Gå till innehåll

De mest minnesvärda händerna?


Ronin

Recommended Posts

Vilka är de skönaste händerna ni spelat, respektive värsta bad beats? Har ni några enskilda händelser i pokerkarriären som etsat sig fast i minnet?

 

Min bästa respektive värstsa han är nog som följer, notera att det inte har med stora vinster eller fantastiskt fina händer att göra utan timingen som gjorde att de etsade sig fast.

 

Bästa minnet

Sitter shortstacked på en turnering och har 3000 "poäng" kvar då avreage ligger runt 10000, får JJ på hand och trots att det höjts innan mig så går jag all in. Till min fasa så får jag 3 callers och tänker att nu ramlade jag ner i ormgropen... JJ kan ju inte slå ut 3 st...

 

Floppen kommer med bara låga kort, alla checkar, på turn kommer 10 och en satsar. De andra lägger sig och han hade A10, så mina JJ höll, och jag gick till dryga 12 000 vilket gjorde att jag kunde spela in mig på finalbordet. Otrolig skön känsla, och känslan vid ett live bord går inte att jämföra online... :)

 

Värsta minnet

Sitter och spelar 1-2 kronas med mina vänner, jag har precis lärt några av dom grunderna i Hold em och vi har spelat några timmar och snackat, spelat och druckit öl. Plockar upp 55 på hand och floppar kåken 5JJ, jag höjer och blir höjd tillbaka, ett litet ställningskrig pågår och han vinner handen med A9, genom att han får A på turn och A på river...

 

Min kära vänner påminner mig gärna och ofta om den handen, pengaförlusten blev en 20 kr, men kändes snarare som ett par hundra dollar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönaste handen

Sitter och spelar hold'em med några vänner och får 6-6 på handen.. Får en höjning emot mig och jag går med.. Floppen kommer 6-J-?.. Har triss nu och höjer och blir callad.. Turn kommer ?, och det blir bet och call.. River kommer J och jag höjer och blir callad.. Första spelaren visar upp A-A på handen, andra 9-9, men ändå vinner jag med 6-6.. Noterbart var att det hade börjat gå utför med mig innan den handen..

 

Värsta handen

Spelar mörkpoker i skolan med vänner.. Får upp en kåk med 3-3-3-J-J på handen i given.. Står nöjd i köpet och höjer sen med 5 kronor(mycket då :) efter att nån öppnat med 2 kronor.. Alla lägger sig utom han, som tänker efter lite innan han synar.. Då visar det sig att han fixat en kåk med T-T-T-Q-Q i köpet( 1 kort).. Jag blir förkrossad och kommer aldrig ifatt igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönaste handen

Sitter och spelar ett ganska tufft live cash game med 8 andra. Får A-K off suit. Blir ganska mycket preflop-höjningar. På floppen faller bara skräp med två hjärterkort. Försöker köpa potten genom en ganska stor höjning. Alla lägger sig utom en som synar. Fjärde kortet är ytterligare en hjärter. Laddar bössan igen om betar en hundring. Killen ger sig inte, han synar. Femte kortet är ytterligare en underbar hjärter (sitter med hjärteresset) och betar 1/4 av potten för att få syn. Killen höjer mig med alla sina marker och jag synar. Han har J-J varav en hjärter. Jag lägger fram hjärteresset och börjar skopa in monsterpotten. Inget vidare spel av mig, men ögonblicket då dealern la upp fjärde hjärterkortet på bordet och inser att man har bästa handen är det så att man får rysningar i hela kroppen.

 

Värsta handen

I en live-turnering förra helgen. Har runt 5000 i marker, averege är runt 9 000. Synar preflop med 8:heart: -6:heart:. Flop: 2:heart: -A:spade: -7:heart: Jag betar 500 marker. Andra killen höjer 500 på mig. Jag synar. Turn: T:heart:. Bingo, träffar färgen. Jag checkar. Killen höjer 2000, jag går all in med mina resterande 2500. Killen tänker ett tag och synar med A-K varar esset är i hjärter. Sista kortet är 5:heart: och jag är utslagen. Hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i skolan för några dagar sedan, med papperslappar som representerar pengar, istället för chips alltså.

 

Min vän (motspelare) går all-in preflop med 33, jag synar med KK.

Floppen kommer 378, jag blir såklart lite irriterad. Turn 7, river 7.. Fyfan vad jag skrattade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa är nog final bordet på Expekt 10000 $ guranti.

Jag och ent till kvar

 

Vi hade nog lika stor stack : Reraisad av SB som hade AK unsuted.

Min hand : J :diamond: 10 :diamond: call

 

Flop: J :club: 10 :spade: K :spade:

 

 

raise re-raise re-raise re-raise all in .

