Aeis Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Hand 1 Texas Holdem NL 150/300Table Rio "Jackpot Sit N Go", Trny: $20+$3.50 Seat 1: Redcantona ( 350 ) Seat 8: HERO ( 2,120 ) Seat 10: PRODC ( 3,530 ) Redcantona posts Small Blind 150 HERO posts Big Blind 300 Dealing cards Your cards 5c 9s [HERO] PRODC calls 300 Redcantona calls 150 HERO checks Dealing Flop Qd 9h 5h Redcantona checks HERO checks PRODC bets 600 Redcantona folds HERO folds Känns troligt att jag leder och att fi sitter på färgdrag eller Q med okej kicker ( vore skräckscenario). Tror att han synar om jag ställer. Känner själv att det är bäst att lägga här för att inte riskera att bli utdragen och åka 3:a. Shortstacken har bara 1/6 bb kvar så kommer att åka ut inom några blinds. Spelar jag rätt här eller ska jag sikta på förstaplatsen? ----------------------------------------------------------- Hand 2 (skojjade hur handen såg ut i första exemplet) Texas Holdem NL 150/300Table Rio "Jackpot Sit N Go", Trny: $20+$3.50 Seat 1: Redcantona ( 350 ) Seat 8: HERO ( 2,120 ) Seat 10: PRODC ( 3,530 ) Redcantona posts Small Blind 150 HERO posts Big Blind 300 Dealing cards Your cards 5c 9s [HERO] PRODC calls 300 Redcantona calls 150 HERO checks Dealing Flop Qd 9c 5s Redcantona checks HERO checks PRODC bets 600 Redcantona folds HERO folds Nu finns inte färgdraget och jag är mycket osäker. Den förra känner jag är rätt att lägga. Men hur ska jag spela här? Citera
Gäst Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Jag pushar båda händerna. Vad är det som säger att Fi inte kan folda? Citera
Max Cady Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Om du skojade angående den första handen så måste jag missat poängen för det fanns inget roligt med den. Det är dock ingen tvekan om det är en check preflop och att det är en push på floppen som gäller efter att du låtit FI beta! Detta gäller båda händerna! Du spelar väl för att vinna eller? Jag hoppas verkligen att du inte foldade tvåparet på riktigt!? Citera
ziddax Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 in med degen bara. Har han bättre än ditt tvåpar så fine. Citera
Surfludde Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 lägger du den handen i en sitngo där du redan är ITM så bör du fundera över din strategi en gång till. Förstår int ens varför du frågar? Chipleadern vill ju förmodligen inte ha in all deg själv med en kass hand så chansen är stor att han lägger Citera
eurythmech Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Jättepush. Vad har du, sju bb? Du lär få syn av mellanpar, kanske sämre, visst. Du ligger under alla omständigheter låååångt före hans range. Du har halvlåset på förstaplatsen om du dubblar här. Citera
Joey Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Lätt push tycker jag, i båda händerna. När du väl har överlevt bubblan är det förstaplatsen som gäller, och då skulle jag vara rätt nöjd om jag fick in smeten med tvåpar mot färgdrag. Om fi sitter med AhQh i första handen (vilket inte känns så troligt, men ändå) har du 50% chans att dubbla upp o ha en stor chiplead. Känns som chippiens HD är sjukt vid här, han kan vara hur tom som helst. Citera
Bluwajt Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Skulle också instapushat båda. Citera
Sommar Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 lägger du den handen i en sitngo där du redan är ITM så bör du fundera över din strategi en gång till. Förstår int ens varför du frågar? Han är inte ITM, top 2 vinner pengar, är väl på Noblepoker/Titanpoker, vet inte vilket nätverk (ipoker?) Tycker dock du ska pusha båda händerna. Citera
Bubbla Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 lägger du den handen i en sitngo där du redan är ITM så bör du fundera över din strategi en gång till. Förstår int ens varför du frågar? Han är inte ITM, top 2 vinner pengar, är väl på Noblepoker/Titanpoker, vet inte vilket nätverk (ipoker?) Tycker dock du ska pusha båda händerna. ITM med 2 par mot chipleader UBERshort foldar Så tyckte nog dom flesta det stog i rubriken iaf. Citera
brut Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Måste du ha set/top 2 paret ? för att spela vidare med ca 1 pottbett kvar istacken. Kan väl sällan vara rätt. Citera
Pokemonn Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 ITM + 2par = All in. Fan jag hade nog degat in allt om så floppen var enfärgad, inte säkert att han har färgen ens då, kanske bara sitter med A i rätt färg och hoppas att du tror att han har färg. Tvåpar släpper jag fasen inte lätt om man redan är ITM och har så små stackar... Citera
kraclob Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 varför är raken sjukt hög? Citera
Sommar Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 lägger du den handen i en sitngo där du redan är ITM så bör du fundera över din strategi en gång till. Förstår int ens varför du frågar? Han är inte ITM, top 2 vinner pengar, är väl på Noblepoker/Titanpoker, vet inte vilket nätverk (ipoker?) Tycker dock du ska pusha båda händerna. ITM med 2 par mot chipleader UBERshort foldar Så tyckte nog dom flesta det stog i rubriken iaf. Texas Holdem NL 150/300Table Rio "Jackpot Sit N Go", Trny: $20+$3.50 Seat 1: Redcantona ( 350 ) Seat 8: HERO ( 2,120 ) Seat 10: PRODC ( 3,530 ) Citera
stenarn Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 varför är raken sjukt hög? Table Rio "Jackpot Sit N Go", Trny: $20+$3.50 Tyckte den där gula jättetexten var söt. Citera
Sommar Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 varför är raken sjukt hög? Jackpot SnG som finns på noble/titan nätverket... Vinner du 6 stycken i rad tror jag det är så vinner du deras jackpot. Lite olika beroende på nivå men tror det kan bli $45k. Citera
Aeis Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Postad 13 December , 2006 3 priser så vi är ITM. Citera
Recommended Posts