matte med slice Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Fulltilt 11+1 SnG turbo. Inga read på fi. Seat 1: Hjälte (1,410) Seat 2: Pegleg87 (1,440) Seat 3: sploch73 (1,485) Seat 4: SenorBear (3,160) Seat 5: A_True_Rounder (1,675) Seat 6: bagwell5 (1,565) Seat 7: Protectus111 (1,355) Seat 8: lintingting (1,410) SenorBear posts the small blind of 30 A_True_Rounder posts the big blind of 60 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hjälte[Qd Qh] bagwell5 calls 60 Protectus111 folds lintingting folds Hjälte raises to 220 Pegleg87 folds sploch73 calls 220 SenorBear folds A_True_Rounder calls 160 bagwell5 calls 160 *** FLOP *** [4s 4c 2d] A_True_Rounder checks bagwell5 checks Hjälte ?? Vad är bästa spel här? Skall man betta kan det väl bara bli tal om att kasta ut ratten genom dörren och trycka på gasen? Checka känns ju inget bra det heller med tanke på K och A som kan komma. (säkert väldig trivialt men det kan vara bra att få lite koll o feedback på det med ibland) //Matte Citera
Ekstrom Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Betta 2/3 eller pottbet, och förhoppningsvis ta ner potten direkt. Citera
cluelessrookie Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Hjälte hade 1410, satsat 220 = 1190 kvar. Potten är 750 (om jag nu räknade rätt). Vid pottbet skulle Hjälte ha 440 kvar och om en synade efter så skulle potten vara på 2250. Det är väl lite jobbigt att slippa undan här eller.... Cluelesrookie Citera
moetrix Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Precis som clueless säger så är man så sjukt pottcommitad om man bettar pott på flopp och får syn, och då finns ju inte folden även om det kommer A på turn o K på river. I detta läge skulle jag ställa på floppen, och förmodligen få syn av lägre PP än dina schlajnor , då folk ofta spelar så på låga sngs, särskilt om det är turbo då folk gärna chansar för att kanske få en stack, än att fega och ätas opp. Peace Citera
matte med slice Postad 15 December , 2006 Författare Rapport Postad 15 December , 2006 resonerade som så också att man är endå commitad så jag slängde in keramiken. Fisarna foldade. //Matte Citera
Max Cady Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Jag tycker du raisar lite mycket preflop, 180 hade räckt.På floppen är det solklart att du måste beta, minst halvpott men gärna lite mer. Citera
matte med slice Postad 15 December , 2006 Författare Rapport Postad 15 December , 2006 Jag tycker du raisar lite mycket preflop, 180 hade räckt.På floppen är det solklart att du måste beta, minst halvpott men gärna lite mer. jag brukar köra 3bb + 1bb/limpare så egentligen var det i minsta laget. Men det blev väl lite stressigt för gubben helt enkelt med 4 bord samtidigt som man skulle hitta rätt knappar på tangentbordet //Matte Citera
Max Cady Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Jag tycker du raisar lite mycket preflop, 180 hade räckt.På floppen är det solklart att du måste beta, minst halvpott men gärna lite mer. jag brukar köra 3bb + 1bb/limpare så egentligen var det i minsta laget. Men det blev väl lite stressigt för gubben helt enkelt med 4 bord samtidigt som man skulle hitta rätt knappar på tangentbordet //Matte Ahhh, såg inte att en hade limpat innan dig! Då var det en bra raise preflop. Jag brukar oxå köra med 3BB+1BB/limpare. Men när blindsen ökar brukar jag gå ifrån den regeln. All in på floppen som du gjorde var kanske ett bättre alternativ än att beta pott eller halvpott. Som nån skrev så är du ju rätt comittad. Fyra bord kan vara lite stressigt. Jag är väl oxå gubbe antar jag, 33 som man e... Citera
Phyxius Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Höj lite mer preflopp. Bara att ställa på flopp. Citera
matte med slice Postad 15 December , 2006 Författare Rapport Postad 15 December , 2006 Jag tycker du raisar lite mycket preflop, 180 hade räckt.På floppen är det solklart att du måste beta, minst halvpott men gärna lite mer. jag brukar köra 3bb + 1bb/limpare så egentligen var det i minsta laget. Men det blev väl lite stressigt för gubben helt enkelt med 4 bord samtidigt som man skulle hitta rätt knappar på tangentbordet //Matte Ahhh, såg inte att en hade limpat innan dig! Då var det en bra raise preflop. Jag brukar oxå köra med 3BB+1BB/limpare. Men när blindsen ökar brukar jag gå ifrån den regeln. All in på floppen som du gjorde var kanske ett bättre alternativ än att beta pott eller halvpott. Som nån skrev så är du ju rätt comittad. Fyra bord kan vara lite stressigt. Jag är väl oxå gubbe antar jag, 33 som man e... ah du närmar dig, du närmar dig. Själv är man 36 så vi lär ju dra upp medelåldern här på forumet ivarjefall. Det är inte lätt att hänga med i ungtupparans framgångar på borden men vi får göra så gott vi kan //Matte Citera
Max Cady Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Det är inte lät med reumatism, höftkulor av plast, inkontinens, hörapparat och ständigt skakande händer. Näe, det var bättre förr... Citera
eurythmech Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Gränsfall till för liten höjning preflop imho. Flop är bara push. Du får syn av en massa lägre överpar, bara en sån sak. Nej men push är lätt. Citera
vetgirig Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Det är helt rätt spelat i min mening. När blindsen blir höga så räcker det ofta med mindre höjningar än 3+1 per limpare. Push på floppen gör den lättspelad. Man vill inte i detta läget betta halvpott och sedan se ett A dimpa ner på turn. Citera
HenkeHero Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Riktigt bra spelad hand. Du får dugligt betalt och kan få bättre betalt om någon har lägre pocket. Nåt annat än all-in på floppen skulle jag ha svårt för då det antingen blir ett mesigt fisk-bet som nån med A eller K på handen kan syna eller så är man ändå committad till potten. Citera
Gäst Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 250 pre -> pusha floppen -> Få syn av 88 -> Blank turn -> River: 8 - > Skrik i ren frustration -> Starta upp en ny Citera
Recommended Posts