Gå till innehåll

SnG-33$ - Kan man lägga KK preflop?


MannenMedH

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1424578866: $30 + $3 Sit & Go (10144747), Table 1 - 20/40 - No Limit Hold'em - 5:49:22 ET - 2006/12/17

Seat 1: Pal73 (1,770)

Seat 2: Sixteensonfire (1,725)

Seat 3: HERO (1,455)

Seat 4: Russo3 (1,500)

Seat 6: goaztecs (3,000)

Seat 7: Tosaosama (1,455)

Seat 8: youngbuc (1,335)

Seat 9: golfisme (1,260)

youngbuc posts the small blind of 20

golfisme posts the big blind of 40

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Kd Kc]

Pal73 folds

Sixteensonfire raises to 140

HERO calls 140 reraise=AA/KK vill dessutom kunna dodga A på floppen om det behövs

Russo3 folds

goaztecs folds

Tosaosama folds

youngbuc raises to 600

golfisme folds

Sixteensonfire raises to 1,725, and is all in

 

är det helt omöjligt att lägga här utan reads? det är ändå väldigt sällan folk reraisar preflop. HD kanske JJ+ AQs+ med övervikt på de starkaste händerna. Känns väldigt sannolikt att åminstone en har AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är definitivt syn. Killen spelar ungefär som man ska med exempelvis AK. Tills motsatsen visats finns det ingen som helst anledning att anta att motståndarna spelar så dåligt att de bara 3-betar med AA/KK.

 

Kan man nånsin lägga KK?
Ja, det är bara att klicka på foldknappen. Tror de flesta som grindat länge slängt KK pre någon gång. Men det är knappast viktigt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är definitivt syn. Killen spelar ungefär som man ska med exempelvis AK. Tills motsatsen visats finns det ingen som helst anledning att anta att motståndarna spelar så dåligt att de bara 3-betar med AA/KK.

 

Kan man nånsin lägga KK?
Ja, det är bara att klicka på foldknappen. Tror de flesta som grindat länge slängt KK pre någon gång. Men det är knappast viktigt.

 

Självklart vet jag hur man viker KK MEN det har vart lite semiroligt senaste veckan då varje KK vs AA har vart given syn eller ställ. Jag _får_ helt enkelt inte vika skiten ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man nånsin lägga KK?
Ja, det är bara att klicka på foldknappen. Tror de flesta som grindat länge slängt KK pre någon gång. Men det är knappast viktigt.
Men inte i en sng?!

 

All-in - lätt. Lite risker måste man ta. Annars börjar det en ny sng om 2 minuter igen :)

Med så många kvar (8) i en sng är det waaaay för många tomtar som spelar :As::Jd: och :9c::9h: som all-in här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra, tack... jag vet ju att det egentligen är en jättelätt push och jag brukar väl också ställa här. Av nån anledning fick jag dock kortslutning och kände mig väldigt slagen, så jag la mig. Jag insåg dock ganska snart hur dum i huvudet jag är. Nu råkade youngbuc ha AA (den andre hade AKs) så nu kände jag att jag måste bli övertalad så jag inte gör såna dumheter igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"HERO calls 140 reraise=AA/KK vill dessutom kunna dodga A på floppen om det behövs"

 

 

 

Det börjar en ny SNG inom 2 minuter. Bara trycka in det. Han gör ju bara en standardhöjning där, kan ju vara vilken skit som helst, för att trissa upp potten.

 

Hade nog reraisat hans standardhöjning för att ta intiativet.

 

Reraisen behöver verkligen inte betyda AA eller KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"HERO calls 140 reraise=AA/KK vill dessutom kunna dodga A på floppen om det behövs"

 

 

 

Det börjar en ny SNG inom 2 minuter. Bara trycka in det. Han gör ju bara en standardhöjning där, kan ju vara vilken skit som helst, för att trissa upp potten.

 

Hade nog reraisat hans standardhöjning för att ta intiativet.

 

Reraisen behöver verkligen inte betyda AA eller KK

 

EDIT: äh...jag vet

 

Hursomhelst var det inte meningen med tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ett A på floppen är jag potcommittad annars och det suger. Och jo, reraisar jag kommer han garanterat sätta mig på AA/KK.

 

Han kommer garanterat sätta dig på KK+ om du slår upp till säg 450, men du är ändå rädd för A på floppen?

 

anledningen till detta är

hur dum i huvudet jag är.

 

Saken är väl att om han är en fisk så borde jag vara rädd för A på floppen för han kommer syna med minst AT+. Mot dom händerna kan det vara bättre att bara syna för att få värde när man vet mer säkert att man kommer ha bäst hand. (beroende på hur han spelar sen men visst) Är han en fisk så bryr han sig inte så noga om vad jag har så det är irrelevant.

 

Är han INTE en fisk så är det dumt med reraise därför att han då inser vad jag har och kan spela därefter.

 

typ så tänkte jag lite snabbt. Detta är i vilket fall som helst inte mitt standardspel, jag tror faktiskt aldrig jag har bara synat med KK preflop i en SnG förut, men av nån anledning lät dom här argumenten väldigt bra i min hjärna at the time.

 

Okej, jag ska aldrig mer slowa KK preflop i en SnG. Jag ska ännu aldrigare vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger du KK här kommer du i längden att bli utnyttjad av spelare som kör hårt med AK och höga pockets.

 

nåja, hur ska dom kunna veta hur jag spelar menar du?

 

Det handlar liksom om du vet hur du själv spelar, typ.

 

flum? utveckla tack.

 

Dom behöver inte veta ett jota om hur du spelar. Foldar du KK mot en eller ett par allins så är du vek. Många pushar i de här lägena med JJ/AK. KK står sig jävligt bra mot dessa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger du KK här kommer du i längden att bli utnyttjad av spelare som kör hårt med AK och höga pockets.

 

nåja, hur ska dom kunna veta hur jag spelar menar du?

 

Det handlar liksom om du vet hur du själv spelar, typ.

 

flum? utveckla tack.

 

Dom behöver inte veta ett jota om hur du spelar. Foldar du KK mot en eller ett par allins så är du vek. Många pushar i de här lägena med JJ/AK. KK står sig jävligt bra mot dessa händer.

 

jo, jag är medveten om det och lika medveten om att det är fel att inte pusha :P men det jag störde mig på var ordet utnyttja. För mig betyder detatt man känner till en svaghet som man medvetet utnyttjar, inte att man omedvetet spelar på ett sätt som är bra mot nämnda svaghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...