DrRoland Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Skulle det där vara ett skämt eller?Det är nämligen inte tillåtet att spela in/kopiera tv-program. Bara att bura in varenda människa med TV,videobandspelare/inspelningsbar DVD då alltså? Citera
Memory Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Parabol funkar nog, om du får inte rätt kanaler, polare har fått in alla världens kanaler med en parabol och nån jäkla piratbox ... Ja det lät ju lagligt.... Citera
dekutree Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Bara att bura in varenda människa med TV,videobandspelare/inspelningsbar DVD då alltså? Du e så jävla korkad. Citera
Appel Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Kan någon banna det här trollet? Jag skulle nog hellre villja påstå att det vore bättre med en tillsägelse till dig då du, som du själv säger, vandrar ut i en massa OT, och blir syrak när ngn försöker föra tillbaka samtalet till vad tråden handlar om. Citera
Appel Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Efter att ha gjort en snabbsökning på google har jag snabbt kommit fram till att enklaste sättet att se high stakes poker utan att behöva vara orolig för sin själ eller dyligt är att införskaffa sig DVDboxen med programmen. Verkar finnas att inhandla på rätt många ställen. Citera
hager Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Bara att bura in varenda människa med TV,videobandspelare/inspelningsbar DVD då alltså? Så länge dom inte spelar in så är det inte olagligt! WP Citera
brainslicer Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Jo, DVD box är nog det enda "lagliga" sättet, Jag vet inte hur det är med just GSN, men hos det flesta amerikanska TV bolag kan man se episoderna streamat gratis. Men det förutsätter att man att börja med har amerikansk IP. Sedan kan man ju köpa episoder på download sajter...men även i det fallet så säljs inte nya episoder outside US oftast. (sedan kan man ju alltid diskutera lagligheten att gå förbi regions kodningen ) poängen med allt är ju att skydda utländska bolag som senare köper rättigheter till tv serien....att dom inte redan går att se på annat vis (köpa online, se streamat, köpa som egen region dvd) Citera
Appel Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Ang Regionskodning... Finns den fortfarande?? Trodde de endast försökte få igenom den för... 14(?) år sen, eller vad det kan vara, men att det sket sig rätt fort.. Eller är jag ute till havs med segelbåten nu igen? Citera
brainslicer Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Ang Regionskodning... Finns den fortfarande?? Trodde de endast försökte få igenom den för... 14(?) år sen, eller vad det kan vara, men att det sket sig rätt fort.. Eller är jag ute till havs med segelbåten nu igen? Nog har väl så gott som alla skivor regions kodning, särskilt nya som släpps tidigare kankse i annan region? Är väl bara inget man tänker på då alla på nåtvis gått förbi kodningen på hemma spelaren....hehe. fyy, olagliga mig Citera
Juggler Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Att gå förbi regionkodningen är inte olagligt då det inte är ett kopieringsskydd. Citera
Appel Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Tror även att de flesta DVDspelare nu förtiden kommer okodade om jag inte misstar mig. Mao behöver man inte ens gå in och mixtra i DVDn.. Eller så är det jag som är så snål att jag köper begagnade prylar av mina kompisar när de köper nya saker Citera
brainslicer Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Tror även att de flesta DVDspelare nu förtiden kommer okodade om jag inte misstar mig. Mao behöver man inte ens gå in och mixtra i DVDn..Eller så är det jag som är så snål att jag köper begagnade prylar av mina kompisar när de köper nya saker Näee, använder htpc...(edit: därför jag antagligen inte vet nåt om dagens dvd-spelare) med egen tv stream server Hur som helst, kollade lite...de verkar vara lagligt med regions lösa spelare i sverige...men så är det inte i alla länder. Mindes bara ponten och gänget försökte likställa det med piratkopiering för nåt år sedan. Vi är ju piratkopierarnas mekka va det nån som sa för inte så länge sedan... och pekade finger från andra sidan atlanten Citera
Juggler Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Is this thing on? Det är många stater som är piratkopierarns Mekka enligt RIAA/MPAA nu senast är det väl Kanada som är det svarta fåret. Citera
brainslicer Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Is this thing on? Det är många stater som är piratkopierarns Mekka enligt RIAA/MPAA nu senast är det väl Kanada som är det svarta fåret. Jo, ...och pakistan, ...och argentina och...av olika orsaker, vad som antyddes om Sverige var väl just lagstiftningen...och förstås piratpartiet. Det är väl en sak om lagen förbjuder det och alla gör det...än om lagen tillåter de Citera
Myssion Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 En ukrainsk blandning mellan Salma Hayek och Teri Hatcher, typ. Jag utgick fran att eury syftade pa glassen, inte pa flickvannen. Citera
miksto Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Att se episoderna via YouTube är nog det mest "lagliga". Om man inte sen hittar en High Stakes Poker DVD-box Citera
MacDaddy Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Någon som vet om säsong 4 ska komma? Citera
Pontus_1988 Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Inget pirat snack eller liknande.. Finns den några planer att en svensk kanal köper in serien etc? Vet någon om det finns planer för en DVD utgåva? Finns det någon web cast för dessa program? Finns ju minst en poker kanal (eller var det två) man kan se gratis via web cast. det finns utlagt på http://www.youtube.com det är väl lagligt antar jag.. Citera
ProToss Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 With a hi hi hey and a hi hi ho... Citera
R_Cruiser Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 http://www.pokertube.com massor av poker Citera
Recommended Posts