Gå till innehåll

Köpråd för nya hörlurar?


quizz_kid

Recommended Posts

Jag har ett par Philips SBCHP890

...

Ett köp jag inte ångrat en sekund.

jag backar Vivi, SBCHP890 är grymt sköns
Håller med vivi, Pihlips HP890 är finfina..

Riktigt bra bas, passform (kanonbra straps, brukar vara svagheten hos många lurar) och "isolering".. har köpt två stycken om de ena skulle gå sönder o dom skulle sluta tillverkas.

 

Riktigt lång sladd också, perfekt för hembio etc om man sitter en bra bit ifrån ibland. Dom är stora men för hemmabruk är dom perfekta, inget man går ut på stan med direkt.

Säger som så många andra här, Philips SBC HP890! Otroligt sköna lurar med mycket bra ljud. Haft mina i dryga 2 månader och har inte en enda gång ångrat mitt val.

Ja, jag får väl ansluta mig till skaran som varmt rekomenderar Philips SPS HP890! De låter betydligt dyrare än vad de är. Men som sagt, det är ju ingenting man har på sig då man går ute.

Så för utomhusbruk har jag ett par Koss Porta Pro för tillfället men det är ingenting jag vill rekomendera. Visst, från början var de väl bra men det tog inte lång tid föräns ljudet i dom började bli sämre. Samma sak hände för han jag delar lägenhet med så jag har i alla fall fått uppfattningen att det är dålig kvalite i dom. Men det kanske bara är vi som haft otur eftersom de är ju väldigt populära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öööh, va?

Jag antar att du menar någon form av 3D-stereo? Annars är ju monolurar hyfsat sällsynta...

 

Skulle själv inte ta i 3D-lurar med tång, speciellt inte i samband med musikproduktion eftersom dom av sin natur förvränger ljudet.

 

Kan kanske vara kul som effekt iofs, när man slölyssnar och inte har några större krav på att det man lyssnar på skall vara ungefär samma sak som en gång spelades in...

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett par Philips HP890 tidigare, som ju har fått en massa beröm här, men jag var faktiskt inte alls imponerad av dem. Dessutom gick de sönder efter ett år då jag tappat dem några gånger för mycket i golvet. De ser skönare ut än de är också.

 

Då Philipsarna gick sönder införskaffade jag ett par Sennheiser HD555, dessa rekommenderas varmt! Kanske kostar lite mer än 500 kr, men det är det värt. Mycket prisvärda lurar. De ser inte lika bekväma ut som HP890, men är i mitt tycke skönare. HP890 är ju så stora att de nästan känns som att ha en cykelhjälm på huvet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...