Gå till innehåll

Berätta om hur du åkte!


Zire

Recommended Posts

Är hyfsat shortstacked, och plockar upp 77 på handen. Limpar in och floppen kommer och jag träffar trissen, sen är det en 10:a och något annat skitkort. Ingen möjlig stege, inte ens ett stegdrag och det är i regnbågens färger. Det betas på ganska duktigt och jag går all in och får bara syn av en person. Jag är rädd att han sitter på två 10:or men... Han slänger upp två kungar, jag leder ju ganska stort här. Turn kommer, en KUNG... Det finns inte ord att beskriva den besvikelsen. 2 outs, och han träffar... JÄVLA SKIT :evil:

 

Men men... det kommer kännas bättre imorgon :) Slog Glimne iaf :D

 

Exakt så jag åkte, fast med set i sjuor mot två kungar som träffar set på turn. Jävla helvete alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

10K på knappen, hyfsat shortstacked, blinds 500/1000, fold fram till mig och gör ett köpförsök för halva min stack 5K med AQo, storstack på BB ställer mig all in med ett omslag och jag kan bara svara, rätt övertygad om att jag har en coinflip för att dubbla upp, BB visar 77, floppen är blank, turn fyller BB´s set med ännu en 7:a, jag sveper julölen och tar ett par djupa andetag medan jag ser på river som ju redan är död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår upp till 2.4k med J5o, 400/800-blindar, bb synar, 20k kvar för oss båda, jag har 600 mer. Flopp 876, Han betar pott, jag slår om all-in. Han klarar inte av att lägga topptrissen utan synar med 88 på näven.

Spelade ruggigt bra och aggressiv poker de två första timmarna, 35k, sedan fick jag mycket mothugg på ett nytt bord av småstackar som spelade kamikazepoker, och jag bestämde mig vid fel tillfälle att det var nog.

 

 

Ehh. Du verkar ganska dålig men .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår upp till 2.4k med J5o, 400/800-blindar, bb synar, 20k kvar för oss båda, jag har 600 mer. Flopp 876, Han betar pott, jag slår om all-in. Han klarar inte av att lägga topptrissen utan synar med 88 på näven.

Spelade ruggigt bra och aggressiv poker de två första timmarna, 35k, sedan fick jag mycket mothugg på ett nytt bord av småstackar som spelade kamikazepoker, och jag bestämde mig vid fel tillfälle att det var nog.

 

 

Ehh. Du verkar ganska dålig men .....

 

Hur kan du inte förstå att han skämtar? Hur, hur, hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKIT!

 

70k för 20 min sedan.

 

1. Blinds 600/1200. Slår upp till 3,2k med AT från knappen. BB pushar för 10k. Synar till slut. Han har KQ. K på flop.

 

2. Slår upp till 3,3k i tidig pos, denna gång med AA, en kille i MP synar. knapp slår om till 13k. han har 27k bakom. Jag ställer. knapp synar med TT. T på flop

 

3. 15k kvar. Kille i sen pos dubblar blinds till 2400. JAg ställer in sista 15k med AK. han synar med AQ. Q på turn.

 

JAg gråter av skratt

 

Edit: Hade 15k och inte 25k kvar inför sista handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte innan turneringen startade genom att Nordicbet lyckades blockera mitt konto helt utan anledning! Mailade dom när det hände 1 timme innan det var dax, fick svar en timme efter turneringen börjat...

Då bad dom om ursäkt och skyllde på att dom inte hunnit svara på alla mail som kommit...

Never again.... :evil:

Hann du köpa in dig? Antar att du iaf fick buyin tillbaka isf.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår upp till 2.4k med J5o, 400/800-blindar, bb synar, 20k kvar för oss båda, jag har 600 mer. Flopp 876, Han betar pott, jag slår om all-in. Han klarar inte av att lägga topptrissen utan synar med 88 på näven.

Spelade ruggigt bra och aggressiv poker de två första timmarna, 35k, sedan fick jag mycket mothugg på ett nytt bord av småstackar som spelade kamikazepoker, och jag bestämde mig vid fel tillfälle att det var nog.

 

 

Ehh. Du verkar ganska dålig men .....

 

Hur kan du inte förstå att han skämtar? Hur, hur, hur?

 

Kan ju bero på att jag är lite mer erfaren än dig och sett dylikt spel ganska många gånger.

 

Var lite förvånad dock över att någon erkände dylikt. Folk som suger brukar inte skylta.

 

Men whatever 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKIT!

 

70k för 20 min sedan.

 

1. Blinds 600/1200. Slår upp till 3,2k med AT från knappen. BB pushar för 10k. Synar till slut. Han har KQ. K på flop.

 

2. Slår upp till 3,3k i tidig pos, denna gång med AA, en kille i MP synar. knapp slår om till 13k. han har 27k bakom. Jag ställer. knapp synar med TT. T på flop

 

3. 15k kvar. Kille i sen pos dubblar blinds till 2400. JAg ställer in sista 25k med AK. han synar med AQ. Q på turn.

 

JAg gråter av skratt

brutalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade ca 35k och fiskar upp :Ky: :Ky: Då sitter jag på SB (eller om det var BB?)

 

Blindsen var 1.000/2.000.

En i mitten pos höjer till 4.000.

Snubben på knappen går över till 9.000.

Jag lägger in 18.000.

MP lägger sig.

Knappen synar.

Flop :Qy::Xy: :Xy:

Jag skjuter in allt jag har kvar, 17k.

Fi blixtsynar -> Han visar upp :Qy: :Qy:

God natt!

Ute som 756'a.

Fyra timmars slit...

God natt!

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett misstag ikväll. (Eller gjorde jag två ???), och det kostade mig ner

till ca 10 tusen i marker (hade ca 30 tusen , spelaren som går all in hade strax under 20), synade med AK suited efter en tids funderande, killen vänder upp AA. Det ironiska i kråksången är

att jag tidigare hade skinnat honom med en likadan

hand fast tvärtom... lol

 

 

Blindsen är nu på 600/1200, har 11 tusen kvar och

tittar på A 10 i spader, sitter på knappen, bara

spelaren före mig har limpat in. Går all in för å

sno lite blinds och limps.

Lilla och stora lägger sig, spelaren som limpat(hade 16.000 )funderar tills tiden nästan rinner ut, och

synar med JJ. floppen visar låga kort med 2st spader,

sen drar jag dött.

Har sällan känt ett sånt vakum i skallen förut.

 

Åkte ut på plats 1044

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukaste nånsin.

 

slog upp med AA utg. sb slår om. jag syn. flop AAT. han bet jag syn. turn K, han check jag check. river X. ha nbet halvpot jag push. han viker upp royal. plats 522.

 

En sådan har jag varit med om men med KK. Skillnaden var att jag åkte på 30 plats i en större rurre. I denna hade vi en royal vid mitt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukaste nånsin.

 

slog upp med AA utg. sb slår om. jag syn. flop AAT. han bet jag syn. turn K, han check jag check. river X. ha nbet halvpot jag push. han viker upp royal. plats 522.

 

En sådan har jag varit med om men med KK. Skillnaden var att jag åkte på 30 plats i en större rurre. I denna hade vi en royal vid mitt bord.

 

vilken turre var det? live turre lr? för de här är väl största online turren...

 

sjukt att sånt händer live också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...