Turn, river: 4 :diamond: 3 :spade:

 

Värsta handen som kostade mig 200 $i 1 /2 $ _NL:

 

Jag: K :diamond: 9 :diamond:

 

Motståndare :A :diamond: Q :diamond:

 

 

Bordet: 8 :diamond: J :spade: 10 :diamond: Q :club: 7 :diamond:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej!

 

Mina två värsta händer är följande:

 

Hade precis satt mig vid ett 2/4 NL bord. Får 9 10 s och en kille höjer till 8. Jag synar flopen va 9 9 10. Han höjer 20 USD. Jag går all in... Han har 10 10 SUCK!

 

Satt för ett par dagar sen vid ett 2/4 NL bord på Expekt. Har pocket sjuor. Vi är tre spelare som ser floppen. Den är 7 3 K rainbow. Jag checkar. En kille höjer 20. Jag reraisar 90. Han synar. Turn är 10. Två hjärter finns på bordet. Jag går all in på 250. Han synar. Rivern är hjärter fyra. Suck tänker jag (han kanske drawade till en färg) Hjärtat stannar när han visar upp 5 6 os..... Ridå... Potten va på 700 USD....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnering för en dryg vecka sen. Short stacked..25 kvar...10 får pengar. Får QQ i SB. En spelare har callat innan mig och jag går blixtsnabbt all in. Big blind spelar om all in. Spelaren som callat innan mig funderar ett tag och sedan även han all in och visar KK men det lustiga är att big blind visar AA. Flopen fylld av hackor och inte heller turn hjälper någon. Gonatt tänker jag med ser i samma stund en fru dyka upp på river!!!!! Förtsa och förmodligen sista gången en tjej har hjälpt mig i en svår situation. Uppslagningen innebar en stack på en bit över medel och så småningom 620$ i förstapris :lol:

 

Värsta är även det turnering. Sitter i big blind sent i turneringen. Inte många kvar...snart dags för pengarna. Blindarna är höga och det stjäls hejvilt. Får AJ och alla lägger sig förutom lilla mörken (som har något mer pengar än mig)som går all in. Svarar naturligtvis med min fina hand och ser till min förtjusning 35...dessutom är flopen A J 8. Därefter inträfar det osannolika...nämligen turn 5 river 5 och gonatt för Josam. Minns inte vad jag slog sönder...men nåt var det!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den värsta är kanske ett felspel. sitter med nutflushdraw efter flop i hjärter. checkar och får nötfärg på turn. checkar där också för att "jag har ju inte träffat färg" självklart låter jag med det honom köpa in färgstege på river. och oj så ute ur den turneringen jag var.

 

bästa var igår tror jag :) sitter med AJ har höjt lite innan flop och träffar ett ess. hoho ett ess och jag har hög kicker tänkte jag in med pengarna (var shortstacked) hehe han hade träffat både dam och ess på flop :S iiiiih tänker jag. turn T river K JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D

 

gick även in all in på nut flush draw efter flop och blev räddad av en sista spader på river :) *sigh* mycket tur igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bästa:

 

pocket 88

floppen 887

jag checkar hela vägen ända från början till slutet och callar enbart en kille som bluffar bort hela sin stack..

 

värsta:

 

idag,

pocket QT

flop: AKJ

 

en kille går all in, jag hänger med

 

han har KJ och får en J på rivern..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illa att jag bara kommer ihåg den värsta:

 

PLHE på ladbrokes, hittar AA på knappen och blir höjd. Höjer tillbaka, han höjer tillbaka ännu en gång. KK tänker jag, och blir skitnöjd. Slår om en gång till, och han synar bara. Jag träffar settet på floppen och han har bara $3 kvar efter vårat höjningskrig och de pengarna åker såklart in. Nice, stor pot.

 

Turn: J

 

River: J

 

Han håller såklart JJ. Helt absurt, jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa handen är väl den största potten jag vunnit...

 

sitter på 2 :heart: 2 :spade: , synar ner en $6 raise på $1/$2 NL på prima

 

floppen kommer K :heart: 9 :club: 2 :club:

 

han som preraisa slår på en maffig $26 raise, jag tänker i ca 2 sekunder slår sedan in allt jag har kvar, (ca 190 dollar), och hör och häppna, snubben på button hittar synen på min $190 dollar raise (ska väl tillägas att han var GRYMT steamad och hade blåst säkert 600 dollar på detta bord) och även han som raisa först hittar synen

 

flop

 

K :heart: 9 :club: 2 :club:

 

turn: 4 :heart:

 

river: J :spade:

 

mr tilt visar upp K :spade: T:clubs:

 

preraisarn visar upp A :club: K :club:

 

jag vinner med 2 :heart: 2 :spade: 2 :club: K :heart: J :spade:

 

Den värsta handen är en hand jag förlora idag.

