Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!!

Spelar väldigt mycket turneringar och är väldigt nyfiken på om man kan räkna ut vad average handen är om man spelar på 9 personers bord och först 7 har foldat fram till ens sb vad som förväntas vara average handen då?

Jag tror själv att det inte går att räkna ut för folk spelar som all vet olika men rent logiskt borde den ju inte vara Q7 fortfarande iaf då för det mesta har ju en hel del skräp foldats fram till en även dåliga ess i tidig position iofs..

Detta resonemanget är på höga blinds då folk spelare aggresivare och ställer in med ganska så många händer..

* RP och flytt till Turneringspoker - QoS *

Postad
Får väl försöka att förtydliga vad jag menar då=)

Jag är alltså ute efter vad som förväntas vara bättre än vad BB har i average i det läget..

Ok. Att beräkna hur hans troliga händer förändras pga foldade kort du inte sett ger inte särskilt mycket och är jobbigt att räkna ut. Jag tror inte nyttan är särskilt stor med det heller. Utgå istället från att han har slumpmässiga kort.

Om du nu vill veta vilka kort som har fördel mot slumpmässiga kort så är http://www.pokerstove.com att rekommendera.

Nästa steg är att klura ut vilka händer han kommer syna med och vilka han foldar med. Baserat på det så kan du se hur ofta du vinner mörkarna osynad och vilket genomsnittligt väntvärde du kommer ha när du blir synad. Återigen, använd pokerstove för det.