ssjos Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter Preflop: Hero is BB with [Qs], [Qc]. 1 fold, UTG+1 calls, 2 folds, MP3 calls, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero raises, UTG+1 calls, MP3 calls, CO calls, SB calls. Flop: (10 SB) [6h], [Jd], [8h] (5 players) SB bets, Hero raises, UTG+1 3-bets, MP3 folds, CO folds, SB calls, Hero caps, UTG+1 calls, SB calls. Turn: (11 BB) [6s] (3 players) SB bets, Hero calls, UTG+1 calls. River: (14 BB) [7c] (3 players) SB bets, Hero calls, UTG+1 raises, SB calls, Hero folds. Final Pot: 19 BB Midpos tar potten med: Tc 9c (Stright, 10 high) SB visar: Ad 8c Min fråga är nu, borde jag foldat ut tidigare?, Borde jag spelat aggressivare? Jag var väldigt rädd att SB satt floppat 2par eller set, eller till och med att han träffa tripsen på turn. Dock så kunde man ju tänka sig att Midpos satt med något drag. Såhär i efterhand känns SB:s aggro streak helt sjuk dock, han hade ju typ inga kort alls. Och jag blir förvånad att se att jag ledde potten på turn. Citera
Gyre Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Största felet jag hittar är din fold på river. Det ligger 19 big bets i potten, du har redan synat ett på rivern och du stänger bettningen med din syn som du inte gör. Varför inte syna där? Du ska ju vara slagen mer än ca 95% av gångerna för att lägga ner för ett sista bet där, och det har jag svårt att se hur du kan vara säker på att vara. Citera
Hjort Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 Med händer som QQ och liknande så får du helt enkelt räkna med att generellt sett gå back på de två sista rundorna. Din vinst kommer huvudsakligen från att ha gjort potten stor på de tidiga rundorna och på de sista rundorna får du helt enkelt finna dig i att betala av en hel del händer som dragit ut dig. På sista rundan så tror jag inte att du kan hitta en fold faktiskt, 19:1 och överpar går inte att folda. Citera
Recommended Posts