utmana honom. Man måste anpassa sig. Stjäla när de är veka o typ bara raisa premium händer när de är dumma mot dig o då gå All-in. Han kommer dessutom knappast spela varje pott så va mer agro när han foldat. Citera
eurythmech Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Fila bort de händer som står sig sämst i en all-insituation från din hd, dvs svaga ess och händer som KQ, QJ osv. Ang openpush så låter det jättekallt. Det är inte alls säkert att fi2 fattar hur tight han behöver vara, och att få syn av honom är megakatastrof. Citera
ulaf Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Jag tror du övertolkar också. Tror han råkat få händer just när du ska stjäla. Vilken tomte restealar tre gånger i rad som chiptvåa mot chipleadern utan riktiga händer? Citera
MannenMedH Postad 17 December , 2006 Författare Rapport Postad 17 December , 2006 Jag tror du övertolkar också. Tror han råkat få händer just när du ska stjäla. Vilken tomte restealar tre gånger i rad som chiptvåa mot chipleadern utan riktiga händer? jo, det är mycket möjligt att det är så. Dock var han inte tvåa då heller utan vi var ganska lika om jag minns rätt, men det gör jag nog inte. Jag tycker också att openpush låter dumt. eury: jag ska alltså spela tajtare och inte lösare om han ställer med en vid HD här? ska jag raisa mindre än topp10% här verkligen? Citera
eurythmech Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Kanske inte mindre än top 10%, men jag skulle iaf defo tänka på att skala bort händer som jag måste vika mot en push, oavsett hur hans push-hd ser ut (förutsatt att han pushar hyfsat ofta, vilket bör vara fallet här) Citera
MannenMedH Postad 17 December , 2006 Författare Rapport Postad 17 December , 2006 Kanske inte mindre än top 10%, men jag skulle iaf defo tänka på att skala bort händer som jag måste vika mot en push, oavsett hur hans push-hd ser ut (förutsatt att han pushar hyfsat ofta, vilket bör vara fallet här) hur gör jag en hd på mer än topp10% utan svaga ess och kq? Citera
eurythmech Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Kanske inte mindre än top 10%, men jag skulle iaf defo tänka på att skala bort händer som jag måste vika mot en push, oavsett hur hans push-hd ser ut (förutsatt att han pushar hyfsat ofta, vilket bör vara fallet här) hur gör jag en hd på mer än topp10% utan svaga ess och kq? Jag menade inte att man nödvändigtvis tar bort just dom händerna, men det är i dom ändarna man får börja fila. Citera
Recommended Posts