 

$1/$2 NL på prima detta också

 

Plockar upp A :club: A :heart: på knappen, trevligt tänker jag men ännu trevligare är dock att UTG slår in $12 preraise direkt.

Det blir min tur och jag reraisar upp till $24 och helt oväntat så höjer BB $55

 

den första killen tänker länge men lägger sig till slut. Underbart tänker jag, här ska deg skördas, jag går all-in med allt jag har kvar ($170)

 

Storraisarn tänker länge men hittar till slut syn:

 

flop: Q :heart: Q :club: 4 :heart:

 

turn: J :heart:

 

river: 6 :spade:

 

Hans kort vänds upp och jag tror inte mina ögon, jag gnuggar dom snabbt och kollar igen, jajamensan, visst har han visat upp A :spade: Q :diamond:

 

 

$401 potten rakt ner i hans ficka... aningens störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag spelar FL. Den bästa enskilda handen kommer jag inte ihåg, men alla de gånger man suttit i BB och fått gratis-spel med skräpkort som träffar floppen är roliga, t.ex. 92 när korten kommer upp 92AJ9.

Den största enskilda potten vann jag annars från sen pos. med JQ, när korten kom upp 89TA7. Dom andra hade 88, AJ, AT, JT resp. 99.

 

Händer som jag hatar att förlora är när jag spelar mot folk som vägrar slänga sina pocket par, och träffar på river. T.ex jag höjer tidig pos. med AK, bordet kommer upp A89K2, och killen med 22 vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns ingen spektakulärt skön hand, men den som just nu känns värst är följande, mest för att jag spelade den så dåligt...

 

Spelade en $10+1 PL THe tournament igår, det var 15 pers kvar (ca 1/6 av startfältet), jag hade ganska precis average stack och satt nånstans mid to late pos när jag plockar upp AA. Härligt. Alla foldar ända fram till killen till höger om mig, som har en stak på dryga 10k (mot mina 6.5k), och han gör en minimumraise. Här tabbar jag mig. Jag synar. Alla andra lägger sig. Floppen tycks tämligen ointressant. Något i stil med T 9 4 rainbow eller så.

Han bettar, jag höjer pot, han synar. På turn har jag drygt 2k kvar i marker och han bettar för att tvinga mig all-in. Jag synar.

Bara för att se att han träffat stegen på turn.

 

Så otroligt klantigt att inte maxiraisa preflopp!

Det hade kunnat ge mig en fin position inför det annalkande finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa minnet

 

För ca ett halvår sen. Spelade en $5000 Freeroll på Lad. Efter att ha tagit mig igenom 1998 spelare var det bara jag och en kvar. Jag har ca 60% av chipsen när jag plockar upp QQ i SB. Eftersom blindsen är höga och min motståndare är aggressiv så försöker jag checkraisa. Mycket riktigt raisar han och jag reraisar ca halva hans stack. Han går allin och visar AK. Känslan efter att mina QQ hållit och jag vunnit turneringen är obeskrivlig. Med tanke på att jag vann 4-5 gånger vad jag hade i BR då. Klockan var säkert 3, men jag var så uppe i varv så jag kunde ändå inte sova på flera timmar.

 

En härlig hand igår också. Tx NL. Spelar 67o i sen position. Floppen kommer :heart: 5 :club: 4 :club: 3. En kille i tidig position höjer ca 4 BB och får 3 syn, Jag vill få eventuella färgdrag eller set att betala så jag reraisar potten. Får omslag från raisaren och en kille efter honom går allin och den tredje synar. Jag är överlägset störst vid bordet och sätter resten allin. Turn kommer :club: 5 och jag svär högt för mig själv. Färgdrag satt, hade någon set eller tvåpar satt kåk/fyrtal. Jag har i det här läget i princip gett upp. River kommer en blank och därefter vinner jag potten. Visade sig att två av de andra hade A2 och sucker-stegen, och den tredje hade QQ!!! Så de hade behövt runner-runner för att slå mig :D

 

Värsta minnet

 

Finns ju massor. Men värst var nog när jag var nere i en rejäl svacka och förlorade allt. Plockar upp AA och höjer rejält. Får sen syn. Floppen kommer AT3, två spader. Jag höjer ca halva potten, jag vill ju ha med honom men ändå få honom att betala dyrt för färgdrag. Är beredd att check-folda om ett tredje spader kommer. Han synar och det kommer en blank på turn. Nu vill jag gärna vinna potten direkt, så jag raisar ca halva hans stack, betydligt mer än vad som redan är i potten. Jag har ju nötterna så. Han synar till min stora förvåning. Är rätt säker på att han har färgdrag nu. River kommer :heart: Q. Jag bettar lite för att få ut mer pengar om han nu suttit på något hela vägen. Får omslag allin! Nu blir jag konfunderad. Men han kan ju ha suttit på AQ och satte tvåparet. Eller QQ kanske. Bara KJ som slår mig. KJ i spader kanske? Jag synar i alla fall, och han visar KJo och hade alltså bara damen som kunde hjälpa honom.

