Sansrom Postad 16 December , 2006 Rapport Postad 16 December , 2006 Dålig linje? Borde han fatta att jag bluff-ess-bluffar i och med min passiva linje innan? PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP1 ($112.30) MP2 ($35.10) CO ($41) Hero ($177.15) SB ($97.05) BB ($25.30) UTG ($118.80) Preflop: Hero is Button with 6, A, A, 6. 2 folds, MP2 calls $1, 1 fold, Hero raises to $4.5, SB calls $4, BB calls $3.50, MP2 folds. Flop: ($14.50) 4, 6, 8(3 players) SB checks, BB checks, Hero checks. Turn: ($14.50) 2(3 players) SB bets $5, BB folds, Hero calls $5. River: ($24.50) Q(2 players) SB bets $10, Hero raises to $53.35 Citera
berrabb Postad 16 December , 2006 Rapport Postad 16 December , 2006 Eftersom du inte slår om på turn finns det helt klart en risk att synar med sin K hög färg. Dock är det ett bra bluff ess men då gör jag helst det på turn. Dock kan men spela en nöt färg på detta sätt. Dock kräver det offta att men även har set. Citera
Djens Postad 16 December , 2006 Rapport Postad 16 December , 2006 SB checks, BB checks, Hero Bets the pot. FYP Dock kan men spela en nöt färg på detta sätt. Dock kräver det offta att men även har set. Vad är färgen på en nöt? Citera
Sansrom Postad 16 December , 2006 Författare Rapport Postad 16 December , 2006 SB checks, BB checks, Hero Bets the pot. FYP Point taken. Slänga vid omslag? Turnplan vid syn? Citera
iller Postad 16 December , 2006 Rapport Postad 16 December , 2006 Beta floppen. Som spelat höj pott på turn. Citera
Djens Postad 16 December , 2006 Rapport Postad 16 December , 2006 Pottar du turn så får alla färger sjukt svårt o syna, får du syn på turn så checka river. synar de två gator så synar de nsätan alltid river. Citera
Sansrom Postad 16 December , 2006 Författare Rapport Postad 16 December , 2006 Pottar du turn så får alla färger sjukt svårt o syna, får du syn på turn så checka river. synar de två gator så synar de nsätan alltid river. Med tanke på min redraw (om man nu kan kalla det redraw när jag egentligen drar från ett bluff-ess ), kan det inte finnas värde i att syna turn för att få in extra bet från färg alt. dra ut på river, om man nu ändå tänker bluff-ess-bluffa? Eller är det för genomskinligt att man bluffar mtp det passiva spelet, alltså synar lägre färger oftare på river än på turn? Eller riskerar man för mycket att man är översettad? Någon som fattar vad jag skriver, knappt så jag själv gör det... Citera
pokerponkass Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Pottar du turn så får alla färger sjukt svårt o syna, får du syn på turn så checka river. synar de två gator så synar de nsätan alltid river. Nu e detta plo 0.5/1.. där e det inte speciellt ovanligt att folkinte kan folda en flush.. ,men pot på flop och turn är korrekt spel tycker jag med Citera
greywolf Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 SB checks, BB checks, Hero Bets the pot. FYP Point taken. Slänga vid omslag? Turnplan vid syn? Ingen slår om på floppen utan essshög färg. jag skulle potta floppen potta turn och potta river om jag fyller. river hade jag inte skjutit en tredje gång för har dom synat flopp o turn så synar dom ofta river med. Citera
Ekenstar Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 SB checks, BB checks, Hero Bets the pot. FYP Point taken. Slänga vid omslag? Turnplan vid syn? Ingen slår om på floppen utan essshög färg. jag skulle potta floppen potta turn och potta river om jag fyller. river hade jag inte skjutit en tredje gång för har dom synat flopp o turn så synar dom ofta river med. Förutom möjligen straigtflushen som är möjlig på den brädan, och då är det bara att slänga mellansettet. Citera
Mejer Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Floppcheck följt av att spela på bluffässet blir lite knepigt tycker jag. Lite som att du väljer att försöka spela på det först på turn och då blir bluffen helt plötsligt ganska långsökt. I min värld så ger man inte gratiskort med floppad flush. Citera
PokerWiz Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 SB checks, BB checks, Hero Bets the pot. FYP Point taken. Slänga vid omslag? Turnplan vid syn? Ingen slår om på floppen utan essshög färg. jag skulle potta floppen potta turn och potta river om jag fyller. river hade jag inte skjutit en tredje gång för har dom synat flopp o turn så synar dom ofta river med. Förutom möjligen straigtflushen som är möjlig på den brädan, och då är det bara att slänga mellansettet. Många synar bara med den svitade färgen där på floppen. Citera
Hjort Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 I min värld så ger man inte gratiskort med floppad flush.Blir man ofta stackad med mellanfärgen när motståndaren väntar med att panga till turn i din värld? Citera
Mejer Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 I min värld så ger man inte gratiskort med floppad flush.Blir man ofta stackad med mellanfärgen när motståndaren väntar med att panga till turn i din värld? Vet inte hur jag ska kunna svara utan att bli ägd nu. Jag är väldigt vektight när det gäller PLO och undviker på så sätt en hel del +ev och dessutom stackningar med mellanfärgen. Det jag försökte lägga fram var att det blir svårt för honom att spela på bluffässet , dvs visst kan man spela nötfärgen med en check på flop, men jag tycker att det blir ett steg för mycket i bluffen. Risken är att fi hittar kvidsyn med mellanflush och då sitter man där och skäms. Kan dock vara så att jag tänker ett steg för kort. Citera
Recommended Posts