 

Sen tog jag paus från spelandet en vecka...

 

Sen har man ju förlorat allin på floppen mot runner-runner ett par gånger, och det suger ju alltid. Men det är alltid värre när det kommer flera sådana under en kort tidsperiod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste få beklaga mig lite över en grej som hände precis. Jag har precis börjat spela och första handen jag plockar upp är :club: K :spade: K . Jippie tänker jag. En ennan mig raisar till min stora glädje till 5xbb. Jag reraisar till 15xbb. Han raisar då till 40xbb. Jag synar bara här, vilket jag vet är ett misstag, men men. floppen är: :diamond: 8 :heart: 9 :club: T . Han går all-in. Jag synar. Han visar TT.. Hela inköpet borta i första handen...

 

Inte nog med detta, i nästa han plockar jag upp :heart: Q :diamond: Q . Kommer inte riktigt ihåg hur denna hand utspelade sig, men det sluta med att han visa KK och jag var ytterligare ett inköp fattigare :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna posta ett trevligt inlägg, om hur idioten (jag) räddas av river.

 

Spelar en freeroll med 3000 spelare. Det är kanske 2000 kvar. Får 6-6 i mellanposition. Alla foldar fram till mig som prövar en rövare och går all in. Alla lägger sig utom en som synar med A-K. Floppen kommer 4-5-A. Shit, tänker jag. Turn en tvåa... river en trea! Klår hans esspar med en retsam liten stege. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa: (mest minnesvärda)

 

Kör en simpel 50-kronorsfinal efter slagit ut några polare. Börjar med :diamond: 9 :heart: 6. Tänker att detta är min chans. Ligger under en del, så jag bluffar en höjning. Motståndarn synar.

Floppen: :spade: A :diamond: 3 :club: K. Han passar, varpå jag höjer ganska rejält. Han synar.

Turnen: :club: 10

Jag ser min möjlighet här i spelet, då han endast satsar en liten summa. Jag höjer riktigt mycket, han synar.

Rivern: :club: 7

Han passar åter igen och jag satsar allt. Vågat, men vilken glädje det blev när han lade sig. Han berättade senare att han hade tvåpar i A3. :D

 

Sämsta:

 

Förlorat med färg mot kåk två gånger i rad. Inga stora summor dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en live-turnering igår och fick en minnesvärd upplevelse.

 

Jag är BB och får TT, två pers synar BB, jag höjer och blir synad av båda motståndarna.

Flop: A :club: K :spade: T :club:

Jag är tror att mina tior fixar biffen och går all-in, båda mina motståndare synar mig! :?

Jag försatte de båda motståndarna all-in så vi slänger upp korten på bordet. De har QJo båda två!

 

Turn: T :spade: hell yeah! :lol:

 

River: en sketen dam eller något, vem bryr sig? :D

 

Btw, jag vann turneringen. :)

 

Till de dåliga minnena hör alla de gångerna jag har haft nötfärgen och någon har haft kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Angående minnesvärda pokersessioner och hur kortleken kan slumpa sig ibland. Observera att detta inte hände på någon sk. riggad site utan i ett vanligt hederligt(?) IRL-pokergäng.

 

Spelet är TH kan vara intressant att tillägga.

 

Under en minnesvärd tidsperiod under detta spel så vinner en och samma kille tre potter i rad! Kanske inte så märkvärdigt egentligen, men just denna kille är riktigt usel på poker!!!

 

Nej, jag skojar bara. Det som var lite märkvärdigt att han alla dessa tre potter vann på stege.

 

 

Om inte dessa tre stegar på rad får er att höja på ögonbrynen så kanske den tre-hands period som hände lite senare på kvällen kan göra det. Under dessa tre händer så vinner jag hand nummer 1 och 3. Första handen vinner jag med pocket 10or som tillslut blir ett fyrtal, och hand nummer 3 vinner jag med pocket 6or som ger mig en fin pott där jag slår en kåk med mitt andra fyrtal!

 

Minnervärd session, helt klart!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...